Kerusi Majlis Keselamatan: Anwar Masuk Penjara Tak Siapa Mati Kebulur Tapi..

BALACI pembangkang yang terkenal dengan bodoh tahap tinggi ini cuba memperlekeh kejayaan Malaysia dibawah pentadbiran Datuk Seri Najib Tun Razak mendapat undi kedua terbanyak untuk kerusi tidak tetap Majlis Keselamatan PBB.

Sudah tentulah nak cakap pasal keuntungan dari segi diplomatik dan hubungan antarabangsa dengan menduduki kerusi tidak tetap ini, terlalu tinggi untuk para balaci memahaminya – walaupun mungkin di antara mereka ijazah nya bergulung.

Maka itu kita guna contoh mudah, Anwar masuk penjara pun kalau diikutkan tidak merugikan apa-apa pada balaci. Penulis percaya tak siapa beras di dapur kurang seinci kerana tirai besi ganti kemewahan istana Segambut, tapi kenapa agaknya balaci begitu terkesan sekali dan sanggup turun beramai-ramai nak bagi sokongan pada tua peliwat tu 28 Oktober nanti?

Tanya soalan ini dulu. Apa pun jawapannya, satu kesimpulan saja yang pasti – tak semua benda tu boleh diukur dari segi untung dan rugi diri sendiri, samalah macam kejayaan mendapatkan kerusi Majlis Keselamatan PBB ini pun.

Kalau Anwar masuk penjara tu beri kesan kepada politik balaci, apa beza dengan kerusi Majlis Keselamatan yang beri kesan kepada hubungan antarabangsa negara dengan dunia secara keseluruhannya?

Bila Gaza kena serang Israel, ramai yang marah dan mahu tindakan tegas, tapi bila kita ada peluang untuk menyuarakan bantahan pada tempat yang paling sesuai, nak dikondem-kondem pulak. Soal ada tindakan atau tidak bukan isu, yang penting suara masyarakat Islam dunia ini dapat disalurkan dalam Majlis Keselamatan PBB melalui (antara lain), Malaysia.

Anwar KALAU jadi Perdana Menteri pun apa beza, 5 negara kuasa besar dalam Majlis Keselamatan masih lagi disitu dengan kuasa veto masing-masing, tak berubah apa pun.

Cubalah matang sikit kepala tu.

Adamyan

Hidup mesti berprinsip

9 thoughts on “Kerusi Majlis Keselamatan: Anwar Masuk Penjara Tak Siapa Mati Kebulur Tapi..

  • October 19, 2014 at 1:55 PM
    Permalink

    Kalau najib masuk penjara pun sapa yg mati kebulur??

    Reply
  • October 19, 2014 at 3:47 PM
    Permalink

    mungkinkah salah satu negara yang tak undi malaysia adalah mongolia???

    Reply
  • October 19, 2014 at 5:30 PM
    Permalink

    Dianugerah kerusi majlis keselamantan dalam PBB merupakan satu kejayaan pada negara. Umumnya pembangkang tidak sesekali mengiftiraf sebarang kejayaan yang diperolihi oleh pemerintah negara. Negera tempat mereka sendiri hidup senang lenang dan bahagia.

    Ini semua tabei manusia. Perasaan jaki, irihati dan hasad dengaki membantut segala usaha untuk kita lebih kedepan, bukan undur kebelakang.

    Reply
  • October 19, 2014 at 5:46 PM
    Permalink

    Jika apa yang kita dapat baca bahawa Anwar tidak akan biarkan orang lain mengecap nikmat hasil titik pelohnya,sedangkan dia sendiri bakal reput didalam penjara…maka kita ada alasan untuk percaya bahawa PR akan beropecah selepas Anwar dipenjera nanti.

    Kita tahu, semua tahu, bahawa matlamat tertubuh PR adalah untuk menawan putra jaya dan mengangkat Anwar jadi premier. Semua juga sedar bahawa kejayaan mereka setakat ini adalah hasil titik peloh Anwar. PAS tidak ada kepandaian untuk meraihnya, DAP jugak tidak punyai kekuatan, malah untuk mimpikan kejayaan mereka pada hari ini, pun tak dapat.

    Anwar diambang kejatuhan dengan disumbat kepenjara. Lojiknya apakah dia rela menuntun rakan2 dia menikmati apa yang sudah mereka rancang ? Tentunya tidak. Anaknya tidak ada bakat yang diperlu untuk naik dalam masa terdekat. Sedangkan bininya yang sudah menopause hanya pandai berkipas. Madunya yang sudah berjawatan tinggi bakal merintis haluan sendiri dan perlahan2 lupa asal usulnya .

    Pada PR… Sodakallah hul aziim.

    Reply
  • October 19, 2014 at 5:52 PM
    Permalink

    Hak eleh mooo….tau pun hang ! habis tu yang hang sanggup guling-guling atas jalan makan tar tu kenapa ???

    Ni mooo hang dah tengok ke pic dyana dok beromen dengan zairil ?? kalau hang nak tengok hang pi kat HOUSE PK, aku hairan sungguh….puak-puak ni kalau pasal moral, low class sangat-sangat. Si zairil tu pun tak menafikan tentang pic tersebut…hehehe

    Dey Togay….hang pun sama, gay low class standard hang kat chow kit je, antara Negara yang menolak pencalunan Malaysia ialah US, Israel, Singapore, Ukraine dan Negara pasir sebutir…hahahahaha

    Reply
  • October 20, 2014 at 1:05 AM
    Permalink

    deyy moo tambi….ko la pegi mati…ape fungsi ko kat malaysia nih selain join demo buat huru hara majlis kat malaysia nih…

    Reply
  • October 20, 2014 at 9:24 AM
    Permalink

    Daiiiiiiee..Tambi moo@Lembu..balaik buat Toosai & Muruku laaa..Deepavalieee sudah dekat…Itu POKOK PISANG sudah potong kaaa..mau taruk dpn PINTU RUMAH…Deeiiiiii Tambi mooo……

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.