Dengan Rafizi Ni Apa Yang Kerajaan Buat Tak Zalim!!

rafizi lembu

MEMBACA kenyataan media ahli parlimen Pondan, Rafizi Raspussy mengenai keputusan kerajaan membatalkan sistem subsidi minyak sedia ada dan menukarkannya dengan mekanisme baru dimana dia menyifatkan tindakan itu sebagai zalim, tidaklah begitu mengejutkan.

Bagi pemuja Anwar Ibrahim sepertinya, apa benda yang kerajaan BN hari ini buat yang tidak zalim pada dia, semua benda pun zalim. Jangan kalau Anwar, DNA asal sperma jumpa 4cm dalam rektum Saiful pun, dia kata Anwar ni manusia paling mulia dalam dunia.

Pendek kata, ini hanyalah kenyataan politik semata-mata.

Walhal, penarikan subsidi itu tidak membawa kepada kenaikan harga minyak pun, sebaliknya harga minyak akan turun sesuai dengan trend penurunan harga minyak mentah dunia sekarang, itupun nak bising? Naik bising, turun bising, apa yang dia tak bising?

Mungkinlah pada satu ketika bila harga minyak naik, kerajaan akan menggunakan mekanisme lama semula, kita mana tahu tapi yakinlah akan ada mekanisme yang sesuai sebab kerajaan BN ini kerajaan prihatin dan pro rakyat. Tak mungkin kerajaan ini akan menganiaya rakyat sendiri, terutama dari kalangan yang memerlukan.

Rafizi, Anwar dan culai-culainya mungkinlah sedang memerah otak bagaimana nak memanipulasi keputusan kerajaan sekarang, itu sudah pasti. Anwar dah fikir penjara dah, itu kerja Rafizilah nak pusing macam mana, lagipun Anwar hari ini bukan Anwar yang dulu – hidup banyak bergantung kepada orang.

Apa pun penulis nak katakan, ia tidak akan memberi kesan kerana bila Disember nanti, bila mekanisme baru ini dilancarkan, harga minyak yang terpampang dipam akan menunjukkan penurunan. Bila itu berlaku, ingat ada ke lagi orang yang nak peduli pasal Rafizi lagi?

Rafizi sepatutnya menggunakan kesempatan harga minyak rendah DIsember nanti untuk melihat harga barangan, sama ada ia turun atau tidak. Jika masih lagi tinggi, bukan lagi salah kerajaan kerana harga minyak dah turun. Dulu kata harga barang naik sebab minyak naik, logik sama harga barang patut turun bila minyak turun.

Ini bukan logik kita, tapi mereka.

Adamyan

Hidup mesti berprinsip

21 thoughts on “Dengan Rafizi Ni Apa Yang Kerajaan Buat Tak Zalim!!

  • November 22, 2014 at 10:24 AM
    Permalink

    Sama ada Rafizi terlampau bodoh untuk memahami semua ini atau pun sengaja buat bangang.Malu sungguh kerana anak saudara aku yang Tingkatan 3 pun faham bila di beri penerangan dan dia tahu kemungkinan harga minyak akan turun bergantung kepada harga pasaran dunia.Rafizi faham ke erti harga akan di ‘float’.Tahu ke dia makna ‘float’ ini? Apa kelayakan Rafizi ini? Tingkatan 5?Tak mungkin,kerana yang tingkatan 3 pun boleh faham!

    Reply
  • November 22, 2014 at 12:10 PM
    Permalink

    Nampak sgt mentaliti hang standard tgktn 3wlupun umur hang xah mencecah 40….sadis..

    Reply
  • November 22, 2014 at 12:10 PM
    Permalink

    Dia ni hanya ikut arahan si nuar. Untuk kekalkan momentum memburukkan kerajaan di mata rakyat sehingga keputusan mahkamah keluar. Mengapi-apikan rakyat. Membakar-bakar sentimen benci kan kerajaan. Rakyat yg jelas rendah mentalitinya terutama macam macai PAS, pasti akan termakan dakyah manusia jahat ni. Itu jea… Tunjuk kan lah pada nya benda yang baik, pasti dia akan kata buruk.
    Kesian dia ni… Jauh dari rahmat Allah. Allah tunaikan segala kehendaknya tapi Allah gelapkan mata hatinya.
    Kesan perbuatannya akan memberi kesan yang amat buruk pada negara, malangnya kerajaan sekarang ni lembik. Inilah masalahnya klu pemimpin x pernah hidup susah. Jati diri lemah dan penakut. Mendengar dan melihat tidak sama dgn merasai dan mengalami atau melalui.

