12 September Makin Dekat, Kit Siang Bertambah Meroyan

APA besarnya perjumpaan Datuk Seri Najib dengan Presiden Amerika Syarikat Donald Trump 12 September akan datang ni?  Takdelah besar mana pun, SEKADAR SEORANG PEMIMPIN NEGARA KUASA BESAR DUNIA MAHU BERJUMPA DENGAN PEMIMPIN DARI MALAYSIA SAHAJA.

Untuk seorang Presiden negara kuasa besar dunia mahu berjumpa dengan Perdana Menteri Malaysia, penting sangat ke tu?  Tak penting.  Tapi kalau Presiden negara kuasa besar dunia seperti Amerika nak berjumpa dengan Ketua Menteri Pulau Pinang, masa itu baru jadi penting.

Ini hanya nak jumpa Perdana Menteri Malaysia, apa ada?  Itu yang pelik kenapa Kit Siang bersungguh mahu perjumpaan itu dibatalkan, benda tak penting kot, apa yang dia panas sangat?

22 tahun Mahathir jadi PM hanya sekali dia berjumpa Presiden Amerika itupun kena bayar pulak sebab Presiden Amerika ini tidak pentinglah.  Mahathir sampai kena bayar berjuta-juta dollar untuk berjumpa dan bergambar bersama Bush dulu tu, hanya nak bagi sedekah saja niatnya, bukan ‘hadap’ sangat nak jumpa pun.

Maka itu bagi kami penyokong BN, kepentingan perjumpaan ini tidak lain hanyalah untuk membuktikan bahawa semua dakwaan Mahathir kononnya Najib menjadi sasaran penyiasatan dan pendakwaan di Amerika Syarikat, adalah tidak benar.  Mana logik Jabatan Negara nak dakwa tapi Presidennya nak berjumpa mesra kan?

Tak hairanlah setelah 2 tahun dan dua saman oleh DoJ, masih tidak ada pendakwaan dikenakan ke atas mana-mana pihak yang dinamakan dalam saman tersebut.  Najib tidak dinamakan dalam mana-mana saman, baik yang pertama, apatah lagi yang kedua.

Seterusnya, membuktikan bahawa Mahathir dan Kit Siang adalah 2 penipu besar dalam sejarah negara di belakang Anwar.  Anwar tak perlu diperkenalkan lagi, memang dah puas tipu rakyat banyak dah, dari dakwaan kerajaan tumbang 16 September sehingga 40,000 bangla mengundi dalam PRU13, apa yang Anwar tak kencing kat rakyat?

Bagi kami, apa di bold bold kan itu saja yang penting.

Adamyan

Hidup mesti berprinsip

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.