“Free Anwar : Mahathir Free”

Share


mahathir_pakacon_1311_620_517_100“Saya mungkin telah melakukan kesilapan, tetapi menyingkirkan Anwar bukanlah satu daripadanya”

Begitulah ungkapan yang pernah dilafazkan oleh Dr Mahathir, berhubung tindakannya ke atas Timbalannya sewaktu bergelar Perdana Menteri Malaysia.

Dengan nada yang tegas, dia terus mempertahankan tindakannya atas faktor “kebenaran” dan yang terbaik untuk negara seperti yg ditulisnya sendiri di dalam buku A Doctor In The House.

Kini, segalanya tampak 360° berpusing. Begitu tinggi amarahnya terhadap pimpinan negara, sehingga sanggup “menjilat kembali ludahnya”.

Sedar atau tidak, apa yang sedang dilakukannya sangat kontradik, sekaligus membuktikan  bahawa perbuatan tersebut bukanlah yang terbaik untuk negara. Sedang dirinya sering dipuji melangit oleh individu seperti Sanusi Joned sebagai seorang negarawan, mengapakah kini Mahathir sudah tidak lagi meletakkan perkara terbaik (menyingkirkan Anwar) demi negara?

Jika tidak lagi meletakkan kepentingan negara sebagai nombor wahid, apakah motif dan motivasi untuk seorang “negarawan” bertindak sedemikian?

Betapa kasihan mengenangkan ahli-ahli UMNO tatkala percaya kata-kata Mahathir ke atas Anwar. Selama berpuluh tahun, kini mereka terpaksa menghidu betapa “hancengnya” permainan politik Mahathir.

Berpuluh tahun ahli-ahli UMNO dan Barisan Nasional menjunjung tinggi kedaulatan undang-undang negara (Anwar dibicarakan dan didapati bersalah oleh mahkamah) atas hujah Mahathir, kini apa sudah jadi?

Mungkin pada pakatun, Free Anwar adalah medan terbaik untuk mencipta solidariti.

Namun, adalah lebih bermanfaat jika semua rakyat Malaysia bersolidariti dengan tema “Mahathir-Free” (tiada Mahathir).


 



6 thoughts on ““Free Anwar : Mahathir Free”

  • November 14, 2016 at 10:47 pm
    Permalink

    Tun m ni klu blh ta** yg dia buang dlm jamban tu,la ni nak sumbat blk ke dlm perut dia tu…mahata**k..dah makin nyanyuk…

    Reply
  • November 14, 2016 at 11:04 pm
    Permalink

    Kalau ada pertandingan “Tajuk Artikel Terbaik”.. aku rasa tajuk artikel adalah yg terbaik, pendek dan padat. Terbaik bro

    Reply
  • November 15, 2016 at 12:09 am
    Permalink

    …………..RIP…………ayahanda

    Reply
  • November 15, 2016 at 12:13 am
    Permalink

    Kini Mahathir sudah nyanyuk…..jadi semua perilaku yang ditunjukkan kini dia sudah lupa apa yang dia pernah katakan dahulu… begitulah alaman orang nyanyuk sentiasa mudah lupa apa yang lakukan dahulu…cakap tak seropa bikin maaaa…!!!

    Reply
  • November 15, 2016 at 1:30 am
    Permalink

    MALAYsia Bebas Dari Madey (Madey Free)? Bila tu? Liat nyawa orang tua ni bro…. Cecah & lebih dari 100 tahun rasanya bukan mustahil! Peninglah kepala Najib & bakal PM, kena ‘gangguan emosi’, penangan ‘Mahafiraun’ yang tak mampus2 ni….

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *