Najib Bukan Bodoh Masuk Duit ‘Songlap’ Dalam Akaun Peribadi

madey_SR
Gambar Hiasan

DATUK Seri Najib Tun Razak diketahui seorang yang sangat hebat dan bijak.  Tak perlu lihat banyak, Pakatan Rakyat yang ditubuhkan pada era Paklah jadi Perdana Menteri, berkubur pada zamannya (Najib) menjadi Perdana Menteri, bukankah itu hebat?

Malah, Menteri Besar Selangor dari parti pembangkang pun minta nasihat beliau untuk selesaikan masalah air negeri itu.  Tak hebat lagi, tak tahulah nak cakap.

Jadi dengan apa cara seorang yang hebat seperti ini, boleh melakukan kesilapan cukup bodoh dengan memasukkan wang ‘songlap’ dari 1MDB ke dalam akaun peribadinya sendiri? Sudah tentu tidak masuk akal.

Orang biasa, contohnya pesalah dalam kes rasuah, mereka pun tidak begitu bodoh dengan memasukkan wang rasuah itu ke dalam akaun peribadi masing-masing atas alasan yang cukup mudah – ia boleh dijejaki dengan sangat senang.

Takkanlah Perdana Menteri tak tahu perkara ini?

Jadi rancangan bersepadu pembangkang dengan menggunakan laporan Sarawak Report dan WSJ untuk memfitnah Perdana Menteri ini, tidak akan jalan, malah boleh memalukan mereka semula.

Menggunakan Sarawak Report itu sendiri pun satu kesilapan pembangkang sebab kredebiliti laman tersebut sudah tidak setelah dikaitkan dengan penggunaan dokumen palsu yang dibekalkan Xavier Andre Justo.

Tapi kalau dah terdesak, apa pun boleh jadi.

Adamyan

Hidup mesti berprinsip

13 thoughts on “Najib Bukan Bodoh Masuk Duit ‘Songlap’ Dalam Akaun Peribadi

  • July 3, 2015 at 3:10 PM
    Permalink

    Najib wajib nafikan perkara ini secepat mungkin! dah sampai masa kerajaan Malaysia sue media asing demi kebaikan negara

    Reply
  • July 3, 2015 at 3:12 PM
    Permalink

    hahahha…MELALAK MCM ANJING PUN BOLEH MENIGKATKAN PERSEPSI DAN KEYAKINAN RAKYAT!! TOLONG LA DESAK JIB SAMAN WSJ DAN SARAWAK REPORT CEPAT KALAU BOLEH HARI NI!! MEMALUKAN NEGARA JE!! ITU LA SEBELUM NI XNAK SAMAN!! BAIK SAMAN TAKUT BANYAK LAGI YANG TERBOGEL NANTI DAH TAK BOLEH SPIN!!jika nanti Najib dah xda..harap buang la blog ni..buat malu je..

    #MANATELOR

    Reply
  • July 3, 2015 at 4:08 PM
    Permalink

    tanpa fitnah pembangkang xdpt bertahan lama…xpe terus kn la dgn cerite2 rekaan yahudi nie…ape2 pn bn masih wujud yg dh KO skrg adalah pakatan

    Reply
  • July 3, 2015 at 4:39 PM
    Permalink

    najib memang bijik TDM & NUAR pun bukan tandingannya, pakatan rakyat berpecah pun du tangan dia, negeri perak jatuh blk ke tangan bn dulu pun rencana dia, bn makin kurang majoriti di parlimen pun di tangan dia, entah apa lagi jasa najib !!!! lawak10x

    Reply
  • July 3, 2015 at 7:26 PM
    Permalink

    Masyarakat kita nampaknya semakin parah. Memaki hamun, caci maki kepada pemimpin sudah melampaui batas adab dan adat Melayu. Apatah lagi ia berlaku ironinya di dalam bulan Ramadhan yg sgt mulia. Lihat saja di dalam fb Najib Razak, ketika beliau menulis berkenaan bulan Ramadhan yg mulia, berjela-jela maki hamun, tuduhan, caci maki, katakan sahaja apa jenis hamunan, pasti akan terjumpa, sama ada dari lelaki atau perempuan, muda atau tua mahupun kanak-kanak, yg berpelajaran mahupun penganggur, semua seperti sudah hilang akal ketika memberi komen. Kegilaan jenis apakah ini yg sedang kita lalui. Tak pernah terlintas di benak, akan sampai zaman yg sebegini teruk. Kita sudah menghampiri akhir zaman, sedangkan fitnah ini pun kita tak mampu untuk berfikir waras, apatah lagi ketika munculnya si dajjal nanti. Wallahualam

    Reply
  • July 3, 2015 at 10:59 PM
    Permalink

    ada sesapa nmpk selipar saya x? Tadi ada, ni dh x de pulak. Pelik la…

    Reply
  • July 4, 2015 at 12:17 AM
    Permalink

    kebanyakan kes rasuah akan masuk ke dalam akaun keluarga, suadara mara dan kawan2, contoh anwar dulu masuk wang dekat azmin,keluarga dan suadara mara termasuk keluarga yg penagih dadah itu, semua bukti ada pada umni alfilda itu, bila lihat akaun peribadi orang itu bebas dari rasuah, itu yg buat anwar cuba menipu umno dulu konon dia bersih pada hal anwar menipu umno itu. bila lihat akaun perbadi dia bersih duit pada hal duit dia pegang oleh orang kepecayaan dia dan keluarga termasuk suadara mara dia

    Reply
  • July 4, 2015 at 12:55 AM
    Permalink

    Haa..haa kenapa agaknya cai cai penjilat lendir Tun kepanasan. Apakah ada yg bakal mendedahkan kerjasama serta arahan dari mantan?. Mantan yg membayar dan memberi maklumat palsu kpd Serawakreport.

    Kalau mantan berdiam dan tak berani saman bermakna benarlah tuduhan ini.

    Reply
  • July 4, 2015 at 1:43 AM
    Permalink

    nak saman takut bogel… tak saman bokeh jd bungkus, dua2 pun haruuu… baik saman ada baik sket arr..

    Reply
  • July 4, 2015 at 12:02 PM
    Permalink

    Mustahil media asing mendokong Tan Sri Muhyiddin Yassin. Justeru PM perlu melihat siapakah orang tersebut yang begitu bercita-cita tinggi dalam kabinet beliau dan menjadi kesayangan atau kesukaan media dan diplomat asing.

    Reply
  • July 4, 2015 at 12:57 PM
    Permalink

    Macam orang2 yang suka fitnah dan tuduh2 Pm Najib ni makan duit rakyat,apa dalam otak kamu Pm Najib ni tak ada didikan agama ke apa? Tak tahu hukum dosa pahala ke apa.? kalau jahat sangat Pm najib dgn isteri rosmah kenapa bila mereka buat umrah baru2 ni Allah tak turunkan khifarah atas dosa yang mereka buat? sebab doa2 orang yang dizalimi pasti Allah dengar dan tunaikan .Berapa orang dah rakyat Malaysia ni mati sebab dizalimi oleh PM Najib? Cakaplah Tun? Berapa orang yang dah hilang duit mereka kat dalam Bank sebab Pm Najib curi ,cakaplah TUN?cuba suruh nurul izzah ke,wan jijah ke atau anuar pergi buat umrah pun cukuplah tak,payah pergi buat haji….. Kenapa duit banyak .new zealand,london semua boleh sampai kenapa Mekah tak sampai2? Orang mcm tu kalau TUn nak balun sakan memang patut memang keluarga putar alam tapi Tun asyik2 mengata Pm Najib apa ni? Saya ni cuma rakyat biasa tapi saya bersyukur pada Allah kerana saya tinggal di Msia dan saya dapat menjalani ibadat sebagai seorang muslim tanpa ada ancaman dan gangguan so .apalagi yang tak cukup Tun? Harta Tun anak beranak cukup 7 keturunan kenapa bising sangat dengan pimpinan PM najib? Kalau Allah kata Mukhriz boleh jadi Pm.jadilah dia Pm,tak,payah kita sibuk2 dengan urusan Allah.

    Reply
  • July 19, 2015 at 1:14 PM
    Permalink

    Negeri perintah PKR dan DAP kaya raya. Perlis Sabah dapn lain2 bawah BN miskin. Kelantan bawah PAS sederhana.

    Reply

Leave a Reply to omega Cancel reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.