Astro Akui Beri Kontrak Kepada Amdocs “Israel” Tapi Masih Pertahan Diri

Share


Rangkaian penyiaran Astro mengakui bahawa syarikat itu melantik syarikat yang ditubuhkan di Israel, Amdocs untuk menyediakan perisian serta perkhidmatan pengurusan perhubungan pelanggan dan pengebilannya.

Screenshot_2014-07-27-01-54-33Semalam Pengerusi Yayasan Dakwah Islam Malaysia (Yadim) Dr Asyraf Wajidi yang juga ahli Majlis Tertinggi Umno itu menyelar tindakan tersebut, sebagai tidak sensitif pada perkembangan konflik di Gaza, yang membunuh lebih 800 nyawa umat Islam.

Dalam kenyataan mempertahankan diri, Astro menjelaskan bahawa Amdocs kini berpengkalan di Amerika Syarikat dan diapungkan di pasaran saham negara itu.

“Ibu pejabat Amdocs utama terletak di Amerika Syarikat. Southwestern Bell yang berpangkalan di Amerika Syarikat memperoleh 50% daripada kepentingan Amdocs pada tahun 1985.

“Hari ini, Amdocs dimiliki 100% secara institusi melalui penyenaraiannya di Bursa Saham NASDAQ,” kata Astro menerusi laman Facebook rasminya petang tadi.

Astro menambah Amdocs mempunyai lebih 20,000 pekerja di 70 negara.

“Anak syarikat Amdocs yang dilantik oleh Astro telah diperbadankan di Ireland dan Malaysia,” kenyataan itu dipetik.

Bagaimanapun wawancara antarabangsa yang dipetik

http://www.haaretz.com/mobile/behind-the-scenes-at-the-company-behind-the-scenes-1.467391?v=8CB8BFF520D7AFCB8587EEE59590C261

Wawancara ini jelas menunjukkan kaitan dengan Israel di mana bahagian pembangunan dan penyelidikan teknologinya masih di Israel.

Amdocs grew over the years to an unprecedented size for an Israeli company and, in the process, lost a good deal of its Israeli character. The company’s headquarters is now in St. Louis, Missouri, and while its largest research and development center is located in Israel and top management still sits in Ra’anana, most of its employees aren’t Israelis. Still, some things never seem to change.

“Israeli DNA, no doubt, remains very dominant in the company and part of its mentality,” says senior vice president Brian Shepherd.

“Amdocs is characterized by a tenacity of purpose, aggressiveness and an extreme belief that everything is possible − that you can’t give up and must always find a way, even when dealing with the most complicated IT projects possible. No job may be left unfinished regardless how long it takes. These things are very characteristic of Israelis.”



15 thoughts on “Astro Akui Beri Kontrak Kepada Amdocs “Israel” Tapi Masih Pertahan Diri

  • July 27, 2014 at 3:53 am
    Permalink

    Astro sudah bersikap seperti israel penipu dan pencekik darah

    Reply
  • July 27, 2014 at 5:07 am
    Permalink

    Astro ada saham dalam pembunuhan rakyat palestin. Dah la bayar bil mahal, servis macam pukimak, iklan pun dah berlambak. Duit pelanggan pun sapu, pengiklanan pun sapu gak. Betul² anak haram punya syarikat. . Hello menteri yg berkenaan. Lu tido mampus ka. Makan gaji buta, baik pegi mati lh, klau hak rakyat x bleh jaga.

    Reply
  • July 27, 2014 at 6:00 am
    Permalink

    Rakyat malaysia macam mana ni, dalam Malaysia pun kita tak boleh tangani apa tah lagi yang luar negara. Mulai hari kita boikot astro . Tak dak astro pun tak mati kita . Mengapa astro buat macam tu?. Sebabnya mereka tahu rakyat Malaysia tak bersatu. Itulah cabaran kepada kita. Wahai umat islam tekatkan hati tanamkan dihati ” tiada astro kita tak mati” boikot astro. Boikot astro. Boikot astro. Boikot astro. Boikot astro..
    Astro pun la ni pencekik darah. Tv berbayar tapi masih penoh dengan iklan. Menaikkan harga sesuka hati . Gambar sama berulang ulang, rakyat indonesia islam mari kita sama sama boikot astro yg sudah besar kepala. Kerajaan Malaysia mesti buat sesuatu, jangan tengok saja. Kami rakyat telah bagi kuasa untuk jaga kepentingan islam.

