Deklarasi Mahathir: Hari Ini Mesyuarat Majlis Raja-Raja, Semalam Genap Sejuta, Lawak!!

deklarasi_penipu

PENULIS tak tahulah siapa bodoh nak tandatangan deklarasi Mahathir ni.  Kononnya dengan kumpul sejuta tanda tangan (atas talian), nanti bawak pi jumpa Agung dan Perdana Menteri boleh diganti.  Mudah betul.

Katalah, betul cakap Mahathir dapat satu juta sign ni, Perdana Menteri boleh diganti. Apa jadi kalau nanti puak-puak Anwar pulak datang bawak sejuta satu tandatangan, minta Perdana Menteri yang dilantik dengan sejuta tandatangan itu tadi diganti, macam mana, nak ikut?  Haru biru la.

Itupun ada jugak yang percaya, betul tak reti cara mana otak puak-puak ni bekerja.  Mahathir tentu nak nyanyuk dah, kalau buang air tengah jalan pun orang tak kata apa lagi, maklum.  Yang konon cerdik pun mengikut jugak ni yang kita tak faham.

Faham ke tak faham konsep raja berpelembagaan dan tatacara perlantikan Perdana Menteri?  Tidak wujud mana-mana peruntukkan dalam undang-undang dimana seorang Perdana Menteri boleh diganti dengan sejuta tanda tangan, ini fakta, yang kata sejuta tandatangan boleh ganti Perdana Menteri tu auta.

Sebab itu penulis taknak mengulas panjang bab itu.  Penulis lebih tertarik dengan cara bagaimana jumlah tandatangan itu dicukupkan – ngam-ngam sehari sebelum Mesyuarat Raja-Raja Melayu berlangsung.  Betul ke tu, boleh pulak ngam-ngam?  Ini sejuta yang kita cakap ni, bukan 10 ke 20.

Belum kita sebut bagaimana hari ini Ahli Parlimen Tumpat sahkan baru 500,000 saja yang dikumpul tapi puak-puak Mahathir kata dah cukup sejuta dah, mana satu nak pakai?

Nampak jelas dia punya bohong,  Matlamat bohong, cara mencukupkan jumlah itupun bohong jugak.

Biasanya pembangkang saja suka tipu di hari terang macam ini.  Contohnya hari itu, DAP tanding 31 kerusi DUN tapi kempen nak bentuk kerajaan negeri kat Sarawak!!  Macam mana dan bagaimana cara sebab nak bentuk kerajaan kena ada minimum 42 kerusi DUN?  Pun ada jugak yang percaya, jadi tak hairan kalau kempen ini pun ada yang sokong dan percaya jugak.

Mahathir bukan sekali ni tipu orang, banyak kali dah, tengok apa dia cakap pasal DAP dulu dengan apa dia cakap pasal DAP sekarang pun cukuplah.  DAP macam itu juga, tak berubah satu inci pun, Mahathir pulak yang tukar pendirian.

Dunia makin maju, hairan rakyat kita pulak makin mudah kena tipu.

5 thoughts on “Deklarasi Mahathir: Hari Ini Mesyuarat Majlis Raja-Raja, Semalam Genap Sejuta, Lawak!!

  • May 11, 2016 at 2:47 pm
    Permalink

    Saye sokong org tua nyanyuk daripada sokong ketua penyamun.

    Reply
  • May 11, 2016 at 3:08 pm
    Permalink

    org tua nyanyuk bekas ketua penyamun…kihkih…lagi bodo org waras ikut ckp org nyanyuk…

    Reply
  • May 11, 2016 at 3:45 pm
    Permalink

    Saya Ingin INGATKAN PENULIS walaupun si bekas sudah nyanyuk tapi, saya berharap penulis jangan terlupa apa yang telah berlaku pada zaman bekas itu kerana apabila sesuatu telah diharam oleh mahk…si bekas itu berjaya menyelamatkan part..melalui cara tidak sah .kalau si bekas itu tidak menyelamat part…sudah tentu part…tidak dapat bertahan sampai sekarang betul tak?
    Jadi,jangan cakap orang itu merosak part….namun ,saya tidak menafi si bekas itu ada masalah dengan …..

    Reply
  • May 11, 2016 at 5:03 pm
    Permalink

    Itu namanya pakatan taik, klu boleh taik madey pun korang makan;
    pengtaksub. Atau ikut resmi dapigs belakang boleh dubur pun boleh janji boleh tapau melayu

    Reply
  • May 13, 2016 at 12:52 am
    Permalink

    Apa yang termaktub dalam Perlembagaan Negara untuk mengangkat seorang Perdana Menteri… Terimakasih.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *