Rakyat ‘Letih’ Kalau Mahathir & DAP Kuasai Kerajaan, Sombong, Bukan Nak Dengar Kata!!

Share

INSIDEN tanah runtuh yang mengorbankan 11 nyawa di Pulau Pinang beberapa minggu sudah, memperlihatkan betapa sombong dan bongkaknya kerajaan negeri yang diketuai DAP ni.  Rakyat tak boleh nak komen langsung dalam isu tersebut, semua di balas dengan kecaman dan penghinaan oleh pemimpin kerajaa negeri.

Kebebasan bersuara apa taik macam ini?

Yang dia kalau berlaku bencana di tempat lain terutama yang diperintah BN dan PAS, semua orang dimintaknya letak jawatan atau dikecam macam-macam, tak apa pulak?  Walaupun nampak bodoh dan tidak ada kena mengena, tak siapa pun kecam balik atau suruh tubuh parti politik baru.

Ini bukan kejadian kali pertama, sebelum ini pun bila berlaku kejadian banjir, yang salah semua orang (dan Tuhan) yang tak salah hanya DAP seorang.  Sekali pandang dah macam satu persatuan bola pulak, orang complaint, kena kecam balik, nasib tak baik, tidur lokap – dalam kes DAP, disaman.

Letih rakyat kalau puak-puak ini menguasai kerajaan persekutuan.

Belum lagi masuk faktor Mahathir – ini lagi gila, yang kebelakangan ini asyik nak menghina saja kalau tak kena dengan dia.  Tak pernah sesiapa dalam kerajaan ni halau dia balik Kerala bila asal usul keturunan sebelah bapanya dibangkitkan, tapi dia halau Perdana Menteri balik Bugis pulak – kok ada pulak negara ke negeri nama Bugis tu.  Sebut asal usul sendiri pun salah ke, bukan menghina pun?  Dia kutuk asal usul orang tak apa?

DAP nampak cakap lain buat lain.  Mahathir pulak, tunjuk apa yang dulu dia sorok.  Dua dua faktor ini kalau bersatu membentuk kerajaan – di peringkat persekutuan pulak lagi, kita rakyat kacau.  Apa benda pun tak boleh nak bersuara, semua kena balik.

One thought on “Rakyat ‘Letih’ Kalau Mahathir & DAP Kuasai Kerajaan, Sombong, Bukan Nak Dengar Kata!!

  • October 30, 2017 at 15:24
    Permalink

    DAP DAN MAHATHIR bolehbserasinkerana mereka mengamalkan cara pendekatan diktaktor.

    Reply

Leave a Reply

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!