Anak Najib Nafi Kaitan Dengan Skim UFun, Percaya Ada Usaha Politik Cemarkan Imej Bapa

ufun-najib“Saya tidak terlibat dengan kumpulan tersebut dan sudah membuat laporan polis, memberitahu Bank Negara dan kedutaan Thai mengenai insiden tersebut apabila saya mendapat tahu mengenainya beberapa tahun yang lalu.

“Saya meletak jawatan sebagai pengarah dan pengerusi Kumpulan Sagajuta pada 31 Mei 2012, sebuah syarikat yang didakwa ada kaitan dengan UFun,” kata Mohd Nazifuddin Mohd Najib dalam satu kenyataan pada Khamis.

Nafizuddin Mohd Najib, anak kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menjadi dituduh terbabit dengan syarikat pemasaran pelbagai peringkat (MLM) UFun yang mencetuskan kontroversi.

“UFun menggunakan nama saya untuk menipu pembeli bagi menggalakkan mereka mendaftar dalam skim Ponzi mereka.

UFun mencetuskan kontroversi di Thailand kerana didakwa menipu lebih 100,000 mangsa di seluruh dunia dan Pihak berkuasa Thai dan Malaysia menjalankan operasi untuk mengesan dalang di sebalik skim tersebut.

Beberapa individu telah ditahan semasa siasatan berhubung skim itu. Polis Thai turut mencari tiga warga Malaysia yang melibatkan Pengerusi Eksekutif Kumpulan UFun, Datuk Daniel Tay.

Dalam dua video di laman sosial YouTube baru-baru ini, Tay menafikan dakwaan syarikat beliau terlibat melakukan penipuan.

Sementara itu bercakap kepada The Malaysiakini hari ini, Nazifuddin percaya cubaan untuk mengaitkannya dengan Skim ini merupakan sebahagian daripada usaha yang disasarkan terhadap bapanya, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Abdul Razak.

Ini selepas sebuah video oleh televisyen NOW26 mengenai dakwaan kaitan Nazifuddin dengan Ufun, diedarkan kepada media sosial berdasarkan bahan promosi skim Ponzi itu.

“Mereka cuba untuk memfitnah semua orang yang ada kaitan dengan perdana menteri, termasuk anak-anak dan semua orang, mereka menyerang semua orang.

“Ini sememangnya tidak wajar dan saya harap tindakan akan diambil terhadap sesiapa saja yang terlibat,” katanya ketika dihubungi Malaysiakini.

Ianya muncul di tengah-tengah desakan, termasuk dari bekas Perdana Menteri, Dr Mahathir Mohamad, supaya Najib meletak jawatan.

Nazifuddin berkata pengedaran video itu “mungkin bermotifkanpolitik”.

9 thoughts on “Anak Najib Nafi Kaitan Dengan Skim UFun, Percaya Ada Usaha Politik Cemarkan Imej Bapa

  • May 15, 2015 at 6:06 pm
    Permalink

    mrk para pemfitnah pengkhianat pengadu domba dan para munafik mnjadikan keluarga DSN sebagai sasaran mudah krn nama isteri DSN sudah lama tercemar.

    DSN merupakan sasaran mudah, bkn keperibadian beliau tetapi cerita ceriti ttg isteri beliau sdh lama berlegar dikalangan masyarakat dan dgn DSN sbg sasaran maka amat mudah bg puak2 yg MALAS mengkaji, yg BUSUK HATI, yg KELEBANG utk mmbaca utk percaya cerita2 sedemikian.

    manusia hidup bkn dpt haiwan, haiwan ada mula san akhir ttp manusia ada mula tapi TIADA akhir. Ingat2 & insaf2 lah sket kwn.

    Reply
  • May 15, 2015 at 6:36 pm
    Permalink

    Did I read it right???

    Anak Perdana Menteri Malaysia terlibat dalam business MLM???

    Come on la, FUCKUTAN RETARD takder idea lain ka nak fitnah org.

