Krisis MB Selangor Berterusan, Tuanku Enggan Jumpa Presiden PKR

Krisis Menteri Besar Selangor kian berlarutan apabila Pejabat Istana Selangor memaklumkan DYMM Tuanku Sultan Selangor menolak permohanan mengadap Presiden PKR, Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail bagi membincangkan isu Menteri Besar Selangor.

Permohonan tersebut adalah bagi menjelaskan pemecatan Tan Sri Khalid dari PKR. Surat yang permohonan yang dihantar pada 10 Ogos 2014 (Ahad) dibawa ke pengetahuan baginda pada 11 Ogos 2014 (Isnin).

Bagaimanapun Tuanku berpendapat tiada keperluan baginda berjumpa Wan Azizah memandangkan ia merupakan urusan dalaman parti dan tiada kena mengena dengan isu sokongan majoriti ADUN yang diperolehi oleh Khalid.



IMG-20140812-WA0055
IMG-20140812-WA0054

12 thoughts on “Krisis MB Selangor Berterusan, Tuanku Enggan Jumpa Presiden PKR

  • August 12, 2014 at 6:10 PM
    Permalink

    kah kah kahhh…..buduhnyaaaa nampak Jijah bakal MB puppet ni..sampai surat nak ngadap Sultan pun Ketum yang tulis..mmg patut kalau baginda Sultan reject pun…belum jadi MB pun dah Ketuam yang uruskan semua..bayangkan kalau dia jadi MB nnt…baik lar jaga anak cucu jer kat rumah sepat kering oiiii

    Reply
  • August 12, 2014 at 6:42 PM
    Permalink

    Kah kah kah… berguling tergelak.. happy betul baca berita ni…

    Reply
  • August 12, 2014 at 6:59 PM
    Permalink

    Bodoh punya wan azizah…nak jumpa buat apa?..bukannya khalid ibrahim tak dpt majoriti…sampai sekarang suami kau tak dpt yakinkan rakyat dia mendapat bilangan adun yg cukup…

    Reply
  • August 12, 2014 at 7:20 PM
    Permalink

    kak jijah nak jumpa sultan apahal ?? dia sapa ?? dah lah tu, surat pun suruh laki yang tulis…..hahahahahahahhahahaha….peliwat pulak tu !

    Reply
  • August 12, 2014 at 7:53 PM
    Permalink

    “Bagaimanapun Tuanku berpendapat tiada keperluan baginda berjumpa Wan Azizah memandangkan ia merupakan urusan dalaman parti dan tiada kena mengena dengan isu sokongan majoriti ADUN yang diperolehi oleh Khalid.”

    Kata2 di atas agak benar!!!

    Apa bukti yang mengatakan yang Khalid Ibrahim tidak lagi mendapat sokongan majoriti ADUN2 Selangor???

    Setakat jual air liur, apa Anwar Ibrahim ingat pihak istana Selangor nak percaya temberang Anwar Ibrahim!!!

    Teringat cerita 16th September 2008, kononnya kerajaan Malaysia akan berpindah tangan kepada pimpinan PKR, la ni Anwar Ibrahim nak ulang lagi cerita sama kononnya ada 35 ADUN Selangor sokong Wan Azizah jadi MB Selangor!!!

    PATHETIC LA ANWAR IBRAHIM NI!!!

    Padanlah PAS nak Ku Li jadi PM kalau menang PRU13 yg lalu (though it does also show dalam PAS pun takder siapa layak jadi PM)

    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!

    Reply
  • August 12, 2014 at 9:00 PM
    Permalink

    Itulah..ada dikalangan PKR serang tuanku dan puteranya melalui FB..Kemudian nak jumpa tuanku..kalau korang di tempat tuanku..? Fikir la…

    Hadi kena saman 2 juta olah ahli PKR, ada bang Non kisah..? Nasarudin kena saman dgn Guan Eng..? Ada bang Non kisah..? Benda saman menyaman tak berlaku dalam BN, semua selesai secara baik…

    Fikir la kalau berada di tempat Hadi dan Nasrudin..? Hadi dan Nasrudin sibuk nak uruskan masalah mereka..lantak lah PR oiiii…

    Reply
  • August 12, 2014 at 10:04 PM
    Permalink

    Dikala ini baru kita akan melihat betapa releven nya kuasa Sultan untuk menentukan apa yang terbaik untuk rakyatnya. Semoga umat melayu terus mempertahankan raja² dan kesultanan melayu.

    Reply
  • August 12, 2014 at 11:52 PM
    Permalink

    Tu la dia rahmat Raja Beperlembagaan di guna kan di saat saat terentu demi kesejahteraan rakyat…..!!!!

    Reply
  • August 13, 2014 at 9:20 AM
    Permalink

    Alahmdullillah Baginda Sultan Selangor berfikiran rasional..apalah nak jadi kalau orang Melayu takde Sultan dan kalau Sultan pulak tak mau ambil tahu…tergadailah bangsa Melayu dan keturunan kita…jadi jangan pandang remeh kuasa Sultan, itu sebab orang dulu2 memang sanjung Sultan dan percaya pada daulat Sultan..tapi sekarang ni taklah sampai macam tu ..kita hormat, kita kasih dan sayang Sultan sebagai penaung kita.dan menjaga perlembagaannya demi kesinambungan bangsa Melayu..

    Reply
  • August 13, 2014 at 11:51 AM
    Permalink

    baru lah kita nampak kenapa kena perlu pertahankan sultan..kalau tak ada sultan melayu parah

    Reply
  • August 13, 2014 at 5:30 PM
    Permalink

    tindakan sultan yang bijak,….demi SELANGOR jgn layan DSAI

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.