Khoo Kay Kim bantah cadangan KJ.

Cadangan untuk melantik warga asing menerajui Majlis Sukan Negara terus mendapat bantahan orang ramai.Jawatan Ketua Pengarah badan induk sukan negara itu adalah lebih relevan disandang oleh tenaga tempatan.

Jika Menteri Belia dan Sukan,Khairy Jamaluddin tetap dengan pendirian mahu melantik orang luar, kerajaan terpaksa membayar gaji yang tinggi bagi mendapat khidmatnya.

Pengkritik sukan, Profesor Emeritus Tan Sri Dr Khoo Kay Kim tidak menolak kemungkinan bahawa kerajaan terpaksa membayar yang mahal untuk membawa khidmat pakar dari luar negara sedangkan kita mempunyai kepakaran di dalam negara.

Sementara itu orang ramai juga tidak berpuas hati dengan cadangan melantik orang luar untuk menjadi Ketua Pengarah MSN. Mereka berpendapat cukup sekadar mengambil tenaga asing sebagai pelatih atau jurulatih. Seorang Ketua Pengarah Sukan dari luar belum pasti dapat mengubah sukan negara sekiranya mutu latihan tetap sama.

Mereka juga mahukan lebih ramai ahli sukan profesional dilantik untuk jawatan-jawatan penting dalam MSN dan bukannya mereka dari kalangan yang tiada pengalaman dalam bidang sukan.

Sumber Kosmo/Mykmu

27 thoughts on “Khoo Kay Kim bantah cadangan KJ.

  • November 8, 2014 at 12:34 PM
    Permalink

    Masalah pengurusan atlet Negara berpunca daripada Menteri Belia dan Sukan yang baru, Khairy Jamaluddin Abu Bakar yang telah menganggu pengurusan Majlis Sukan Negara yang professional sebelum ini.

    Sebanyak 11 perjawatan MSN yang sepatutnya diisi oleh pegawai professional digantikan dengan pegawai Khas Menteri Belia dengan peruntukan sekitar RM 80 ribu sebulan.

    Ini menyebabkan MSN mengalami kekurangan tenaga kerja bagi memantau dan membantu atlet-atlet Negara.

    Reply
  • November 8, 2014 at 1:41 PM
    Permalink

    Pm amik ramai foreign consultant okay pulak.

    Reply
  • November 8, 2014 at 1:43 PM
    Permalink

    Salah seorang pegawai khas tersebut adalah yg membuat kacau di News Room Cafe milik veteran dan bekas menteri UMNO Tan Sri Zam. Seolah-olah beliau x sedar kafe itu dimiliki oleh Zam sdgkan gambar beliau jelas2 terpampang di kafe tersebut. Adalah penting dlm rombakan kabinet akan dtg Yang Amat Berhormat Perdana Menteri Dato’ Seri Najib menggugurkan beliau dan menggantikannya dgn Ahli Parlimen Masjid Tanah Mas Ermiyati untuk nenghargai jentera puteri UMNO yg lebih bekerja keras utk kejayaan UMNO. Banyak lagi golongan muda yg lebih berbakat dari KJ. Sejak beliau menerajui Kementerian Belia dan Sukan banyak isu2 yg memalukan berlaku seperti pencapaian memalukan di Sukan Komanwel dan Asia. Isu doping dan penarikan blk pingat emas negara. Padanlah Biduanita No. 1 Negara Dato’ Siti Nurhaliza juga membenci beliau menandakan KJ ini seorang yg angkuh, biadap dan tidak menghormati orang lain. Benarlah khabar2 angin ketika beliau menerajui tingkat 4 di zaman pak lah benar berlaku dan beliaulah antara salah satu punca utama kemerosotan BN pada PRU-2008. Mungkin pemuda UMNO harus bermuhasabah diri dan mencari pengganti yg lebih berjiwa Melayu dan ikhlas ketika zaman pemuda di bawah Dato’ Haron Idris.

