Siri Kebodohan Pakatan (1): Makin Menjadi Pula Kebodohan Rafizi Ramli ini

rafiziAnda hanya perlu melihat Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli untuk mengetahui berapa lama orang pandai boleh jadi bodoh bila masuk politik?

Hari ini Naib Presiden PKR tersebut menyatakan hutang 1 Malaysia Development Berhad (1MDB) boleh menyelesaikan RM 13.3 Bilion tunggakan hutan Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Negara (PTPTN).

“This is based on a reply by Deputy Education Minister P Kamalanathan in Parliament recently. The amount of RM13.3 billion is just a small amount from the RM50 billion which had been placed in 1MDB,” he said.

Tiada RM 50 bilion diletakkan dalam 1MDB seperti yang didakwa oleh Rafizi. 1MDB hanya mendapat RM 1 juta dari kerajaan. Yang lainnya adalah hutang berdasarkan pembelian aset.

Apa yang Rafizi mahu sarankan, kerajaan hutang RM 13 bilion untuk bayar hutang peminjam PTPTN?

Adalah sangat menghairankan sebagai seorang bekas akauntan bertauliah, Rafizi tidak boleh memahami keadaan ini.

9 thoughts on “Siri Kebodohan Pakatan (1): Makin Menjadi Pula Kebodohan Rafizi Ramli ini

  • September 30, 2015 at 1:44 PM
    Permalink

    mykmu. nak tanya. mykmu baca berita ni dari mana? faham ke tak apa yang dibaca? mostly semua orang faham apa yang rafizi ni cakap. tapi taktau la kenapa mykmu takpaham. boleh tulis blog, forum segala. tapi baca berita pun fail. kuat sangat minum air UMNO ke yang bodoh melampau ni?

    Reply
  • September 30, 2015 at 2:13 PM
    Permalink

    Inilah org umno. kekaL BODO DI DALAM BODO.

    Org dok cerita pasal MDB, sampai hari ini tak paham2 lagi.

    Ambik tanah kerajaan dgn harga yg saaaaaaaaaaaaaaangat murah, kemudian revalue asset untuk buat loan. Loan is guaranteed by the Malaysian Government. Dgn kata lain, jika apa2 terjadi, kerajaan Malaysia kena honour loan tersebut.

    Pinjam duit sampai RM42 billion (some in USD), so mana pergi duit tu????

    Reply
  • September 30, 2015 at 2:27 PM
    Permalink

    iye la . aku jugak.
    orang lain buat loan aku gak kene settle. yang sedap ngkorang punya yang busuk lempor kat aku. hahaha
    bole settle bro, kecik punya hal. satu je syarat je.
    tukar bin ayah baru, hahaha. seloroh cket

    Reply
  • September 30, 2015 at 2:42 PM
    Permalink

    Rafizi buat analogy………

    Reply
  • September 30, 2015 at 7:03 PM
    Permalink

    ambil aset DEIG bernilai RM30b lah buat bayar tunggakan PTPTN sebanyak RM 13.3b tu, janganlah kacau aset 1MDB…syoh syoh syoh!

    Reply
  • September 30, 2015 at 7:04 PM
    Permalink

    moo says:
    September 30th, 2015 at 2:42 PM

    “Rafizi buat analogy………”

    lapiji cakap merapu lagi sebab lama tak kena ‘analogy’ dengan ketum

    Reply
  • September 30, 2015 at 8:31 PM
    Permalink

    Hussin bin Mooo…..laaa..BODOH RUPA NYA

    Reply
  • September 30, 2015 at 9:32 PM
    Permalink

    Siapa bodoh Moo, itu syrikat glc itu syarikat kerajaan ,jika ambil tanah harga murah itu perkara biasa di lakukan pas kelantan, kerajaan negeri selangor dan penang,malah kerajaan lakukan pekara sama. lupa cakap dap lakukan lagi teruk bagi tanah dengan harga murah pada syarikat kroni,kalau ambil tanah buat syarikat itu perkara biasa dilakukan dari zaman tun razak lagi ambil tanah hutan kerajaan untuk bagi percuma pada peneroka felda dengan percuma tak pun orang bising sebagai tanda sokong rakyat pada bn itu malah rakyat menyokong nya,

    kita kena berfikir kalau bina satu syarikat kena ada aset kau ingat 1mbd ada aset dari tanah kerajaan bagi pada 1mbd itu jadi penjaman boleh lakukan sebab aset yg dia ada,

    Proton ambil duit dan aset kerajaan untuk bina syarikat itu
    Petronas ambil aset kerajaan untuk bina syarikat itu
    Kalau tak aset bank mana bagi pinjaman sila cakap aku moo

    Reply
  • September 30, 2015 at 10:00 PM
    Permalink

    Rafizi bodoh deig seluk wang rakyat 30b , baik bagi ke unisel..

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.