Hina Melayu, Islam, Ahli Parlimen Shah Alam Diludah Di Luar Mahkamah

Anggota Parlimen Shah Alam, Khalid Samad, hari ini, diludah di hadapan Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur selepas sebutan kes beliau di bawah Akta Hasutan.

Menurut Khalid, beliau bukan sahaja diludah tetapi juga dimaki hamun dengan gelaran pengkhianat Melayu.

Tindakan sekumpulan pemuda Melayu ini mungkin berdasarkan banyak isu-isu yang membabitkan Ahli Parlimen Shah Alam tersebut kelihatan tidak menyebelahi orang Melayu seperti isu kuil, gereja, bible bahasa Melayu dan raja-raja Melayu.

Bercakap kepada Malaysiakini, katanya, mereka mengeluarkan kata-kata kecaman padanya. Malah, menurutnya, seorang daripada mereka tampil meludahnya.

“Ketika saya mahu meninggalkan (kompleks mahkamah), seorang lelaki Melayu datang kepada saya dan tanya sama ada saya Khalid Samad, anggota parlimen Shah Alam. Lepas saya kata ‘ya’, dia ludah saya.

“Dan kemudian, datang lagi sepuluh orang dan menghina saya, gelar saya pengkhianat Melayu.

“Ketika kami bergerak menuju kereta, mereka mula bertempik dan berkelakuan liar. Tetapi mereka tidak sentuh saya,” katanya.

Beberapa orang lagi turut menyaksikan insiden itu.

Khalid hari ini didakwa atas tuduhan menghasut atas kenyataannya yang menggesa agar kuasa eksekutif Majlis Agama Islam Selangor (Mais) dihapuskan.

Beliau didakwa di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur hari ini bawah Akta Hasutan dan mengaku tidak bersalah.

13 thoughts on “Hina Melayu, Islam, Ahli Parlimen Shah Alam Diludah Di Luar Mahkamah

  • August 26, 2014 at 3:59 PM
    Permalink

    kerana mulut muka diludah

    Reply
  • August 26, 2014 at 4:05 PM
    Permalink

    Dibalingkn mukanya tu dgn tahi babi…suka sgt jd macai dap

    Reply
  • August 26, 2014 at 4:11 PM
    Permalink

    Setakat itu jea ke orang Selangor mampu lakukan?

    Sabitkan kesalahan pastu tendang aje Khalid ni ke Pulau Pinang, tak pun Permatang pauh.

    Reply
  • August 26, 2014 at 4:14 PM
    Permalink

    Laaaaa….hari tu hishamuddin cerita dia kena ludah, hari ni hang pulak kena ludah !!
    Orang politik macam tu kot…asyik kena ludah je.

    Tak pe lah Khalid oiii….PAS pun tak pernah tarik balik slogan ” undi PAS masuk syurga “, apalah sangat air ludah dengan ganjaran masuk syurga kan.

    Reply
  • August 26, 2014 at 5:06 PM
    Permalink

    khalid ko jgn balik johor sudahlah khalid… buat menyemak kat sini.. lagi satu hal nak handle org mcm ko ni… masalah sekarg pun tak hbs nak kutip…

    ada lagi baik hang duduk kalau tak kelantan duduk penang arr.. johor ni satu tempat je sesuai buat ko khalid.. mental hospital, plg tdk ko ada le kawan kat dlm tu nanti..

    Reply
  • August 26, 2014 at 7:13 PM
    Permalink

    khalid gereja ni lagi baik join masuk parti dap saja dia lebih banyak bawa perjuangan dap

    Reply
  • August 26, 2014 at 8:57 PM
    Permalink

    nak ludah jugAK…hakk tuihh…

    Reply
  • August 26, 2014 at 10:06 PM
    Permalink

    Apa punya orang…nan butinsng kui bo kui..nak tumpang meludah jugs

    Reply
  • August 26, 2014 at 11:43 PM
    Permalink

    Khalid…air ludah tuuu…warna KUNING KER HIJAU??????Haaraakkkk….Tuiiiiikkkkkkkk..

    Reply
  • August 27, 2014 at 2:21 AM
    Permalink

    Bukan setakat ludah jer layak untuk Khalid Pengkhianat ni,,, klau jumpa aku balik taik baru puas utk manusia pengkhianat penjilat kafir harbi ni…. harkkkk tuiiii

    Reply
  • August 27, 2014 at 9:48 AM
    Permalink

    Orang-orang DAP, PKR dan PAS tetap sokong dan undi dia. Ramai peguam akan bela dia di mahkamah. Tengoklah, menurut kabarnya, Nizhar (yang kabarnya memberikan tanah pajakan kepada Cina selama 999 tahun) yang disaman kerana memfitnah PM dibela oleh 12 (Dua Belas) orang peguam. WOW !!!

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.