Tuduh Najib Macam-Macam, Rupanya Tun M Tak Cukup Bukti

Share


DIDESAK wartawan kenapa beliau sendiri tidak membuat laporan polis terhadap Datuk Seri Najib Tun Razak berhubung segala dakwaan yang dibuatnya, Tun Mahathir hari ini secara terus terang menyatakan beliau tidak cukup bukti untuk membolehkan laporan tersebut dibuat.

Ulang, tak cukup bukti.  Tapi sekali pandang macam cakap orang bodoh, laporan polis tak perlu bukti lengkap sebab  bukan polis terima buta buta saja laporan itu dan bawak ke Mahkamah, mesti ada siasatan susulan yang akan dibuat.

Pun begitu, yang pentingnya disini, tahu tak cukup bukti tapi nak Najib meletak jawatan (dihukum).  Tahu tak cukup bukti tapi pergi merata tempat bercakap seolah-olah Najib dah didapati bersalah oleh Mahkamah, tapi rupanya dalam standard ‘Mahkamah Mahathir’ sendiri pun, Najib belum salah, bukti tak cukup.

(Sekarang fahamlah kenapa FBI tak boleh nak tangkap Najib, bukti tidak ada, kepala kepada semua konspirasi ini sendiri sahkan.)

Rakyat Malaysia rupanya ditipu hidup-hidup oleh Mahathir.  Bukti dalam apa bentuk tuduhan dan dakwaan penting.  Bukan sistem dunia ini saja, Islam juga menuntut bukti diberikan oleh yang menuduh.

Penulis bagaimanapun nak sebut, pengakuan  ini menunjukkan bukan soal keadilan yang Mahathir cari, ini soal bagaimana Mahathir mahu cuci tangan dari ada sebarang kaitan dengan apa jua yang dituduhnya ke atas Najib.

Tak apalah kalau Khairudin Abu Hassan dan Matthias Chang berhadapan dengan tindakan dibawah SOSMA kerana cuba sabotaj negara dalam usaha menjenayahkan Najib, tak apalah kalau Liong Sik berhadapan risiko di saman Najib kerana buat kenyataan hampir sama seperti Mahathir.  Tak apalah, itu semua mereka yang kena, bukan Mahathir.

Dia selamat dari segi undang-undang dimana juga dia berada kerana dari segi teknikalnya bukan dia yang buat kerja tapi orang lain sekalipun kita tahulah bahawa dia dalang yang sebenar.

Ini bagaimanapun perlulah dianggap sebagai satu pendedahan paling memalukan yang cukup besar dibuat sendiri oleh Mahathir.  Dia yang kepala pun tidak ada bukti rupanya, yang cukup bebal untuk percaya semua dakwaannya boleh berkira-kira masuk kepala dalam pasir bermula malam ini.

Nota kaki – khabarnya Tun M sedang sakit sekarang, sama-samalah kita berdoa agar beliau cepat sembuh.


45 thoughts on “Tuduh Najib Macam-Macam, Rupanya Tun M Tak Cukup Bukti

  • October 11, 2015 at 7:53 pm
    Permalink

    Biar kita makan dedak, jgn makan bangkai.

    Bangkai ni kalau tak biawak, ular yg makan.

    Reply
  • October 11, 2015 at 8:00 pm
    Permalink

    Berjaya jugak nampaknya gertakan yg dibuat keatas mahathir agar menerangkan bagaimana kekayaam 2 anaknya diperolehi…..

    Semuanya kerana anak…

    Reply
  • October 11, 2015 at 8:19 pm
    Permalink

    Inilah kangaroo court ala mamak pariah… menjatuhkan hukuman pada musuhnya tanpa perlu tunjuk bukti.. cukup la politik tu NEGARA KERALA oooiiii..

    Reply
  • October 11, 2015 at 8:19 pm
    Permalink

    Inilah kangaroo court ala mamak pariah… menjatuhkan hukuman pada musuhnya tanpa perlu tunjuk bukti.. cukup la politik tu NEGARAWAN KERALA oooiiii..

    Reply
  • October 11, 2015 at 8:20 pm
    Permalink

    Damage is DONE!!! Mamak Kutty

    Reply
  • October 11, 2015 at 8:54 pm
    Permalink

    Dah lah tuu….. jng provok lagi Tun M lagi…

    Reply
  • October 11, 2015 at 9:39 pm
    Permalink

    Kalau mahathir tak cukup bukti …legalah Najib sebab tak ada bukti, pandainya Najib simpan bukti. Itu namanya Najib pandai buat pandai simpan.

