Usahlah Heret Siti Hasmah Dalam Mainan Politik Ini?

KUALA LUMPUR, 18 Mei – Dalam keterujaan Mahathir menyemai benih kebencian terhadap Perdana Menteri kita, isteri beliau Siti Hasmah dilihat turut terlibat dalam gerakan tersebut.

Tindakan ini akhirnya akan memakan diri mereka sendiri terutama dalam perkara yang melibatkan personaliti dan peribadi yang sepatutnya tidak disentuh atas dasar saling menghormati.

hasmah marina1

Namun kesabaran semua pihak ada batasannya. Sikap melampau Mahathir dan Siti Hasmah dalam menghasut dan mempersendakan Datuk Seri Najib mengundang simpati rakyat terhadap Perdana Menteri kita.

Kunjungan Mahathir dan Siti Hasmah ke Tanah Suci untuk mengerjakan ibadah Umrah baru-baru ini bukan lagi rahsia. Para penyokong Mahathir cuba mempergunakan isu ini untuk mengambarkan seolah-olah Mahathir dan Siti Hasmah ini merupakan insan “baik”, “suci” dan “mulia”.

Namun sebaik sahaja suami isteri ini pulang dari mengerjakan Umrah, mereka telah melancarkan serangan “membabi-buta” pula terhadap Datuk Seri Najib.

Umum amat maklum bahawa Mahathir telah mengeluarkan kenyataan palsu apabila mengumumkan bahawa Yang Dipertua Dewan Rakyat iaitu Tan Sri Pandikar Amin Mulia telah meletakkan jawatan. Kenyataan ini telah dinafikan oleh Speaker Dewan Rakyat kita.

Selain daripada itu juga, Siti Hasmah dilihat turut sama cuba “memperlekehkan” dan “memfitnah” Datuk Seri Najib secara halus. Beliau kononnya menceritakan sewaktu berada depan Kaabah, mengambil kesempatan untuk berdoa untuk Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Kenyataan Siti Hasmah dilihat sebagai “berniat jahat” apabila mengatakan bahawa selain berdoa untuk rakyat, beliau turut berdoa supaya Najib “tidak buat sesuatu yang tidak baik terhadap Islam”.

Mereka seolah-olah cuba menafikan segala usaha Datuk Seri Najib untuk memertabatkan Islam di negara kita. Sebelum ini Datuk Seri Najib telah melancarkan Indeks Syariah Malaysia yang merupakan produk pelengkap tadbir urus Islam di negara ini melalui pengukuran tuntutan syarak yang lebih menyeluruh.

Indeks pertama seumpamanya yang pernah dibangunkan di dunia itu akan menilai dan mengukur keseriusan kerajaan dalam mencapai lima aspek Maqasid Syariah (dikehendaki oleh syarak) iaitu pemeliharaan agama, pemeliharaan nyawa, pemeliharaan akal, pemeliharaan keturunan dan pemeliharaan harta.

Selain daripada itu juga Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) memperuntuk RM468 juta tahun ini untuk membayar elaun guru agama, imam serta penyelaras pentadbiran masjid daerah di seluruh negara.

Kerajaan di bawah pimpinan Datuk Seri Najib amat mengambil berat peranan yang dimainkan guru-guru Kelas Agama dan Fardhu Ain (KAFA), imam, guru Takmir dan jawatankuasa masjid dalam memimpin dan menyampaikan dakwah, sekali gus memartabatkan agama Islam. Perkara ini tidak berlaku dalam zaman pemerintahan Mahathir.

Sebaliknya rakyat mempersoalkan tindakan anak perempuan Mahathir dan Siti Hasmah iaitu Marina yang dilihat begitu lantang mempertahankan Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender (LGBT). Beliau juga dilihat begitu akrab dan sinonim dengan gerakan yang menghina Islam seperti isu Kalimah Allah, murtad dan sebagainya.

Mahathir dan Siti Hasmah ini gagal melihat “bangkai gajah” depan mata. Mereka lebih berminat meneropong kuman di seberang laut. Ini merupakan iktibar untuk diri kita sendiri juga.

 Kak Chah

32 thoughts on “Usahlah Heret Siti Hasmah Dalam Mainan Politik Ini?

  • May 18, 2015 at 6:12 pm
    Permalink

    Keperluan yang terdesak adalah untuk Hasmah berdoakan supaya diberi hidayah untuk anaknya Marina yang tidak tentu hala perjuangan hidupnya . Marina penyokong LGBT bersama ambiga dan Marina juga huruhara tekad dan tindakan nya. Kesimpulan nya Marina bukan seorang wanita muslim yang baik yang boleh dicontohi orang muda.

    Hasmah juga perlu mendoakan dirinya diberi hidayah. Memakai wig adalah haram, tidak menutup aurat pun haram. Biarkan Najib didioakan oleh pengikut yang menyukai beliau saja dan Hasmah tak perlu menghabis kudrat nya depan kaabah mendoakan untuk orang lain dimasa dia sendiri perlu didoakan.

    Dari sudut huklum adat Hasmah akan disembahyang dan dihadiah fatihah dulu jika umur diambil kira . Kita katakan hukum adat bukan hukum Allah.

    Reply
  • May 18, 2015 at 6:28 pm
    Permalink

    Argh sudah, Siti Hasmah pun hangpa attack jugak ka???

    Janganlah jadi sampai lagu ni

    Reply
  • May 18, 2015 at 6:32 pm
    Permalink

    DR SITI HASMAH KATA UNTUK RAKYAT BUKAN UNTUK KELUARGA. KELUARGA SEORANG SAJA, KALAU RAKYAT BERJUTA-JUTA.

    Reply
  • May 18, 2015 at 7:42 pm
    Permalink

    Tu rambut palsu ke?

    Reply
  • May 18, 2015 at 8:10 pm
    Permalink

    agak pelik , ketika zaman pak lah…hanya Tun M sahaja yang bersuara, namun ketika PM DsNajib…suami isteri tagteam balun.

    kenapa? sebab imej Tun M dah tercalar? kegagalan Tun M untuk memasakkan fakta yang betul kerana dilihat selalu sahaja mengubah angka dan alasan?

    Reply
  • May 18, 2015 at 8:18 pm
    Permalink

    Pulak..ke siti hasmah dah….nak kita buka gelangang untuk rosmah pulak ke ?? tak payah laaa, siti hasmah isteri tun dan rosmah isteri Najib, leave both of them out of this.

    MYKMU dah tak ketahuan punca !! apa dah jadi ni ?? Adoiii laaaa….

    Reply
  • May 18, 2015 at 8:42 pm
    Permalink

    Ni memang bangang, penulis sundal betina mana yg mykmu kutip ni

    Woii kalau marina tu mempunyai kepentingan dlm umno dan kerajaan, boleh laa sembang camni

    Dari dulu lagi org yg undi umno harap najib beri kepentingan kepada islam nu bukannya harapan tun jee itupun tak faham bahasa kaa

    Reply
  • May 18, 2015 at 9:17 pm
    Permalink

    Mykmu..Najhib pun hanya mahu kami jilat sampai kelutut sahaja, tak perlulah sampai ke lubang dubur.

    Reply
  • May 18, 2015 at 9:34 pm
    Permalink

    Aikkk tun siti pun kau tibai?…berpada2 la klu nak topup blog kau ni bro, tau le prepaid…meluat org nnti

    Reply
  • May 18, 2015 at 9:42 pm
    Permalink

    Ini akan backfire apa PSM DAP PKR PAS akan lakukan kepada rosak moral, patriotisma, pembangunan dan negara maju memang tak akan capai 2020 kerana pemikiran 3rd Class.

    Reply
  • May 18, 2015 at 10:20 pm
    Permalink

    Teruk orang UMNO bergaduh.. habis libat anak bini. Apa pulak tindakan Mukhriz lepas ni… Walaupun aku bukan penyokong TunM, tapi dalam beberapa hal ada betulnya cakap TunM ni. Najib dlm ucaptama sidang wartawan haritu sebut rakyat hari ni perlukan maklumat yg pantas, tapi isu 1mdb dan TH tak ditangani dengan pantas dan betul. Mainan politik TunM menggambarkan ada sesuatu yg dia tak puas hati… apakah TunM nak kembali aktive dalam politik kerana bimbang BN jatuh pru14?

    Reply
  • May 18, 2015 at 10:59 pm
    Permalink

    pelacur agama PAS macam kau baik diam je bujuk , setidaknya tak macam PAS main sampai tahap cerai bini kalau keluar parti , tak pelacurkan agama bila berpolitik ..

    dan tak berketuakan Ketua Pembangkang yang menolak hudud PAS, orang menolak hudud PAS boleh jatuh kafir dan murtad TAPI pemimpin PAS dan pengikut PAS berketuakan Penolak Hudud di Parlimen kakakakak

    Reply
  • May 18, 2015 at 11:17 pm
    Permalink

    Bugis says:
    May 18th, 2015 at 9:17 PM

    “Mykmu..Najhib pun hanya mahu kami jilat sampai kelutut sahaja, tak perlulah sampai ke lubang dubur.”

    ni mesti dubur orang lain ko pernah jilat, hahahaha

    Reply
  • May 18, 2015 at 11:18 pm
    Permalink

    Nilah perangai manusia…serang rosmah anaknya…ok..serang siti hasmah, marina..haram.

    Sebiji perangai pas..walhalal ku..walharammu.

    Reply
  • May 18, 2015 at 11:24 pm
    Permalink

    Bugis says:
    May 18th, 2015 at 9:17 PM

    “Mykmu..Najhib pun hanya mahu kami jilat sampai kelutut sahaja, tak perlulah sampai ke lubang dubur.”

    kalau dah tahu sedap jilat dubur mak sendiri jangan libatkan Najib

    Reply
  • May 18, 2015 at 11:25 pm
    Permalink

    Udah-udah la tu bujuk…kit siang pi serambi mekah, kutuk hudud sampai nak rak…hangpa siap tepuk tangan, takbirrr….

    penghinaan pada tahap maximum, apa hangpa buat ??? buat bodoh !

    Reply
  • May 19, 2015 at 1:09 am
    Permalink

    MB k’tan minta PAS KB buat penjelasan.. takkan nak suruh dia buat penjelasan kat mykmu pulak. Biasa la dalam keluarga besar, ada belbagai perangai.. ada baik dan ada juga yg buruk. In Sya Allah.. nanti kami buang la yg mana dah buruk dan busuk tu masa muktamar nanti.
    Perjuangan suci memerlukan pengorbanan besar.. kalau tak sanggup jangan tawar diri. Wala pada pemimpin atau parti selagi tak melanggari Quran dan Sunah apa masalah? Wala juga terbatal jika pemimpin suruh buat perkara yg melanggar hukum. Sama macam kita taat Ibu-Bapa, selagi tak menyalahi perintah Allah kita wajib ikut. Tapi jika suruh buat kemungkaran, tidaklah kita dikatakan anak derhaka bila tidak menurut perintah.

    Reply
  • May 19, 2015 at 1:47 am
    Permalink

    kakaka takde sorang pun kat sini mintak penjelasan !!!

    Apa yang pasti dulu sampai terjadi tragedi Memali ialah pasal isu hudud dan undang-undang Islam yang diperjuangkan PAS sampai murtadkan orang

    TAPI sekaang lim kit sial bapak anti Melayu , anti Islam , anti hudud PAS , masuk kelantan buat ceramah pasal hudud dan pemimpin PAS dan balaci PAS berderet tersenyum gembira

    hahaha hudud PAS dipermainkan hukum kafir murtad PAS di lacurkan demi DAPigs puak anti Islam dan anti Melayu

    Reply
  • May 19, 2015 at 3:51 am
    Permalink

    This article is poorly written with no concrete supporting every arguments made. Its a personal vendetta against Siti Hasmah and Tun M. Malaysians are tired of this political nonsense. Who cares if you support party A or party B. I know I don’t. I believe solely in democracy. Any party that rules Malaysia owes to the rakyat good economy n prosperity. I personally think that DS Najib and his administration failed to deliver both the economy stability and the safety. I don’t believe in hitting low blows to win a fist fight. Do not attack on the personal n private matters. Most Malaysians are for Tun M simply not because of who he is as a person but because of the fact that he was responsible for bringing this nation forward. Having said that, it is safe to say that most Malaysians are disappointed with DS Najib not because of the person he is but to the lack of efficiency in so many different matters. So keep your personal hatreds aside. Hold back your judgments and decide with a clear conscience. It is high time that Malaysians be more mature n choose a leader that could take us forward. Assalamualaikum

    Reply
  • May 19, 2015 at 5:28 am
    Permalink

    marah pulak bila siti hasnah dgn marina kena . masa rosmaah dgn anak dia kena , kau org yg konon mengaku org UMNO lari mana ? semua mcm haram. sokong sekerat2.

