Rafizi Ahli Parlimen Tiada Adab Dan Budi Punca Kekecohan

Oleh Lokman Adam

Pertama sekali saya hendak jelaskan bahawa saya menerima undangan untuk berdebat dengan YB Rafizi Ramli anjuran MPP UIA seminggu yang lalu. Malangnya dua hari yang lalu, pihak UIA telah memaklumkan kepada saya bahawa Debat tersebut dibatalkan kerana pihak Rektor UIA tidak meluluskannya.

Walau bagaimanapun, petang tadi pihak MPP UIA memaklumkan ianya diteruskan juga dan Rafizi telah bersetuju untuk hadir. Atas nasihat Ketua Pengarah JASA, Datuk Dr Puad Zarkashi, demi menjaga nama baik dan maruah JASA, saya telah hadir.

Selepas lebih kurang 10 minit berucap, pihak keselamatan UIA telah meminta saya berhenti cara baik dan saya berhenti berucap. Pihak Pengawal juga bersetuju membenarkan Rafizi berucap selama 10 minit untuk berlaku adil. Malangnya selepas 10 minit berucap bila pihak keselamatan meminta Rafizi berhenti beliau enggan dan mengakibatkan pihak keselamatan menghentikan program secara paksa. Rafizi telah bertindak balas dengan mengeluarkan kata-kata kesat terhadap pengawal keselamatan UIA. Majlis akhirnya dihentikanboleh pihak MPP UIA.

PERTENGKARAN DIMEJA MAKAN

Sikap biadap Rafizi diteruskan dimeja makan dengan menghalau Pengawal Keselamatan yang bertugas dari bilik makan yang disediakan. Semua pengawal keluar kecuali seorang yang memakai T-shirt Jingga. Apabila merasakan mulut Rafizi sudah terlalu lancang dan tidak menghormati pengawal tersebut, saya telah menegur Rafizi supaya menghentikannya.

Saya kata, “kita dah buat salah meneruskan program yang tidak dibenarkan pihak Universiti, kenalah terima risikonya”. Beliau yang berang dengan jawapan saya itu mula menjadikan saya sasarannya pula sehingga berlaku pertikaman lidah.

Apa yang menyebabkan pergaduhan hampir tercetus tadi adalah apabila beliau mengatakan saya masuk UMNO sebaik sahaja lepas keluar ISA.

Pada hakikatnya saya dibebaskan dari ISA pada tahun 2003. Manakala saya telah dipecat dari PKR adalah pada tahun 2004 kerana menegur penyelewengan dana di dalam PKR dan tindakan Wan Azizah bertemu George Soros tahun 2003 untuk mendapatkan dana pilihanraya 2004.

11 thoughts on “Rafizi Ahli Parlimen Tiada Adab Dan Budi Punca Kekecohan

  • May 14, 2015 at 9:55 am
    Permalink

    RAFIZI LEMBUT HAS CREATED ENOUGH TROUBLE FOR THE COUNTRY!!

    Reply
  • May 14, 2015 at 10:42 am
    Permalink

    kita kena faham mental lapiji sekarang ni agak terganggu maklumlah tak lama lagi nak masuk ke dalam dengan kes BAFIA dan dengan kes kena saman lagi

    Reply
  • May 14, 2015 at 10:49 am
    Permalink

    Relakslah Rafizi Ramli, nak maki2 UIA selaku tuan rumah buat apa.

    Masa dah cukup, kenalah berhenti berucap.

    Takkan tu pun tak tahu Rafizi Ramli!!!

    Reply
  • May 14, 2015 at 11:19 am
    Permalink

    Now we know from where arrogant b***h Malay comes from.

    Reply
  • May 14, 2015 at 11:26 am
    Permalink

    Rafizi Ramli jenis specis yang perasan dia bagus. Ramai manusia macam Rafizi dan orang macam ini perlu masa untuk sedar. Bukan senang bagi manusia perasan bagus untuk perasan yang sebenarnya diri mereka bukan bagus mana pun . Its going to take time.

    Orang macam Rafizi adalah orang yang dipaksa bekerja. Dia bekerja kerana dipaksa kerana dia terpaksa untuk berkerja. Demikian lah seterusnya kita akan berbelit lidah ulangi teori paksa, dipaksa, berkerja dan dikerja. Dia tahu dia ambil orders dari seorang peliwat dan pastinya peliwat kaki bohong. Bohong kerja jahat sapertimana meliwat perbuatan laknatullah.

    Tak kan Rafizi Ramli tak tahu boss dia dipenjara kerana meliwat . Rafizi bukan bodoh sangat. Rafizi ada akedemic yang kuat, kelulusan yang tinggi. Tapi kita tahu untuk kita tidak jadi bodoh kita tak perlu kelulusan tinggi sangat. Kita ada benda yang sederhana taraf tetapi dengan akal tinggi taraf, darjat kita akan naik melonjak.

    Rafizi akan insaf satu hari. Bila ? , kita tak tahu.

    Reply
  • May 14, 2015 at 11:50 am
    Permalink

    RAFIZI LEMBUT selalu tunjuk perangai LEMBU…BODOH!!

    Reply
  • May 14, 2015 at 11:52 am
    Permalink

    Rafizi tu kelulusan tinggi tapi akal rendah.

    Reply
  • May 14, 2015 at 1:39 pm
    Permalink

    Itu gambaran sebenar pakatan rakyat yg memang biadap.

    Reply
  • May 14, 2015 at 5:51 pm
    Permalink

    Video vs perkataan…..hahaha

    Reply
  • May 15, 2015 at 8:04 am
    Permalink

    Mak Bapak dia ajar dia bersopan Santunnn tapi DSAI yg ajar dia jadi macam tuuu..Apa nak hairankan……..xpa sikit aru lagi bolih Joint “Mentor Banduan” dia di D’Palma Sg.Buloh yekkkkkkk..

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *