Melati, Lebih Baik Jadi Pelacur Dari Sertai DAP

Share


Saya melihat sambil lalu sahaja kisah anak gadis berhijab menyertai Parti Tindakan Demokratrik (DAP) kerana ia bukan apa-apa lagi dalam dunia serba moden dan materialistik ini. Dalam dunia seperti ini, matlamat individual harus melampaui matlamat masyarakat, agama dan negara.

Cuma saya tetarik untuk mengulas apabila tindakan anak gadis ini disokong oleh seorang ahli pemuda Pas Johor yang “dibayar gaji” oleh ahli Parlimen Kluang dari parti DAP.

SHEIKH Omar Ali, yang diberi huraian oleh portal Malaysiakini.com, sebagai ahli Pemuda PAS Johor dan pembantu kepada Ahli Parlimen Kluang, menulis, ”

“Inilah Melati Move!” Spontan saya menjawab berseloroh.

Sebagai orang kecil dalam arena politik nasional, saya melihat bahawa langkah Melati menyertai DAP sedikit sebanyak menjadi sampel anak muda Malaysia hari ini yang berani mengambil langkah menongkah arus.

Jika dahulu, gadis berniqab ini pastinya lebih mudah diasosiasikan dengan kumpulan-kumpulan Islam; baik NGO Islam mahupun parti Islam.

Nampaknya kini tidak lagi. Pada hemat saya, anak muda generasi Y hari ini tidak boleh lagi dinilai sebegitu simplistik.

Mereka terdedah dengan kebanjiran maklumat menerusi pelbagai saluran dalam mewarnai fikrah dan kefahaman mereka. Media baru antara medium yang memainkan peranan besar dalam memangkin hal ini.

Kenyataan dan justifikasi yang cuba diwujudkan oleh ahli Pemuda Pas Johor ini hanya mengesahkan teori sejak beribu tahun lalu bahawa harta benda adalah segala-galanya dalam dunia kemanusiaan ini.

Sebab itu juga, Rasulullah s.a.w pernah bersabda yang membawa maksud Kemiskinan itu menghampiri kekufuran, – (Riwayat Abu Namin daripada Anas).

Mengapakah Rasulullah berkata demikian? Ini bukan bermakna orang fakir miskin itu hina. Namun baginda mengingatkan apabila harta benda dan kewangan yang menjadi taruhan, ramai orang sanggup mengorbankan agama untuk hidup di dunia ini.

Jadi apa yang berlaku dengan penyertaan orang Islam ke dalam DAP dan sokongan seorang ahli parti Islam ke atas tindakan tersebut menunjukkan bahawa harta benda bukan sahaja boleh mengubah prinsip seseorang tetapi juga menukar perspektif agamanya.

Suatu ketika dahulu anak muda Islam dalam Pas dan UMNO berbahas dan berhujah menentang dan menyokong isu mengundi bukan Islam dalam pilihan raya.

Anak muda Pas berhujah, dengan firman Allah, “Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil bapa-bapa, saudara-saudara kamu menjadi pemimpin jika mereka memilih kafir dari iman. Barangsiapa mengangkatnya menjadi pemimpin dari kalangan kamu, maka mereka itu adalah zalim”. ( Surah At-Taubah, ayat 23)

Anak muda UMNO menegaskan bahawa mengundi bukan Islam tidak salah selagi kepimpinan utamanya ialah orang Islam. Ini menjustifikasikan sokongan kepada komponen Barisan Nasional yang meletakkan Presiden UMNO seorang Islam sebagai pemimpin nombor satu dan calon Perdana Menteri.

Calon yang menang dalam pilihanraya nanti bakal menjadi seorang wakil rakyat bukannya khalifah, Imam atau ketua negara. Itu pun bukannya wakil kepada kesemua rakyat tetapi hanya mewakili satu kumpulan aripada jumlah rakyat di seluruh negara (kerusi Parlimen) atau negeri (kerusi DUN).

al-Mawardi juga mengijtihadkan bahawa ahli al-Zimmah (kafir yang tidak menentang Islam) boleh dilantik menjadi menteri yang hanya bersifat membantu melaksanakan dan melicinkan kerja seorang ketua negara. Kata al-Mawardi:

Luar biasanya, mereka yang dulunya menganggap undi bukan Islam sebagai wakil rakyat haram, hari ini menjustifikasikan kemasukan anak muda Islam ke dalam parti pimpinan bukan Islam yang terkenal dengan kerja-kerja melemahkan Islam di negara ini.

diyana-dapDaripada kenyataan langkah mayat sebelum buat negara Islam sehinggalah kepada taktik mendesak kedudukan sama taraf semua agama di negara ini, menentang pengisytiharan negara Islam oleh Tun Mahathir Mohamad, sehinggalah kepada menjadi tangan-tangan dibelakang gerakan Paderi Kristian agar mencabar undang-undang Islam negara ini, jelas menunjukkan agenda dan motif DAP.

Justeru untuk seorang anak gadis Islam atau mana-mana anak muda Islam menyertai DAP, mereka sebenarnya mengukuhkan usaha DAP melemahkah kedudukan dan peranan Islam di negara ini.

Pelacur yang menjual diri tidak akan menghakis kedudukan kebesaran Islam di negara ini, tapi mereka yang menyertai DAP sedang membantu menghancurkan kedudukan Islam di Malaysia.

Hakikatnya, lebih mulia jadi pelacur yang menjual diri untuk sesuap nasi, dari mereka yang bertudung dan berpurdah “menjual diri” kepada DAP untuk kesenangan dunia sehingga melemahkan Islam .

Semoga Diyana Sofea, Melati dan rakan-rakan diberi hidayah untuk kembali kepada jalan yang lebih baik dan lebih murni walaupun tidak sempurna..


33 thoughts on “Melati, Lebih Baik Jadi Pelacur Dari Sertai DAP

  • September 30, 2014 at 11:45 am
    Permalink

    satu lagi kegagalan ketara pas dan pkr sampai melayu berpurdah tak mau join mereka. kpd melati buanglah purdah tu, konon islamik sgt tapi join parti babi yg tolak Islam.

    Reply
  • September 30, 2014 at 4:51 pm
    Permalink

    dijajah, disuap dan diperkotak-katikkan, agar tanah tumpah diratah dan bumi yang bukan lagi bumi melayu?

    berbangga kah aku melayu kerana aku melayu?

    berBANGGAnya aku melayu adalah kerana aku adalah Melayu yang menongkah arus untuk terus mencuba keluar dari kelemahan sifat bangsaku, mencari kekuatan bangsaku.
    berBANGGAya aku Melayu kerana adanya saudara ku yang berani berkata ISLAM ITU BENAR di pentas dunia.
    berBANGGAnya aku melayu kerana Islam dari bangsa Melayu lebih berjaya (overall) dari segi pentadbiran, pembangunan malah Islam dari bangsa Melayu lebih dihormati kerana perjuangannya mempertabatkan Islam.

    melayunya aku kerana membenci pengkhianat agama!
    melayunya aku kerana membenci sifat bangsaku yang mudah dilacur untuk sesuap nasi!
    melayunya aku kerana membenci sifat bangsaku yang mudah lupa!
    melayunya aku kerana aku tetap MELAYU!!
    “Allah S.W.T tidak akan megubah nasib sesebuah kaum selagi dia tidak

    “Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib suatu kaum kecuali kaum itu sendiri yang mengubah apa apa yang pada diri mereka”

    P/S :
    Berhati-hati untuk kaitkan dengan takdir Allah, terdapat golongan yang cuba untuk mewujudkan keraguan dengan mengatakan tafsiran (moden) di atas salah serta mengajak masyarakat agar selesa dengan apa yang ada kerana itu adalah takdir Allah. Golongan Jabbariyah yg berfahaman bahawa manusia adalah tidak berdaya apa-apa (terpaksa), seperti sekiranya maksiat berlaku semua adalah kerana sudah tersurat(takdir)?!

    Serta memberi contoh seperti “usaha” kerajaan untuk membawa lebih banyak kemajuan bukanlah membawa maksud “berubah” seperti terjemahan ayat tersebut, malah menurutnya, usaha itu akan membawa lebih banyak kemaksiatan yang mana lebih banyak kemurkaan Allah akan menimpa dan lebih banyak bala akan melanda.

    Mampukah kita membaca dan memahami Al-Quran sekiranya tidak berusaha kearahnya? Berkata-katalah dengan kebenaran ayat2Nya dan bukan bersubahat untuk terus mengkhianati Ilmu!

    Reply
  • September 30, 2014 at 5:26 pm
    Permalink

    aduh.. admin delete la pulak ayat mukadimah kat atas tu… tulis balik..

    melayu memang mudah lupa..
    lupa untuk sentiasa merujuk kepada kitab Al-Quran (petunjuk dari Maha kuasa) dan sunnah Nabi,
    lupa untuk belajar dari sejarah,
    lupa, lupa dan segala macam lupa.. kerana aku melayu?

    berbangga kah aku melayu kerana menongkah arus agar tampak bertentangan dari jalan kebenaran?
    berbangga kah aku melayu kerana mewakili golongan penentang dan melacur agama demi kuasa?
    berbangga kah aku melayu kerana pengkhiantan aku kebada bangsaku ditaburi bunga serta pujian hina ? celaka!!
    berbangga kah aku melayu menjadi penentang setelah aku menerima sedikit kejayaan dari perjuangan pemimpin terdahulu untuk mengangkat martabat bangsanya agar dihormati setelah sekian lama menjadi bangsa yang mudah dijajah, disuap dan diperkotak-katikkan, agar tanah tumpah diratah dan bumi yang bukan lagi bumi melayu?

    —- Continue seperti di atas —-

    Reply
  • September 30, 2014 at 5:37 pm
    Permalink

    Ini dinamakan strategi jangka panjang. DAP melalui Red Bean Army telah menanamkan semangat kebencian orang Cina kepada kerajaan sejak 2008 sehingga 2013 dan setelah memenangi lebih 75% undi Cina dalam PRU13, RBA telah tutup kedai dan kini beralih kepada fasa ke-2: memenangi hati pengundi Melayu.

    Dengan pertambahan hampir 4 juta pengundi baru untuk PRU14, sudah tentu DAP perlu mengemukakan calon2 muda yang sedap mata memandang. Lepas ni tak heran kalau jejaka2 tampan atau imam2 muda menyertai DAP untuk “me-Melayukan” parti cauvinis ini.

    Jelas tampak BN sentiasa 2 langkah kebelakang. Friends of BN dan blogger2 Tun Faisal dok sibuk menang sorak di alam maya tapi alpa bahawa kampung-kampung sedang tergadai kepada wajah baru Melayu DAP. Tak heranlah kalau si Dyana Sofya nanti bertanding DUN di Perak & dengan majoriti DAP, bakal menjadi MB Perak wanita termuda dalam sejarah.

    Reply
  • September 30, 2014 at 5:37 pm
    Permalink

    Keluarga Lim tersenyum gembira melihat wanita berpurdah berjaya ditarbiah. “DAP For All” dari apek, macha, minah, mamat dan wanita berpurdah.

    Reply
  • September 30, 2014 at 7:16 pm
    Permalink

    Menakut-nakut kan orang dgn hukum Islam sudah lapuk dan sudah tak jalan. Kekekeke!

    Reply
  • September 30, 2014 at 7:50 pm
    Permalink

    Setinggi-tinggi tahniah kepada Cik Melati kerana telah mengambil langkah yang besar, berani dan bijak dengan menyertai DAP. Semoga Cik Melati akan mencapai kejayaan yang cemerlang dalam kehidupan di dunia dan akhirat. Saya juga berharap Cik Melati tidak akan patah hati dan semangat untuk meneruskan perjuangan Cik Melati walaupun dicemuh, dikutuk dan dihina oleh “manusia-manusia” yang berfikiran sempit dan kolot seperti penulis/pemilik laman blog ini.

    Reply
  • September 30, 2014 at 8:28 pm
    Permalink

    Attention seeker.
    Masuk PAS siapa nak pandang .. dah biasa.
    Lebihkurang jugak dengan PKR … takder umphhh.
    DAP la sesuai untuk disertai kerana lebih sensasi.

    Reply
  • September 30, 2014 at 9:07 pm
    Permalink

    Blogger bodoh dan “bigoted” laman ini telah memadamkan komen-komen saya kerana dia tidak bijak berhujah/berdebat secara intelektual.

    Reply
  • September 30, 2014 at 9:08 pm
    Permalink

    Saya minta maaf kerana menyangka komen saya telah dipadam tadi.

    Reply
  • September 30, 2014 at 10:02 pm
    Permalink

    Admin… Lebih baik kau jadi GIGOLO sajalah… Perasan alim tapi hati busuk… GIGOLO pun tak busuk hati macam kau…

    Reply
  • September 30, 2014 at 10:26 pm
    Permalink

    APA YANG SAYA NAMPAK LIHAT ADALAH SAUDARI MELATI INI TELAH HILANG PUNCA PANDUAN HIDUP.PERNAHKAH DIA BERTANYA PADA DIRINYA, KENAPA ALLAH SWT JADIKAN DIRINYA MAKNUSIA? BUKANKAH UNTUK BERIBADAT KEPADA ALLAH SWT? APA MAKNA IBADAT? IBADAT ADALAH, MENGERJAKAN SEMUA YANG ALLAH SWT SURUH DAN MENINGGALKAN SEGALA YANG ALLAH LARANG . SAUDARI-BERIJAB,SOLAT DAN BERPUASA. PERINTAH INI TERTULIS DIDALAM AL-QURAN . JELAS DISINI, SAUDARI MENGIKUT PERINTAH AL-QURAN DAN HADITH HADITH NABI MUHAMAD SAW. ADAKAH SAUDARI MERASAKAN DENGAN MENYERTAI PARTI POLITEK DAP,DIMANA KEBANYAKAN ANGGOTANYA BUKAN BERAGAMA ISLAM,ITU DIPANGGIL IBADAT KEPADA ALLAH SWT? SEDANGKAN AL QURAN DAN HADITH NABI MEMERINTAHKAN SUPAYA KITA MEMBANTU SESAMA ISLAM TERLEBIH DAHULU ! JANGAN TIPU DIRI SENDIRI ATAS LAFAZ AKUJANJI,SOLATKU, HIDUPKU DAN MATIKU KERANA MU ALLAH SWT.BUKAN TINDAK TANDUK SAUDARI TELAH BERCANGGAH ! KENAPA SAUDARI, BERPANDUKAN PELEMBAGAAN DAN HUKUM HUKUM YAG DIREKACIPTA OLIH MAKNUSIA? HEH!BERAPA BANYAK PELEMBAGAAN DAN HUKUM HUKUM YANG DIREKACIPTA MAKNUSIA DAH? LAIN NEGERI LAIN PELEMBAGAAN. AL QURAN HANYA SATU DIDUNIA.

    Reply
  • September 30, 2014 at 10:28 pm
    Permalink

    Dari segi apa aspek sekalipun, penulisan sebegini tidak wajar dilakukan. Ia hanya mencemarkan nama penulis pastinya.

    Reply
  • September 30, 2014 at 11:48 pm
    Permalink

    SAUDARI MELATI –PLEASE DO NOT MIX UP YOURSELVE,-NANTI SESAT.NABI MUHAMAD SAW TELAH TELAH BERSABDA-IKUTI AL QURAN DAN HADITH HADITH KU-TIDAK SESAT SELAMA LAMANYA,DUNIA DAN AKHIRAT.

    Reply
  • October 1, 2014 at 12:23 am
    Permalink

    Provokasi murahan Abdul Aziz dan Zura DAP tak perlu dilayan kerana tuduhan-tuduhan liar yang dikeluarkan menunjukkan tiada apa pun yang ingin ditonjolkan selain kebebalan!

    Reply
  • October 1, 2014 at 12:28 am
    Permalink

    HUKUM HUKUM ALLAH SWT TIDAK PERNAH LAPOK DAN TIDAK MENYESATKAN. HANYA KITA TIDAK MENGETAHUI SECARA MENDALAM. AL QURAN-TETAP BENAR DAN LURUS-MENUNJUKAN JALAN YANG BENAR DAN LURUS. TIADA MANA- MANA MAKLUK,BOLIH MENCIPTA ATAU MENGUBAH AYAT-AYAT AL QURAN .TIADA MAKLUK YANG BOLIH MENAHAN SUANAMI BERLAKU, GEMPA BUMI TERJADI,PUTIN BERLIONG BERPUTAR,GUNONG BERAPI MELETUP .TIADA MAKLUK,DARI ZAMAN NABI ADAM HINGGA KINI,BOLIH JADIKAN SABIJI PADI,MELAINKAN ALLAH SWT INGATLAH!!! DIRI KITA INI,BUKAN KITA YANG PUNYA. DALAM KUBUR TAK ADA POLITIK .

    Reply
  • October 1, 2014 at 10:17 am
    Permalink

    Sekurang-kurangnya ada juga ahli DAP yang berpurdah dan MENUTUP AURAT jika nak dibandingkan dengan “pemimpin” mahupun “isteri pemimpin” yang terang-terang menolak Islam dan menghina Ulamak.

    Reply
  • October 1, 2014 at 10:40 am
    Permalink

    Anda semua boleh tuduh ini sebagai strategi DAP. Ya lah, dah Perlembagaan kata PM kena Melayu….sebab tu lah mereka agresif mencari dan menarik melayu utk masuk DAP!!!!!

    Sebelum memuduh perempuan ini sebagai ‘pelacur’ sila Tanya – kenapa dia masuk DAP dan bukan Puteri UMNO dll??

    DAP ada banyak wanita berkaliber yang diberi perhatian khusus agar mereka menjadi penggerak/pemimpin dalam komuniti. Teresa Kok, Hannah Yeoh dan Fong Po Kuan adalah sebahagian nya.

    Adakah UMNO memandang serius tentang hal ini? Sila lah beri perhatian bahawa wanita lebih banyak potensi,, bukan setakat jadi pengundi saja!!

    Reply
  • October 1, 2014 at 12:49 pm
    Permalink

    Attention seeker… betul tu Unclejarum. DAP dengan mudah boleh jaja dia. Kalau masuk PAS biasa sangat dan dia takkan naik ke mana pun. Dia memang jiwa pembangkang totok takkan masuk Puteri UMNO. Melati ni akan digunakan LKS untuk menembusi tembok negeri Kelantan, Kedah dan Terengganu. How much DAP pays you cik Melati? Cliche sangatla plot ni.

    Wanita DAP “berkaliber” yang sedia ada pun bukannya reti buat kerja pun. Cakap je lebih. Kalau nak bandingkan wanita DAP yang so called “berkaliber” dengan wanita UMNO rasanya bagai langit dengan bumi.

    Reply
  • October 1, 2014 at 1:05 pm
    Permalink

    Katalah apa pun. Dah dia nak jadi ahli DAP…sapa yang boleh larang?

    Reply
  • October 1, 2014 at 3:06 pm
    Permalink

    You should Get a real and stop disgracing yourself with your shallowness. Islam does not need mental retards like you.

    Reply
  • October 1, 2014 at 3:45 pm
    Permalink

    Rasulullah s.a.w pernah bersabda yang membawa maksud Kemiskinan itu menghampiri kekufuran, – (Riwayat Abu Namin daripada Anas), bermaksud, lagi hampir seseorang tu dengan kemiskinan, lagi hampir dia dngan unsur – unsur yang boleh membawa kepada kekufuran. akibat dari kesempitan ekonomi yang boleh mendorong sesiapa pun untuk melakukan perkara yang haram untuk mancari rezeki seperti mencuri, merompak, menipu, meragut dan rasuah. semuanya untuk mendapat sesuap nasi.

    now consider this:-
    http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/stop-being-in-denial-pay-gap-causes-of-graft-perak-sultan-tells-putrajaya

    and this:-
    http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/malaysia-one-of-the-most-corrupt-nations-survey-shows

    kalau si Melati ni dianggap sebagai pelacur, siapa yang mendorong dia untuk menjadi begitu?

    Reply
  • October 1, 2014 at 11:57 pm
    Permalink

    Minah ni masuk parti politik pon nk suruh jd pelacur…kalau ngko nk masuk neraka pegi la masuk sorang2, jgn la drag si melati ni sama. Melayu bukannya confirm masuk syurga. Lebih2 lagi bila berpolitik utk songlap harta neraka & menipu melayu lain.

    Reply
  • October 2, 2014 at 12:26 am
    Permalink

    biarlah dia nk masuk dap,dia punye pasal.bukannye dia murtad.admin ni rasanye otak dh mereng.satu ari klu anak perempuan ko dh besar dia nk masuk dap,ko sanggup ke suruh dia melacur ..bodoh ckp mm x de agama.nama je islam.ko ingat islam kt msia utk melayu je ke.no wonder yg bnyk buat dakwah islam ni kebnyknnya yg baru convert kerana mereka lebih menjwai islam .

    Reply
  • October 2, 2014 at 12:28 am
    Permalink

    Umat Islam perlu memahami dakwah Rasul dimana baginda menyeru seluruh manusia untuk beriman kepada Allah. yang kafir diseru masuk Islam yang Islam diseru untuk membaiki amalan.berbanding orang Islam di negara kita ini mewujudkan kelompok untuk pengiktirafan Islam.berdasarkan parti dan kepentingan. yang kafir dibiarkan kafir yang sudah beriman digelar kafir pula. kelompak yang tidak jelas pandangan hingga tidak dapat membezakan orang Islam dan kafir inilah yang menjadikan Islam ini kecil.Islam hanya untuk puak mereka sahaja, kononya. sangat sedih melihat orang yang sudah beramal Islam mencari bimbingan dari bukan kalangan sendiri. ini bermaksud kita gagal memberi penghayatan mendalam yang bermakna dalam pegangan Islamnya.semoga melati tidak tergelincir akidah jikapun sudah tergelihcir landasan politik.syukurlah jika anda berupaya pula memikat kafir menjadi Islam.

    Reply
  • October 2, 2014 at 10:47 am
    Permalink

    Yang berpurdah tu ahli DAP, tak perlu bandingkan dgn isteri pemimpin. Ada pernah carik ahli BN yang berpurdah? Ramai yob. Itu baru setara. Kalau yang berpurdah ni jadi pemimpin DAP, gua respek. Masalahnya, ada chance ke?

    Reply
  • October 2, 2014 at 11:46 am
    Permalink

    Tuduhan yang sangat keji yang memalukan ISLAM . Masuk politik pilihan pun disuruh melacur. ALLAH yang akan menilai seseorang, teruskan perjuangan MELATI.

    Reply
  • October 4, 2014 at 9:42 am
    Permalink

    Dari komen-2 diatas, nampaknya pro-Melati mengatasi bilangan anti-Melati.
    Apa nak jadi ni.?
    Lagi2 admin web ni kepunyaan pro-umno.
    Kira macam kena belasah kat padang sendiri.

    Harap2 lebih banyak cyber-trooper umno masuk sini tolong defend padang sendiri.
    Malu saya yg jadi penyokong pro-umno

    Reply
  • October 4, 2014 at 1:52 pm
    Permalink

    Sejak bila masuk DAP menggadaikan agama? DAP adalah parti politik yang sah atau pun agama?

    Reply
  • October 4, 2014 at 2:28 pm
    Permalink

    I just do not understand, what have MALAYSIA become ?
    Look back 10 years, NO ONE will use religion to gain anything, religion maintain pure without stains from politics or any other personal vendetta,
    NOW ??
    Guys and gals of all races and beliefs, I think it’s fair to say all religion is there to teach us HUMANITY how to be a GOOD human, final….
    whatever teaching, whatever books/bible, whatever the history of it, It all comes down to teaching us humanity… HOW TO BE A GOOD PERSON.
    Now, look back at all that have posted on the above, and then ask yourself,
    is there any post that is NOT related to politics ? not related to using religion to attack another person ? Just cool down and look at it and then go back and ask yourself, sud we all just keep it to rest ?
    I sincerely believes that we MALAYSIAN is better than all of this, no matter what races you are, no matter what religion you believe, just please put this 2 issue aside from being use as a political propaganda.
    Lets us go back 10 years where we all can enjoy our newspaper like a true MALAYSIAN, without the need to worry bout races/religion comments.

    Reply
  • March 19, 2015 at 7:39 pm
    Permalink

    Keyboard Warrior – Apa jadah kou ni..? kalau dah berPurdah masuk DAP, lebih Teruk dari perempuan yang yang telanjang tapi duduk dalam PAS atau PKR atau UMNO.. BerPurdah tu Wayang je la…terang-terang dah tahu DAP tolak hudud kan ? bukan begitu ?

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *