Dedah Keburukkan Untuk Jatuhkan Orang, Memang Style Anwar

pudin

BILA penulis lihat nasib Khalid Ibrahim di Selangor hari ini yang maruahnya dicarik-carik dengan pendedahan bermuka-muka surat dokumen yang didakwa mengandungi penyelewengannya oleh Anwar sepanjang jadi Menteri Besar Selangor, penulis teringat nasib sama yang pernah menimpa bekas Ketua Menteri Melaka, Rahim Tambhy Chik dulu.

Ya, dalam hal ini memang Saifudin Nasution yang ke depan, tapi pak dalang di belakang tetap Anwar.

Semua orang tahu, Rahim dijatuhkan oleh Anwar dulu dengan memperalatkan seorang nenek yang mendakwa cucunya di rogol oleh Rahim.  Selok belok cerita tu penulis tak payah ulang lagi tapi akhirnya Rahim didapati tak bersalah oleh Mahkamah – bukan sebab teknikal tapi sebab memang dia tak merogol.

Maha kuasa Tuhan, tak lama lepas itu, maruah Anwar pulak tercarik bila kes dakwaan liwatnya terdedah.  Sama macam diatas, jalan ceritanya penulis tak payah ulang, Anwar akhirnya pun dibebaskan cuma yang berbeza – dia memang meliwat tapi lepas sebab teknikal.

Pengajaran disini ialah, itulah pun cara Anwar dari dulu kalau nak jatuh pemimpin mana yang dia tak suka, memang gemar guna pendekatan sama – malukan, hina, jatuhkan maruah dan yang seperti itu.  

Dalam masa yang sama, kita juga belajar dari kes membabitkankan Khalid ini, jangan kata penyelewengan tak berlaku dalam kerajaan pakatan pembangkang, ada, tapi Anwar sengaja sorokkan sebab nanti nak diguna untuk ugut pemimpin itu balik bila dah taknak dengar cakap.

Apa CAT, apa benda ketelusan yang diwar-warkan selama ini, hanyalah gimik politik murah.  Hakikatnya, dia lagi teruk dari apa yang dia tuduh pemimpin UMNO lakukan.  Contoh macam dakwaan ke atas Khalid, tanah bernilai berbilion ringgit yang dijual kerajaan negeri kepada sebuah syarikat, ditukar hak milik hanya setelah RM 50 juta dibayar!!

Telus apa kejadahnya macam itu?

Hairannya, sepanjang tempoh itu, segalanya pasal Khalid baik, segalanya elok, segalanya cemerlang,  Bila dah tak suka, habis seluar dalam orang tu pun dilondehkannya.  Macam ini contoh pemimpin baik?

Sebetulnya, inilah gambaran kalau Anwar jadi Perdana Menteri.  Time suka kalu, kau buat apa pun aku sokong, kau buat salah, aku diamkan, tapi jangan kau melawan, siaplah.

Manusia ke syaitan Anwar ni, penulis serahkan kepada semua untuk menilai.

Adamyan

Hidup mesti berprinsip

12 thoughts on “Dedah Keburukkan Untuk Jatuhkan Orang, Memang Style Anwar

  • August 5, 2014 at 2:36 PM
    Permalink

    hehehehe…..macai senyap ruyup jer sehari dua ni…….

    Reply
  • August 5, 2014 at 2:41 PM
    Permalink

    TSKI kena counter pulak lar…senaraikan 20 senarai integriti kenapa Wan Jijah ikan sepat kering tak boleh jadi MB…

    Reply
  • August 5, 2014 at 3:16 PM
    Permalink

    Dulu permata lani khalid dah jadi mcm sisa kumbahan utk pkr

    Reply
  • August 5, 2014 at 3:24 PM
    Permalink

    biasalah….cah keting…sisa kumbahan tak best..jadi bangkai terus..haha

    Reply
  • August 5, 2014 at 3:28 PM
    Permalink

    Anuwar ni manusia…sempurna kejadian.
    Hanya, Anuwar ni sengaja lupa, yang dia ni manusia yang akan mati, akan di simpan di alam kubur, akan di interview oleh 2 malaikat sementara menunggu tiupan sangka kala.
    Kalau score A, senang lah kehidupan di alam kubur nya, klu sebaliknya….sendiri mau ingat la.
    Selepas alam kubur, alam akhirat pulak… dan inilah kehidupan yang kekal buat selama-lamanya. Ada dua pintu aje… tapi kuncinya ade di simpan di alam dunia sekarang. Pandai-pandai lah buat pilihan.
    Bukan hak kita untuk menentukan siapa yang akan tinggal di mana. Itu hak Allah, hanya kekadang kelakuan kita di dunia ni dah bole nampak di mana akhirnya kita.

    Itu pun kalau kita percaya……

    Reply
  • August 5, 2014 at 3:47 PM
    Permalink

    kalau kita baca laporan akhbar dibawah, aku rasa si kuli batak(saifuddin nasution) kepada musibat(anwar) itu macam ada tersilap tembak TSKI….

    ———————————————————————————————————————–

    Azmin minta Saifuddin lebih bertanggungjawab

    Kuala Lumpur: Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali meminta Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasuiton Ismail lebih bertanggungjawab dan merujuk kepada beliau sebelum membuat sebarang kenyataan.

    Mohamed Azmin membuat kenyataan berkenaan dalam akaun Facebooknya, selepas beberapa jam sidang media Saifud-din yang mengemukakan nota penjelasan lebih 40 muka surat mengenai salah guna kuasa Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim kepada kepimpinan tertinggi PKR, DAP dan PAS.

    Tindakan Saifuddin itu dikatakan berikutan keengganan Khalid meletakkan jawatan sebagai Menteri Besar untuk digantikan dengan Presiden PKR, Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

    Mohamed Azmin menulis ringkas ‘Saifuddin Nasution (@saifnasution) tolong lebih bertanggungjawab dan cermat dalam membuat kenyataan. Wajar rujuk saya terlebih dahulu.’

    http://www.bharian.com.my/bharian/articles/AzminmintaSaifuddinlebihbertanggungjawab/Article

    ————————————————————————————————————————

    bagaikan saifuddin nasution cuba menembak TSKI tapi pekung azmin pula tiba-tiba terasa pedih macam nak terburai boleh keluar nanah…hehehe

    Reply
  • August 5, 2014 at 3:55 PM
    Permalink

    Anwar Ibrahim.. Syaitan berwajah Manusia. Semua keburukan akan berbalik kepada Anwar, masa yang akan menentukan. Tunggu dan lihat. .

    Reply
  • August 5, 2014 at 4:15 PM
    Permalink

    Kesian, TSKI. Dulu ditatang bagai minyak yang penoh. Kini di terajang ke dalam longkang. itu lah dia politik PKR………………………. kesian

    Reply
  • August 5, 2014 at 10:25 PM
    Permalink

    Anwar bukan manusia. Anwar dajjal, tengok lambang pkr bermata satu. Saja dia pilih lambang tu. Mana ada manusia jahat dan tak tau malu macam ni. Sah dia dajjal.

    Reply
  • August 6, 2014 at 4:33 PM
    Permalink

    Teruskan drama swasta wahai FUCKUTAN RETARD!!!

    Rasanya, kalau jual pop corn time gini sure laku!!!

    Hehehehe

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.