    Reply
  • November 8, 2014 at 1:43 PM
    Permalink

    Si ketum tua dah nyawa2 ikan. Yang baru nak idup ni, dah mula tunjuk ‘kejahatan’nya.
    Kenapa lah si Najib ni degil dan bodoh sangat????? Menteri bagi belia dan sukan telah gagal. Pencapaian hancur. Semua pembayar cukai marah. Dah tu keras kepala. Berlagak, bodoh dan sombong.
    Najib tak nak buat, kita ramai2 yang buat. SAY NO TO KJ bastard.

    Reply
  • November 8, 2014 at 1:47 PM
    Permalink

    @menantu pak lah.
    We don’t need another Anwar Ibrahim in Malaysia.

    Reply
  • November 8, 2014 at 1:51 PM
    Permalink

    setuju sesangat dengan prof…ada orang tempatan yang pi sibok ambik orang asing buat pe…bukan depa tau sangat pun..

    tu la menteri terlebih pinky sangat..

    Reply
  • November 8, 2014 at 1:53 PM
    Permalink

    Say NO!!! to KJ. Semoga Najib mendengar keluhan akar umbi. Dia mungkin boleh bersekongkol dgn The Star untuk promosi image beliau atau suruh Ahmad Izham Onar anugerahkan beribu2 SHIT!!! awards pada dia tp dia x bole tipu akar umbi UMNO dan orang Melayu tentang siapa sebenarnya manusia angkuh dan biadap bernama KJ.

    Reply
  • November 8, 2014 at 2:02 PM
    Permalink

    Plat kereta dia pun menunjukkan kebongkakan dan keangkuhan beliau KJ10Q. Untuk apa kiteorg nk thank you- thank you. Ko tu yg kena thank you kt rakyat.

    Reply
  • November 8, 2014 at 2:17 PM
    Permalink

    @menantu pak lah

    We don’t need another Anwar Ibrahim in Malaysia

    Reply
  • November 8, 2014 at 2:21 PM
    Permalink

    Singkirkan Nazri Aziz juga. Anak lelaki dia ntah apa nama tu membawa imej buruk kepada UMNO di kalangan golongan muda Melayu.

    Reply
  • November 8, 2014 at 2:31 PM
    Permalink

    Mak nyemah pernah dgr gaji Rashid Sidek sebagai jurulatih BAM jauh lebih kecil dari jurulatih import sdgkan beliau pernah menjadi Pemain No. 1 Dunia dan menang piala Thomas. Sepatutnya menantu pak lah ni kenalah bantu jurulatih2 tempatan yg tertindas seperti Rashid. Mcm mana Najib boleh laungkan slogan mendengar denyut nadi rakyat kalau kuli bawahan dia seperti laki Nori Abdullah berperangai sebaliknya.

    Reply
  • November 8, 2014 at 3:28 PM
    Permalink

    Pandangan ahli bijak pandai mesti diambil kira apatah lagi datang dari seorang yg cukup perpengalan spr Prof.Khoo,janganlah nati takut jadi spt kata bila sudah terhantuk baru nak mengadah.

    Reply
  • November 8, 2014 at 4:24 PM
    Permalink

    KJ memang dari dulu suka menghabiskan wang kerajaan dari zaman pak mentua dia…celaka dia!

    Reply
  • November 8, 2014 at 4:59 PM
    Permalink

    KJ adalah seseorang dlm UMNO yg akn membunuh UMNO……apakah perjuangannya sebagai Ketua Pemuda UMNO?Isu2 brkaitan dgn perjuangan Melayu tidak ada apa2 tindakan olehnya.Lihat……apa dia buat bila keadaan di Pulau Pinang skarang?Banyak didiamkannya sahaja.Btul apa kata sesetengah admi yg mahu kembalikan semangat perjuangan semasa Dato’Harun.

    Berkaitan dgn KP MSN…….btul kata orang tua 2.Kita dlm usaha mahu meMalaysiakan semua perkara…..Bdak ni nak ambik orang luar pulak.Betul le….KP msti orang tempatan tapi kalau hal2 teknikal yg tak ada dtempat kita bawa le masuk mereka dari luar…..tapi saya rasa pakar d negara kita sudah pun ramai untuk kemajuan sukan tapi Politiking terlalu kuat sangat>>>>!!!

    Habis le BN kalau ada ketua macam ni.

    Reply
  • November 8, 2014 at 6:39 PM
    Permalink

    KJ sepatutnya perlu letak jawatan
    disebabkan kegagalan demi kegagalan sukan negara.
    Pegawai dia pun tulis hampehh!.

    Reply
  • November 8, 2014 at 6:46 PM
    Permalink

    Lepas ni ambik orang asing jadi PM pulak yea……Orang tempatan dah tak layak

    Reply
  • November 8, 2014 at 7:21 PM
    Permalink

    Sila letak jawatan KJ!!! We don’t need you anymore.

    Reply
  • November 8, 2014 at 8:28 PM
    Permalink

    menteri belia dan sukan tu diberikan pada orang luar lagi baik, biar KJ jadi pencacai aje

    Reply
  • November 9, 2014 at 1:20 AM
    Permalink

    Semua nak cedok dari luar… rakyat m’sia yg ramai ni buat apa?
    Dari sistem pelajaran sampai pegawai sukan… semua nak ambik orang luar.

    Reply
  • November 9, 2014 at 8:11 AM
    Permalink

    KJ adalah kuman yang akan membunuh Melayu, UMNO dan BN.
    Anak kelahiran kedutaan Malaysia luar negara ini, lahir, membesar, bersekolah di merata pelusuk dunia dan hidup seperti orang bukan Melayu/Islam. Bapanya mati membunuh diri. Tiba-tiba balik jadi Ketua Pemuda, Menteri “hampeh”.
    Kalau tidak kerana Tok Lebai Badwi, yang kawin dengan perempuan Serani tu, KJ hanya layak jadi Manager Mac D saja.
    Tolong lah PM. Rasa-rasalah sikit denyut nadi anak muda Melayu. Jangan gadai maruah mereka, semata-mata kerana takut di gelar sebagai “ungrateful”.

    Reply
  • November 9, 2014 at 9:31 AM
    Permalink

    Hajimat betul ke bapa KJ mati bunuh diri? X tau pun cer citer sikit…

    Reply
  • November 9, 2014 at 9:47 AM
    Permalink

    Hajimat, jgn ckp benda yg x pasti. Takut membawa fitnah…aku pun x pernah dgr Versi cerita tersebut. Lebih baik Kita fokus pd beliau bkn keluarganya. Yg jd isunya di sini KJ bkn keluarganya. Takut beliau gunakan komen ko pula utk menagih simpati orang ramai dan mengukuhkan kuasanya. X tercapai hasrat kita menyingkirkannya.

    Reply
  • November 9, 2014 at 10:20 PM
    Permalink

    ni lagi bodoh punya menteri..biarkanjelah cina muka kambing tu tak boleh main lagi…bukan tak de melayu yang terror leh gantikan si babi tu..ni nak berhabis duit utk kambing tu buat apa..tukar je anak misbun kan boleh…selama ni pun kluarga misbun yg harumkan nama dlm badminton..ni sayang sangat kat si muka kambing hapak tu pehal lah sangat..pelik gua..agak kalau si muka kambing jongos tu tak main badmintim malaysia rugi belion2 dollar agaknya..bodoh punya menteri..

    Reply
  • November 9, 2014 at 11:01 PM
    Permalink

    Betul2. Wong jowo…
    Tp lidah rasmi DAP The Star siap defend cina penipu kt muka depan surat khabar dia. Masa kes azizulhasni gaza tu x pula wat mcm tu.

    Cina m’sia ni bangsa plg hipokrit sekali. Itu aku gembira tgk mcm mana nanti Kerajaan komunis China nk layan bangsa dorang yg memberontak di Hong Kong tu supaya jd pengajaran cina lahanat di M’sia. Bangsa cina ni bole dikawal dgn kekerasan dan kuku besi sahaja. Harap Dato’ Seri Najib boleh belajar dgn anak lelaki dia si Ashman yg belajar kt beijing tu sejarah 5000 tahun bangsa cina.

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.