    2. Jika Mahathir tak ada bukti kenapa Najib mengelabah puyuh?

    3. Apakah pemecatan gani patail, perlantikan ag baru, pembubaran taskforce, perlantikan anggota pac ke kabinet merupakan tindakan Najib menutup dan memadam bukti?

    4. Beri masa 6 bulan dan tambah lagi 6 bulan kpd 1MDB adakah juga merupakan tindakan kaberap?

    5. Kalau Mahathir tak ada bukti, Raja dan Sultan Melayu juga tidak ada bukti…tapi Gabenor dah beri fakta dan bukti…kenapa spin lagi?

    Reply
  • October 11, 2015 at 9:46 pm
    Permalink

    Nak kata macam mana lagi… dah sendiri pun namakan diri dia BANGANG….

    Reply
  • October 11, 2015 at 9:50 pm
    Permalink

    saya setuju. sebenarnya dalam politik, tak perlukan bukti kerana yang penting adalah persepsi. dan dr mahathir bukanlah orang yang percaya dengan demokrasi. dia menggunakan teknik yahudi, iaitu memerintah dari belakang tabir menggunakan proksi. dia akan cuba jatuhkan najib menggunakan pintu belakang.

    Reply
  • October 11, 2015 at 10:08 pm
    Permalink

    Jika najib gelabar macai anwar itu Kalau tak dah lam dia kena tangkap, anda tak kenal najib ketika dia dalam politik lagi ketika itu masih mudah dan semasa beliau jadi timbalan pedana menteri dah terima macam2 kontovesi dan fitnah dia lalui dari kes cerai kes konon dia lari anak isteri orang konon di bersama artis dan konon dia ada hubung dengan altantyu, isteri dia fitnah,anak bini kena fitnah lagi, di banding anwar baru buku 50dalil dah gelabar suruh polis hentikan siasatan itu anwar,

    dibanding tun m hanya di serang oleh tun hussei onn, kes kes anak sendiri dan penyelewain syarikat glc semua mampu tutup media kerajaan dan ada media cina di beli oleh kerajaan . Jika tun mahathir berada dalam posis sekarang najib aku yakin tun m tak akan bertahan lama sebabnya media baru muncul tun ma patut jawab kes lama dia itu kenapa dia diam , jika bn kalah pru orang pertama masuk penjara tun m sendiri sebab sebab dia buka lubang dia sendiri tampa dia sedar, cuba tengok rakan tun m macam daim dah diam dah itu pun tak boleh fikir oleh tun m itu masih bela kroni boleh rosakkan tun m itu sendiri,

    Reply
  • October 11, 2015 at 10:25 pm
    Permalink

    Najib punye gelabah, sampai nak ke USA pun terpaksa dibatalkan akibat takut dengan tangkapan FBI…. bak apa yang disangka NEGARAWAN KERALA tu la….

    Hahahahahahahahahaha…

    Sama jugak kalau 3 tahun lepas, Najib takut dan gelabah kalau nak ke Perancis.. sepina menanti beliau kata penjilat-penjilat PEMBANGANG tu…

    Wakakakakakakakakaka….

    Reply
  • October 11, 2015 at 10:36 pm
    Permalink

    Dah madey sendiri mengaku tarak bukti..terima je hakikat.

    Pemakan bangkai pilih ke bangkai apa dia nak makan?

    Reply
  • October 11, 2015 at 11:04 pm
    Permalink

    Bukti apa lagi bro…duit dah sah masuk akaun! Makan babi pun boleh kalau dahrurat tapi pecah amanah dosa besar bro..

    Reply
  • October 11, 2015 at 11:21 pm
    Permalink

    hantu gigi jarang, hang memang bangang no. apa saja kata dr mahathir hang muntahkan balik. abis tu, apa guna akal allah beri kat hang.

    Reply
  • October 11, 2015 at 11:21 pm
    Permalink

    Cukup bukti pon hampir 7 tahun baru boleh jatuh hukum penjara, ni terus terang kata tak cukup bukti. Baik semua kita pi tidor lah melainkan tu ‘ba alip ngang’ mintak fikir tambah barang dua tiga soalan lagi..agar cukupkan ba alip ngangnya jadi lebih sempurna…Mamak teh renda..!!

    Reply
  • October 11, 2015 at 11:35 pm
    Permalink

    Kalau duit dah confirm masuk akaun, makin senang la nak dapatkan bukti…. Tapi NEGARAWAN KERALA kata dia sendiri takde bukti, mungkin penjilat dia boleh tolong kasi NEGARAWAN KERALA cukup bukti untuk mulakan laporan polis terhadap najib le camtu…

    Setakat tulis komen macam mamat ba alip ngang tu lebih baik duduk diam je la… Kalau dah rasa diri tu banyak pahala berjuta-juta kali ganda dari dosa sendiri, mungkin la boleh tabur fitnah tu lagi…

    Reply
  • October 11, 2015 at 11:44 pm
    Permalink

    Klu bg bukti pon dah sah2 xditerima..jd biar je labu dan luncainya melebarkan layar dah melabuhkan sauhnya..nak pg mana lg.pusing2 pon duk tang tu ja..

    Reply
  • October 11, 2015 at 11:55 pm
    Permalink

    Dah NEGARAWAN KERALA kata takde bukti… Ada pulak anjing menyalak cerita pasal ‘KALAU’ ada bukti lak… Sakit sungguh anjing mamak kutty tu… Mungkin tak faham bahasa kottttt!!!!!!

    Reply
  • October 11, 2015 at 11:56 pm
    Permalink

    Saperti yang kita Dengar selamat ini PM yang perlu tunjuk bukti yang benar. Mahathir tak perlu sebarang bukti untuk Tuduh PM. Pada Mahathir Najib memang ber salah sebab itu tiap hari Mahathir dok Nyanyi lagu SAMa.

    Reply
  • October 12, 2015 at 12:00 am
    Permalink

    Jawapan Dari Mahathir itu tentu sekali buat ling liong sik macam nak terjun laut.

    Reply
  • October 12, 2015 at 12:09 am
    Permalink

    fitnah dosa besar la juga.klu dah takda bukti tu fitnah la namanya.tak ker gitu hantu gg jrg ?

    Reply
  • October 12, 2015 at 12:35 am
    Permalink

    nampaknya penjilat mahathir dapat cash apa yg mereka tuduh hina dan malukan penyokong najib. setuju bonar ngan AnakNegori, biarlah kita dituduh makan dedak kerana diakhirat kelak ramai dikalangan mereka akan makan bangkai.

    Reply
  • October 12, 2015 at 12:39 am
    Permalink

    adakah hanjing2 jibby tahu bahawa dokumen salah laku ada pada BNM dan Majlis Raja2??? Ya Allah kau jatuhkan la Bapa Pengkhianat Negara!!

    #pecatJibby
    #selamatkanUmno
    #pecatHanjing

    Reply
  • October 12, 2015 at 12:43 am
    Permalink

    pada Amerika Yahudi pun dah ada dokumen salah lakunya!! Telor Jibby digenggam Yahudi!! MH370 & MH17 ingat semua tu kebetulan ke?semua dah dirancang yahudi!!sebelum musuh hancurkan negara ni!!baik kita yg tumbangkan dulu!!

    #lokapkanJibby

    Reply
  • October 12, 2015 at 5:13 am
    Permalink

    hahahaha….. kena bodoh rupanya selama ini juak-juak mahathir…

    Reply
  • October 12, 2015 at 8:22 am
    Permalink

    Mana la puak-puak pro Tun tu nak letak muka? Tuduh itu, tuduh ni.. akhirnya satu bukti pun si mamak kerala ni tak ada. Balaci dah masuk sosma, kroni nak buat duit dari telur emas pun dah kurang pendapatan, akhirny tinggal la mamak tu dalam hospital sakit-sakit keseorangan

    Reply
  • October 12, 2015 at 9:57 am
    Permalink

    ape lagi tangkap la mahathir yang buat tuduhan tak cukup bukti tu.. paling koman pon saman le.. 🙂 kat orang lain berani saman n tangkap apasal mahathir yang tak cukup bukti tapi melalak macam2 tu tak berani plak? bukan complicated sangat bende nih..

    Reply
  • October 12, 2015 at 11:03 am
    Permalink

    1MDB VS YTL, SIAPA AKAN MEMENANGI PERTEMPURAN KORPORAT INI? SATU BERJUANG UNTUK RAKYAT, SATU LAGI BERJUANG UNTUK KRONI!!

    Semalam, Malaysia Today melaporkan, Francis Yeoh memperolehi pendapatan berjumlah RM15 sehingga 29 bilion sepanjang 21 tahun menerusi syarikatnya YTL Power Generation Sdn. Bhd dan bakal memperolehi RM25 sehingga 30 bilion lagi sekiranya kerajaan bersetuju untuk menyambung Perjanjian Pembelian Tenaga (PPA) dengan Tenaga Nasional Bhd untuk selama 25 tahun lagi, sepertimana yang diminta oleh YTL.

    Perdana Menteri Najib Abdul Razak, bagaimanapun, enggan melayan permintaan YTL untuk memanjangkan kontrak dan pada 1 Oktober 2015, YTL menyaksikan kilang duitnya telah ‘ditarik balik’.

    1MDB bukan sahaja membeli janakuasa IPP milik YTL tetapi juga pengeluar-pengeluar tenaga yang lain. Sekiranya mereka enggan menjual kepada 1MDB, pengeluar-pengeluar tenaga itu juga akan menerima nasib yang sama seperti YTL Power memandangkan kebanyakan PPA untuk IPP-IPP tersebut sudah hampir sampai ke tarikh luput.

    Dilaporkan 1MDB telah membayar RM18 bilion untuk memperolehi baki IPP yang lain. Sekiranya IPP-IPP tersebut tidak diambilalih, kerajaan terpaksa membayar 10 atau 20 kali ganda nilai asal IPP tersebut kepada pengeluar-pengeluar tersebut untuk 25 tahun akan datang.

    Malaysia Today turut mendedahkan bahawa 10% pendapatan YTL sahaja datangnya daripada IPP tersebut, manakala Ananda Krishnan, Genting dan Keluarga Diraja Negeri Sembilan turut memperolehi pendapatan berbilion-bilion ringgit daripada perniagaan IPP.

    Jadi, tidak hairanlah mengapa kumpulan yang rapat dengan Tun Dr. Mahathir, yang menguasai kemewahan daripada penjualan tenaga IPP selama ini, secara tiba-tiba melihat dan memomok-momokkan 1MDB sebagai sebuah entiti berhantu sehinggakan kempen agar Najib diturunkan daripa jawatan Perdana Menteri, giat dijalankan.

    PPA inilah juga yang menyebabkan Allahyarham Anie Arope meletakkan jawatan sebagai Pengerusi TNB kerana tidak bersetuju dengannya. Malah TNB dan Petronas juga, bukan suatu rahsia, juga tidak gembira dengan PPA yang menurut mereka terlalu banyak lompat dan tidak lebih daripad sekadar ‘lesen mencetak duit’ semata-mata.

    Lebih 20 tahun kemudian, Najib berjaya mengakhiri kontroversi ini. Sekaligus mematikan ‘angsa emas’ kumpulan-kumpulan tertentu sehingga sakit hati tersebut memunculkan kempen menurunkan Najib daripada jawatan Perdana Menteri dan keburukan 1MDB kepada negara.

    Kata Malaysia Today lagi, bukan hanya IPP sahaja yang ‘dibunuh’ oleh Najib, tetapi ada lagi ‘angsa emas’ yang turut menerima nasib yang sama iaitu AP untuk kenderaan-kenderaan import dan golongan penyedut darah rakyat Malaysia selama lebih 30 tahun.
    Terdapat dua jenis AP yang dikeluarkan oleh MITI. Salah satunya adalah AP francis yang diberikan kepada pemegang francis jenama-jenama kereta yang didaftarkan dengan MITI dan satu lagi adalah AP terbuka (untuk Bumiputera sahaja) bagi mengimport sebarang jenama kereta untuk dijual di pasaran Malaysia.

    Jumlah keseluruhan AP yang dikeluarkan setiap tahun, sepatutnya hanya 10% daripada jumlah keseluruhan kereta yang dipasang di dalam kereta bagi tahun sebelumnya dan 60% AP telah diberikan kepada pemegang AP terbuka Bumiputera manakala 40% lagi diberikan kepada pemegang franchise.

    Pada tahun 2005, kontroversi ‘Raja AP’ telah muncul apabila didedahkan, hanya beberapa orang individu sahaja yang memonopoli perniagaan AP. Dilaporkan, antara mereka yang menjadi Raja AP termasuklah Allahyarham Tan Sri SM Nasimuddin SM Amin, Tan Sri Syed Azman Syed Ibrahim dan Datuk Seri Mohd Haniff Abdul Aziz.

    Mereka telah berjaya memperolehi 33,218 AP (lebih kurang 50.1% daripada jumlah keseluruhan 66,277) bagi tahun 2004 dan 28,283 AP (atau 41% daripada 68,330) untuk tahun 2005 sahaja, menurut senarai yang didedahkan oleh kerajaan. Berdasarkan kepada anggaran jualan kasar RM30,000 bagi setiap AP, perolehan daripada perniagaan ini adalah RM996 juta secara keuntungan bagi tahun 2004 dan RM848 juta bagi tahun 2005.

    Jumlah keseluruhan perniagaan AP adalah lebih kurang RM2 bilion setahun atau lebih kurang RM65 sehingga 80 bilion semenjak kali pertama ia diperkenalkan kembali apabila Dr. Mahathir menjadi Perdana Menteri (dan apabila dia mengimplementasi sistem berkenaan). Menurut maklumat dari industri permotoran, AP telah menghasilkan kenaikan harga kereta sebanyak 20% berbanding harga sebenar memandangkan para pembeli kereta akan memberi subsidi kepada pemegang-pemegang AP secara tanpa sedar.

    Perolehan berbilion ringgit dari perniagaan AP ini amat menjejaskan sekiranya Malaysia bersetuju menyertai TPPA yang dianjurkan oleh Amerika Syarikat. Berita tentang pengakhiran perundingan selama lima tahun antara Malaysia dengan Amerika Syarikat pada Isnin lepas, benar-benar mencemaskan golongan terbabit kerana mereka sedar, sebaik-baik sahaja Malaysia menyertai TPPA, mereka akan kehilangan hak AP, malahan AP sendiri sudah tidak wujud lagi.

    Satu lagi mesin cetak duit yang amat menguntungkan dan bakal dihapuskan oleh Najib adalah mesin slot. Semenjak 1980-an, perniagaan ini telah menjana keuntungan dianggarkan lebih RM10 bilion setahun di mana 70% daripada perniagaan tersebut dikuasai oleh keluarga Vincent Tan.

    Reply
  • October 12, 2015 at 11:35 am
    Permalink

    bADAN BERTANGGUNGJAWAB la yg kena siasat. Contohnya aku buat laporan kereta, hilang. Kemudian aku jugak nak kena bawak bukti. Habis tu PDRM, MACC buat apa???

    Reply
  • October 12, 2015 at 11:36 am
    Permalink

    Negara dah bhutang byk. MYR jatuh. Stock jatuh. Hutang byk Deficit tak berkurang. Kita buat Laporan, so badan btggjwb buat la siasatan.

    Takkan aku nak buat siasatan pulak.

    Reply
  • October 12, 2015 at 11:54 am
    Permalink

    Betul juga tu moolembu, BODOH betul ada manusia macam NEGARAWAN KERALA tu tak berfikiran macam ko. Kalau takde bukti pergi je la buat laporan polis, bukan kena tangkap pun… iye tak?

    Reply
  • October 12, 2015 at 12:06 pm
    Permalink

    money trail 1mdb dh dikesan.laporan polis dh dibuat.masaalah pdrm dh habis siasat ke.klu bg kt AG umno pun, dia akn ckp NFA.tu yg untung jd PM.derma 2,6b pun sprm kate tarappa.

    Reply
  • October 12, 2015 at 12:26 pm
    Permalink

    eh, laporan polis dah dibuat ke, NEGARAWAN KERALA boleh pulak kata takde bukti??!!!!!

    Lawak apakah ini?? Pasti lawak antarabangsa cap FBI kot…

    Reply
  • November 2, 2015 at 10:22 am
    Permalink

    Sistem kroni mewujudkan business monopoli. Ia x sihat untuk sesebuah negara kerana hanya mementingkan pihak tertentu sahaja membolot kekayaan, sebaliknya menafikan peluang yg sama diberi kepada rakyat yg lain. Ini sistem x adil dan rakyat perlu sedar hal ini. Kronisma perlu dibenteras habis2an. Tabik kepada Najib kerana usahanya untuk merakyatkan business di negara ini.

    Reply
  • November 26, 2015 at 1:58 pm
    Permalink

    Encik rafi ujung bulan nih naik la gaji encik rafi
    kita sama sama dapat pahala dirikan mesjid

    Reply
  • February 6, 2016 at 10:08 pm
    Permalink

    Itu lah sebabnya aktif sungguh lepas pencen

    Reply
  • February 8, 2016 at 7:59 pm
    Permalink

    DUIT MALAYSIA JATUH DI SEBABKAN PEMBANGKANG MENGCANANG KE SELURUH DUNIA, PM KITA TAK BAIK, MALAYSIA TERUK, TAPI YANG JADI ANGSA RAKYAT, APA PUNYA BODOH PAKATAN RAKYAT. TENGOK SAJA BERSIH 4.0 GAH SATU DUNIA, EMPERSENDAKAN MALAYSIA, SIAPA YANG RUGI , RAKYAT YANG RUGI BUKANNYA PM

    Reply
  • February 8, 2016 at 8:01 pm
    Permalink

    PAKATAN RAKYAT TERRDIRI DARI PARA PARA BODOH BIN BANGANG SEHINGGA SELURUH DUNIA DAH TAKUT MELABUR DI MALAYSIA, ASYIK POLITIK 24 JAM, TENGOK SAJA PORTAL MALAYSIAKINI, SIANG MALAM TABUR FITNAH, TAPI BOS MEREKA DAP, PKR, MAT SABUN TAK PERNAH BUAT SALAH PUN, BODOH NYA PEMBANGKANG MALAYSIA

    Reply
  • December 3, 2016 at 11:03 pm
    Permalink

    Membuat laporan rasmi berkaitan sesuatu tanpa bukti kukuh…polis boleh menyiasat kesohehan fakta & figura tersebut samaada benar atau bohong……jika terbukti bohong polis boleh menahan,menyoal-desak & mendakwa tersangka ikut posedur operasi standard/SOP.

    Awas….berfikir sebelum bertindak….!!!!

    Reply
  • December 3, 2016 at 11:25 pm
    Permalink

    Polis boleh mendakwa terhadap pembuat laporan sesuatu isu yang tak soheh dengan tuduhan dengan sengaja memberi keterangan palsu mengikut sekyen 191 Kanon Keseksaan dan diboleh dihukum jika disabitkan salah selama 7 tahun penjara dan boleh juga didenda mengikut seksyen 193 dalam kanon yang sama.

    Reply
  • December 3, 2016 at 11:45 pm
    Permalink

    Sesuautu kes jenayah polis berkuasa menyiasat mengikut kuasa-
    kuasa khas siasatan seksyen 109 bagi kesalahan yang boleh ditangkap yang memberikan kuasa kepada polis berpangkat tidak kurang dari sarjan atau ketua balai polis/KBP.

    Kalau diterima pengaduan awam berkaitan kesalahan yang tak boleh ditangkap/unseizable offences,maka pengadu bolehlah berjumpa dengan magistret mengikut seksyen 108 ( I ).

    Reply
  • December 4, 2016 at 12:01 am
    Permalink

    Sesuatu kesalahan jenayah polis berkuasa menyiasat dibawah kuasa-kuasa khas siasatan seksyen 108 Kanon Prosedur Jenayah/CPC yang memberi kuasa pada pegawai tidak kurang dari pangkat sarjan atau Ketua Balai Polis/KBP/OCS bagi melaksanakan tugas. Pegawai polis ini tidak boleh menggunakan kuasa-kuasa khas bagi menyiasat kesalahan yang tidak boleh ditangkap tanpa perentah dari Pendakwaraya/AG.

    Reply
  • December 4, 2016 at 12:17 am
    Permalink

    moo serba pandir…….

    Sesuatu laporan diterima secara lisan maupun bertulis berkaitan kesalahan jenayah,maka polis bertanggungjawab mengendalikannya….siasatan akan dimulakan. Jika didapati ada kesalahan berlaku maka polis akan menahan,menyiasat & mendakwa terhadap koperet/kulprit tersebut. Tertuduh akan didapati bersalah jika mahkamah telah menyabitkan salah terhadapnya.

    Polis tidak akan mendakwa selagi tiada bahan bukti kukuh terbeban terhadap terduduh. Polis tidak pernah menganiaya warga negara yang jujur,baik & bertanggungjawab.

    Ada paham moo…….???????!!!!!!

    Reply
  • December 4, 2016 at 12:32 am
    Permalink

    Setiap negara mesti berhutang untuk menguruskan ekonomi negara & rakyatnya…….tanpa hutang ekonomi negara tidak akan menumbuh secara sehat. Negara maju maupun negara membangun memerlukan dana bagi membiayai kehidupan rakyatnya…oleh itu pinjaman berjadual diperlukan dari dana perwangan antarabangsa/internatioanal monetry fund.

    Reply
  • December 4, 2016 at 12:39 am
    Permalink

    Mahathir akan berhenti meroyan jika Najib ambil Mukhriz masuk kabinet lantik jadi menteri kewangan

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *