Debat 1MDB: Nazri Berani, Mahathir Penakut

 

TINDAKAN Mahathir memilih angle Nazri Aziz (Datuk Sri) diam saja bila berjumpa dengannya di Kuala Kangsar semalam, secara automatik menunjukkan Menteri Perlancongan itu adalah seorang yang berani, sementara Mahathir adalah dipihak yang berlawanan.

Logiknya mudah.  Pertemuan Nazri-Mahathir sepatutnya berlangsung di MRSM Kuala Kangsar, tapi Mahathir tidak datang.  Terpaksa Nazri mencarinya sehingga berjumpa di sebuah gerai cendol di Kuala Kangsar.

Itu gambaran kecil.

Gambaran besarnya, keseluruhan episod ini (debat 1MDB) adalah dimulakan oleh Mahathir sendiri.  Dah dia yang mulakan, kenapa pula Nazri yang kena bersungguh?  Patutnya Mahathirlah.  Kalau Nazri diam, Mahathirllah buat bising.  Ini kawan tu diam, dia pun diam, lepas tu nak tunjuk macam handal pula.

Jelas disitu Nazri adalah seorang yang berani.  Mahathir?  Nampak saja macam berani.  Penulis dah katakan awal lagi, bahawa Nothing2Hide bukan bukti Mahathir berani.  Dia datang program tu bila dapat tahu Perdana Menteri tidak hadir kerana dilarang oleh pihak polis.

Tiada siapa yang takut dengan Mahathir pun.

Dr. Mahathir: Dulu kata Malaysian Malaysia Dap nafi hak Melayu, sekarang diam

One thought on “Debat 1MDB: Nazri Berani, Mahathir Penakut

  • March 28, 2017 at 22:02
    Permalink

    Nazri dari dulu dilihat sebagai seorang menteri yang vokal jika dibanding dengan menteri2 lain. Kita tahu dalam kabinet kini ada pembenci M, ada yg moderate terhadap M dan ada yang masih suka dengan M. Yang benci hanya pilih untuk berdiam, Nazri saja atas status vokalnya telah meluahkan pendapatnya bahawa M itu sudah tua. Sudah terlalu tua tak ada kudrat. Tak kuat hingga kalau diberi batu suruh M baling pada cermin, tak pecah cermin.

    Bunyi nya terlalu sacarstic kerana merendah2 orang yang sudah berumur. Sebaliknya pulak benda itu terjadi demikian kerana situa tidak sedar bahawa dia memang sudah tua, Orang tua buat cara tua dan orang tua harus tahu tempatnya dimana.

    Reply

Leave a Reply