    Reply
  • May 15, 2015 at 7:34 pm
    Permalink

    Betul…najib adalah sasaran mudah. Lebih mudah apabila beliau dlm kesusahan kesan tragedi MH370 & MH17, GST, kejatuhan Mata Wang akibat sabotaj, sabotaj golongan peniaga Dan taikun2 besar, Mamak Kutty Dan geng2nya mengambil kesempatan menyerang Najib melalui serangan persepsi. Tp percayalah dlm setahun dua kedudukan Najib akan kembali kukuh sekukuhnya menyebabkan manusia2 yg menghinanya akan memujinya pula. Semoga beliau dikuaniakan kekuatan Dan panduan oleh Yang Maha Esa utk melalui ujian getir ini.
    #SaveNajib

    Reply
  • May 15, 2015 at 7:42 pm
    Permalink

    …aku kesiankan Najib, dia menjadi PM dalam keadaan dia tak bersedia dan tak mampu dalam segala segi…hmmmmm

    Reply
  • May 15, 2015 at 8:09 pm
    Permalink

    Seorang ahli politik harus bersedia mengahadapi situasi serupa ini. Bila Mahathir membuat tohmahan , menyerang dan berterus terang menyatakan apa yang dia mahu yeini mahukan PM letak jawatan…. kita mesti ingat Mahathir bukan bersaorangan.

    Mereka ada team dan anggota team mereka tidak akan berhenti sekerat jalan. Mereka akan terus menerus, menggali , merisik dan mengorek. Apa saja bahan yg timbul akan dijadikan isu penyedap cerita. Mereka kan berhneti hanya selepas berjaya atau sah gagal dan kecewa. Sekarang belum sah gagal berjayanya usaha mereka.

    KITA Paling setuju dengan ungkapan Mahathir bahawa melayu mudah lupa. Melayu memang mudah lupa termasok dirinya sendiri . Kecuali Mahathir sendiri tidak mengaku dia Melayu kerana dia mungkin berketurunan Keling.

    Reply
    • May 15, 2015 at 9:28 pm
      Permalink

      Ye betul Mahathir mamak, ibarat peribahasa air dicincang x akan putus. Itulah ibarat hubungan dua mamak kutty yg cukup terkemuka Maha Kutty Mahathir dan anak didiknya Mamak Kutty Anu War Al-Juburi. Terbukti apabila bapa didik hadiri pengebumian bapa kandung anak didik. Seolah2 segala dendam dan dosa sesama sendiri,dilupakan begitu sahaja.

      Reply
  • May 16, 2015 at 12:34 am
    Permalink

    Cukup2 lah bro2. Tak payahlah bubuh garam kat tempat yg luka lagi.

    Allah Yg Maha Pengampun. Kita insan biasa. Bersatu lah kembali. Mai kita dengar lagu nyanyian ‘Casey’ Jangan Ada Benci kat You tube. Semoga Allah akan menyatukan kita kembali. Ihdinassiratalmustaqim.

    Reply
  • May 16, 2015 at 5:13 pm
    Permalink

    hehehe…mamak kutty, mamak kutty, mamak kutty….tu la saja modal, sedih !

    Reply
  • May 16, 2015 at 10:19 pm
    Permalink

    Aku rasa yg komen untuk memecah belahkan UMNO/BN,mencaci dan menghina ni penyamar je /mungkin Red Bean Army/penyokong PR (yg ‘illegal’ dari segi syarat pertubuhan “not registered” ). Key board warrior je. Sebenarnya pengecut. Baling batu sembunyi tangan.

    Maaf, aku sokong DSNajib sebagai PM sekarang. Aku sokong Tun M masa dia jadi PM dulu. Jasa2 mereka tetap ku kenang. (Walaupun masing2 ada buat kesilapan. Bumi mana tak di timpa hujan).

    Kepada pejuang2 yg ikhlas , jgn terpedaya dgn puak2 ni. Kita komen dgn fakta dan bukti yg nyata, berhemah. Tak perlu guna kata2 kesat macam puak2 yg di sebelah sana. Orang Melayu Islam terkenal dgn sopan santun, budi bahasa dan hormat menghormati. Salam untuk semua, May God Bless You for the Non-Muslim. Peace not war (cam kat negara2 Arab contoh.)

    Ihdinassiratalmustaqim.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *