Hadi Awang dan Ulama Khawarij Dilantik Oleh Yussuf Qardawi Sebagai Pembantu

Tidak semena-mena, ulama yang pernah mengkafirkan orang Islam lain kerana tidak melaksanakan hudud telah dilantik sebagai salah seorang Timbalan Presiden Kesatuan Ulama Islam Sedunia. Pada mulanya kita berasa takjub juga dengan kehebatan beliau menang dalam pemilihan jesatuan ulama ini.

Namun bila diketahui perlantikan Datuk Seri Hj Abdul Hadi Awang sebagai salah seorang Timbalan Presiden Kesatuan Ulama Islam Sedunia yang dipimpin oleh Dr Yusuf Al Qardhawi bukanlah melalui pemilihan atau undian. Rupanya kesatuan ini seumpama organisasi tertutup di mana perlantikan dibuat oleh Sheikh Yusuf Al Qardhawi.

International Union of Muslim Scholars (IUMS) ini merupakan satu organisasi yang ditubuhkan dan diketuai oleh Yusuf al-Qaradawi sejak 2004 dan beribu pejabat di Qatar.



Ini bermakna betullah dakwaan beberapa blog bahawa Anwar Ibrahim mahu sahabat baik beliau Yussuf Qardawi melantik Hadi sebagai timbal balas sokongan Pas ke atas Wan Azizah sebagai Menteri Besar Selangor.

Lebih mengejutkan Hadi dilantik bersama Mufti Oman yang bermazhab Khawarij I’badi.

14 thoughts on “Hadi Awang dan Ulama Khawarij Dilantik Oleh Yussuf Qardawi Sebagai Pembantu

  • August 24, 2014 at 4:04 PM
    Permalink

    nak gula2kan haji hadi bagi jawatan pembantu supaya azizah jadi mb hahahaha

    mufti mazhab khawarij ibdi di ambil jadi pembantu jangan lupa tahun lepas yusuf qardawi mengecam hebat pihak yang menentang mursi di mesir sebagai golongan khawarij sekarang dia pulak lantik khawarij sebagai pembantu

    Reply
  • August 24, 2014 at 5:41 PM
    Permalink

    K’jaan m’sia iktiraf Yusuf Qardawi sebagai tokoh ulamak, Yusuf Qardawi iktiraf TGHA hingga lantik jadi pembantu beliau…. apa maknanya?

    Reply
  • August 24, 2014 at 6:00 PM
    Permalink

    kalau nak.diikutkan hebat gak lah hadi ni sehinggakan boleh dipilih jd pembantu ulamak tersohor islam hr ini. apa pun sbb dibelakangnya atau apa pun sejarah yg terpalit anwar berjaya menyakinkan semula bhw rakyat msua bhw beliau mmg teraniaya sehinggakan ulamak spt yusof qaradhawi masih setia dgn beliau dan mempwrcayai kata2 beliau. Disni kita boleh simpulkan bhw apa yg berlaku disgor adalah semata2 lakonan juak pembangkang bagi tujuaan tertentu dan yg pasti bg memesongkanbarah tuju dan pemerhatian umno kpd beliau. dan masih tak dpt lg diketahui apa muslihat sebenar anwar walaupun ada byk spekulasi yg digembar gemburkan. Ini menjelaskan bhw spy2 umno dlm pkr mungkin tdk dpt menembusi kubu utama anwar. umno dan yg pasti pucuk pimpinannya harus usaha kwras lgi bg mengekang kerja2 mirip syaitan anwar.

    Reply
  • August 24, 2014 at 6:09 PM
    Permalink

    Yusuf Qardhawi sokong Al-Sisi. bukannya betul sgt dia tu.

    Reply
  • August 24, 2014 at 6:32 PM
    Permalink

    Ulamak yg menyokong tindakan israel menyembelih umat islam di palestin. Konpius pokcik wei.

    Reply
  • August 24, 2014 at 6:58 PM
    Permalink

    Nak buat apo dgn jawatan tu ,apa nak dimegahkan? Kalau dalam negeri sendiri parti dia pun dia tak leh control?Bila DAP kentut hati dia hati dia pun terus jadi kuntut.Ada lebih baik dia bersihkan PAS dulu dari anasir anasir kuman dan cacing kerawit yg semakin membiak dalam PAS sebelum bermegah nak terima jawatan macam ni

    Reply
  • August 24, 2014 at 7:04 PM
    Permalink

    Pas dan khawarij tak dpt dipisahkan

    Reply
  • August 24, 2014 at 8:24 PM
    Permalink

    bang non bagi ucapan ?? bapak gay semalaysia….nak tergelak aku….berjaya jugak dia kencing pak arab sana…..kat sana bleh laa kencing…..kat sini….sumer tau sape ko sebenarnya……

    Reply
  • August 24, 2014 at 10:46 PM
    Permalink

    Takda la pulak megah… tapi ia sebagai pengiktirafan pada Ulamak m’sia. Patutnya semua rakyat bangga dengan pengiktirafan tersebut.

    Reply
  • August 25, 2014 at 2:28 AM
    Permalink

    Lihat kata2 Bujuk dahulu!!!

    bujuk (August 19th, 2014 at 12:24 AM)

    Kalau ulamak PAS gila jawatan… baik diorang jadi Mufti dari berpolitik. Boleh dapat semua kelebihan seperti Exco. Korang ilmu takda baik jangan pertikai ulama…. yg. hina tu korang sebab takda ilmu bukan ulama.

    http://www.mykmu.net/2014/08/17/nik-aziz-belum-dimaklumkan-punca-perubahan-sokongan-pas/

    Hahahaha, perlantikan Hadi Awang sebagai Timbalan Presiden Kesatuan Ulama Islam Sedunia ni kira pengiktirafan ka ataupun Hadi Awang tu GILA JAWATAN Bujuk???

    Hehehehehehehe…apa2 pun, nampaknya Hadi Awang dah DISOGOK oleh Anwar Ibrahim untuk terima offer ini dgn harapan PAS setuju calonkan Wan Azizah sbg MB Selangor!!!

    TAKE BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!!

    Reply
  • August 25, 2014 at 7:08 AM
    Permalink

    PENIPUAN ITU
    WALAUPUN SELURUH MANUSIA MEMPERCAYAINYA
    DIA TETAP PENIPUAN
    KEBENARAN ITU WALAU SEMUA ORANG TIDAK MEMPERCAYAINYA
    DIA TETAP SEBUAH KEBENARAN
    tindakan khawarij mengkafirkan UMNO
    DENGAN AMANAT HAJI HADI – adalah sejarah yg belum DIPADAM
    MANUSIA TIDAK KETAHUI TETAPI
    ALLAH MAHA MENGETAHUI

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.