Obama Dan Najib Jawab Dengan Berhemah Tohmahan Anwar?

obama najib2

Kenyataan Datuk Seri Najib bahawa hukuman yang dijatuhkan ke atas Anwar bukanlah keputusan kerajaan kerana ianya melibatkan perundangan ekoran dari kesalahan yang telah dilakukan oleh Anwar Ibrahim amat tepat. Sesungguhnya kerajaan tidak berada dalam kedudukan yang membolehkan mereka memberi sebarang komen mengenai perkara tersebut. Ini secara tidak lansung menjawab segala tohmahan Anwar yang cuba dijaja ke seluruh dunia oleh pihak pakatan pembangkang.  Desas desus dari pembangkang ada menyebut bahawa Anwar seolah-olah mahu mendapatkan bantuan Obama atas hukuman kesalahan liwat beliau.

Sebelum itu pula pihak pakatan pembangkang telah menuduh Datuk Seri Najib telah memberi tekanan kepada Obama supaya beliau enggan berjumpa Anwar Ibrahim semasa lawatan Presiden Amerika Syarikat itu ke Malaysia. Jawapan dari Obama yang cukup diplomasi dan berhemah telah menjernihkan segala kekeruhan yang cuba dicetuskan oleh pakatan pembangkang.

Obama menjelaskan bahawa tindakannya tidak menemui Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak bermakna beliau tidak mengambil berat mengenai apa yang berlaku berkaitan isu hak asasi di negara ini. Beliau berkata demikian dalam sidang media bersama dengan Najib sempena lawatan rasmi pertamanya ke Malaysia.

Sesungguhnya kerajaan telah terlalu berusaha meningkatkan hak kebebasan masyarakat dan perubahan politik di negara ini. Kadangkala tindakan kerajaan yang terlalu bertolak ansur dengan pembangkang telah memakan diri mereka sendiri. Pembangkang telah mempergunakan sikap tolak ansur dan lembut hati kerajaan untuk “memijak kepala” kerajaan secara melampau.

Pembangkang secara berterusan telah melancarkan fitnah. Ini memandangkan sikap kerajaan yang lebih suka mendiamkan diri terhadap segala fitnah pakatan. Jika mereka mengambil keputusan untuk menyaman pembangkang sekali pun, akhirnya pembangkang akan terlepas begitu sahaja hanya dengan satu ucapan maaf yang tidak ikhlas pun.

Berbalik kepada Obama, beliau menjelaskan juga bahawa dalam mesyuarat beliau di seluruh dunia, beliau tidak sempat menemui semua pemimpin, termasuk dari pembangkang namun ia bukan tanda beliau tidak mempedulikan mereka. Bukan Anwar saja yang Obama tak jumpa, di Negara lain yang beliau pergi pun ramai yang Obama tak jumpa.

Sebenarnya mana-mana kerajaan yang mengamalkan demokrasi cuba sedaya upaya untuk bersikap seadil yang mungkin. Obama turut mengakui AS turut melakukan usaha yang sama dalam memberi lebih kebebasan kepada rakyatnya sama seperti dilakukan Malaysia.

Dalam proses tersebut mana-mana pembangkang memang akan cuba mengambil kesempatan untuk menjatuhkan kerajaan yang ada. Namun rakyat amat berharap agar kerajaan tidak terlalu tunduk kepada pakatan pembangkang yang sentiasa mempunyai agenda tersembunyi untuk merosakkan dan menghancurkan bangsa Melayu, agama Islam dan negara.

22 thoughts on “Obama Dan Najib Jawab Dengan Berhemah Tohmahan Anwar?

  • April 27, 2014 at 10:31 pm
    Permalink

    PM NAJIB KAN KUAT KENCHING…..cuba Dsai katsitu debate dgn dia, ada dia berani?

    Reply
  • April 27, 2014 at 11:14 pm
    Permalink

    Weiii moo pandir…nak buat apa berdebat ngan Anuaq tu hah….? Buang masa jerr mau debat ngan Paria Kelentong Rakyat tuuu…!!!

    Reply
  • April 27, 2014 at 11:40 pm
    Permalink

    anwar lg handal kencing.china doll dan jam rolek.konon nak bentuk kerajaan pusat.nak jadikan china pm malaysia.

    Reply
  • April 28, 2014 at 12:18 am
    Permalink

    agak2 klu debat je bole settle ke masalah air di selangor.org nak hasil ,bukan nak ayo lioq je.PR sembang kencangggg…..

    Reply
  • April 28, 2014 at 12:28 am
    Permalink

    Kesiannnya….kalau boleh, Obama pi la jumpa anwar sat….kesian sangat aku tengok !! anwar dok berendam air mata tak dapat jumpa Obama !!

    hahahahahahahah….

    Reply
  • April 28, 2014 at 1:06 am
    Permalink

    Kita ada tgk secara live di tv. Keduanya, presiden n perdana menteri menjawab dengan penuh tanggung jawab.
    X macam Anuwar.

    Reply
  • April 28, 2014 at 7:42 am
    Permalink

    kepada Anwar daripada jumpa Obama yg akan terus membawa dia dihanyutkan oleh nafsu, ELOK saja dicepat jumpa pintu penjara untuk bermuhasabah diri selama 5 tahun dan semugA MENDAPAT HIDAYAH DAN DITERIMA TAUBT..SUDAH-SUDAHLAH ANWAR..TAK TAKUT KUBUR KE?

    Reply
  • April 28, 2014 at 8:10 am
    Permalink

    Moo ni berkerja dgn syaitan. Hadir dia di sini adalah terus untuk menghasut kita agar berterusan bertelagah. Moo ni juga akan hadir di portal parti pembangkang dan membawa misi yang sama. Menimbulkan prasangka buruk dan was-was pada seagama/sebangsa/se negara. Jadi berhati-hatilah, jgn terjerumus dalam perangkap dia.

    Reply
  • April 28, 2014 at 8:12 am
    Permalink

    Alhamdulillah,anwar yg tanpa segan silu menjaja kisah liwatnya namun enggan bermuhasabah diri ,diaibkan dihadapan presiden obama secara langsung di serata dunia.najib berjaya menjawab soalan maut dgn baik dgn menegaskan isu anwar adalah isu peribadi bersama bekas pekerjanya, dan paling membanggakan najib menegaskan bahwa keadilan di msia utk semua, tidak kira orang besar atau orang kerdil.mana anwar nak letak muka.satu dunia dengar…..obama pun tumpukan perhatian jugak!

    Reply
  • April 28, 2014 at 8:24 am
    Permalink

    Obama pun takut kut2 dia pun jadi senasib dgn Sefol ! Jgn cari pasal!!!So jgn pertikai kalu dia x nak jumpak bang non tue!!!

    Reply
  • April 28, 2014 at 8:27 am
    Permalink

    Debate buang masa??? Itu nampaknya kerajaan menipu. Negara maju penuh dgn debate…

    Reply
  • April 28, 2014 at 8:33 am
    Permalink

    Debate tu tajuknya perlu sesuai dgn pendebat Mooo oi!, cthnya “Homoseks Membawa Kpd Perpaduan Ummah” atau tajuk2 lain yg sesuai…!

    Reply
  • April 28, 2014 at 8:53 am
    Permalink

    Nasib baik ada title Ketua Pembangkang…bolih lah ada sbab nak bertemu Obama .Itu pon kalau lah dia nak jumpakan……Tapi yg tetap BODOH cam LEMBU ..siapa lagi , xlain x bukan siMOoooooo..org buka topik lain dia buka topik lain..dasar Lembu xsekolah….

    Reply
  • April 28, 2014 at 9:27 am
    Permalink

    Hahahaha…Obama tak nak jumpa dgn Nuar Berahi, Mooh MEROYAN kata Najib takut debate dgn Nuar Berahi!!!

    Patutnya, Mooh patut spin kata Obama takut debate dgn Nuar Berahi!!!

    Hang ni Mooh, takut tuduh Obama takut debate ker???

    Untuk pengetahuan Mooh, Obama nak debate pun dia akan cari yg SETARAF dgn dia!!!

    Siapa Nuar Berahi???? Nuar Berahi hanyalah seorang penjenayah yg bakal masuk PENJARA!!! Apa guna nak debate dgn org bakal masuk PENJARA!!!

    Agak2lah Mooh kalau nak SPIN!!!

    Reply
  • April 28, 2014 at 10:29 am
    Permalink

    sudahlah tu mooh apa lagi engkau nak sakit hati Obama tak nak jumpa anak sundal(anwar) itu…Obama seorang yang bermoral tentulah dia tak sanggup dan geli salam tangan anwar(kalau jadi nak jumpa) sebab dia sebab takut tapak tangannya terkena tanda kekuningan

    ada penyokong PR yang aku kenal kata walaupun dia kecewa Obama tak nak jumpa anwar, dia tetap bangga pada Najib sebab dapat ‘menekan’ seorang presiden sebuah negara kuasa besar seperti Amerika dari berjumpa anwar…penyokong PR seperti ini aku suka sebab dia ‘tak gelap hati 100%’

    Reply
  • April 28, 2014 at 10:46 am
    Permalink

    ‘tanda kekuningan’ tu apa???
    harap badrole amin dapat beri pencerahan sket

    Reply
  • April 28, 2014 at 11:01 am
    Permalink

    Hehehehe, hebat sungguh Najib Razak ni pada pandangan bebudak FUCKUTAN RETARD, di mana Najib Razak berupaya MENEKAN Barrack Obam daripada berjumpa dgn Nuar Berahi!!!

    Nampaknya mungkin Barrack Obama tahu wujudnya kapal selam Scorpene yg mempunyai 21 torpedo tube, mampu lock 21 target and fire at the same time!!!

    Oh ya, org FUCKUTAN RETARD yg bawak cerita 21 torpedo tube kapal selam Scorpene milik Malaysia!!!

    HAHAHAHAHAHA!!!!

    Reply
  • April 28, 2014 at 11:30 am
    Permalink

    ‘tanda kekuningan’ tu apa???

    harap ‘badrole amin’ dapat beri pencerahan sket

    Reply
  • April 28, 2014 at 2:02 pm
    Permalink

    kuning lubang kunyit la.klu time tu makan ada pakai alagapas ke adabi ke,warnanye ada beza tau.hu hu hu

    Reply
  • April 29, 2014 at 2:17 am
    Permalink

    aduhhh…sedih aku tgk MOO nih…samada dia otak lembab sejak azali…atau mmg Anuar success memperbodohkan dia.

    Tapi….pendapat aku mengatakan…dia mmg Bodo sejak azali…

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *