9 thoughts on “Dulu Benci Sekarang Sayang

  • October 22, 2016 at 12:08 PM
    Permalink

    Ini sebenarnya bukan soal suka atau benci ,tapi lebih kepada utk kepentingan diri.Kedua-duanya adalah hipokrit dan oppotunis tahap tinggi.

    Reply
  • October 22, 2016 at 12:57 PM
    Permalink

    Anwar pernah cuba bermatian untuk jatuhkan PM supaya dia dapat jadi PM. Maklomlah kes liwat tengah berjalan masa itu. Nak putar jam supaya liwat tak berlaku tak boleh. Nak cari alibi tak ada. Nak tukar saksi tak boleh. Nak tukar hakim dan pendakwa, sudah cuba tapi tak boleh. Nak sedut semula bukti air dia yang terlepas kebadan orang lain , memang tak boleh.

    Apa yang mungkin boleh selamatkan dia dari dituduh dan masok penjara cuma satu. Jadi PM. Ha. ha. Hari ini jadi PM , esok tukar undang2… meliwat itu halal sejak tahun 1980. Jadi sebarang kes liwat yang berlaku selepas itu tidak salah. Sebelum tahun itu… salah. Ha ha itu Anwar. Kalau kita tengok balik, Anwar selepas terhukum dan bakal keluar sebagai bekas banduan… tentunya dah hilang ghairah untuk jadi PM (?) Kecuali hari ini keluar, esok sudah meliwat seorang budak jambu. Waalahua alam.

    Bagi M, yang bermatian untuk jadikan boboi nya PM tentu bersebab juga . Unutuk apa.?? Ha, ha, Fikir fikirkan . Hari2 pun kita baca.

    Reply
  • October 22, 2016 at 1:06 PM
    Permalink

    Sebetulnya dosa kita semua bertambah tiap masa, tiap tahun. Dulu kita duduk kutuk sorang saja. Sekarang bilangan orang yang kita kutuk kuat2, hari2 dah bertambah.

    Untuk itu rakan rakan kalian, tambah kan ibadah… mohon ampun banyak2. Dengan lebihkan amal dan ibadah InsyaaAlah semuga dapat mengimbangi beban kiri yang makin bertambah saban hari.

    Kita manusia memang dituntut untuk hidup cara manusia. Manusia makan, minum, tidor, berpasangan, berzuriat, berkerja dan beribadah. Kerana kita manusia juga kekadang kita bergaduh, mengumpat , mengutuk,. Maklumlah manusia. Sebab itu berdoa dan mohon ampun pun jadi ibadah, kerana kita manusia bukan jin, bukan malaikat. Sebab itu jugak adanya dosa dan pahala.

    Reply
  • October 22, 2016 at 1:47 PM
    Permalink

    Bukan suka atau benci tapi demi kroni sanggup madey jilat ludah sendiri demi untuk boboi jadi perdana menteri anwar tetap dalam jail lagi kikikikiki

    Reply
  • October 22, 2016 at 6:01 PM
    Permalink

    Kita pernah berkongsi rasa bangga melihat orang luar/foreigners ‘thumbs up’ pada kita kerana seorang PM yang meneraju negara ketika itu.

    Kini kita terjumpa orang yang sama , berbual hal yang sama . Kali ini tak ada lagi ‘up’ tapi mengelengkan kepala. Katanya beliau itu patut buat apa yang terbaik untuk dirinya saja tidak buat benda lain. Yang terbaik itu adalah bersara.

    Reply
  • October 22, 2016 at 9:17 PM
    Permalink

    ‘dulu benci sekarang sayang’ ini ialah filem arahan & dilakonkan juga oleh mahathir…ingatkan filem ini boleh membuat orang mengeluarkan air mata(sebut ‘menangis’) bila menontonnya rupa2nya membuat orang mengeluarkan air mata sebab kelakar sangat bila menontonnya selain ada yang sampai mengeluarkan air di mulut(sebut ‘meludah’) bila menontonnya

    Reply
  • October 22, 2016 at 11:48 PM
    Permalink

    ni benci bilang cinta

    Reply
  • October 23, 2016 at 7:27 AM
    Permalink

    Patut la nuar tak blh jadi PM.bongok.mahathir dah mcm2 kenakan dia.nuar masih percaya dan sayang mahathir?

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.