RPK: Mahathir Tak Minum Tapi Cakap Macam Orang Mabuk, Apa Bezanya?

KITA semua tahu Mahathir cukup sensitif kalau dituduh atas sesuatu apa pun.  Sikit-sikit mintak bukti walaupun satu dunia nampak bukti yang dia mintakkan tu.  Contoh ISA.  Siap tanya lagi “siapa yang saya penjarakan bawah ISA?”  Kucing mandul pun terus bunting dengar jawapan yang macam itu.

Paling tidak, Mahathir akan dakwa tak tahu.

Tapi Mahathir boleh tahu orang orang mabuk sekalipun dia sepanjang masa duduk di Malaysia dan orang yang dituduh itu sepanjang masa duduk di London.  Sama jugaklah dalam kes Anwar liwat, Mahathir boleh tahu apa yang berlaku dalam bilik tu dan guna alasan itu semata-mata untuk pecat Anwar.

Sebab Mahathir buat, tak apa, sebab Mahathir buat, jangan banyak tanya, sebab, MAHATHIR BUAT.!!  Padahal kalau kita nak argue, mana Mahathir tahu orang tu mabuk?  Dia ada bukti ke atau dia bercakap dari pengalaman sendiri?  Maklumlah, anak-anak Mahathir yang jutawan tu ramai duduk di London.

Apa pun, soal siapa mabuk tu tak penting.  Yang penting, Mahathir yang konon tak minum ni, mengarutnya macam orang mabuk jugak, apa bezanya?  Kejap mintak maaf atas dosa silam, kejap minta maaf sebab budaya orang Melayu – anyway, apa tujuan cakap ni, nak kata dia Melayu ka?  Sejak bila Kerala ada Melayu?

Buat mesyuarat pun macam orang mabuk.  Cawangan satu pun tak wujud, bahagian satu pun tak mesyuarat, tahu-tahu ada Mesyuarat Agung Tahunan?  Walhal dah disebut dalam terang dalam perlembagaan sendiri, perwakilan ke mesyuarat tahunan adalah mereka dipilih dari perwakilan peringkat bahagian sementara perwakilan peringkat bahagian dipilih perwakilan peringkat cawangan.

Ini cawangan pun tak ada, bahagian pun tak mesyuarat, tahu-tahu ada perhimpunan agung?  Kerja orang mabuklah ni.

Adamyan

Hidup mesti berprinsip

4 thoughts on “RPK: Mahathir Tak Minum Tapi Cakap Macam Orang Mabuk, Apa Bezanya?

  • January 3, 2018 at 5:53 PM
    Permalink

    jangan fikir orang minum arak sahaja yang mabuk cakap tak betul merepek dll sedangkan mahathir seorang yang makan haram hasil dari mencuri duit rakyat selama 22 tahun ketika dia menjadi PM juga lebih teruk cakap mabuknya dari orang mabuk minum arak bercakap…kerana keharaman curi duit rakyat itulah yang membuat mahathir kelihatan lebih teruk mabuknya bercakap berbanding orang mabuk minum arak bercakap

    Reply
  • January 3, 2018 at 6:18 PM
    Permalink

    Kenapa petik RPK?

    Dia ni fitnah Rosmah Mansor hadir di tempat kejadian pembunihan Altantulya. Tak boleh pakai 1 sen pun tulisan dia

    Reply
    • January 3, 2018 at 7:34 PM
      Permalink

      Geekpuk2 selama ini PR percaya jer apa yg RPK cakap ada kau peduli.

      Selama ini RPK umpama Quran bagi PUAK PR siap sanjung dan puji. Siap maki najib sebab percaya dengan RPK.

      Setiap tulisan RPK cybertrooper hafaz dan sampaikan sebagai ceramah di blog2 Pakatan.

      Sampai macam tu sekali.

      Bila RPK dicampak sebab nuar tak sanggup lagi nak bagi dana, (nasib baik nuar tak gadai spender ) RPK dianggap seperti UTUSAN MALAYSIA yang mana berita ya tak boleh digunapakai, sampai macam tu sekali pakatan buat u-turn.

      Reply
  • January 3, 2018 at 9:49 PM
    Permalink

    geekpuk bodoh talak baca punya olang…RPK dah terangkan kenapa dia tak percaya lagi pada anwar…pasal fitnah DS Rosmah dengan altantuya tu pun RPK dah terangkan bagaimana dia dipermainkan oleh geng anwar juga

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.