    Reply
  • November 22, 2014 at 12:34 PM
    Permalink

    La… dah tahap kompetensi dan amanah menteriBN memang buruk pun.

    Habih tu Hassan Malek ikut arahan sapa? Takkan DSAI jugak kot?

    Reply
  • November 22, 2014 at 12:42 PM
    Permalink

    Dah resmi rafizi macam tu…pembangkang, apa pun kerajaan buat dia mesti bangkang, bawa dia naik roof top bangunan parlimen, lepas tu suruh Najib kata kat dia jangan terjun, nescaya dia akan terjun jugak, sebab dia adalah pembangkang !! hehehe…

    Tak gitu moooo ?? dey mooo…SUARAM kutip derma konon nak hire lawyer kes scorpne, aku dengat mencecah ratusan ribu, apa depa buat dengan duit tu ?? mahkamah perancis pun tak tahu menahu ada kes sorpene !! kes tak dak, duit pun lesap, berapa yang hang derma kat depa mooo ??

    hehehe…siapa kena tipu mooo ?? aku ?? oooh tidak,…hang yang kena tipu !! …siannnn

    Reply
  • November 22, 2014 at 12:52 PM
    Permalink

    La ni depa dalam pembangkang tak pakai SUARAM lagi dah!!!

    Ada NGO baru punya, namanya C4 yg Moooooh dakwa kononnya NGO peringkat antarabangsa, padahal org yg sama kat SUARAM, si Cynthia Gabriel yg dok kutip duit dinner dari Mooooh nak bawak kes Altantuya ke Perancis!!!

    Padahal, semua duit tu masuk poket depa!!! Tapi Moooh suka kena tipu camtu!!!!

    KESIAN Mooooooh, sampai kena PAKSA KERJA weekend walaupun gaji diterima oleh Mooooh amat CIPUT!!!!

    MUEH444444444

    Reply
  • November 22, 2014 at 2:50 PM
    Permalink

    Tu ka ?? depa dah sebat duit tu, lepas tu depa tutup account, depa buat NGO baru…depa ni hidup mewah atas kebodohan orang macam mooo…alahai.

    Reply
  • November 22, 2014 at 2:57 PM
    Permalink

    Tuduhan hangpa semua menunjukkan SPRM di bawah pemerintahan Najib tak buat keja. Ada kes rasuah, korang pun tahu (wpun aku tak pernah dgar), tiada siasatan di lakukan..

    Bila aku derma kat NGO ni? Standard ahli umno suka buat fitnah….

    Anyway korang dah familiar, dalam PR, semua aktiviti di sumbangkan ahli, tapi dalam BN, duit kerajaan masuk ke dalam parti…. Itu salah guna kuasa tu..

    Reply
  • November 22, 2014 at 3:25 PM
    Permalink

    Aikkk…hang kata dalam pembangkang segala aktiviti di sumbangkan ahli, habis tu aktiviti SUARAM hangpa la yang sumbangkan…hang tak derma ke mooo ?? hush ! hang ni, cakap berdegar-degar….bila untuk derma, awal-awal hang nak mengaku hang tak sumbangakan apa-apa..

    Apa bukti hang aktiviti pembangakang di sumbangakan ahli ??? ok lah mungkin anwar ada bagi derma sikit, elaun dia RM 15 juta walaupun gaji dia cuma RM 1.00…sapa yang kena tipu mooo ?? aku ?? oooo…tidak, hang yang kena tipu !!

    Duit kerajaan masuk kedalam parti ??? macam PPS guan eng ke mooo ?? oooo…baru aku tau !!

    Reply
  • November 22, 2014 at 3:56 PM
    Permalink

    Pndai hang tau elaun dia RM15 juta. hang tau mana??? Utusan ka???

