Perangai Hodoh Badrulamin Atas Kemangkatan Sultan Perak

twitter badrulamin

Apabila Karpal Singh mati, ucapan takziah meniti di bibir hampir semua ahli politik, sungguh pun dari fahaman serta ideologi politik yang jelas bertentangan. Atas sebab menghormati hati dan perasaan keluarga mendiang, tiada satu pun ucapan berbaur penghinaan dari seteru politiknya.

Itu dinamakan professional.

Agak menghairankan apabila keadaan tersebut tidak berlaku ke atas kemangkatan Sultan Perak, apabila seorang yang digelar ustaz, membangkitkan perkara sedemikian rupa. Lebih mendukacitakan, tiada langsung unsur hormat sekalipun mengaku sebagai seorang muslim.

Penulis, sewaktu kecil, sering diingatkan di majlis-majlis ilmu, bahkan oleh kedua orang tua, agar menghormati orang yang sudah meninggal dunia. Ini termasuklah membicara perkara-perkara yang kurang enak berkenaan si mati. Sekalipun perkara yang benar, larangan dari orang tua atas perkara ini cukup menebal.

Dan si Badrulamin pula menceritakan sesuatu yang kurang tepat, kerana mungkin gagal memahami, atau enggan memahami undang-undang tubuh kerajaan negeri yang jelas memperuntukkan kuasa Sultan dalam menentukan hal-ehwal dewan undangan negeri. Untuk rekod, PRU13 pula menyaksikan rakyat menolak Pakatan Rakyat di Perak.

Tidak pula kedengaran tentang komentar si Badrulamin berkenaan dengan kematian Karpal Singh yang terkenal dengan sikap anti-Islam itu. Kalau lah dia boleh menghormati kematian seorang yang bukan Islam dengan tidak membangkitkan isu berkenaan sungguhpun ianya benar, apakah sukar untuk menghormati kemangkatan Sultan Perak yang jelas berjasa kepada Islam dan sekelian rakyat Perak?

Perlakuan sedemikian jelas menunjukkan sikap anti-institusi diraja yang sedang subur mekar di kalangan pentaksub mereka. Tanpa Badrolamin sedar, dia menjelaskan pendiriannya.

Grafik di atas adalah bersumberkan dari akaun laman Twitter Badrulamin sendiri. Anda nilaikanlah dengan kewarasan dan adab budaya kita orang timur…

19 thoughts on “Perangai Hodoh Badrulamin Atas Kemangkatan Sultan Perak

  • May 29, 2014 at 2:58 PM
    Permalink

    Lantak pi lah kat depa, saja depa nak buat provokasi….puak ni hidup depa dah macam tu…..selalu ketinggalan.

    Reply
  • May 29, 2014 at 2:58 PM
    Permalink

    Dia tentu lebih tahu kerana dia adalah seorang ustaz yang berkelulusan PhD.

    Reply
  • May 29, 2014 at 3:06 PM
    Permalink

    Hantar saja balik ke Indonesia dengan melucutkan kerakyatan Malaysia kerana orang ini bukan rakyat Malaysia sejati. Tapi di celut. Orang seperti ini jangan diberi kerakyatan kerana tidak menghormati hak orang Melayu dan Islam termasuk raja raja yang termaktub dalam Perlembagaan Malaysia. Walaupun bukan Melayu sejati tapi dapat nikmat hak orang melayu. Lepas itu cuba berlagak macam Melayu sejati.

    Orang macam ini macam melepaskan anjing tersepit.

    Reply
  • May 29, 2014 at 3:21 PM
    Permalink

    pembetulan ; ya perangai hasad dengki ustaz tu pak chak!

    Reply
  • May 29, 2014 at 4:20 PM
    Permalink

    Tu aku kata “ustaz” PR mana bleh pakai.. Masuk pembangkang je, trus dpt title ustaz ulama, puuiiihhh

    Reply
  • May 29, 2014 at 4:23 PM
    Permalink

    Bkn bantu rampas, tapi berhijrah dr kerajaan pr kafir laknatullah kpd kerajaan Islam UMNO

    Reply
  • May 29, 2014 at 4:57 PM
    Permalink

    Hhmmm.kita sama2 nilaikan adab puak ni …Adakah adab sebegini yg kita nak terapkan ke dalam jiwa anak2 kita ? Sebagai seorang muslim, sebaiknya sebutan INNA LILLAHI WA INNA ILAHI RAJI’UN cukup memadai..

    Reply
  • May 29, 2014 at 5:04 PM
    Permalink

    ni syaitan yg digelar ustaz dlm pakatan, asyik kena tangkap khalwat

    Reply
  • May 29, 2014 at 5:11 PM
    Permalink

    hehehehe…ostad depa ni ka ?? tengok depa, tengok ostad depa….sepesyen. Mana tak lingkup agama kat puak-puak ni.

    Reply
  • May 29, 2014 at 7:12 PM
    Permalink

    kalau ada bekas perogol dan musibat badrulamin ini masuk kat mana-mana kampung, penghulu dan orang kampung patut belasah musibat badrulamin ini saja atau dalam erti kata lain kalau musibat badrulamin ini lalu depan anda dan dengan tidak semena-mena lalu juga seekor ular di depan anda, pukul sehingga penyek musibat badrulamin ini saja

    sekian terima kasih

    Reply
  • May 29, 2014 at 8:46 PM
    Permalink

    Jika benar apa dikata, kita doakan agar dia sedar. Kanapa menyanjung bukan Islam(terang menentang Islam) yang telah mati tetapi mengungkiti sedara Islam yang telah pergi apa yang telah terjadi..?

    Reply
  • May 29, 2014 at 9:25 PM
    Permalink

    Allmarhum sultan Azlan menegakkan syiar Islam dengan memertabat sekolah London ketahap yg lebih tinggi utk melahirkan insan² berakhlak Dan berilmu,
    Ostad bad role ni menegakkan batang pelirnya dengan asyik menukar bini demi memertabatkan nafsu serakahnya ketahap hingga bini orang pun sapu demi melahirkan zuriatnya bersepah sepah Tampa pembelaan sewajarnya.
    LU FIKIR LAH SENDIRI.

    Reply
  • May 29, 2014 at 9:56 PM
    Permalink

    Perangai dah serupa babi tonggong

    Reply
  • May 29, 2014 at 11:04 PM
    Permalink

    Ostad tuuu……..perangai cam haram jadah……

    Reply
  • May 30, 2014 at 3:27 AM
    Permalink

    Badigol amin ustaz kepala butuh…

    Reply
  • May 30, 2014 at 9:13 AM
    Permalink

    Badigol amin ustaz kepala butuh……

    Reply
  • May 30, 2014 at 11:19 AM
    Permalink

    Sorry, ustaz yang kantoi dengan bini orang tidak mendapat tempat dihatiku. Apa yang dia cakap atau ucapkan ibarat air yang lalu di daun keladi, tidak meninggalkan bekas apa2 pun. Phuii…

    Reply
  • June 3, 2014 at 8:38 AM
    Permalink

    Kenapakah kerajaan tidak bertindak segera menghumbankan orang-orang seperti ini yang tidak bersyukur dan lupa asal usulnya. Inilah masalahnya di negara ini apabila pihak berkuasa takut dan kecut mengambil tindakan tegas dan berani.

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.