    Reply
  • July 27, 2014 at 8:06 am
    Permalink

    Akan tamatkan Astro SERTA MERTA..Penjelasan Astro blur….tak faham.The least we can do is to boycott Astro as a sign of support.

    Reply
  • July 27, 2014 at 9:55 am
    Permalink

    Sebagaimana biasa, Menteri Penerangan, Komunikasi dan Multimedia yang bertanggung-jawab tak akan mengambil apa-apa tindakan sebab dia selalunya kurang tahu apa yang berlaku. Sebaran berita-berita palsu serta berkembangnya media-media anti-kerajaan di negara ini pun dia tak peduli, apa lagi hal-hal “rumit” seperti ini !!!

    Reply
  • July 27, 2014 at 11:40 am
    Permalink

    Melayu adalah pelanggan dan segmen terbesar keuntungan Astro.

    Reply
  • July 27, 2014 at 11:56 am
    Permalink

    Bahalollah..kerajaan !!!.. membiarkan Astro memberikan kontrak menguruskan bil pelanggan kepada yahudi ..dimana terdapat maklumat peribadi semua pelanggan astro….kemudian Yahudi juga mempunyai syarikat navigasi gps Waze ..lebih mudah megesan lokasi sasaran perisik Yahudi berdasarkan maklumat pelanggan Astro untuk mencari dan membunuh sesiapa yang memusuhi Yahudi dinegara ini…bodohlah negara ini membiarkan syarikat Yahudi menguruskan maklumat peribadi rakyat negara ini ….GLC pula sibuk menghabiskan duit membeli hartanah iaitu sejenis pelaburan yang membolehkan para pengurusan dan pengarah membolot komisen sebanyak mungkin selagi berjawatan…!!!.. bukan nak melabur keatas syarikat berteknologi tinggi kerana kurang komisen

    Reply
  • July 27, 2014 at 3:01 pm
    Permalink

    Mari kita tamatkan melangan astro..rancangan berulang ulang..kalau nk tengok cerita baru, kena bayar d astro first..

    Reply
  • July 27, 2014 at 3:35 pm
    Permalink

    Kerajaan mesti ambik tindakan tegas

    Reply
  • July 28, 2014 at 2:25 am
    Permalink

    No wonder a lot of program for the kid are not suitable for them

    Reply
  • August 6, 2014 at 10:44 pm
    Permalink

    Gelak je la mereka. Senang-senang je, dah dapat tahu database rakyat yang beragama Islam.

    Reply
  • August 8, 2014 at 3:33 pm
    Permalink

    Sokong kukukaka. Semua rakyat Malaysia harus berhenti berlanggan Astro.
    Sebaliknya belangganlah dengan Hppy TV milik TM.

    Astro pun waktu mula-mula ditubuhkan memberi jaminan tidak akan siarkan iklan tapi kini di penuhi iklan. Tetapi dalam pada itu kos langganan berterusan dinaikkan alasannya memasukkan pelbagai chanel yang tak guna dan jarang sekali dibukan oleh pelanggannya. Ia melakukan hal ini kerana mempunyai hasad tidak mahu dilanggan oleh Hppy TV. Dalampada itu yang perlu bayar dengan sikap tamaknya itu ialah pelanggannya.

    Hal ini perlu disiasa oleh MMC dan Kementerian Penerangan dan kalau benar tindakan setimpal perlu dikenakanke atas Astro.

    Kini sudah tibalah masanya bagi rakyat negara ini berhenti berlanggan dengan Astro kerana banyak sangat perkara jelek dilakukannya.

    rejal

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *