2 Tahun Je? Mana Cukup, 8 Tahun La Genap Umur 100 Tahun Terus!!

Sebaran :

22 tahun nampaknya belum cukup untuk Mahathir melahap hasil masyul negara ini, dia masih bernafsu besar untuk berkuasa lagi 2 tahun – cakap orang yang belum tentu pun menang kerusi Parlimen pun untuk melayakkan jadi Perdana Menteri, waima kalau dia menuangkan duit ke atas jalan untuk dikutip pengundi sekalipun.

“Kalau”lah yang kita sebutkan ni, bukan jadi pun walaupun kita sedar Mahathir ada lebih dari itu keupayaan kewangannya untuk berbuat demikian.

Apa tak Mahathir mintak berkuasa lagi 8 tahun terus, genap-genapkan umur kepada 100 tahun?  Alang-alang mintak kan?  Ini semua betul cerita tak masuk akal, jelas bermotifkan untuk membodohkan rakyat.  Kalau calon PM dah dekat 100 tahun, apa benda negara yang nak dibentuknya ni?  Negara penuh orang sakit ke?

Kelakarnya, sementara Pakatan ramal Mahathir hanya akan berkuasa (kok menanglah) selama 6 bukan sahaja sehingga proses pengampunan Anwar selesai, Mahathir sudah melihat 2 tahun ke depan sebelum melepaskan kuasa kepada sesiapa pun dalam kepalanya – Anwar bukan salah seorang darinya.

Ini maksudnya, sementara Pakatan rancang mahu menipu rakyat dengan melantik Mahathir semula (konon PM sementara), Mahathir dah tipu mereka dulu dengan merancang untuk berkuasa lebih lama dari yang Pakatan tetapka untuk mereka kerana tiada istilah PM sementara dalam perlembagaan.

Apalah malangnya nasib penyokong Pakatan.  Dari dulu sampai sekarang kena bodoh tak habis-habis.


Sebaran :

Leave a Reply