Laporan SKMM ke atas MYKMU kerana anggap pelacur lebih mulia dari Melayu sertai DAP.

Tiga ahli wanita Melayu muda DAP hari ini membuat laporan kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) berhubung tulisan yang disiarkan dalam laman web yang didakwa menjatuhkan imej mereka.

Calon DAP Teluk Intan Dyana Sofya Mohd Daud, Young Syefura Othman dan Jamila Rahim bersama-sama Peguam Gobind Singh Deo dan MP Kulai Teo Nie Ching hadir ke SKMM di Shah Alam petang ini bagi tujuan itu.

Tulisan itu bertajuk “Melati, lebih baik jadi pelacur dari sertai DAP” disiarkan dalam sebuah laman web pro-Umno dan manakala satu lagi bertajuk “DAP dan politik onani” dalam Free Malaysia Today.

Gobind berkata tulisan itu memberi kesan terhadap ahli DAP dan percaya ia satu kesalahan bawah Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.

“Laporan telah dibuat dan kenyataan ringkas telah diambil terhadap ketiga pengadu. Saya harap tindakan dapat diambil dengan segera,” kata Gobind kepada pemberita.

Menurutnya, DAP berharap dapat menerima maklum balas daripada SKMM berhubung status penyiasatan laporan mereka minggu depan di samping akan memulakan kempen menentang tindakan menghina ketiga-tiga wanita muda itu.

sumber Mkini

24 thoughts on “Laporan SKMM ke atas MYKMU kerana anggap pelacur lebih mulia dari Melayu sertai DAP.

  • October 3, 2014 at 4:58 PM
    Permalink

    apa lah dap ni, aku dah baca artikel tu tak ada pun sebut yg melati tu pelacur,kenapa yg terloncat2 dap.kononnya nak protect 3 ekor barua yg masuk tu kot. lagi satu siapa melati, wujudkah nama melati tu????

    Reply
  • October 3, 2014 at 5:16 PM
    Permalink

    Kata memperjuangkan kebebasan bersuara…last-last buat report..kah kah kah kah..

    Reply
  • October 3, 2014 at 5:19 PM
    Permalink

    “Pelacur yang menjual diri tidak akan menghakis kedudukan kebesaran Islam di negara ini, tapi mereka yang menyertai DAP sedang membantu menghancurkan kedudukan Islam di Malaysia.

    Hakikatnya, lebih mulia jadi pelacur yang menjual diri untuk sesuap nasi, dari mereka yang bertudung dan berpurdah “menjual diri” kepada DAP untuk kesenangan dunia sehingga melemahkan Islam.

    Semoga Diyana Sofea, Melati dan rakan-rakan diberi hidayah untuk kembali kepada jalan yang lebih baik dan lebih murni walaupun tidak sempurna.. ”

    http://www.mykmu.net/2014/09/30/melati-lebih-baik-jadi-pelacur-dari-sertai-dap/

    Nampaknya doa saudara KuntaKinte Malaysia supaya Diyana Sofea, Melati dan Young Syefura Othman (Young??? Is that her real name???) supaya mereka mendapat hidayah tak kesampaian!!!

    BTW, kesan apa yang Gobind Singh maksudkan bahawa tulisan MYKMU memberi kesan terhadap ahli DAP???

    Dan, ahli2 DAP baca artikel2 MYKMU ka???

    Reply
  • October 3, 2014 at 5:52 PM
    Permalink

    Bongok punya orang..itu umpama saja bukan suruh jadi pelacur..bahasa kias pun tak faham..ingat skmm nak layan?..

    Reply
  • October 3, 2014 at 6:33 PM
    Permalink

    …menunjukkan DAP terkial-kial untuk mendapatkan sokongan anak dara Melayu
    bukan senang nak dapat
    sebab tu dia pertahankan
    ada tiga jenis yg dipromosikan
    tak pakai tudung
    pakai tudung
    dan berhijab..nampak mata shj.
    tiga jenis ni macam disusun dirancang
    agak-agak kau orang..berapa diaorang dapat elaun jadi model DAP?

    Reply
  • October 3, 2014 at 7:08 PM
    Permalink

    yang post pun dalam portal pembangkang..apa kes nak kata mykmu punya statement…muka 3 ekor konon wanita tu cam sialll je..

    Reply
  • October 3, 2014 at 7:34 PM
    Permalink

    TIGA EKOR BETINA GARIT.. PHUII..

    Reply
  • October 3, 2014 at 7:38 PM
    Permalink

    DIA ORANG DAP KATA MEREKA MEMPERJUANGKAN KEBEBASAN BERSUARA DAN KEBEBASAN MENYATAKAN PENDAPAT.. ARTIKEL MYKMU ITU BERBENTUK PENDAPAT.. KENAPA PULAK DAP NAK SEKAT..

    DAP LAKNATULLAH..

    Reply
  • October 3, 2014 at 7:55 PM
    Permalink

    Kan yang di perkatakan adalah ketiga-tiga perempuan tu. Apa statement mereka?
    Baik kita jangan layan. Ini akan menambah populariti perempuan-perempuan ini dan DAP.
    DAP akan gunakan isu ini untuk meraih simpati dan sokongan.
    Mykmu, aku support engko, tapi mereka ada goal lain, hati-hati jangan terperangkap.
    Pada member yang lain, hati-hati bile menulis jangan beri keuntungan pada DAP.
    Pada perempuan-perempuan ini dan keluarga mereka, bertaubat lah kamu, kerana kamu berjuang bersama mereka yang jelas memusuhi Islam. Darah mereka adalah halal.

    Reply
  • October 3, 2014 at 8:34 PM
    Permalink

    Nak cari duit senang. Itu sajalah tujuan menyaman. Halalke duit tu kalau menang?

    Reply
  • October 3, 2014 at 8:44 PM
    Permalink

    “Melati, Lebih Baik Jadi Pelacur Dari Sertai DAP”.. Maksud yg aku nampak “Pelacur Lebih Mulia Darjatnya Dari Parti DAP”… Imej mereka aje dia nak jaga, imej Islam/Melayu yg dicarik2kan oleh mereka tak plak mereka sedar… Laporan yg tiada merit lansung…

    Reply
  • October 3, 2014 at 8:52 PM
    Permalink

    Antara pelacur dan pengkhianat mana lebih hina?

    Reply
  • October 3, 2014 at 9:05 PM
    Permalink

    Kerana wanita melayu adalah penyokong kuat UMNO. Nk harapkan jantan ego bergaduh sesama sendiri. UMNO haruslah memberi penghargaan dan jawatan2 yg lebih baik kepada Wanita UMNO. Nk harapkan pondan2 UMNO bawah pimpinan Si Zumba jangan haraplah. Pemuda@pondan UMNO Zaman skrg ni memang menyedihkan seperti pondan lorong x ada keberanian memperjuangkan hak2 orang melayu dan islam

    Reply
  • October 3, 2014 at 10:10 PM
    Permalink

    Apa pulak ?? betul la tu…pelacur lebih mulia dari 3 betina tu ! sekurang-kurangnya pelacur hanya merosakkan diri sendiri dan jantan-jantan tak guna seduit.

    Depa tiga ekor ni jadi alat yahudi nak merosakkan agama, bangsa dan tanah air. Minta 3 ekor betina tu masuk pertandingan CAC, agak-agak boleh menang ke ??

    Reply
  • October 4, 2014 at 2:44 AM
    Permalink

    3 ekor tu lebih hina dari pelacur yang bertahap maksima kalau benci sangat dengan UMNO/BN pi lah joint parti pas yang pi masuk parti kapir harbi yang menolak perjuangan islam dan nmenentang penubuhan negara islam tu apa barang memang hina sehina hinanya lah lagu tu, bertaubat lah wei sebelum terlambat

    Reply
  • October 4, 2014 at 3:19 AM
    Permalink

    Mestilaaa bersekongkol dengan puak lahanat DAPigs yang anti Islam dan anti Melayu , setidak-tidaknya pelacur lagi mulia daripada puak DApigs yang anak beranak kronisme dan bersikap perkauman

    Reply
  • October 4, 2014 at 10:46 AM
    Permalink

    Bila mereka mengata UMNO itu biadap, mereka menganggap itu tak salah. Tapi bila gadis-gadis ini dianggap melacurkan diri menjual maruah bangsa mereka kepada pihak yang terang-terang anti-Melayu, sudah menjadi kesalahan besar. Hal ini hanya berlaku di Malaysia !!! Keep it up.

    Reply
  • October 4, 2014 at 1:59 PM
    Permalink

    Pelacur hanya menjual diri untuk syok sendiri dan dapat duit saja..!!!…kalau pelacur politik,,,. ni lebih bahaya dari dari pelacur seks, kerana boleh jual apa saja kepentingan bangsa dan agama demi kepentingan diri..!!!!….memang jalang ni lebih merbahaya.dari pelacur seks…!!!

    Reply
  • October 4, 2014 at 7:39 PM
    Permalink

    Aku amat benci pengkhianat b & agama… bangsa…. betina2 itu terlalu hina…

    Reply
  • October 4, 2014 at 9:21 PM
    Permalink

    nak cr pelacur,dlm puteriumno…

    Reply
  • October 4, 2014 at 10:15 PM
    Permalink

    Takpa mykmu. Itu menunjukkan apa yg kita tulis adalah betul. Kita akan bg sokongan sekurang2nya doa supaya dpt tunjukkan jalan pulang pd gadis2 yg hilang arah ni. Dan supaya keadilan tertegak.

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.