Air Asia X – Dari CEO Sehingga Juruterbang Memang Bangsat, Pemimpin UMNO Juga Yang Bodoh?

Share


Laporan Suara.tv mengenai penggantungan tugas juruterbang Air Asia X yang mendakwa kerajaan telah menyembunyikan bertan-tan maklumat mengenai pesawat MH370 hanya merupakan cerminan pemikiran kakitangan dan kepimpinan syarikat tersebut.

Jika anda masih ingat, Mykmu.net telah menyiarkan sikap dan perangai Ketua Pengarah CEO Air Asia-X suatu ketika dahulu yang “menghentam” Utusan Malaysia dan mengungut menghentikan semua iklan Air Asia X dalam akhbar tersebut kerana Utusan menulis ulasan bertajuk “Apa Lagi Cina Mahu?”

Justeru apa lagi yang mahu dihairankan bila juruterbang Air Asia X menulis mencarut usaha kerajaan mencari MH370:

Dalam tulisan itu, juruterbang berkenaan didakwa mengkritik kerajaan kerana mengumumkan penerbangan MH370 berakhir di Lautan Hindi.

“Demi (carutan)… Adakah bukti kukuh MH370 terhempas?! Tak betul jika terus buat anggapan bila anda tidak ada bukti untuk pertahankan dakwaan itu!

“Serpihan (yang disyaki)… masih tidak dipastikan dari pesawat! Tunjukkan kami bukti dan kemudian beritahu MH370 telah terhempas.

“Sehingga itu, berhenti sembunyikan fakta! Jelas sekali, walau kepada orang buta bahawa ada bertan-tan maklumat yang kerajaan tahu dan tidak mahu dikongsikan!,” tulisan itu dipetik.

Berdasarkan cara juruterbang ini menulis dan sikap CEO Air Asia X sejak tahun lalu, kita sudah tahu bahawa syarikat ini adalah anti kerajaan Barisan Nasional walaupun menikmati pelbagai keistimewaan dan laluan mudah dari kerajaan yang sama.

Kerajaan boleh terus menyokong syarikat Tony Fernandez ini kerana beliau berselindung di sebalik beberapa kawan rapat termasuk seorang Menteri muda dan bekas Meteri Perdagangan Antarabangsa (MITI).

Namun orang Melayu biasa di bawah sudah tahu dan hanya mengunggu masa untuk berkata kepada pemimpin UMNO, “PADAN MUKA”.

 Artikel Sebelum ini

Search Results: “Air Asia X”

mole-Azran-Osman-Rani-AirAsia

Maybank Pengkhianat Utama Dalam Pemboikotan IPO Air Asia X?

IPO Air Asia X Tidak Laku, Maybank IB Jadi Penyelamat? Pada 10 Jun 2013, mykmu.net menerbitkan satu artikel “Melayu Yang Beli IPO Air Asia X …

images (33)

Melayu Yang Beli IPO Air Asia X Adalah Pengkhianat

Air Asia X membuat keputusan untuk memberhentikan iklannya dalam Utusan Malaysia hanya kerana Utusan Malaysia bertanya apa lagi orang Cina di Malaysia mahu daripada kerajaan …

p6-azran

Kemarahan Melayu Belum Reda Terhadap CEO Air Asia X

Walaupun sudah beberapa hari berlalu, saya masih dapat rasa kemarahan bangsa Melayu terhadap CEO Air Asia X, Azran Osman – Rani, yang begitu celupar dan …

azran

Siapa Menteri Kabinet Kawan Baik Azran Air Asia X?

Pada minggu lalu, Mykmu mendedahkan sikap Ketua Pegawai Eksekutif Air Asia X yang mengutuk Utusan Malaysia sebagai rasis dan menyatakan tidak akan memberi sebarang iklan …

img_1737a

Kerugian MAS: Tony Fernandez Jaga Air Asia Sudahlah

MEMBACA kenyataan Pengerusi Air Asia, Tony Fernandez ketika mengulas mengenai kerugian besar MAS untuk tahun 2013 sebanyak RM 1.1 billion, memang cukup menyakitkan hati.  Mana tidaknya, dari …

kamarudin

Setelah 5 Bulan Akhirnya Air Asia minta maaf Kepada Utusan Malaysia

Pengerusi Eksekutif AirAsia Bhd. (AirAsia) yang baru dilantik, Datuk Kamarudin Meranun,telah memohon maaf kepada Utusan Melayu (M) Bhd atas sikap dan perilaku Ketua Pegawai Eksekutif …

AirAsia-Zalim

Air Asia Lupakan Standard Kemanusiaan? Sila Belajar Dari MAS…

Memang kecoh diperkatakan tentang seorang ibu, Izan Suhaila Mohd Ali, 36, dan bayinya yang berusia 14 bulan, Mariam Sofea Mohd Reza, yang mendapat layanan buruk …

AirAsia Zalim

Air Asia Sudah Hilang Peri Kemanusiaan

Membaca kisah seorang ibu, Izan  Suhaila Mohd Ali dan anak kecilnya yang baru berusia 14 bulan yang dilarang oleh kakitangan Air Asia dari menaiki penerbangan …

lim kit siang rasis

Antara Rasis Sin Chew Dan Ugutan Air Asia

“Double Standard” dalam isu rasis. Sekiranya kenyataan rasis dibuat oleh pakatan haram maka ianya tidak rasis tetapi sekiranya pemimpin Barisan Nasional bercakap soal bangsa Cina …

Azran Osman-Rani Photo_cropped

Air Asia Hentikan Iklan Dalam Utusan, Melayu Terus Sokong Tony Fernandez

KETUA Pegawai Eksekutif Air Asia-X, Azran Rosman Rani dalam laman FBnya mendakwa Utusan bersikap rasis apabila menerbitkan tajuk akhbar  muka depannya hari ini yang berbunyi …

 

 

 



26 thoughts on “Air Asia X – Dari CEO Sehingga Juruterbang Memang Bangsat, Pemimpin UMNO Juga Yang Bodoh?

  • March 26, 2014 at 7:20 pm
    Permalink

    Boikot saja airasia bodoh ni.

    Reply
    • March 26, 2014 at 10:52 pm
      Permalink

      Sesetengah Melayu ni
      bila Bos dia bangsa lain
      lagaknya pada bangsa sendiri terlebih lagak dari bos dia
      itulah cara dia membodek
      sebab tu mereka buka ibupejabat di Jakarta
      jelas dan terserlah
      mereka hanya menggunakan negara untuk mengaut kekayaan
      apakah kerajaan tidak upaya untuk mengawal dan menentukan ‘perjalanan’ mereka
      atau kerajaan dah tak terkawal!

      Reply
    • March 27, 2014 at 6:12 am
      Permalink

      Itu yang sebaiknya….baik sokong Mas..

      Reply
      • March 27, 2014 at 5:33 pm
        Permalink

        Memang dah lama sokong MAS…

        Reply
  • March 26, 2014 at 7:41 pm
    Permalink

    umno selalu mencipta musuh sendiri!

    dalam isu mas ini sudah membuktikan umno tidak mampu menangani dan menyakini seluruh dsunia kecuali penyokong mereka yang terdapat di mykmu.net!

    dari kerugian berbillion ringgit mas sampai pesawat hilang,satu perkataan iaitu gagal!

    Reply
    • March 26, 2014 at 8:59 pm
      Permalink

      Gila baban puak kapir nih apa kena mengena dengan UMNO ?, satu perkataan untuk hang ‘bodoh’.

      Reply
    • March 26, 2014 at 9:08 pm
      Permalink

      GAGAL sbb pilot PR tu yg bawak masalah..dan aq harap2 sngat keluarga hang ditimpa kecelakaan mcm nih..baru hang tau..

      Reply
    • March 26, 2014 at 10:47 pm
      Permalink

      kan aku dah cakap , cina-cina DAPigs sebenarnya sangat seronok dengan tragedi MH370 ini , buktinya segala kejadian ini akan mereka salahkan UMNO dan kerajaan Melayu !! puak cina DAPigs semakin hebat putar belit dan sebar kebencian di alam siber !!!

      Reply
    • March 27, 2014 at 9:21 am
      Permalink

      ” Orang beriman tidak berdusta “

      Reply
    • March 27, 2014 at 4:05 pm
      Permalink

      Perkataan GAGAL tu sudah termaktub dalam diri DAPigs, sampai bila4444 pun kaum Cina yg hidup di negara Malaysia akan diperintah oleh kaum Melayu!!!

      MUEH4444

      Reply
  • March 26, 2014 at 9:03 pm
    Permalink

    hehehe…semua kerajaan yang bersama terlibat mencari pesawat tersebut mengakui Malaysia telah berusaha sebaik mungkin under very odds circumstances.

    Yang dok kritik MAS hanyalah pecacai di Malaysia, media yahudi dan rakyaat komunis China…itu kita dah jangkakan dari awal…there was no surprise.

    Opps ! sorry ada satu golongan lagi, GAY ! sebab depa sakit hati LGBT tak kan di halalkan di Malaysia, dulu kini dan selama-lamanya !!

    so toni…eat your heart out !! gay macam hang tak diterima di negara ni !!

    BTW, tu CEO air asia si azran..dia gay macam hang jugak kan ??? hehehehehe

    Reply
    • March 26, 2014 at 10:24 pm
      Permalink

      Dalam Yahooo…siap ada komen kata God is angry…because bible kena bakar…sebb tu Malindo air terbakar….yang aku faham…konon depa nak cakap God is angry to Malaysia (the government)…pasal kes bible etc…so….aku pun nak cakaplah…God is angry…sebb ramai sangat LGBT kat Malaysia ni….nasib tak terbalik dan tertimbus macam kerajaan Sodom…..

      Reply
      • March 27, 2014 at 1:23 pm
        Permalink

        Mana depa tau god is angry ?? god depa muka macam tu jugak, senyum pun idak, nangis pun idak…nak bersihkan diri pun harapkan manusia. Kalau nak tukar baju baru pun kena panggil tukang simen.

        Reply
    • March 26, 2014 at 11:03 pm
      Permalink

      yup sebenarnya puak DAPigs ni tak pedulikan pun 26 buah negara yang dah membantu , jadi tak mungkin maklumat dapat disorokkan !!!

      apa yang penting mereka sangat seronok dengan tragedi MH370 ini dan terus menipu dan putar belit segala fakta , malah diinternet mereka jelas menyatakan orang cina semua perlu membenci kerajaan Melayu dan orang Malaysia !!!

      Reply
  • March 26, 2014 at 9:03 pm
    Permalink

    pilot pariah yang menulis tu dah kena gantung kerja sama air asia padan dengan muka bahalol, air asia ingat dia kebal kerana berkawan rapat dengan menteri muda yang berlagak seolah oleh dia adalah Ketua Menteri di Jabatan Perdana Menteri

    Reply
  • March 26, 2014 at 10:22 pm
    Permalink

    Selagi Najib dan KJ tak berundur, negara kita akan terus hancur.

    Reply
    • March 26, 2014 at 10:47 pm
      Permalink

      zizan, lu tunggulah melangok
      sampai lu mampos pun apa yang kau harapkan takkan berlaku
      bertambahlah sakitnya jiwa kamu…

      Reply
    • March 26, 2014 at 11:05 pm
      Permalink

      yang hancurkan dan burukkan Malaysia tu puak DAPigs , yang sibuk nak huru-harakan Malaysia ni tu pun puak DAPigs dan Pakatan , yang sibuk mainkan isu agama dan perkauman tu pun puak DAPigs dan Pakatan .. kau suruh DS Najib berundur buat apa !!!

      Reply
  • March 26, 2014 at 11:00 pm
    Permalink

    Aduhaaai…. What a such an IDIOTIC MANIAC laaa c AZRAN BOTAK niii…. Cabai mulut hang tu baru tau… Chief Executive.. ?! Kepala Otak Botak hang laaaa…. Lol…

    Reply
  • March 26, 2014 at 11:16 pm
    Permalink

    Melayu mesti bersatu mengajar cina dan menghalau cina yang tidak setia kepada negara. Jangan bising di maya sahaja tetapi bacul sehingga tak sanggup boikot kedai cina. Adakah kita akan kebulur kalau kita tak membeli dari kedai cina?

    Reply
  • March 27, 2014 at 6:10 am
    Permalink

    Akibat terlebih lemak setelah dibela dan dilindungi oleh kerajaan airasia makin beaar kepala…termasuklah kakitangannya…walaupun begitu mereka tetap dijadikan ikon oleh cina rasis kerana sikap orang beaar asia yang hentam Umno…maka airasia ditonjolkan sebagai syarikat yang hebat…

    agak malang walaupun ada bekas pemimpin umno jadi ceo di airasia x….tapi serupa macam babi kena kasi…tak boleh diharapkan..mgkon sebab dah monopous

    Reply
    • March 27, 2014 at 8:16 am
      Permalink

      Siapa yg luluskan lesen Air Asia?
      Kalau dah memudharatkan batalkan saja.
      Biarkan dia beroperasi du negara lain.
      Di India lebih bagus.

      Inilah kesilapan pemimpin Melayu dari dulu, kini dan selamanya.
      Dok percaya sangat dgn pujuk rayu kaum imigran dalam banyak hal, akhirnya negara sendiri terancam.

      Reply
      • March 27, 2014 at 7:45 pm
        Permalink

        Tak jugak tuan…kesalahan pemimpin melayu ialah meletakkan orang yang tak berkeupayaan untuk menduduki division conglemarate kepunyaan orang melayu yang mana kerajaan ada kepentingan.

        Air Asia pada mulanya adalah milik penuh DRB-HICOM group, tatapi sayang pengurusannya dulu dipenuhi oleh bekas-bekas pegawai tinggi kerajaan yang dah pencen…yang tak produktif, yang menghabiskan beras !!

        Seorang malaun yang juga bekas SUK selangor, tak payahlah aku sebutkan namanya, dia ni lah yang jadi akitek penjualan air asia dari DRB HICOM kepada tony fernandez, yang mana sumber kewangan nya ialah Ananda Krishnan singkatan nama AK termaktub pada semua kod penerbangan air asia.

        Pegawai tinggi kerjaan yang dah pencen. harus dipencenkan selamanya…mereka tak boleh bawa diri dalam dunia swasta, they got lost !!

        Reply
  • March 27, 2014 at 10:11 pm
    Permalink

    Kotak hitam akan ditemui tak lama lagi ….dan kita boleh dengar perbualan juruterbang dengan menara dan flight datanya sekali …..Siapa yang akan jumpa itupun kita dah boleh agak pun ……dan apa yang terkandung didalam kotak hitam tupun kita dah dapat gambarkan …..malaysia kena main hidup hidup …..
    kita mempunyai ramai pakar dalam segala bidang…..kebanyakan pakar kita menimba ilmu melalaui pembacaan buku buku dan kemudian jadi pakar.Baca buku radar boleh jadi pakar radar……baca buku u graduan yang akan merika tentang lautan boleh jadi pakar lautan dalam ……tapi tak pernahpun belayar atau mengkaji secara mendalam ….apa yang merika buat hanya membaca hasil tulisan orang lain ……Yang lebih malang lagi bila merika ini mengajar pelajar pelajar hanya berasaskan pembacaan buku semata mata .bagai manakah mutu graduan yang akan terhasil nanti?

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *