Azmin Tolak Pencalonan Pas, PR Setuju Wan Azizah Sahaja

Majlis Pakatan Rakyat mengumumkan Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali menolak pencalonan Pas dan kekal menyokong Wan Azizah sebagai calon Menteri Besar Selangor.

Sungguhpun berminat namun Azmin berkata beliau patuh kepada persetujuan asal PKR dan pimpinan Pakatan Rakyat yang telah mengadakan akuan bersumpah menyokong Wan Azizah.

Anwar Ibrahim memaklum Pakatan Rakyat akan meneruskan proses menghantar surat ke bawah duli mengenai pendirian pakatan rakyat.

Pagi tadi Mesyuarat Jawatankauasa Pas Pusat memutuskan mencadang dua nama untuk jawatan Menteri Besar Selangor iaitu Wan Azizah Wan Ismail dan Azmin Ali yang merupakan Presiden dan Timbalan Presiden PKR.

19 thoughts on “Azmin Tolak Pencalonan Pas, PR Setuju Wan Azizah Sahaja

  • August 17, 2014 at 8:15 PM
    Permalink

    Majlis syura ni apa bro? serupa majlis kenduri ka atau majlis hari jadi..

    Dalam Pas puak ni meng”arab”kan nama majlis mesyuarat mereka agar nampak lebih Islamik..kalangan yang ada didalam majlis tu khabarnya bijak pandai ahli politik yang berlatar belakang agama..

    Apa fungsi majlis majlis didalam parti ini ?Adakah ia satu kaedah membuang masa untuk bersembang pekena kueh dan kopi o?

    Pas memang jenis tak ada pendirian..jika nak mengharapkan sesuatu dari mereka memang tak berbaloi lebih baik melayu pakatan sertai Dap..sekurang kurangnya tokong Dap Guan Eng dan Kit Siang tegas pertahankan nama Allah untuk bible dan tegas tak mau hudud tak gitu?

    Reply
  • August 17, 2014 at 8:51 PM
    Permalink

    Teringat zaman budak-budak dulu tengok Jekey Siam, Ada peran, ada jin tanah, ada awang boroi an ada tok bomoh bawak batey besi..Sebiji macam dalamJekey Siam..Asmanareyyyyyyyy..

    Reply
  • August 17, 2014 at 9:36 PM
    Permalink

    kalau bukan kerana hadi tak guna itu isu ini sudah awal berakhir!

    buat malu saja!

    Reply
  • August 17, 2014 at 9:50 PM
    Permalink

    Biasa lah, azmin ikut je apa arahan big boss. Kalau tak ,alamat jubor azmin berair lah kena liwat. Dia ni pun spesis telunjuk menjolok mata, tunggu aje lah anwar masuk penjara, masa tu baru anwar tau belang azmin…Sandiwara ni belum berakhir lagi,
    Anwar liwat azmin, azmin liwat zizah, zizah pun terkangkang nanti.

    Reply
  • August 17, 2014 at 10:07 PM
    Permalink

    Aik togay ?? buat malu kat siapa ?? hehehehehe……

    Reply
  • August 17, 2014 at 10:16 PM
    Permalink

    deyy tony…..lu orang mana tau malu…..

    Reply
  • August 17, 2014 at 10:32 PM
    Permalink

    tghh dh kena kencing ngan mat sabun n the gang… nama azmin mungkin shj disebut dlm mtg mrk tp yg benarnya mat sabun dh tahu awal yg anwar akan buat strategi begini.. tghh akhirnya kena pusing gak ngan 7 jahanam.

