Khalid Ibrahim Nasihat Anwar Ibrahim Ikut Perlembagaan Negeri

Share


Saya menghormati keputusan politik Parti Keadilan Rakyat (Keadilan) yang mencalonkan Presiden Keadilan, Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail sebagai Menteri Besar yang baharu.

Namun begitu, saya berpegang teguh kepada enakmen Undang-undang Tubuh Kerajaan Negeri yang menetapkan tatacara yang khusus bagi pelantikan atau penggantian Menteri Besar.

Saya percaya mereka yang terlibat dalam usaha ini perlu melalui proses-proses tersebut untuk mencapai matlamat yang mereka inginkan.

Sehingga proses tersebut berlaku dan selesai, saya akan terus menjalankan tugas sebagai Menteri Besar dengan penuh tanggungjawab, tekun dan amanah seperti yang telah diamanahkan oleh rakyat Selangor yang telah memilih saya melalui proses pemilihan yang sah.

Saya berharap rakyat Selangor tidak mudah terpengaruh dengan berita-berita fitnah, bersifat provokasi dan kontroversi kerana Negeri Selangor mempunyai tatacara pelantikan Menteri Besar secara tertib dan beradab seperti yang termaktub dalam Undang-undang Tubuh Kerajaan Negeri.

Pada masa yang sama, saya ingin menegaskan kepada seluruh rakyat Selangor dan para pelabur bahawa isu ini tidak sedikit pun menjejaskan sistem pentadbiran negeri.

YAB TAN SRI DATO’ SERI ABDUL KHALID IBRAHIM
DATO’ MENTERI BESAR SELANGOR
22 JULAI 2014



10 thoughts on “Khalid Ibrahim Nasihat Anwar Ibrahim Ikut Perlembagaan Negeri

  • July 22, 2014 at 5:49 pm
    Permalink

    Sabarlah lid…inilah jatuh bangun politik. Yg penting jasa terbesar ko kerana memeterai mou perjanjian air dgn kerajaan pusat. Tahniah mendahulukan rakyat dr tekanan politik.

    Reply
  • July 22, 2014 at 5:50 pm
    Permalink

    khalid ibrahim dipecat kerana terlalu memberi muka kepada umno!

    harap ini menjadi iktibar pemimpin PR lain!

    Reply
  • July 22, 2014 at 6:06 pm
    Permalink

    ……hebat betul umno….yg dikuasai pr pun umno berkuasa…

    Reply
  • July 22, 2014 at 6:23 pm
    Permalink

    Heheheh, dua 2 anak ibrahim, kita tgk anak ibrahim mana yg gigit jari nanti

    Reply
  • July 22, 2014 at 7:44 pm
    Permalink

    cam mana khalid berahim tak pro umno… geng2 dia dlm pakatan semua nak perabih duit je.. dah lah gitu asyik leka politik semata, rakyat habis semua terpinggir… kesian khalid… tski!! bkn khalid samad, dia buat perabih boreh je!?

    Reply
  • July 22, 2014 at 8:02 pm
    Permalink

    Togay…khalid ibrahim di pecat sebab nak letakkan sibodoh jadi MB Selangor….apa yang kak jijah tau….kecuali nafsu binatang laki dia, dan masak kari ayam…hehehe

    Reply
  • July 22, 2014 at 9:10 pm
    Permalink

    Jawatan MB Selangor hanya utk anak Selangor. anak haram main jauh².. Lepas ni Dun Plbh kelang pun khalid terpaksa lepaskan ,utk digantikan dgn nurul ijah. Penyudahnya anak beranak je yg pegang jawatan. Keluarga sumbang mahram betul lh si nuar ni. Tu lh, main bontot lgi, otak pun penuh taik. Betul tak togay?.

    Reply
  • July 22, 2014 at 9:31 pm
    Permalink

    Kalo benaq la Wan Aizah akan menjadi MB Selangor bagi mengganti kan Khalid Ibrahim tu dia…sikit punya turrrr. Nampak nya PKR dah perjuang kan sistem Foolacracy bukan nya Demokrasi sebagai mana yang di kepoh kepoh selama ni.

    Sungguh hipokrit pemimpin PKR ni…patut la depa panggil Pemimpin Kelentong Rakyat…habih rakyat dah kena gebang pasai keadilan rakyat kununn…porraaahhhh !!!!

    Reply
  • July 22, 2014 at 10:55 pm
    Permalink

    Dengar kata assmin dok meroyan sorang-sorang….hajat macam tak nak kesampaian je, apa dah jadi dengan Selangor nii…..hehehehe

    Reply
  • July 23, 2014 at 12:35 am
    Permalink

    ape al juburi pedulik dengan dgn perlembagaan negeri.dengan tuhan pun die x takut.abis di sondolnye chinadoll gan bontot jantan.klu menipu/menfitnah dah x terhitung lg dah bg kita yg manusia ni.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *