Guan Eng ditahan SPRM

Share


Ketua Menteri, Lim Guan Eng ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sebaik sahaja selesai mempengerusikan Mesyuarat Mingguan Exco kerajaan negeri di Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar), kira-kira pukul 6.30 petang tadi.

Difahamkan, pegawai SPRM terpaksa menunggu kira-kira lima jam sebelum penahanan Guan Eng dibuat memandangkan Ketua Menteri berkenaan dikatakan sedang mempengerusikan mesyuarat mingguan Exco Kerajaan Negeri. – UTUSAN ONLINE



5 thoughts on “Guan Eng ditahan SPRM

  • June 29, 2016 at 8:18 pm
    Permalink

    Cayalah…biar Bapa daPIG ni merengkuk dlm penjara. Cina ingat dorang wat rasuah bole terlepas. Bajet suci. Lps ni Hannah Yeoh pula

    Reply
  • June 29, 2016 at 8:23 pm
    Permalink

    …selagi tak masuk jel, aku anggap diaorang berlakun je…

    Reply
  • June 29, 2016 at 8:34 pm
    Permalink

    Anwar dan Khir Toyo, mereka masuk jel bukannya macam kita masuk jel. Samalah kalau Lim Guan Eng pun. Moral politik itu masing masing hal lah.

    Reply
  • June 29, 2016 at 11:20 pm
    Permalink

    Yang bersih dari dosa hanya baginda rasul sahaja. Ini kerana Allah menjamin baginda dengan sifat begitu dimana baginda dianugerah mukjizat maksum. Maksum bermakna sempurna sifat dan terhindar dari dosa, keji dan cela.

    Niat untuk menegak ketidak adilan berlaku depan mata, memang dituntut. Niat membenteras rasuah dan salah guna kuasa juga di tuntut. Tapi untuk sesiapa mendabik dada mendakwa diri sendiri terlalu bersih… baik jangan kerana orang politik yang tak ambik rasuah bukan tak ambik tapi belum ambik/ makan rasuah. Belum kerana belum ada peluang.

    LGE dan DAP sebelum ini dalam status pembangkang kita percaya tidak banyak terlibat dalam makan rasuah. Bukan kerana bersih atau murninya dia tetapi peluang untuk makan tak ada. Bila memerintah negeri dimana projek pembangunan sentiasa berjalan , segala peluang terbuka luas untuk mengisi kantong sendiri .

    Moralnya disini , LGE harus dihukum mengikut undang2 kerana orang lain juga dihukum setelah disabit kesalahan masing2.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *