Majoriti Rakyat Selangor Tolak Wan Azizah – Merdeka Center

Kaji Selidik Merdeka Center mendapati 75 peratus rakyat Selangor menolak Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai calon untuk mengisi jawatan menteri Besar Selangor.

merdekaGraf

Dalam kaji selidik membabitkan 808 pengundi di Selangor, hanya 25 peratus daripada responden berkata mereka mahu Wan Azizah menjadi menteri besar.

Manakala 75% lagi respondan memilih calon lain termasuk sebanyak 15 peratus memilih UMNO. Hanya enam peratus responden yang mahukan calon alternatif, Timbalan Presiden PKR Azmin Ali, menerajui negeri itu, diikuti oleh calon PAS yang mendapat 12 peratus.



Bagaimanapun, 32 peratus lagi tidak pasti siapa yang mereka mahu untuk menggantikan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Manakala baki lima peratus enggan memberi respons.

10 thoughts on “Majoriti Rakyat Selangor Tolak Wan Azizah – Merdeka Center

  • August 23, 2014 at 1:43 AM
    Permalink

    Wan azizah bukan pilihan pun….selayaknya dia menjadi jurujual kipas tangan di uptown sahaja

    Reply
  • August 23, 2014 at 3:07 AM
    Permalink

    Jangan terpedaya… ini semua propaganda Merdeka Center nak kata hanya 15% sokong umno dan (25% + 6%) 31% sokong PKR dan 12% sokong PAS. Kira (31% + 12%) 43% sokong PR lah….hakikatnya majoriti tetap memilih bini KETUM walaupun hanya 25%….dan……..kut mana pun PAS tetap jadi balaci selamanya dlm PR..hehe

    Reply
  • August 23, 2014 at 3:23 AM
    Permalink

    Pas siang siang tolak pencalonan maka itu undi untuk Pas lebih rendah dari Umno. kalau Pas tidak tolak peratusan yang bakal diperolehi bukan saja lebih tinggi dari Umno malah lebih tinggi dari calon PKR.

    Reply
  • August 23, 2014 at 3:42 AM
    Permalink

    Aikk… BN 15% jea.
    Marah lagi la mantan PM kita tu.

    Reply
  • August 23, 2014 at 6:38 AM
    Permalink

    sudahlah anak nya menjadi MP DENGAN CARA MEMFITNAH Raja Nong Chik
    tak serik ke kemenangan cara tipu dan memfitnah itu HARAM hasilnya
    Anwar juga meletakkan isterinya dalam kancah KEHARAMAN
    SUNGGUH BIJAK SI ANUAR NAK MELETAKKAN SAMA ANAK DAN ISTERINYA KEDALAM JURANG KEHANCURN PENEMAN DI API NERAKA
    hal ini jangan main-main
    Pas/Majlis Syura awal-awal dahulu mengatakan cara Anwar menyingkirkan Khalid adalah HARAM
    apakah hukum macam biskut..sekejab ada sekejab berubah
    YANG HARAM TETAP HARAM
    dan HARAM ITU NERAKA TEMPATNYA.
    aku bersimpati dengan Wan Azizah
    dia selamanya membenarkan dirinya dipergunakan oleh Anuar
    Anuar memeras bininya sampai peringkat hilang madu dan gulanya
    tinggal hampas
    hampas yg akan menyelamatkannya dari hukuman atas dunia
    tetapi Anuar lupa kerja haram jadah dia akan mendapat balasan yg lebih pedih 100x ganda malah lebih dari itu menjelang usianya yg semakin susut…
    lubang kubur menunggu mu nuar n famili!

    Reply
  • August 23, 2014 at 7:44 AM
    Permalink

    Apabila Ahli mereka sendiri ramai yang tak pasti siapa yang harus memimpin, ini bermakna mereka tak ada pemimpin buat meneraju sebuah negeri. Baru sebuah negeri bukan 14 wilayah/negeri dalam satu negara.

    Mereka ada ramai ahli politik yang suka berpolitik. Tetapi untuk melayakkan diri menjadi pemimpin , ada keperluan yang berbeza. Sebagaimana PAS yang miliki ramai ahli politik. Untuk jadi ahli politik cuma perlu suara nyaring, tekak besar dan otak putar belit memfitnah dan menipu. Itu bukan kelayakkan yang diperlukan untuk menjadi pemimpin.

    Mereka sendiri tahu. Mereka sedar apabila terpenjaranya Anwar Ibrahim PKR akan jadi kosong selepas huru hara yang bakal memecah belahkan perstauan mereka. Maka sebab itu Anwar terpaksa pastikan president partynya jadi MB. Tanpa jawatan dalam kerajaan tak ada siapa yang akan pandang Zizah. Mereka akan ambik Zizah sebagai isteri seorang banduan yang sedang menjalan hukuman diatas jenayah seksual yang dilakukan.

    PKR akan terkubur dan hanya ditandakan dengan nisan seketul batu… ini yang akan berlaku

    Reply
  • August 23, 2014 at 12:54 PM
    Permalink

    Merdeka centre ni dalam banyak-banyak pilihan kenapa dia keluarkan DAP dari kaji selidik…depa tak tanya orang selangor ke apa pendapat depa kalau calun MB dari parti DAP ??

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.