    Reply
  • August 17, 2014 at 11:04 PM
    Permalink

    Pusing sini ..pusing sana…2×5..5×2..yg dipilih herrmmmmm……semua xleh PAKAI PUNYA…

    Reply
  • August 17, 2014 at 11:46 PM
    Permalink

    Tak payah pakai tukang telek. Tak payah pakai bomo. Tak payah mintak profesor2 penganaisis politik. Dari awal lagi aku dah tau bahawa semua mangkok2 PR termasuk penyokong bebal mereka akan sebulat suara menyokong Kak Jijah jadi MB baru ganti Khalid Tertipu. Azmin yang kononnya nak lawan Khalid – Emmmmm dua -dua pun bakal KO. Tapi tak pa sekurang2nya Khalid dan jadi MB 5 tahun lebih. Azmin belum merasa lagi. Jijah? Emmmm pun belum tentu juga lagi. Kalau Khalid Tertipu bubar DUN silap2 DAP dapat majoriti kerusi di Selangor mengalahkan PAS PKR dan UMNO. Lepas tu Bang Non boleh sambut hari jadi sekali lagi di rumah LKS/LGE bersama2 dengan penyokong tegar LGBT, bebas murtad, mentrinitikan kalimah Allah, menghapuskan kuasa sultan sbg ketua agama Islam negeri dll lagi. Manakala Unit Amal PAS akan terus berbangga kerana dapat berkhidmat sebagai jaga parking kereta dan penanggah semasa jamuan makan besar PR nanti. Lepas tu semua Melayu PR boleh balik dan tido lena kerana perjuangan mereka telah dianggap berjaya sambil take beer. Melayu, Melayu. Betul lah apa yang nabi kata sebelum baginda wafat – Ummati, Ummati, Ummati.

    Reply
  • August 18, 2014 at 7:45 AM
    Permalink

    Tun Perak n semua…. gua caya sama lu
    syok komen lu
    jadi gua tak perlu cakap apalah…

    Reply
  • August 18, 2014 at 9:29 AM
    Permalink

    parti spender besar memang kaki kencing . kesian lebai2 kena game . baru tadbir 3 negeri , tapi dah jadi celaru , riuh rendah mcm nak runtuh rumah . kat utara dgn isu parti liar bogel2 , kat kelantan tak habis2 dgn masalah sosial , kat selangor masalah gila kuasa berebut kerusi MB . YENNNADEYY PAKATAN !!! SHAME ON YOU !! ini macam ka cita2 org yang nak menakluk putrajaya ? oh , tunggu kami mati dulu lah ye. atau tunggu 50 januari tahun 2020.. kah3…

    (50 januari tu , peliwat yang kata . bukan aku kata ye)

    Reply
  • August 18, 2014 at 9:38 AM
    Permalink

    Harapkan SERBAN aje besar macam BALDI AIR…tapi KOSONG macam KEBUK…bunyi aje KUAT…

    Reply
  • August 18, 2014 at 10:58 AM
    Permalink

    Yo Tony Gay, kalau Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng malu dengan Hadi Awang, dipersilakan DAP buang PAS dari PR!!!

    Opppppsss, takkan family LIM nak buang PAS dari PR, PAS amat berguna sebagai DONKEY kepada DAP!!!

    Oh ya Tony Gay, apa cerita tunnel Pulau Pinang, dengar cerita dah tak mahu bina dah!!!

    Cer cerita sikit Tony Gay!!!

    Reply
  • August 18, 2014 at 7:09 PM
    Permalink

    releks…. Sultan belum bertitah lagi. Apa korang agak keputusan Sultan nanti? kalau ikut sejarah t’ganu Sultan takkan mengalah dengan keputusan parti. Aku yakin Sultan akan minta parti hantar nama yg. lain untuk d perkenankan atau negeri takda MB dalam masa yg. lama. Sultan boleh juga bubarkan dewan jika Anwar berkeras nak DSWA jadi MB. Jika bubar DUN tanggungjawab rakyat s’gor pilih nak DSWA jadi MB ke tidak.
    PAS marah dengan PKR sebab dari awal kajang move Azizah bukan calon MB. Bila Anwar buat keputusan sendiri… ini yg. sebahagian pemimpin PAS tak puas hati. Tapi bila TSKI d pecat.. PAS takda pilihan, sebab tu calonkan Azmin sekali. Takkan PAS nak sebumbung dengan UMNO pulak…

    Reply
  • August 18, 2014 at 9:06 PM
    Permalink

    Hang silap Bujuk, PAS sanggup duduk dalam kandang lembu yang disediakan oleh PKR dan DAP!!!

    Selama ni pun, memang hangpa dalam PAS duduk dalam kandang lembu pun!!!

    TAKE BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.