China: Apa Nak Hairan? Dgn Pakatan, Kilang Bijih Pun Jadi Kilang Nuklear!!!

Sebaran :

MODUS operandi Mahathir untuk menjatuhkan Paklah dulu ialah dengan menuduh Paklah menjual kedaulatan negara kepada Singapura.  Macam-macamlah yang tua kutuk ini kata sehingga urusan pengambilalihan perniagaan yang biasa pun, jadi  isu kedaulatan juga.

Hakikat sebenarnya, ia adalah Mahathir yang serah 54,000 ekar tanah Johor kepada negara tersebut selain tidak mengkaji perjanjian air 1962  pada tahun 1987 sehingga negara itu hanya perlu bayar kita 3 sen bagi setiap liter air mentah yang disalur ke sana selama 100 tahun!!

Hari ini, dah China pulak.  Malas nak cakap banyak cuma nak kata benda sama (isu kedaulatan), tinggal lagi tukar Singapura kepada China sahaja.  Memang gamaknya Mahathir tidak ada cara lain yang dia tahu untuk menipu selain isu menjual kedaulatan.  Kalau ikut faham Mahathir ni, London bukan lagi bawah Britain, dia sendiri pun ada beli tanah dengan London sana, tak jual kedaulatan pun!!

Kenapa London?  Sebab London antara bandaraya paling banyak hartanahnya di dunia yang dimiliki orang asing.

Bergabung pulak dengan Pakatan – pakar segala putar belit dalam dunia, apa yang mustahil boleh jadi logik.  Pakatan ada sejarah “tukar” kilang bijih kepada kilang nuklear.  Ya, Lynas itulah.  Kilang bijih je pun tapi sebab Pakatan pakar membodohkan orang, jadilah ia “kilang nuklear”.

Hari ini, apa benda pasal Lynas itupun tak berbunyi lagi.

Jadi rakyat nak kena faham politik Pakatan ni.  Rakyat Malaysia ni asyik kena kelentong saja dengan puak-puak ini PRU demi PRU.  Takde satu PRU pun sejak 2008 dimana Pakatan ini tidak kelentong rakyat.  Dengan Mahathir ada pulak ni, pengkelentongan dalam PRU14 ini akan menjadi lebih hebat.

Nasib baik sebahagian saja percaya dan majoriti yang lain tidak.  Sebab itulah setiap kali PRU, BN akan menang sebab jalan kita kebenaran sementara jalan mereka (Pakatan), pembohongan.  Menipu rakyat tak habis-habis.  Takkan menang dengan cara kelentong orang ni lah.

Rafizi pun dah kata kerja Pakatan hanya hasut rakyat hari-hari, termasuklah di dalam itu kerja-kerja menipu dan mengelirukan rakyat.

 


Sebaran :

2 thoughts on “China: Apa Nak Hairan? Dgn Pakatan, Kilang Bijih Pun Jadi Kilang Nuklear!!!

  • Nampak gelojoh bl byk bisnes dgn China… hati2 malaysia…najib dah kaya,jd Pape kt Malaysia dia h cabut

    Reply

Leave a Reply