Cucuk-Cucuk Peta, Apa Yang Azmin Cuba Buktikan?

Share


APA sebenarnya isu dengan tanah di Ijok yang setakat ini menyebabkan 6 individu ditahan SPRM?  Ia adalah tentang ketidak adilan yang berlaku terhadap peneroka dimana sementara Azmin dilihat berjaya menyelesaikan masalah tanah itu dengan peneroka menerima pampasan dalam bentuk wang tunai dan rumah, dalam masa yang sama ada syarikat dan individu dapat berbelas hingga beratus juta ringgit setiap satu hasil dari ‘penyelesaian’ tersebut.

Sebelum itu, kerajaan negeri bersetuju menarik diri dalam kes saman dua syarikat yang diberi hak milik tanah itu di Mahkamah Persekutuan sekalipun berpeluang untuk mendapat semula tanah tersebut setelah menang di Mahkamah Tinggi dan Mahkamah Rayuan.

Itu isunya, yang Azmin cucuk-cucuk peta di persidangan DUN semalam kenapa?  Peta tu takde kena mengena dengan syarikat yang dapat RM 46 juta, ada RM 40 juta malah ada individu dapat RM 15 juta seorang dia saja!!  Peneroka dapatlah rumah dan tanah RM 500,000 itu pun baru dinaikkan setelah pendedahan dibuat.

Dengan apa cara mencucuk-cucuk peta di sidang DUN boleh menjawab persoalan tersebut?

Tak sapa persoal tanah itu dah berubah seperti dipeta atau tidak, yang dipersoalkan ialah, kenapa peneroka dapat ‘kacang’, orang yang tak berkenaan pulak berjaya jadi jutawan hanya dalam satu malam – perumpamaan la ni.

Beginilah cara orang Pakatan bila terhimpit dengan masalah, pertikai perkara yang tak sapa pun jadikan isu.  Muka confident macam biasa sekalipun semua orang tak nampak dimana yang kena mengenanya.  Masa menerangkan Selangor kononnya takde masalah air kerana empangan penuh pun macam itu juga, muka confident sekalipun semua orang tahu yang dipersoalkan bekalan air terawat bukan air mentah dari empangan.

Tak hairanlah sehingga artikel ini ditulis, sudah lebih 500 orang peneroka dari keseluruhan lebih 900 orang yang menyaman kerajaan negeri di Mahkamah sebab berasakan mereka tertipu.

Kesian peta.


2 thoughts on “Cucuk-Cucuk Peta, Apa Yang Azmin Cuba Buktikan?

  • March 30, 2018 at 5:17 pm
    Permalink

    Hahahahahah peta jadi mangsa kerskusan jokermin

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *