Ada Ke Orang Datang Melawat Sebab Permusuhan? Bodoh Betul Mahathir Ni

Share

KATA Mahathir – yang dijadikan tajuk oleh portal berita pro pembangkang, “mereka datang bukan kerana persahabatan”.  Tanpa merujuk kepada sesiapa, tapi semua orang tahu ia disasarkan kepada kedatangan Raja Arab Saudi, Raja Salman ke negara kita hari ini (semalam).

Apa cakap macam itu?  Takkan orang bermusuh pulak saling datang melawat?  Kalau betul, kenapa Mahathir tunggu 17 tahun untuk melawat Anwar di penjara?  Perbandingannya lebih kurang macam itulah kan, senang faham.

Macam antara Mahathir dengan Datuk Seri Najiblah sekarang.  Lepas Mahathir melancarkan permusuhannya dengan Najib, ada ke Mahathir melawat Najib vice versa?  Ada?


Sebab bersahabatlah saling datang melawat ni, kalau bermusuh, takkan datang melawat. Apa punya bodoh lah tua kutuk ni?  Ini terpakai lah dalam semua hal pun, persaudaraan, hubungan antara negara dan sebagainya.  Orang datang melawat sebab hubungan yang baik, musuh mana ada saling melawat, kok ada pun rarelah, satu dua kes dalam sejuta.

Apa pun diminta Mahathir tidak cuba mengalihkan perhatian rakyat dengan kenyataan kenyataan bodoh semacam ini.  Patutnya, masa Raja Salman ada sinilah, isu derma RM 2.6 billion tu diperhebatkan lagi, ini tidak, semua pakat-pakat buat bodoh atau alih isu ke lain pulak.

Itu hari sibuik sangat mengatakan Najib penipu bila beri alasan itu (derma dari Arab), siap dikutuknya Arab dengan macam-macam kata hina. Sekarang Raja Arab dah datang sini, tak pulak nak berjumpa dan mengesahkan apa yang Najib cakap tu betul ke tidak.  Jumpalah kalau rasa hebat sangat?


Kata nak selamatkan Malaysia sangat hari tu, takkan jumpa Raja Salman untuk dapatkan penjelasan pun takut?

Leave a Reply