    Reply
  • May 19, 2015 at 8:45 am
    Permalink

    Stupid statement by stupid blogger..yang orang bising masalah negara..masalah rakyat..mana hak rakyat bila najib yang memerintah? Hak rakyat dimansuhkan untuk diberikan kepada rakyat yang hanya kaki kerajaan? Kalau bkn sbb TM malaysia ni orang xkenal lah..mungkin vietnam kemboja mnyammar nepal lebih maju dari malaysia kalau bukan sbb TM..mmg benar kata2 TM melayu mudah lupa!..dah maju dpat duit haram suapan ayahanda najib hampa lupa jasa TM..tu lah akibat banyak mkn duit haram..adakah sbb TM ajak najib berdebat najib takot baru lah antar blogger nak ungkit perihal keluarga TM? Dah xda modal? Nk babit family..sapa kat dunia ni yang suma satu family dia berjaya dan mulia semua?bodoh..

    Reply
  • May 19, 2015 at 9:52 am
    Permalink

    Mana pi penulis-penulis MYKMY yang idealis macam jebon dan afterdark…la ni yg tinggal penulis picisan cheap skid yang akan menulis apa saja demi satu tangki minyak patrol yang penuh…alahai, disambut pulak dengan forumer-fourmer baru tumbuh bulu…hehehehe, dah jadi macam hiburan

    saja-saja aku cucuk sikit…hangpa tengok depa punya melompatttt ngalahkan yang dekat zoo tuuuu..

    Reply
  • May 19, 2015 at 10:57 am
    Permalink

    ???? Sepanjang 22 tahun Tn jd PM, isterinya mmg low profile habis. X dengar langsung ttg kontroversi. Skrg ni knp tiba-tiba nama dia disebut? Hm… MyKMU MyKMU… Sokong bw rebah la jwbnya…

    Reply
  • May 19, 2015 at 2:07 pm
    Permalink

    aku nk tengok , perjuangan geng Tun nie sampai mana. jangan nanti , akhirnya , semua cabut lari tinggalkan Tun Sudah la. back up kosong kalau takde masyuk , no meaning kan. hahaha… politik. asasnya semua sama. tak kiralah kau duduk puak mana.

    Reply
  • May 19, 2015 at 3:35 pm
    Permalink

    KITA CERITA SIKIT PASAI HASMAH DAN RAMBUT PALSU NYA.

    Hasmah akan sentiasa pakai rambut palsu dia bila keluar rumah. Dirumah dia tak pakai rambut palsu, dari dulu hingga sekarang. Hasmah tak pernah bertudung kerana ajaran mazhab yang dianut oleh mereka sekeluarga mengatakan tutup kepala bagi wanita cuma harus tidak wajib. Kalau tidak masakan sudah tua bangka pun belum bertutup lagi.

    Masa itu Mahathir masih jadi PM dan mereka tinggal di SRI Perdana. Hasmah sebagai suri rumah, apa dia buat, kerja semua orang gaji buat, memang tak ada kerja. Hari2 Hasmah main piano dan hari itu pun Hasmah main piano dengan tak pakai wig menampakkan kepala botak tak ada rambut, macam selalu.

    Tiba tiba muncul dua tiga orang masok kedalam rumah dipandu oleh orang gaji dia. Orang itu pun ternampak dia sedang main piano lalu beri salam. Apa lagi salam tidak berjawab, dia terperanjat berok lalu bergegas masok kebilik menyedari kepala botak licin dia sudah dilihat orang luar. Dia tak keluar berjam2.

    Apabila orang itu dari TNB yang datang untuk repair suis rosak balik baru dia keluar dan memanggil orang gaji tadi. Apa lagi, orang gaji kaw kaw kena marah terus kena buang kerja.

    Reply
  • May 19, 2015 at 6:04 pm
    Permalink

    kau ni memang terok la ‘Memang Terok’
    Ngam betul tu nama kau letak.
    Kurang ajar. Sama macam penbulis murahan artikel ni.

    Reply
  • May 19, 2015 at 7:03 pm
    Permalink

    Ini cerita benar atau siri lawak Maharaja Lawak…..? Nampak sangat ada unsur-unsur pembohongan amat……takkan pekerja-pekerja TNB dipecat gara-gara kejadian yang tak tersengaja tersebut. Bodohlah majikan tersebut bertindak di luar batasan undang-undang & peraturan yang ada……sungguh kejam macam perilaku Firaun maharaja mesir purba. Kalau benar mereka dipecat…mereka punya hak mengambil tindakan undang-undang terhadap tindakan zalim majikannya.

    Tentang isu tidak bertudung oleh wanita islam…malas hendak komen sudah berpuluh-puluh kali zahirkan pandangan….!!!!!

    Reply
  • May 21, 2015 at 9:37 pm
    Permalink

    Sound funny.tun m n dr hasmah byk mkn asam garam dari awk.mohon jgn spread bnda yg merepek please.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *