Ambik 6% (GST) Bising, Bagi 3% (EPF) Pun Bising, Pembangkang Dah Gila?

kwsp

PENULIS tak rasa pakatan pembangkang yang diketuai DAP masih rasional.  Mereka sebenarnya ada masalah lebih besar (isu CEC tak selesai) dan calon Perdana Menteri pilihan mereka adalah seorang peliwat, maka itu asyik main persepsi negatif pasal kerajaan BN, lepas satu, satu.

Terbaru caruman isu EPF pekerja dikurangkan 3%.  Apa masalahnya disitu pun penulis tak faham.  Pertama itu bukan kali pertama dibuat, dah beberapa kali sejak 1998, kedua, ini cerita tambah duit dalam poket rakyat, pun nak bising juga?  Ketiga, itu pilihan bukan paksaan pun dan ke empat, ini bukti kerajaan ada duit, bukan nak bankrap.

Pakatan pembangkang yang diketuai DAP ini tak tahukah, ramai pekerja di luar sana yang memilih untuk carum EPF lebih dari 11% (walaupun undang-undang menetapkkan kadar 11%) sebab mereka mahu lebih banyak wang masa bersara nanti!!  DAP bodoh sangat ke tak tahu?  Isi borang 17A, selesailah masalah, tak payah pergi pejabat EPF pun, muat turun atau dapatkan dari Jabatan Sumber Manusia.



Masa laksana GST 6% pun memekak, konon itu mengurangkan duit rakyat, walhal bukan semua benda kena GST, sekarang kerajaan nak tambah duit poket rakyat pun memekak juga, dah gila ke?

Apa penulis nak kata ialah, pembangkang sekarang sudah sampai tahap mengarut, mereka hanya pandai main politik kebencian terhadap kerajaan di kalangan rakyat sehingga buat apa pun tak kena – waima tambah duit dalam poket.

Ini namanya politik terdesak, politik orang gila, jangan kita terpengaruh sama nanti buruk padahnya.  Ingat negeri yang mereka perintah tu maju sangat ke?  Lagi banyak masalah, tak payah cerita pun sebab semua orang nampak depan mata.

Adamyan

Hidup mesti berprinsip

5 thoughts on “Ambik 6% (GST) Bising, Bagi 3% (EPF) Pun Bising, Pembangkang Dah Gila?

  • January 30, 2016 at 9:59 PM
    Permalink

    butxx kan je mrk semua tu..

    Reply
  • January 30, 2016 at 10:27 PM
    Permalink

    Parti bangang semua bangkang..tapi masih ada rakyat bodoh yg sokong..

    Reply
  • January 30, 2016 at 10:39 PM
    Permalink

    Ada 40 jenis gila. Gila politik cara pembangkang satu daripadanya. Mereka nak ajak rakyat Malaysia ikut gila cara mereka

    Reply
  • January 31, 2016 at 12:04 AM
    Permalink

    Aku pun tak kenan dengan dap, pkr dan pan ni
    Memang menyusahkan aje
    Macam otak letak kat bontot
    Tu sebab asik nak tarah belakang aje

    Kang kater bangang ade plak yang kater aku fitnah.. Ishh

    Reply
  • January 31, 2016 at 9:50 AM
    Permalink

    Cuba senarai barang apa yg x kene GST. Mmg la sayur n ikan x kene GST tp barang input pertanian kene jd mcm mn petani nak serap GST ni mesti kene naik juga harga jualan tu. Simple calculation je bkn nak sokong pembangkang

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.