Dakwaan Kit Siang Ditawar Jawatan TPM Tu Betullah Kot

Share

KIT Siang, masa Mahathir jadi Perdana Menteri dulu, macam bayang-bayang jahatlah.  Apa benda buruk timbul dalam pentadbiran Mahathir (tapi nampak suci masa tu sebab semua benda Mahathir control), Kit Siang akan ada disitu untuk menyanggahnya.

Cakap pasal buku, ramai orang tahu tentang 2 buku tentang skandal BMF yang ditulis Kit Siang tapi ramai tak tahu bahawa tentang kehilangan sebanyak RM 30 billion dalam perjudian matawang asing semasa Mahathir jadi Perdana Menteri dulu pun, Kit Siang ada menulis buku tentangnya juga.

Anehnya, bila dua isu itu berbangkit semula sekarang, Kit Siang diam dan buat bodoh.  Adalah komen tapi sepatah yang dicakap pun, pendek saja.  Patutnya dialah paling gembira sekali sebab ‘perjuangan’nya selama ini mula mendapat perhatian.


Oleh kerana itu, ramai mula beranggapan bahawa tawaran jawatan Timbalan Perdana Menteri yang dibangkitkan sebelum ini, adalah benar, sebab itu Kit Siang yang selama menghantui Mahathir dengan dua isu itu, tidak berminat dengannya sekarang.  Kalau tidak, setiap kali pilihanraya, itulah 2 benda wajib dimainkan selama Mahathir dalam UMNO dulu.

Sebetulnya Kit Siang tak payah jadi hipokrit pun untuk kejar jawatan Timbalan Perdana Menteri ni.  Baik Mukhriz atau Anwar atau sesiapa pun dari Pakatan Harapan jadi Perdana Menteri KALAU menang dalam PRU14 yang akan datang, peluang untuk Kit Siang dilantik ke jawatan itu memang cerah.

Pertama, jawatan TPM ini tidak ada dalam perlembangaan dan kedua ia tidak semestinya seorang, boleh jadi 2 atau lebih.  Jadi kenapa Kit Siang perlu jual maruahnnya dalam 2 hal ini (skandal BMF dan Forex)?


Sebab, ini semua kira-kira politiklah, bukan kerana rakyat sama sekali.  Dengan Mahathir bersama Pakatan sekarang, masalah Mahathir, masalah Pakatan/Kit Siang jugak.  Nak jadi Timbalan Perdana Menteri ni, Pakatan kena menang dulu, kalau Pakatan kalah, apa cerita nak jadi TPM ye tak?

10 thoughts on “Dakwaan Kit Siang Ditawar Jawatan TPM Tu Betullah Kot

  • January 29, 2017 at 12:50
    Permalink

    Puak2 ini semua seharusnya sedar bahawa Malaysia bukan mak bapak atok nenek Dia pun Nya untuk Dia tetapkan siapa jadi Apa.

    Kalau sudah tua bangka masih belum sedar , bila mahu sedar, wahai makhlok yang diulit mimpi ..

    Reply
  • January 29, 2017 at 14:50
    Permalink

    pendedahan CIA & bekas penolong gabenor BNM ibarat seperti menggugurkan bom atom, kemusnahan yang dialami mahathir, kit siang & pembangkang tidak akan dapat diperbaiki sebelum PRU14…kemusnahan yang dimaksudkan ialah mengenai persepsi negatif terhadap mahathir, kit siang & pembangkang telah bertambah(negatif) dikalangan rakyat…persepsi negatif orang luar juga telah bertambah

    persepsi negatif bertambah bermaksud semakin ramai rakyat menganggap mantera ‘Save Malaysia’ yang suka diwiridkan mahathir, kit siang & pembangkang itu benar2 sekarang ini bermaksud mahathir & kit siang mahu menyelamatkan diri mereka masing2 atau ‘save their own ass’ bak kata omputeh sekiranya mereka dapat menjadi kerajaan selepas menang PRU14

    menyelamatkan diri mereka masing2 atau ‘save their own ass’ itu bermaksud sekiranya dapat menjadi kerajaan, mahathir & kit siang akan menyalah guna kuasa untuk menghalang tindakan & hukuman dikenakan kepada mereka…mahathir mahu menghalang tindakan & hukuman dikenakan kepadanya & ‘kuncu2nya’ berhubung skandal BMF & FOREX manakala kit siang boleh menghalang anaknya guan eng dari dipenjarakan berhubung kes rasuahnya…kalau guan eng dipenjarakan sebelum PRU14, sudah tentu guan eng boleh dibebaskan selepas pembangkang menang PRU14

    anwar tidak perlu dibebaskan sebab tempoh penjara itu tidak lama lagi untuk anwar dibebaskan, sebab itu dalam ‘pakatan sulit mahathir & kit siang’ tidak menyebut nama anwar diberikan jawatan PM apatah lagi TPM…hanya boboi & kit siang sahaja yang dapat menjadi PM & TPM

    sekiranya boboi dapat menjadi PM dapatlah dia menghalang tindakan & hukuman dikenakan kepada daddy & kuncu2nya berhubung skandal BMF & FOREX…dahulu daddy boleh pecat ‘hakim yang tidak dengar kata’, apakah boboi tidak boleh pecat ‘hakim yang tidak dengar kata’ sekiranya boboi dapat menjadi PM?

    CIA membuat pendedahan(skandal BMF) itu sebab CIA tidak suka melihat mahathir menjadi pengaruh(dimana ‘proksi’nya ialah PM dari anaknya sendiri bernama mukhriz) dikalangan ‘council of elders'(kalau nak sebut ‘puppet master’ pun boleh) kepada kerajaan Malaysia yang dikuasai pembangkang tanpa anwar

    percayalah, CIA akan membantu anwar mengkucarkacirkan negara & menjatuhkan kerajaan Malaysia dibawah pengaruh(dimana ‘proksi’nya ialah PM dari anaknya sendiri bernama mukhriz) mahathir sekiranya anwar memberitahu CIA yang dia mahu kerajaan Malaysia dibawah pengaruh(dimana ‘proksi’nya ialah PM dari anaknya sendiri bernama mukhriz) mahathir dijatuhkan apabila anwar merasakan sudah tiba masa dirinya pula yang harus menjadi PM

    jangan fikir mahathir & kit siang tidak sedar & tahu tentang kemungkinan anwar meminta bantuan CIA…disebabkan kesedaran & ketahuan ini, adalah mustahil mengatakan mahathir & kit siang tidak akan ‘melenyapkan’ anwar apabila mereka sudah mendapat kuasa nanti menjadi kerajaan…adalah mustahil juga mengatakan kit siang tidak akan bersekongkol dengan anwar & CIA untuk menjatuhkan & melenyapkan PM pilihan mahathir iaitu anaknya sendiri bernama mukhriz

    rakyat akan membuat negara menjadi malang & kucar kacir sekiranya mereka membenarkan & membiarkan mahathir, kit siang & pembangkang menang PRU14 untuk menjadi kerajaan

    kepada rakyat Malaysia, ayuh kita semua ‘Save Malaysia’ dari mahathir, kit siang & pembangkang!

    Reply
    • January 30, 2017 at 09:36
      Permalink

      macam kisah di Mesir lah, CIA guna ikhwan muslimin pimpinan morsi untuk merampas kuasa dari hosni mubarak….lepas tu mereka cipta isu dan meletakkansi sisi kemudiannya…

      Reply
  • January 29, 2017 at 16:24
    Permalink

    saja nak beritahu….

    komen aku diatas macam bimbang & yakin pembangkang boleh menang PRU14?
    sebenarnya TIDAK!
    aku cuma menyatakan(meramalkan) apa boleh berlaku pada negara sekiranya pembangkang menang PRU14
    rasanya ramalan aku itu bukan sesuatu yang tidak masuk akal
    apa pun,
    keyakinan itu bertambah BN akan menang besar pada PRU14 nanti

    Reply
  • January 29, 2017 at 16:37
    Permalink

    tak tahu kenapa takde seekor pun macai masuk myKMU sekarang ini?
    harap ada yang masuk bertanya macam dibawah:

    kalau madey pecat hakim kenapa tak berani kutuk/persoalkan Najib pecat gani patail(bekas AG)?

    Reply
  • January 29, 2017 at 22:35
    Permalink

    Sapertimana yang penulis pernah tulis sebelum ini ialah M terpaksa realisasikan impian nya untuk memPMkan boboi atau setidak2 nya jatuhkan Najib dari tempatnya . Dari sudut lain , Jika M rasakan boboi terlalu mentah, atau terlalu tak pandai, tak layak atau terlalu dungu untu jadi PM (kerana mentadbir sebuah negeri macam Kedah pun boboi gagal) terpaksalah M pakai proxy…. SEsaorang yang boleh ditendang pada bila2 masa apabila waktunya tiba untuk dia berbuat demikian. Sama saperti apa yang dibuat AnwarIbrahim di Kajang. Pendek kata apa yang dibuat oleh mereka kaum haprak ini, seolah2 Malaysia ini kepunyaan mak bapak mereka.

    Adapun sebab musabab kenapa keterpaksaan ini berlaku ialah kerana 2 hal.

    Pertama, atas sebab yang seluruh dunia tahu bahawa M perlu selamatkan duit dia yang banyak yang sedang berada ditangan proxi. Sama saperti Si- Bahri SPRM yang buat bermacam2 untuk dapatkan duitnya balik dari kakak ipar dia. Bahri telah buat berbagai cara kotor… M belum kita dengar buat cara sama kerana mungkin cara M terhad. Bukan kerana M lebih baik dari SiBahri… tidak sama sekali kerana keduanya manusia yang tak seberapa macam manusia.

    Kedua, rakyat juga tahu tentang pendakwaan terhadap Mukhriz boleh dibuat bila2 masa selepas siasatan lengkap dan pihak berwajib cukup bersedia. Mukhriz perlu jawab aktibiti menggubal duit haram dimahkamah . Maklomlah duit mereka berbilion2… tentu sekali banyak cara untuk menggandakan nya samada dengan cara halal atau haram.

    Dua perkara ini sedang menghantui M. Sama saperti LKS yang risaukan anaknya bakal masok kedalam dan hilang segala2nya lepas itu. Precedent sudah ada oleh Khor Toyo yang masok kedalam dan telah pun keluar. Dalam perundangan dan bersabitan hukuman hal begini sering dirujuk dan diambil panduan oleh mahkamah. Khir Toyo kena, LGE juga akan kena.

    Jika selama ini kita kutuk AnwarIbrahim kuat2 kerana AnwarIbrahim yang memulakan keadaan yang dia terpaksa jadi PM, tak boleh tidak. Sebab kenapa AnwarIbrahim berhasrat begitu, amat terang tak perlu bersuluh. Kini ditambah pulak dengan dua orang lagi yang sewaktu dengan nya berkongsi hasrat yang serupa .

    Pendek kata apa yang kita nampak negara kita semakin hari semakin ditambah dengan bilangan mausia pendusta, pembohong dan penghipokrasi. Lahirnya pendusta baru membuatkan pendusta lama kelihatan baik kerana pendusta baru lebih dahsyat sekala nya cari yang lama. kalaulah tempat mereka ini semua diganti dengan dengan scientist, Malaysia sudah boleh mencipta banyak benda baru.. mungkin sudah boleh buat bangunan diplanet marikh. Malang sebagai negara ini lahirkan individu yang hanya mampu buat negara mundur 20 tahun kebelakang bukan 10 tahun kedepan.

    Reply
  • January 29, 2017 at 22:41
    Permalink

    Hingga kehari ini kita belum nampak penyatuan dalam kumpulan mereka. Apa yang kita nampak ialah cita2 masing2 yang tak tentu hala arahnya. Kita nampak sifat tamak haloba. Kita nampak sikap gila kuasa walau pun kuasa masih belum diberi. Kita nampak mereka menyanyi berlainan lagu tanpa harmoni atau irama yang senada.

    PRU14 akan menjelang tak lama lagi. Kerja untuk bersatu , untuk menyayi satu lagu berirama sama bukan kerja sehari dua atau sebulan dua.

    Kita bukan ingin risaukan sesuatu yang mereka pelru risau. Kita cuma mahu berseri pada mereka untuk…

    HENTIKAN IMPIAN KOSONG KERANA MUSTAHIL BAGI CACING UNTUK BERTUKAR JADI NAGA. SEDAR DIRI HANYA CACING, JANGAN BERANGAN UNTUK JADI NAGA.

    Reply
    • January 30, 2017 at 09:39
      Permalink

      semuanya berpura-pura tak tamak tapi sebenarnya semua ada rekod tamak, PAN terhasil bila kalah pemilihan PAS, PPBM terhadil bila kegagalan menjatuhkan PM, DAP pula dah semulajadi dipimpin oleh diktaktor LIM…

      maka mana ada jalan untuk mereka bertolak ansur

      Reply
  • January 29, 2017 at 22:51
    Permalink

    Kalau dulu ada seorang yang nama nya Baharuddin terlalu teruja menunggu satu tarikh. Kononnya ditarikh itu Najib bakal diseret oleh orang Amerika untuk didakwa. Didakwa dimahkamah mana, oleh siapa atas sebab apa… tak pulak kita ketahui.

    SEkarang Baharudin yang sama bakal berak kapur menunggu bermulanya kabinet buat siasatan terhadap salah laku M setelah CIA mendedahkan salah laku itu berserta dengan bukti sekali . Sedangkan apa yang LOrreta Lynch cakapkan terhadap Najib semua tanpa bukti. Sebagaimana mereka itu semua bercakap tanpa sebarang bukti hingga kehari ini.

    Jika berak kapur Baharudin itu dimukadimahkan dengan cirit birit, kita ingin beri panduan supaya Baharudin boleh minum teh o kosong pekat. Teh o pekat boleh kontrol cirit birit. Jangan minum susu dan jangan makan pedas. Itu saja yang kita boleh bantu, beri panduan sedikit sebanyak .

    Reply
  • January 30, 2017 at 09:41
    Permalink

    biasalah ketika lim kit siang tulis buku skandal menyundal ini, semuanya berlagak suci dan alim…bila madey tua kerala join mereka hari ini kedua mereka saling baptis membaptiskan antara mereka.

    Reply

Leave a Reply