#MH370: Perdana Menteri China Mahu Malaysia Terus Ketuai Pasukan Mencari

Perdana Menteri China, Li Keqiang berharap Malaysia terus memainkan peranan utama dalam gerakan mencari dan mengemukan pelan pencarian baru dan siasatan yang lebih menyeluruh.

Li juga berharap Malaysia dapat memberi jawapan yang memuaskan hati semua ahli keluarga yang terbabit suatu ketika nanti.

“We hope the Malaysian side can play a leading and coordinating role and quickly put in a place a new search plan to find where the plane came down and seriously develop the investigation,” Li said during Najib’s six-day visit to China, according to the official Xinhua news agency.

7 thoughts on “#MH370: Perdana Menteri China Mahu Malaysia Terus Ketuai Pasukan Mencari

  • May 30, 2014 at 5:36 AM
    Permalink

    Pemimpin besar china tetap menaruh kepercayaan penuh diatas keupayaan kerajaan Malaysia dalam misi pencarian MH370, dalam konteks meluaskan pencarian disarankan agar kerajaan Malaysia mendapatkan pandangan pakar ketenteraan dari negara Russia ada kemungkinan pihak Russia mengetahui apa sebenarnya yang berlaku tapi mengambil pendekatan untuk membisu.

    Reply
  • May 30, 2014 at 10:22 AM
    Permalink

    Sehubungan dengan Kerajaan China memberi kepercayaan kepada Malaysia dalam Kes MH370, PM Najib berjanji akan melantik Presiden Gerakan untuk menjadi Menteri Kabinet jika Cina ni menang di Telok Intan. Sama-sama lah kita menyokong Cina Gerakan ni supaya menang dan seterusnya menjadi Menteri untuk menjaga ketuanan Melayu.

    Reply
  • May 30, 2014 at 10:32 AM
    Permalink

    Tak pe lah terima kasih….ketuanan Melayu tak payah risau….anwar dah jaga bab tu !!

    Reply
  • May 30, 2014 at 11:14 AM
    Permalink

    Eh Anwar mana boleh, kan dia peliwat tegar negara? Apala Raplahjingga ni, lupa ke?

    Reply
  • May 30, 2014 at 11:25 AM
    Permalink

    Lupa tu idak….hang kena tengok, mangsa liwat dia yang diketahui umum semuanya orang Melayu…..dia akan jadi peliwat yang menjaga ketuanan Melayu !! tu kalau dia cakap depan orang melayu laaaaa…..hehe

    Reply
  • May 31, 2014 at 7:54 AM
    Permalink

    Sudah2 lah MH370, bagilah negara lain buat kalau nak juga. Habis duit negara lebur sedangkan ada ‘seseorang sedang sembunyikan sesuatu’ seperti kata TunM.

    Reply
  • May 31, 2014 at 11:03 AM
    Permalink

    Yup…dan besar kemungkinan orang yang Tun maksudkan ialah anwar……..

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.