Hukuman penjara lima tahun terhadap Anwar kekal

Mahkamah Persekutuan mengekalkan hukuman penjara lima tahun berkuat kuasa hari ini terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim selepas didapati bersalah atas tuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan.

Ketua pembela Sri Ram Gopal berkata tiada sebab yang baik untuk menambah hukuman berdasarkan fakta kes.Katanya, mahkamah patut mengambil kira sumbangan Anwar kepada demokrasi Malaysia, termasuk ketika dia bersama kerajaan sebelum ini, sebelum membuat keputusan.

Ketua pendakwaraya mahu Anwar dikenakan hukuman sekurang-kurangnya enam tahun.Shafee berkata kesalahan itu serius dan tidak menolak sumbangan Anwar terhadap kerajaan.
Bagaimanapun, katanya, lebih besar seseorang itu, “lebih besar juga jenayahnya”.

Hakim berkata mahkamah mengekalkan hukuman penjara lima tahun seperti dijatuhkan oleh Mahkamah Rayuan sebelum ini.

9 thoughts on “Hukuman penjara lima tahun terhadap Anwar kekal

  • February 10, 2015 at 4:25 pm
    Permalink

    “Sumbangan Anwar pada demokrasi Malaysia”??? What kind of weed you’ve been smoking Sri Ram Gopal? Care to share with us.

    Reply
  • February 10, 2015 at 4:33 pm
    Permalink

    Pakcik si Ambiga kata gitu???

    Demokrasi apa yang ada kat PKR tu!!!

    President adalah isteri, Naib Presiden adalah anak, Timbalan Presiden adalah MADU pada isteri, jawatan KETUM pulak tak dipertandingkan!!!

    Dan sesiapa challenge MADU pada isteri, kena BUANG PARTI (ada dua kes sebegini)!!!

    DEMOCRACY MY FOOT LAAAAAA!!!

    Reply
  • February 10, 2015 at 4:36 pm
    Permalink

    Diharap Pihak Penjara Sungai Buloh jangan bagi apa2 KEISTIMEWAAN pada PELIWAT ni!!!

    KERAH ANWAR IBRAHIM KERJA BERAT SEPANJANG BERADA DALAM PENJARA!!!

    Reply
  • February 10, 2015 at 6:35 pm
    Permalink

    Pesan Kat bang non. Kalau Mandi , jatuh sabun jgn tonggeng kutip. Paham je lh, nnti dh abis tempoh hukuman, tak Mau bebas plak . Syok duduk Salam, berak senang.

    Reply
  • February 10, 2015 at 7:31 pm
    Permalink

    Sri Ram Gopal…bagi whisky sebotol, anak dia pun dia jual. Ni kan sokong peliwat…no hal punya, jenis yang tak dak moral.

    Reply
  • February 10, 2015 at 7:55 pm
    Permalink

    buat rugi jer upah 15 orang peguam. satu habuk pun tara guna

    Reply
  • February 10, 2015 at 8:19 pm
    Permalink

    Demokrasi kepala bapak depa.Demo nakk kerusi adelah.Bagi kerje lap dubur sesiapa yg terberak kat dalam penjara tu

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *