Kami menyeru dan merayu agar DS Abdul Rahman ambil tindakan undang-undang.

Sebaran :

 

oleh Kang Nasir

Kerana kerosakan jiwa dan minda masyarakat berpunca dari percaya gila dengan fitnah hasutan pembangkang #SotongSetan, #DajalRBA, #SetanSR dll.
Jadi. Saya menyeru dan merayu kepada Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan agar meneruskan tindakan undang-undang terhadap Rafizi Ramli. Kerana ROSAKNYA JIWA DAN MINDA MASYARAKAT BERPUNCA DARI HASUTANNYA selagi tidak dihalang si SotongSetan melakukan perbuatan keji dan mungkar seperti iblis yang menghasut manusia agar ikut bersama jadi bahan api neraka selagi itulah iblis tidak akan berhenti memperdaya masyarakat semua.
“Dan sesiapa yang tidak mengindahkan pengajaran (Al-Quran yang diturunkan oleh Allah) Yang maha Pemurah, Kami akan adakan baginya Syaitan (yang menghasut dan menyesatkannya), lalu menjadilah Syaitan itu temannya yang tidak renggang daripadanya.”

(Az Zukhruf : ayat 36)
Dalam isu ini, Rafizi Ramli kelmarin dengan angkuh tetap mempersoalkan kos yang ditanggung kerajaan untuk melaksanakan Expo Negaraku 2017 di Dataran Merdeka
https://www.malaysiakini.com/news/405226
Rafizi mendesak Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan supaya menjelaskan agensi mana yang bertanggungjawab membiayai kos tersebut.
Sebelum itu Rafizi mendakwa Raslan Dahlan adalah abang Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan.

Susulan dari itu Datuk Seri Abdul Rahman berkata ‘Rafizi silap besar, bukan abang saya yang dapat kontrak’
https://www.malaysiakini.com/news/405110
Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Abdul Rahman Dahlan tidak menolak untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap Naib Presiden PKR Rafizi Ramli kerana mendakwa kontrak penganjuran Ekspo Negaraku diberikan kepada abangnya. Rafizi telah membuat kesilapan besar dengan mendakwa individu bernama Raslan Dahlan sebagai abangnya.

Walaupun Rafizi minta maaf pada ‘abang’ menteri
https://www.malaysiakini.com/news/405203
Rafizi semalam minta maaf kepada Raslan Dahlan yang didakwa abang kepada Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan iaitu Unit Perancang Ekonomi (EPU).

Itu bukan JALAN PENYELESAIAN kerana KEROSAKAN JIWA DAN MINDA RAKYAT YANG DIPERBODOHKAN OLEH SotongSetan ini WAJIB DIHENTIKAN.

Lihat saja helah SotongSetan yang angkuh seperti iblis penghasut dalam klip ini.

Kerja menghasut kerja setan.
Itulah kerja #SotongSetan yg menghasut masyarakat agar ikut sama jadi bahan bakar.

Iblis berkata: “Ya Tuhanku, oleh sebab Engkau telah memutuskan bahawa aku sesat, pasti aku akan menjadikan mereka memandang baik (perbuatan maksiat) di muka bumi dan pasti aku akan menyesatkan mereka semuanya. Kecuali hamba-hamba Engkau yang mukhlis di antara mereka.”
(Surah al-Hijr: ayat 39-40)

Bersama kita jauhi setan jika kita tak mampu menghalangnya.

“Sesungguhnya syaitan itu tidak ada kekuasaannya atas orang-orang yang beriman dan bertawakkal kepada Tuhannya. Sesungguhnya kekuasaannya (syaitan) hanyalah atas orang-orang yang mengambilnya menjadi pemimpin dan atas orang-orang yang mempersekutukannya dengan Allah.”
(Surah an-Nahl: ayat 99-10)

Dalam islam, Allah sudah sediakan garis panduan dalam Al-Quran langkah awal mencegah dari terjebak dengan DOSA BESAR dan BERANTAI iaitu dengan menghindari dari DOSA PERASANGKA.
“Wahai orang-orang yang beriman! Jauhilah kebanyakan dari sangkaan (supaya kamu tidak menyangka sangkaan yang dilarang) kerana sesungguhnya sebahagian dari sangkaan itu adalah dosa;”
(Al Hujurat : ayat 12)

Hormati Menteri Dari Sabah dan Sarawak – Rahman Dahlan

 


Sebaran :

Leave a Reply