Kit Siang Bodoh Atau Nyanyuk?

Share


kit siang

DUA kali ternampak bodoh (sekali dipanggil bodoh) dalam satu hari bukanlah satu perkara yang biasa berlaku kepada mana-mana pemimpin pembangkang di negara  ini.

Tapi itulah yang berlaku kepada Lim Kit Siang semalam bila dia TERSILAP nak menyaman orang yang kononnya memfitnah dia dalam hal berkaitan 13 Mei dan dakwaan kononnya Datuk Seri Ismail Sabri memadam status FB mengenai pemborong cina sedangkan hakikatnya Ismail hanya komen dalam status orang lain.

Mungkin Kit Siang sedang melihat ‘dinding’ akaun FB Ismail Sabri dan tidak melihat status yang dikatakan rasis itu, langsung memanggil wartawan membuat kenyataan kononnya status itu telah dipadamkan.  Cari komen dekat status, mana nak jumpa, takkan itupun tak tahu?

Tak pasal-pasal, sudahlah Menteri itu dalam ‘kegemilangannya’ tersendiri beberapa hari ni setelah komennya itu mendapat pelbagai reaksi berbeza dengan majoritinya menganggap beliau sebagai hero, tambah dengan kenyataan bodoh Kit Siang, meningkatkan lagi status Ismail Sabri ke satu tahap tersendiri.

Selamba monkey saja Ismail panggil Kit Siang bodoh.  Ismail mungkin Menteri tapi di kalangan orang-orang DAP, Kit Siang duduk tak berapa takuk bawah dewa, itupun kena bodoh juga.

Persoalannya apa sudah  jadi dengan Kit Siang?  Adakah dia mendapat sindrom nyanyuk awal pada usia 74 tahun? Atau dia terlalu teruja nak mencelah dalam perkara yang dia tidak faham sehingga melondehkan ‘kemaluannya’ sendiri?  Penulis cenderung mengatakan Kit Siang ada simptom nyanyuk awal.

Mana-mana satu pun, ini bukti bahawa kepimpinan pembangkang sedang mengalami krisis yang tersendiri.

Tak hairanlah kenapa krisis dalam pakatan pembangkang semakin melebar kebelakangan ini, sebab ketua-ketua mereka pun (macam Kit Siang) ada masalah nak memahami apa yang sedang berlaku di sekeliling, teruja tak tentu arah sehingga tertinggal apa yang penting dan sebagainya.

Anwar pulak, dia sedang sibuk mengira hari nak masuk ke penjara atau tidak 10hb akan datang.

Cakap pasal Anwar, ironinya, kali pertama masuk penjara dulu (1998) anaknya Izzah masih bujang, kalau masuk penjara kali ini pulak, Izzah sudah bujang……takde apa maksud politik sama sekali, saja nak buat gelak.



4 thoughts on “Kit Siang Bodoh Atau Nyanyuk?

  • February 6, 2015 at 7:07 am
    Permalink

    Pemimpin DAP hanya mencari salah pemimpin UMNO sahaja, sehingga nampak sangat mereka bangang abadi!

    Kit Siang ini adalah species binatang yang sudah pupus….tapi disimpan kerana mempunyai aura dijkalangan pengundi tua cina yang rasis, samalah macam nik aziz…

    Reply
  • February 6, 2015 at 2:54 pm
    Permalink

    Kit siang ni bodoh pun idak, nyanyuk pun idak, dia dah jadi gila, gila nak jadi menteri !!

    Reply
  • February 6, 2015 at 9:32 pm
    Permalink

    gila nak jadi Perdana Menteri walaupun hanya 5 minit.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *