Kenapa Nak Diundi Kalau Tak Kompeten?

TAK kompeten atau incompetence dalam bahasa asalnya ni, bermaksud Individu atau kumpulan manusia yang dikaitkan dengannya sebagai tidak berupaya melaksanakan tugas/amanah yang diberikan kepada mereka untuk melaksanakannya.

Orang minang cakap, tak menugheh.  Ringkasnya ialah, paling akhir yang rakyat negara ini perlukan ialah kerajaan yang dibarisi manusia-manusia tak kompeten di dalamnya.

Tapi agak pelik bila Ambiga ini mahu rakyat tetap mengundi Pakatan sekalipun dia sendiri mengakui bahawa Pakatan tidak kompeten. Ini kenyataan yang keluar dari mulut penyokong Pakatan sendiri ni, bukan mulut orang UMNO atau BN pun.

Apa ke benda saranan macam ini?  Dah tahu tak kompeten disuruh pulak rakyat memilih jadi kerajaan?  Ni nak suruh bagi jahanam negara ke apa?  Eh, meniaga goreng pisang pun boleh lingkup tau kalau orang tak kompeten yang uruskan, ini pulak sebuah kerajaan yang segala macam perkara dari sesenang sampai ke sesusah urusan ada di dalamnya.

Sama ada Ambiga bercakap dari hati atau dia terlalu bodoh untuk faham maksud incompetence  itu apa.  Tapi takkanlah kot, lawyer tu, kalau bukan pakar bahasa, pakar putar belit bahasa, takkan incompetence pun tak faham., maka itu penulis percaya dia bercakap dari hati – bab Pakatan tak kompeten tu la.

Bab dia suruh undi jugak walaupun tahu tak kompeten tu besar kemungkinan datang dari kebodohannya sendiri.  Apa, ingat semua lawyer cerdik ke?

 

sumber gambar – FB

Adamyan

Hidup mesti berprinsip

2 thoughts on “Kenapa Nak Diundi Kalau Tak Kompeten?

  • June 11, 2017 at 9:52 PM
    Permalink

    Ni cakap org bodoh

    Reply
  • June 12, 2017 at 3:14 AM
    Permalink

    dia tujukan percakapannya kepada macai2 yang masih jahil merelakan diri menjadi orang bodoh dimana jumlahnya kita harapkan semakin berkurangan sekarang ini sehingga PRU14 diadakan

    orang bodoh peduli apa & faham apa kompeten ke tak kompeten apa yang penting mereka akan tetap pangkah pakatan yang kini layak digelar ‘pakatan tak boleh diharap’ bukan lagi ‘pakatan harapan’ kerana aci bodoh bernama ambiga telah tercelupar mulut berkata pakatan harapan tak kompeten

    tak kompeten maksudnya tak boleh diharap, noktah!

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.