    Anyway , tu salah guna wang kerajaan Malaysia ka??

    Reply
  • November 22, 2014 at 4:02 PM
    Permalink

    Apa pulak Utusan Mooooooh!!!

    Faekah yg cerita benda tu, dan elaun MYR 15 juta setahun tu salah guna duit kerajaan negeri Selangor!!!

    Hahahahahaha!!!!

    Reply
  • November 22, 2014 at 4:44 PM
    Permalink

    Ingat dah pi umrah nak berubah, lagi teruk ada la

    Reply
  • November 22, 2014 at 5:00 PM
    Permalink

    Tuduhan hangpa semua menunjukkan SPRM di bawah pemerintahan Najib tak buat keja. Ada kes rasuah, korang pun tahu (wpun aku tak pernah dgar), tiada siasatan di lakukan..

    Bila aku derma kat NGO ni? Standard ahli umno suka buat fitnah….

    Anyway korang dah familiar, dalam PR, semua aktiviti di sumbangkan ahli, tapi dalam BN, duit kerajaan masuk ke dalam parti…. Itu salah guna kuasa tu…

    Reply
  • November 22, 2014 at 5:34 PM
    Permalink

    Dey mooo…Feekah tu ahli wanita UMNO ke ?? bukan ka dia tu orang PKR, kerajaan PKR selangor bayar kat anwar elaun 15 juta, apa kena mengena dengan SPRM ? tu perjanjian antara anwar dengan kerajaan negeri, apa lah hang punya samdol.

    Aku minta bukti aktiviti pembangkang dari hasil sumbangan ahli, hang tak bagi…habis tu hang dok spin merata, berapa yang hang derma kat PKR moooo ???? ada resit tak ?? hehehehe…

    hang derma 5 ringgit….lepas tu hang pi bawa banner depan mahkamah hang dapat 50 ringgit, kira macam mana tu…

    Reply
  • November 22, 2014 at 5:56 PM
    Permalink

    Mooooh derma ka tak derma ka, apa yang PASTI Mooooh la ni TAKDER DUIT sampai KENA PAKSA KERJA WEEKEND walaupun gaji diterima oleh Mooooh masa weekend amat CIPUT SANGAT SAMPAI TAK MAMPU BELI 1st HAND CAR!!!!

    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!

    Reply
  • November 22, 2014 at 7:50 PM
    Permalink

    alhamdulillah jika harga minyak turun.. walaupun pembangkang dok kempen sana sini kita tahu niat sebenar mrk, rata2 pemimpin utama pkr ni akan jdi ahli.parlimen dan dlm masa sama jadi dun, ni membuktikan mrk pentinhkan tembolok mrk dahulu.. kaw depa BN yg jaga, kita tahu dia org apa peduli dgn rakyat? selagi tak kenyang mrk takkan duduk diam.. lebih2 lagi yg tembam2 cam rafizi makan pun kuat, kos makan shj pun dah tinggi.. nak tunggu saman rafozi kes lembu!!

    Reply
  • November 22, 2014 at 9:15 PM
    Permalink

    moo terlebih makan taik lembu
    akibat bekerja membabi buta pertahankan PK
    rafizi perlu bertanggong jawab dalam soal ini
    dan anwar pun sama
    sebab mereka lah juak mereka spt moo tambah baghal dan terseksa pemikiran mereka
    dgn dasar kerajaan yg DEMI RAKYAT.

    Reply
  • November 23, 2014 at 3:31 AM
    Permalink

    apa laa mooo faekah pun dia tak tau sebagai ahli pkr isumya ahli pkr bukak rahsia pemimpin pkr moo tak tau yang moo tau UMNO UMNO UMNO copy paste copy paste copy paste hahahahaha

    Reply
  • November 23, 2014 at 11:52 AM
    Permalink

    undi BN:masuk mulut naga
    undi PR:masuk mulut buaya

    Malaysiaku!!!!
    yg keje gomen, yg dpt bisnes dr gomen…blh la ckp. byk bantuan dr gomen.directly.
    cuba perati life pkerja swasta mcmn…..

    hancus…..

    Reply

Leave a Reply to raplahjingaa Cancel reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.