#Bajet2017: BR1M Naik RM 1,200!!

cvr7eixusaa632w

DATUK Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan kenaikan kadar BR1M daripada RM 1,000 dan RM 1,050 (E-Kasih) kepada RM 1,200 dalam pembentangan Bajet 2017 di Parlimen sebentar tadi.  Sementara individu bujang bergaji RM 2,000 ke bawah, bayaran BR1M dinaikkan dari RM 400 kepada RM 450.

Kenaikan ini bermaksud:-

  1. Kerajaan tidak bankrap
  2. Kerajaan ada duit
  3. BN melangsaikan janji Manifesto PRU13

Justeru, siapa cakap kerajaan takde duit tu, silalah meninggal.  Selain BR1M ada banyak lagi pengumuman yang semuanya baik untuk rakyat tapi kita bagi keutamaan kepada BR1M dululah sebab lebih 7 juta penerimanya akan mendapat manfaat.

Tidak hairan kenapa pembangkang ramai-ramai keluar dewan sebab kerajaan membuktikan bahawa semua dasar-dasar ekonomi yang dilaksanakan Najib selama hari ini telah berjaya dan menyanggah propaganda palsu mereka bahawa kerajaan akan bankrap – melainkan ahli-ahli parlimen PAS yang hampir kesemuanya kekal di kerusi masing-masing.

Padahal, Selangor sebagai contoh, adalah negeri yang diperintah PKR dan DAP, merupakan negeri tertinggi penerima BR1M iaitu 1,017,403 orang.  Patutnya gembiralah sebab rakyatnya paling ramai menerima BR1M dari kerajaan pusat.

Ini ramai-ramai keluar pulak.  Sebab malulah tu, mana nak letak muka?

Adamyan

Hidup mesti berprinsip

7 thoughts on “#Bajet2017: BR1M Naik RM 1,200!!

  • October 21, 2016 at 6:31 PM
    Permalink

    …alhamdulillah…

    Reply
  • October 21, 2016 at 9:11 PM
    Permalink

    siapa dr ka prop ka apa dok kata M’sai bankrap tahun 2015 dan awal minggu ini viral lagi, patut ea ambil cili tu cilikan mulut diyo … samo la piji sotong tu, dah oden koba dah sojak sebolum Mahathir dulu selagi aman selagi urus niago dan pembangunan bercambah mano logik boleh bangkrap tompi org berperangai Anwar tu jgn bagi muko … mahu togadai M’sia,…Allah jugak maha hebat … Mahathir tolong jelkan Anwar nak smoothkan Najib tapi Najib tak samb “siratulrahim berat sebelah” … apo sobab nak kayokan lagi sukusakat dan kroni diyo. Mmg mustajab doa arwah Dato Fadhil Noor, Syukran.

    Reply
  • October 22, 2016 at 5:55 AM
    Permalink

    Macam mana agaknya ekonomi MALAYsia kalau pembangkang jadi kerajaan?!?! Kahkahkah!…. Ya Allah selamatkanlah hambamu ini…..

    Reply
  • October 22, 2016 at 7:09 AM
    Permalink

    Macai – macai pakatan dan lembu – lembu bersih berebut isi borang br1m.kui kui kui…minta dedakkkkkkk

    Reply
  • October 22, 2016 at 11:54 PM
    Permalink

    Aku mula dengar pasal GST naik 8% dan kerajaan dah takde duit sejak tahun lepas. yg latest , harga minyak masak pulak dikatanya akan naik. dah mula segelintir cinabeng dkt tempat aku ni menyorokkan minyak masak. org nak beli , dia simpan bawah meja . 1 masa aku yg nak beli , dia buat benda serupa. depan muka cinabeng tu aku terus dail KPDNKK cawangan tempat aku. aku loudkan speaker , biar cina tu dengar . pucat lesi muka dia . hahaha… nak mencatut harga , menyorokkan barang kawalan. dengan lembu2 pakatan boleh la. sbb dorg tak sekolah. dengar aku , masak jawabnya. terus keluarkan minyak masak 3 karton letak dpn aku .

    Reply
  • October 23, 2016 at 9:25 AM
    Permalink

    Tq to PM Najib. Walau aku x layak tp ada sedara mara yg layak. Biar apa org kata.. dasar yg membantu rakyat mesti diteruskan. Cukai gaya hidup antara idea terbaik PM ..

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.