Nasib Penyokong Pas di Selangor: Hudud Tiada, Tanah Dirampas

Kira-kira 50 orang pekebun kecil Kelapa Sawit di Sungai Besar, Selangor, berhadapan dengan situasi hilang mata pencarian akibat tindakan kerajaan negeri Selangor mahu mengambil semula tanah tersebut.

Mereka yang telah berkebun sejak sebelum merdeka di sana merasa kecewa dengan tindakan kerajaan negeri akhirnya meminta bantuan Adun Sungai Panjang (BN) YB Budiman Mohd Zohdi.

IMG-20140507-WA0047

Mereka merasa kecewa kerana ia bukanlah tanah di dalan bandar atau hendak digunakan untuk pembangunan.



“Kami yang membersih dan menyuburkan tanah ini sejak puluhan tahun lalu. Sekarang kerajaan negeri tanpa belas ihsan mahu mengambil semula. Untuk apa? Tanah ini di luar sebarang projek pembangunan.”

Kebanyakan mereka merupakan penyokong Pas di Sungai Panjang kecewa dan mengadakan demontrasi di hadapan pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor hari ini.

13 thoughts on “Nasib Penyokong Pas di Selangor: Hudud Tiada, Tanah Dirampas

  • May 8, 2014 at 2:33 AM
    Permalink

    heheh perampasan tanah serta pembahagian tanah kepada puak DAPigs bukanlaah satu perkara baru kat selangor ni

    Reply
  • May 8, 2014 at 7:16 AM
    Permalink

    Yang pasti PAS adalah abdi yg kena ikut perintah tuan DAP dan PKR… jangan bantah..ikut sahaja

    Reply
  • May 8, 2014 at 10:49 AM
    Permalink

    Kenapakah penyokong-penyokong PAS masih tidak sedar yang mereka ditipu dan dipergunakan. Kemungkinan besar, akhirnya tanah ini akan diberikan kepada penyokong DAP ? Inilah apa yang dinamakan “menang sorak, tanah tergadai”. Ahli-ahli PAS lah yang rajin menghadiri demonstrasi jalanan, sementara penyokong-penyokong DAP mentertawakan kebodohan mereka.

    Keep up the good work, PAS; “Buai laju-laju, sampai pucok sena, beli baju baru dari kedai Cina !”.

    Reply
  • May 8, 2014 at 11:08 AM
    Permalink

    sebab penyokong PAS majoritinya bukan org yg berfikir matang semuanya pak turut bodoh.Buktinya bacalah komen bujuk,mooh dan tony kebanyakannya tuduhan tanpa bukti.Biar tanah dirampas tapi mereka kata bagus sebab mereka sangat bangang

    Reply
  • May 8, 2014 at 1:34 PM
    Permalink

    kadang2 fikir bodoh betul penyokong pas ini, masih tak sedar2 diri di p.penang tanah penyokong pas di rampas, di selangor tanah penyokong pas di rampas,,
    mana mat sabu yg rajin merusuh muka dia langsung tak nampak

    Reply
  • May 8, 2014 at 1:46 PM
    Permalink

    Orang dah cakap PAS ni hanjing pakatan, dah kena kt batang hidung sendiri baru nk sedar. Buruk2 Melayu lebih baik Melayu perintah dari DAPig perintah

    Reply
  • May 8, 2014 at 2:04 PM
    Permalink

    Apahal org PAS masa PRU13 undi FUCKUTAN RETARD, tapi bila ada masalah dan ingin pertolongan mintak kat UMNO/BN???

    Mana MARUAH org PAS ni???

    Oh lupa, org PAS mana ada MARUAH!!! Keldai katakan!!!

    Reply
  • May 8, 2014 at 2:25 PM
    Permalink

    Padan mukaaaaaaaa…………

    Reply
  • May 8, 2014 at 3:10 PM
    Permalink

    Maruah pas ada pd kote anwar

    Reply
  • May 8, 2014 at 4:03 PM
    Permalink

    Bodohnya orang PAS ni…..gi lah minta tolong sama lebai PAS….gi minta tolong ngan Umno yang dikata kafir tu buat apa..tak pun gi minta tolong sama DAPigs….takder otak punya olang…..

    Reply
  • May 8, 2014 at 5:02 PM
    Permalink

    Bangang ke bingai PAS ni ? Apa yg korang buat ?? Hampas !!!

    Reply
  • May 8, 2014 at 5:05 PM
    Permalink

    Bodoh punya penyokong pas haram jadah minta tolong ngn org umno

    Reply
  • May 8, 2014 at 5:17 PM
    Permalink

    Laa….nape nak mintak tolong plak ? Dulu takde ingat ! Sekarang sendri mau ingat lah !!!

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.