ADUN DAP Khianat Wan Azizah, Mana Lim Guan Eng Nak Letak Muka?

Pendedahan oleh pemimpin PKR Negeri Sembilan Badrul Hisham Shaharin atau lebih dikenali sebagai Chegu Bard berhubung pengkhianatan 5 ADUN PR yang menarik balik sokongan mereka kepada Presiden PKR, Wan Azizah Wan Ismail semasa kemelut perebutan jawatan Menteri Selangor tempohari diakui ramai agak mengejutkan.

Lebih mengejutkan lagi bila mana Chegu Bard turut mendedahkan dua orang daripada 5 ADUN PR yang didakwa terlibat dalam pengkhianatan saat akhir itu adalah ADUN DAP. Disebabkan tindakan khianat 2 ADUN DAP bersama 3 ADUN PKR itulah mengakibatkan hasrat PR untuk melantik Wan Azizah sebagai MB Selangor akhirnya terbantut.

Hasil pengkhianatan yang berlaku itu maka terbukalah ruang untuk Azmin Ali mengambil kesempatan melobi jawatan MB manakala DAP dan PKR termanggu kebinggungan terpaksa menerima hakikat usaha mereka yang berbulan-bulan lamanya memporak-perandakan suasana politik Selangor nyata hanya sia-sia.

Bila bercerita perihal pengkhianatan sesama rakan sepakatan yang berlaku dalam PR, tidak dapat tidak akan mengimbas kembali ingatan rakyat kebanyakan tentang pelbagai kejian dan makian yang dihamburkan oleh penyokong DAP dan PKR terhadap PAS ketika kemelut MB Selangor sedang hangat diperkatakan dulu.

Mereka mencela, menghina dan menuduh PAS sebagai rakan yang khianat dan tidak setia kerana menikam belakang kawan sepakatan berikutan keputusan Majlis Syura Ulama PAS yang menyokong Khalid Ibrahim untuk kekal sebagai MB. Ulamak PAS dilabel sebagai jumud dan Presidennya digambarkan sebagai angkuh dan bongkak.

Apabila PAS kemudiannya mencalonkan Wan Azizah dan Azmin Ali secara serentak sebagai MB selepas Khalid dipecat dari PKR, makin menggila maki hamun penyokong DAP dan PKR di segenap media sosial menyelar kegagalan PAS untuk patuh mencalonkan nama Presiden PKR seorang sahaja.

Paling tidak dilupakan ramai pihak setelah Azmin Ali disahkan bakal menjadi MB menggantikan Khalid, Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng pula tumpang sekaki menyemarakkan semula kehangatan politik negeri itu dengan melabelkan 4 orang EXCO PAS di Selangor sebagai pengkhianat.

Keempat-empat EXCO PAS itu digelar sebagai pengkhianat hanya kerana patuh pada arahan parti untuk terus menyokong Kerajaan Negeri pimpinan Khalid Ibrahim yang merupakan MB Selangor yang sah pada waktu itu. Mereka dianggap pengkhianat dek kerana didakwa mengingkari prinsip solidariti dan demokrasi dalam PR.

Bagi Lim Guan Eng disebabkan tindakan khianat 4 EXCO PAS itulah maka Khalid dapat terus berpaut pada kuasa pemerintahan negeri dan membawa kepada kegagalan perancangan PR untuk meletakkan Wan Azizah sebagai MB Selangor yang baru.

Kini selepas beberapa ketika akhirnya terbongkar rahsia besar setelah Chegu Bard mendedahkan hakikat sebenar kegagalan Wan Azizah menjadi MB Selangor bukannya disebabkan oleh PAS atau 4 EXCO tersebut, sebaliknya angkara pengkhianatan 2 ADUN DAP dan 3 ADUN PKR yang menarik balik sokongan terhadap Presiden PKR. Haru-biru dibuatnya.

Sekarang mana Lim Guan Eng nak letak mukanya gara-gara pendedahan tersebut? Dulu seronok kata EXCO PAS adalah pengkhianat rupa-rupanya parti yang diketuainya sendiri yang menyimpan pengkhianat sebenar sebagaimana disahkan oleh Chegu Bard. Tak terasa malukah? Masih ada mukakah untuk Lim Guan Eng berdepan dengan khalayak?

8 thoughts on “ADUN DAP Khianat Wan Azizah, Mana Lim Guan Eng Nak Letak Muka?

  • October 24, 2014 at 9:19 AM
    Permalink

    No money no talk. Rasuah dalam PR dah lama cuma tak mau mengaku. Rasuah di mana-mana berlaku.

    Reply
  • October 24, 2014 at 10:11 AM
    Permalink

    boleh percaya ke cakap beruk sekor ni!!!!!!

    Reply
  • October 24, 2014 at 10:26 AM
    Permalink

    Kalau dap yg bersalah atau pkr, tak jadi masalah atau kesalahan dlm pakatan, jangan pas saja yg lakukan. Pas ni pacal yg hina dlm pakatan. Oi pas…..keluarlah dr pakatan tu.

    Reply
  • October 24, 2014 at 10:45 AM
    Permalink

    Bolih percaya ke malaun ni sekor ?? Tu cakap-cakap nak balas dendam sebab dia di gantung keahlian PKR, dulu cerita rosmah beli cincin 24 juta pun datang dari dia…nak tanya MYKMU boleh percaya ke ???

    Kita jangan jadi macam pecacai PAS, Taksub sampai tak boleh berfikir rasional. Apa yang pasti malaun tu adalah pengkianat negara, boleh percaya ke seorang pengkianat ??

    Kalau betul apa yang dia kata…dia patut bagi nama siapa yang tarik sokongan kat kak jijah, bukan buat kenyataan general macam tu.

    Reply
  • October 24, 2014 at 3:34 PM
    Permalink

    DAP memanglah macam Yahudi.
    Talam dua muka dan sering ambil kesempatan untuk kepentingan diri.
    Dalam ‘angguk’ ada banyak ‘geleng’.
    Cuma Melayu-Melayu bebal dan korup saja yg tak mahu faham sikap kaum imigran yg menguasai DAP tu.

    Reply
  • October 25, 2014 at 3:47 PM
    Permalink

    Muka dia serupa pantat babi…letak manapun tetap serupa pantat babi

    Reply
  • November 20, 2014 at 11:18 PM
    Permalink

    apa lagi cina babi ni letakla muka dia kat bontot babi..

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.