Nurul Izzah & Seruan Bertaubat Oleh Dewan Ulama PAS

Jika sebelum ini Mursyidul Am PAS, Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan orang ramai yang menjayakan kempen kontroversi ‘saya mahu sentuh anjing’ yang berlangsung pada 19 Oktober lepas sebagai idea pelik oleh golongan yang tak berotak yang ada cuma ulat dalam kepala, kali ini giliran Dewan Ulama PAS Pusat (DUPP) pula menyuarakan bantahannya.

Dalam kenyataan rasminya, DUPP menyimpulkan penganjuran program seumpama itu sebagai sebahagian dari agenda halus untuk meliberalkan amalan syariat dan pemikiran umat Islam dan lebih menarik lagi turut menyeru kepada pihak yang terlibat termasuk pemimpin politik beragama Islam yang menyokong kempen itu supaya segera bertaubat.

“Dewan Ulamak PAS Pusat menegaskan kempen menyentuh anjing adalah bercanggah dengan Syariat dan Akhlak Islam. Justeru semua pihak yang terlibat sama ada menganjurkannya atau menjadi peserta diseru kembali bertaubat kepada Allah.

Dewan Ulamak PAS Pusat juga menegaskan kepada pemimpin politik Islam yang memuji dan menggalakkan penganjuran program seumpama itu agar bertaubat kepada Allah dan jangan dimulakan suatu ikutan yang tidak baik kepada masyarakat Islam,” demikian penegasan Dewan Ulama PAS Pusat.

Kenyataan rasmi bertarikh 21 Oktober 2014 itu disampaikan oleh Ketua Penerangannya Ustaz Mohd Khairuddin bin Aman Razali at-Takiri dan hari ini sebahagian point utamanya turut disiarkan dalam liputan Utusan Online.

Nurul Izzah - I Want To Touch A Dog

Seruan supaya bertaubat itu walaupun tidak dinyatakan secara spesifik siapa pemimpin politik yang dimaksudkan, mungkin untuk menjaga sensitiviti rakan sepakatan dalam PR atau yang berkaitan barangkali.

Namun bagi kebanyakan khalayak umum yang mengikuti isu ini ramai yang menjangkakan ia berkait rapat dengan sokongan terbuka anak perempuan Ketua Umum PKR terhadap penganjuran program tersebut.

Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Bt Anwar Ibrahim dalam laman twitternya  dipetik sebagai berkata, “Islam juga adalah tentang kasih sayang. Tahniah (penganjur) Syed Azmi (Alhabshi) dan semua yang hadir”.

Kenyataan itu difahami umum sebagai manifestasi sokongan Nurul Izzah terhadap kempen tersebut. Dan sokongan itu nampak lebih jelas bila dikaitkan pula dengan kenyataan bersifat promosi oleh Nurul Izzah juga melalui satu lagi tulisannya di twitter sehari sebelum kempen berlangsung.

Penganjur program, Syed Azmi turut berkongsi rasa seronok dan bangga dengan sokongan Nurul Izzah dan dari gaya bahasa yang digunakan di laman sosial facebooknya seperti menceritakan Nurul Izzah pada awalnya ingin turut serta memeriahkan program tersebut namun dibatalkan kemudiannya kerana ada urusan lain di Johor.

Selepas kempen ini menjadi kontroversi besar-besaran sehingga mengundang kritikan ramai pihak termasuk diseru bertaubat oleh Dewan Ulama PAS Pusat, belum dapat dipastikan apa respon Naib Presiden PKR itu mengenainya. Persoalannya, sanggupkah Nurul Izzah menyahut seruan?

8 thoughts on “Nurul Izzah & Seruan Bertaubat Oleh Dewan Ulama PAS

  • October 23, 2014 at 1:55 PM
    Permalink

    Nurul Izzah siap tweet kata “Braves Stigma to Bridge Divide”

    Adakah Nurul Izzah bermaksud ayat2 Al-Quran dan hadith2 sahih yg mengatakan anjing tu HARAM hukumnya dipegang tu adalah STIGMA yg menjadi penghalang umat Islam untuk bergaul dgn kaum2 yg menganuti agama selain dari Islam???

    If that is the case, Nurul Izzah is definitely one sick woman!!!

    Reply
  • October 23, 2014 at 1:57 PM
    Permalink

    nurul izah memang takkan sahut sebab dia tau cabaran tu pas yg buat. utk pkr dan dap , pas tu sampah, mana mereka nak heran

    Reply
  • October 23, 2014 at 2:00 PM
    Permalink

    Siapa nurul Izzah ?? anak anwar, mana nak tumpahnya kuah…
    by the way mana pi perempuan-perempuan PAS yang dok pakat peluk elizbeth wong bagi sokongan pabila pic ” hutan : dia tersebar luas dan berkhalwat dengan lelaki melayu…depa tak mau pi nasihat nurul izzah ke ??

    Reply
  • October 23, 2014 at 5:10 PM
    Permalink

    Dewan Ulama PAS Pusat harus tahu mereka ibarat mencurah air pada daun keladi bila membuat seruan pada nurul izzah supaya bertaubat kerana bagi nurul izzah ianya merupakan perkara remeh untuk dipedulikan(mengambil berat) tentang tentang air najis(mughallazah) dari anjing yang dipeluk-peluk dan dicium-cium apatah lagi tentang najis air mazi dari zakar yang dikulum atau dicucuk kedalam faraj pelacur(chinadoll) lalu terlekat pada zakar

    cuba tengok bapa nurul izzah, air mazi dari faraj pelacur(chinadoll) yang terlekat pada zakar mana ada anwar bersihkan guna air…anwar cuma lap guna tisu sahaja, macam nak cepat dan kelam-kabut begitu sedangkan dia boleh bersihkan najis air mazi guna air…tak tahu apa yang anwar kelam-kabutkan sehingga dia tertinggal ‘jam tangan Omega’…mengikut hukum najis dari air mazi harus dicuci bersih menggunakan air

    ada baiknya Dewan Ulama PAS Pusat senyap-senyap pergi ke rumah anwar, ajarlah anwar, nurul izzah dll tentang jenis-jenis najis dan bagaimana nak bersihkan najis

    1. ada atau tidak macai nak kata selepas balik ke rumah anwar cuci najis air mazi menggunakan air?

    2. ada atau tidak macai nak kata selepas cuci najis air mazi menggunakan air anwar ambil wudhu selepas itu anwar solat, minta ampun dosa(berzina dengan pelacur) dari Allah dan bertaubat?

    kepada macai dengar ni apa aku nak kata…

    tengkorak nenek koranglah, bertaubat apa kejadah dan apa kebendanya kalau musibat anak haram(anwar) itu menipu depan wartawan kata bukan dia lelaki dalam videoseks chinadoll itu!

    Reply
  • October 23, 2014 at 6:07 PM
    Permalink

    main lap-lap ni jangan lepas berak pun nuar lap guna tisu jugak, hahahaa

    maklumlah bila dah berkawan lama dengan cina kapir laknat DAP…kalau DAP boleh tarbiyah PAS apalah sangat nak tarbiyah si nuar tentang cara baru basuh berak—->lap guna tisu

    Reply
  • October 23, 2014 at 10:16 PM
    Permalink

    dia ni kalau bagus takkan di tinggalkan suaminya..sndiri ingat la woiii

    Reply
  • October 24, 2014 at 9:03 AM
    Permalink

    KEPADA PAS JANGAN KOMEN BERDEGAR-DEGAR
    KALAU MASIH
    TIDAK MEMISAHKAN DIRI DRP PKR DAN DAP!
    “JANGAN KATA ANJING HARAM TAPI DUDUK SEKANDANG DENGAN ANJING”

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.