Hadi punyai kuasa cadangkan nama calon MB Selangor, mampukah dia?

Share


Wan Azizah Tidak Layak Jadi Menteri Besar – Hadi AwangTidak dinafikan sebagai seorang presiden parti, Datuk Seri Hadi Awang mempunyai kuasa budi bicara untuk mencadangkan nama calon menteri besar daripada parti itu tanpa perlu merujuk kepada Jawatankuasa Pas Pusat.

Perkara ini telah dinyatakan sendiri oleh Hadi Awang kepada pemberita semalam. Beliau berkata beliau boleh membuat keputusan seorang diri.

Tetapi persoalannya di sini, mampukah Hadi Awang melakukannya tanpa merujuk kepada timbalannya dan juga naib-naib presidennya? Beranikah Hadi Awang melawan dengan golongan Anwarinas di dalam Pas?

Kita cuma mengharapkan agar Hadi Awang benar-benar menzahirkan apa yang dikatanya. Jangan hanya untuk mententeramkan kemarahan ahli-ahli akar umbi yang semakin membara, Hadi Awang mengeluarkan kenyataan untuk menunjukkan kepada mereka yang beliau masih berkuasa di dalam Pas.

Golongan ulama di dalam Pas harus bangun dan melawan pengaruh sekular yang semakin kukuh di dalam Pas. Mahukan mereka membenarkan Pas menjadi kuda tunggangan selamanya di dalam Pakatan Rakyat? Inilah masanya mereka menunjukkan kepada PKR dan Dap yang mereka juga mempunyai suara di dalam Pakatan Rakyat selain hanya dijadikan alat untuk dijadikan jentera pilihanraya.



15 thoughts on “Hadi punyai kuasa cadangkan nama calon MB Selangor, mampukah dia?

  • September 7, 2014 at 7:24 am
    Permalink

    Inshaallah..kalau dia ikut cara UMNO dengan tegas, kuasa lantikan MB terletak pada presiden UMNO. Begitu juga PAS. Pas juga sepatutnya bertegas menggunakan kuasa presiden..Tak suka pecat presiden..mampukah depa nak pecat presiden?

    Reply
  • September 7, 2014 at 7:28 am
    Permalink

    …. skjp kata majlis syura, la ni kata dia pulak yg buat keputusan.. berpusing2 cerita PAS ni.. apa yg mrk fikir sampai jd kusut cam gini? nmpk sgt tak pro..

    Reply
  • September 7, 2014 at 8:20 am
    Permalink

    Ini adalah satu soalan matematik yang aneh. Kenapa aneh? Sebabnya kalau bagi soalan ni kepada murid-murid sekolah rendah dah tentu mereka dapat jawab dengan mudah.

    Tapi jika diberikan kepada orang-orang dewasa, ramai yang kantoi. Sehingga mereka yang tahap professional, ahli-ahli akademik, ahli-ahli parlimen, peguam-peguam malah guru-guru yang mengajar matematik pun kantoi jugak dengan soalan ni!

    http://incikposmen.blogspot.com/2014/09/soalan-matematik-yang-aneh.html

    Reply
  • September 7, 2014 at 8:44 am
    Permalink

    susah sangat tak tahu nak beri respon(jawapan/pendapat/kritikan/kutukan) yang bagaimana tentang keputusan yang dibuat majlis syura PAS dan hadi awang menolak secara muktamad(menerusi kuasa vetonya sebagai presiden parti) pencalonan wan azizah menjadi MB dan menghantar 3 nama calon ADUN PAS untuk dinilai, diperkenan dan dilantik menjadi MB oleh Sultan Selangor….

    2 ekor anjing tambatan(rafizi dan saifuddin) PKR boleh sahaja membuat sidang media kata hadi awang dan mereka yang berada dalam majlis syura PAS bukanlah ulamak sebenar tapi merupakan ulamak politik murahan(nak lagi sedap kenalah tambah kata ulamak korup) yang rakus mengambil kesempatan…mereka membuat keputusan menolak wan azizah bukan bersandarkan hukum agama tapi bersandarkan ketamakan, PAS tamak tidak cukup dengan Kelantan di Selangor pun mereka mahukan orang mereka menjadi MB…PAS sememangnya berhasrat sejak dari dahulu mahukan orang mereka menjadi MB Selangor, PAS telah menikam belakang kami, PAS ialah gunting dalam lipatan dalam PR, PAS memperalat agama menerusi majlis syura untuk menolak wan azizah supaya orang mereka dapat menjadi MB Selangor

    kepada rafizi dan saifuddin, tunggu apa lagi? takut ke nak buat cadangan yang aku berikan diatas?

    kepada sang KETUM, takkan anda pun takut juga?

    kepada M’kini, M’insider, Roket dan sewaktu dengannya, anda tunggu apa lagi?….tolong jangan hampakan sang KETUM!

    hehehehe

    Reply
  • September 7, 2014 at 10:29 am
    Permalink

    hadi ada power backup kat belakang iaitu mursyidul am pas dan majlis syura tu yang buat dia jadi lebih berani dengan puak anwarinas

    Reply
  • September 7, 2014 at 11:15 am
    Permalink

    PasMA – PAS Milik Anwar. PasMA ditubuh dengan entity berbeza, walau semua ahli PasMA merupakan orang PAS yang bertuhan Anwar. Bila bertuhankan sesaorang maananya hidup mereka pasti dengan mengikut ajaranj tuhan mereka. Jika ‘tuhan’ mereka penggemar maksiat maka pasti semua umatnya suka maksiat.

    PasMA tertubuh sebagaimana tertubuhnya Berjaya dan Hamim pada 20-30 tahun lalu. Mereka serpihan PAS . Sebagaimana Semangat 46 serpihan Umno. S46 yang bermodal hanya bertahan untuk 7 tahun . Yang lain hayatnya juga lebih kurang sama.

    PasMA kita rasa lagi pendek hayatnya kerana matlamat mereka juga kabur2 tidak terang.

    Reply
  • September 7, 2014 at 11:18 am
    Permalink

    Sepatutnya Hadi merembat peluang ini menonjolkan ketokohan kepimpinan beliau dan Ulama PAS. Orang islam melayu TANAH MELAYU yang cintakan keamanan tengah bengang pasal hasutan yang Najib lakukan untuk menghapuskan akta hasutan setelah berjaya mencabut ISA.
    Peluang PAS untuk ambik alih tempat UMNO….
    Majoriti oang islam melayu sekarang ini lebih sayangkan islam dan melayu dari Najib dan UMNO.

    Reply
  • September 7, 2014 at 11:25 am
    Permalink

    hoi madu 3
    kau baru minum air ketum ke
    baru sekali hj adi nak tunjuk taring kau dah stem
    dan terus nak kutuk najib
    malaysia mencapai taraf sekarang ni sbb faktor2 macam I.S.A saja ke?
    maju jugak..mantap jugak ekonomi
    kekurang ajaran anwar dan dap..kau nak salahkan anwar?
    kirim salam..anwar dah dijatuh hukum
    guen eng tengah melopong PPS diharamkan!
    dunia kau hanya harakah saja ke!
    globallah sikit pemikiran tu…

    Reply
  • September 7, 2014 at 11:37 am
    Permalink

    Option untuk PAS mengantikan tempat UMNO sebagai wadah perjuangan orang Melayu terbuka luas masa pemerintahan Pak Lah mat tidoq, tapi PAS tak pandai ambil kesempatan….PAS terikut dengan golongan anwarinas, sekarang peluang tu dah tak ada lagi. Orang Melayu kebanyakan dah nampak betapa tak ada pendiriannya PAS, macam mana nak di harapkan untuk menjadi vehicle orang Melayu ?

    Yes aku setuju orang melayu sekarang ni jauh lebih sayangkan bangsa dan agama lebih dari depa sayangkan UMNO dan Najib…….tapi nak berpaling pada PAS, yang telah banyak kali dinodai depan belakang…adalah seperti mengahwini seorang pelacur yang masih tak mahu bertaubat.

    Reply
  • September 7, 2014 at 11:50 am
    Permalink

    kepada madu 3….

    kau jangan jadi bangang atau buat-buat jadi bangang macam budak GAMIS, pembangkang dan NGO mereka…DS Najib bukan kata nak mansuhkan akta hasutan sahaja tapi nak digantikan dengan akta keharmonian, tunggu dulu dan sama-sama kita nilai nanti sama ada akta keharmonian itu lebih berkesan dan tegas ataupun tidak dari akta hasutan yang telah dimansuhkan…jika tidak baru boleh engkau kutuk sepuas hati…buat masa ini engkau jangan jadi bangang pulak!

    raplahjingaa says:

    “…….tapi nak berpaling pada PAS, yang telah banyak kali dinodai depan belakang…adalah seperti mengahwini seorang pelacur yang masih tak mahu bertaubat.”

    kira PAS seperti pelacur tegar lah ya susah nak jadi seperti pelacur kasi anjing minum air lepas tu dia diberi hidayah, bertaubat, mati dan masuk syurga…tak mengapa jadi pelacur tegar ni apa yang penting parti sudah jamin tiket masuk syurga

    raplahjingaa

    Reply
  • September 7, 2014 at 12:19 pm
    Permalink

    memansuhkan ISA adalah satu tindakan bahlul dan boleh juga dianggap Najib seperti memberi dadah methampetamine dan amphetamine…dadah jenis ini boleh membuat seseorang tidak takut pada undang-undang untuk melakukan jenayah kejam dan berat…begitu juga perumpamaannya apabila diberi kepada golongan yang suka membuat huru-hara kepada negara seperti membuat kerja-kerja menghasut, tidakkah mereka ini dilihat semakin berani dan tidak takut pada undang-undang selepas ISA tiada lagi(dimansuhkan)?

    Reply
  • September 7, 2014 at 2:15 pm
    Permalink

    Kena dgn geng anwarinas tersungkur la hadi.

    Reply
  • September 7, 2014 at 5:01 pm
    Permalink

    Aku sokong PAS n haji hadi dlm isu ini…slagi mguntungkn org islam…aku sokong…adilkah pd bkn islam? Itu aku xpduli…di akhirat pn xdpt kistimewaan…ddunia pn xakan…apekah islam itu adil pd bkn islam? Ye…bile mane mreke mrasekn ape yg dberi itu cukup…”mereke tdak akn redho dgn kamu slgi kamu xdak mgikutnye..”…andai brlaku plihanraye smule…bntuklaa krajaan campuran dgn Umno…andai itu pilihanye…bijaksanelah dlm bpolitik…andai itu mguntungkn bangse n agame…btlaa…pasti ramai org islam bsame2…

    Reply
  • September 7, 2014 at 5:42 pm
    Permalink

    nak ganti UMNO ? cakap mcm keling . kejap kiri , kejap kanan nak ganti umo. cermin muka dulu lama2.. banyak dah jerawat tumbuh tu .

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *