Dedah Kelemahan PKR Provokasi Kit Siang “Lobi” Guan Eng Teraju Pakatan Tuju Putrajaya?

Kenyataan  penasihat DAP, Lim Kit Siang  yang  musuh sebenar calon PKR di Pilihan Raya Kecil (PRK) Kajang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, adalah daripada kalangan dalam PKR dan Pakatan Rakyat (PR) yang bercakaran sesama sendiri  seolah-olah mahu “check mate” bangsa Melayu 100%. Dengan ertikata lain  bahawa di dalam pakatan pembangkang tidak ada sesiapa yang lebih layak  untuk meneraju mereka melainkan DAP.

 

Tambahan pula  Menteri Besar Selangor,  Khalid Ibrahim juga  bersetuju dengan kenyataan  Lim Kit Siang  tersebut memandangkan beliau telah dan sedang menerima tekanan hebat dari dalam PKR untuk  memuaskan “nafsu politik”  pemimpin PKR yang rakus mengejar kuasa dan pangkat.  “Pemberontakan terbuka” yang  berlaku di dalam PKR menyebabkan rakyat yang tidak bersalah terpaksa menanggung beban  yang sia-sia dengan menanggung kos PRK Kajang dengan menggunakan duit rakyat yang sepatutnya boleh digunakan untuk tujuan yang lebih berfaedah.

 

Ironi nya  Khalid  turut mengakui beliau juga turut mempunyai ramai musuh politik dalam PKR, tetapi menyifatkannya sebagai perkara biasa dalam arena politik, sama seperti parti politik lain di negara ini. Pengakuan beliau sebenarnya amat bertentangan dengan hukum alam.  Sepatutnya bagi parti politik yang berusia setahun jagung dan belum lagi menunjukkan sebarang kejayaan yang cukup membanggakan maka konflik dalaman perebutan kuasa merupakan sesuatu yang amat tidak sihat.

 

Apabila sebuah parti politik itu mengalami fasa kestabilan  yang bermakna misi dan tujuan utama telah terlaksana maka perebutan jawatan selepas itu barulah merupakan perkara biasa. Dengan erti kata lain pergolakkan yang berlaku dalam PKR dalam keadaan mereka belum mencapai kononnya  matlamat  utama menunjukkan sesungguhnya parti itu tidak ada sebarang matlamat kukuh yang mendatangkan faedah kepada rakyat melainkan kepentingan peribadi sahaja.

 

Mungkin juga  sebenarnya perancangan sabotaj di dalam pakatan ini telah lama berjalan. Mungkin DAP telah lama  menjalankan peranan bagi menurunkan populariti anwar dalam pakatan malahan  red bean dap  seolah-olah sudah mula memperlekeh kedudukan anwar dengan menonjolkan kelebihan serta pujian keatas pentadbiran DAP. Maka dengan itu Lim Guan Eng  bakal  dilihat  sebagai  tokoh paling popular dan di sanjungi dalam pakatan bukan lagi anwar.

 

Selain dari perebutan kuasa sebagai Menteri Besar , konflik dalaman PKR makin hangat dengan pengumuman  Khalid untuk bertanding   jawatan timbalan presiden PKR menjelang pemilihan parti yang akan datang. Peringatan dari Lim Kit Siang berkenaan konflik dalaman PKR lebih menjurus kepada  propaganda “hidden agenda”.

 

Kononnya “Kemenangan ‘simple majority’ pakatan di Kajang adalah kekalahan.  Dalam erti kata lain sekiranya Anwar menang tipis maka maruah Anwar betul-betul tercemar yang bakal membuktikan rakyat menolak PKR dan Anwar Ibrahim dan yang lebih penting kononnya rakyat menolak bangsa Melayu dan lebih memilih Cina sebagai pemimpin. Itu antara kemungkina kesimpulan apabila Lim Kit Siang  cuba menekankan perlunya kemenangan besar untuk menyampaikan mesej Putrajaya kononnya menanti perubahan dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) sedangkan hakikatnya  pembangkang baru kalah menakluki Putrajaya dalam PRU13 yang baru lepas.

 

 

Walaupun begitu pembangkang secara tidak langsung mengakui  betapa bertuahnya Malaysia kerana politik kita yang lebih matang  tidak mengheret  negara  seperti Thailand, Eropah Timur atau Mesir. Ini sebenarnya merupakan pengiktirafan pembangkang terhadap kebijaksanaan  dan keberkesan pentadbiran Barisan Nasional yang berjaya mengekang dan menangkis agenda jahat  yang berterusan dari pembangkang.  Oleh itu demi menjamin kesejahteraan negara dan rakyat maka sama-sama kita pastikan Barisan Nasional terus meneraju Malaysia.

12 thoughts on “Dedah Kelemahan PKR Provokasi Kit Siang “Lobi” Guan Eng Teraju Pakatan Tuju Putrajaya?

  • March 2, 2014 at 2:22 am
    Permalink

    Dap sebenarnya bersuara utk menyedarkan pkr dan juga pas bahawa mereka adalah supremo dalam pakatan…..dan dua parti lagi hanyalah barua dalam pakatan.

    Reply
  • March 2, 2014 at 2:41 am
    Permalink

    No..no…no…LGE dan LKS tahu bahawa ‘not in their lifetimes will they ever see a Chinaman’ menjadi pemimpin utama di Malaysia ni. TATKALA INI, strategi politik Chinaman tetap simple; mereka cuma perlukan seorang pemimpin yg menuruti telunjuk mereka (sudah tentunya yg ada kelemahan tertentu yg dapat mereka cengkam dan genggam)tanpa mengira warna kulit… Melayu pun tak pa…Sudah dapat, yg lain nanti pelan2 adjustlah. Tugas Chinaman yg kita nampak di luar sana hanya mewujudkan isu2 sebagai pemangkin provokasi supaya rakyat berasa tidak puashati atau membenci akan sesuatu hal, seseorang individu mahupun pemerintah sediada.
    Dalam keadaan PKR sekarang yg kelihatan ‘tidak terkawal’, PRK Kajang menjandi penanda aras>kiranya Anuwar kalah atau menang TIPIS ianya adalah petunjuk bahawa Chinaman memerlukan ‘satu ekor’ pup(y)pet PKR baru untuk diikat dan digerakkan oleh jari-jemari Chinaman.
    P/S: Sebab tu untuk caption gambar di atas, LKS berkata…’Itu Sabu PAS pup(y)pet wa masih bole pakai; tapi itu Kajang hancuss…mana PKR punya pup(y)pet balu wa mau cali, mau kasi ikat sama wa punya jali…!!!???’ Waullahua’lam.

    Reply
    • March 2, 2014 at 1:14 pm
      Permalink

      Gua concur sama lu bro, DAP tak perlu jawatan PM sebab pada mereka jawatan hanyalah nama sahaja. Yang penting ialah kuasa membuat keputusan dalam parlimen. Bila ada kuasa mengundi mereka akan buat segala2nya hingga kepada mengubah perlembagaan dan melucutkan kesultanan Melayu.

      Ambil contoh mudah di Perak. Dengan kuasa mengundi yang ada pada mereka, mereka dapat membuat sesuatu yang tidak pernah difikirkan oleh orang lain i.e pajakan 999 tahun. Apa yang MB Melayu+Cina PAS tu boleh buat? Absolutely nothing, he’s just a puppet with strings attached to DAP’s fingers. Persoalannya sekarang berapa ramai Melayu yang sedar dengan hakikat ini?

      Reply
  • March 2, 2014 at 5:22 am
    Permalink

    Hal ini bukan lagi satu rahsia dengan menjadikan pkr dan pas sebagai puppet sudah lama di ketahui umum tidak perlu lagi dap berlindung, sampai masanya kini dap terang terangan menjelmakan diri sebagai penyelamat kepada semua kaum di malaysia

    Selangor negeri paling kaya di malaysia gagal di terajui oleh pemimpin melayu pkr, masalah air masalah yang boleh membunuh sumber ekonomi negeri selangor khasnya sektor pengilangan & pelancungan, kegagalan kerajaan selangor adalah kegagalan pentadbiran kepimpinan pkr itu yang di perkatakan di kalangan penyokong tegar dap

    Wakil cina dalam pkr pun dah mula bising akan masalah air selangor yang gagal di selesaikan, kata mereka sedangkan jambatan II pulau pinang sudah pun siap bukankah lim guan eng pemimpin yang lebih bijak dalam pakatan rakyat

    Reply
  • March 2, 2014 at 7:41 am
    Permalink

    kepada Pas
    kepada Melayu dalam PKR
    UMNO apapun adalah PEMIMPIN BN
    bukan diPIMPIN
    ANWAR jadi Ketua Pembangkang
    tak jelas apa yg diPIMPIN
    masing-masing buat dan belasah ikut sedap masing-msing
    boneka dan bergantung harap undi Cina
    Pas jadi barua yg ternyata
    PKR bercakaran dan syok sendiri dengan badot rafizi isu lawak tak sudah..

    Reply
  • March 2, 2014 at 8:33 am
    Permalink

    Pagar dah condong ke padi. sawah pr bergolak. tunggu nak ngap saja padi tu.
    Apa lagi orang melayu mau. balik kepangkal jalan. UMNO dah lama jadi pagar BN. tak pernak nak telan padi MCA/MIC. bahkan dijaga MCA/MIC ni walau Tanah ini melayu yang memerintah.
    Ugama islam pun dapig dah nak ganti dgn kristian. masih dok lena lagi melayu pr ni.bangun . buka mata. tengok apa jadi. kuasa melayu di bumi melayu yang hampa dok gah tu dah hampir punah.
    hampa sayang sangat kat anua yang dah gagal dalam segala segi.syukur hampa PR tak menang pru13 itu hari . kalau menang melayu dah lingkup. dah serah semua kuasa kat beng . Anua gagal. anua tamak kuasa saja . anua tak jaga melayu dan islam. serban tu ikut ja. anua terjun lubang serban ikut sama. hampa suka ka beng pegang kuasa? beng akan buat melayu jadi kuli seumur hidup di bumi melayu ini. dalam hati beng dok kata “itu melayu punya mata sudah buta loo..dia punya otak tak tau pikir looo.. ini jam la kita piyak lia olang. angkat dia punya kuasa. itu jam negeli ini kita la laja.”
    dikala itu terpadamlah sejarah hang tuah . pelingkup melayu itu adalah melayu sendiri.
    wahai melayu. mari bersatulah semula bawah UMNO untuk Islam Dan ketuanan melayu di bumi melayu ini. UMNO tak salah tapi otak hampa dah kena ‘wash’ olih ‘melayu derhaka tamak kuasa hilang maruah tu’.
    memang UMNO dulu tak cantik, tercalar. Tapi kini di pegang olih orang baru .dah berubah. dah pun masabahah diri. Tak kan mata melayu pr tak nampak atau memang mata hampa dah lama buta.
    Golongan cerdik pandai jangan lari jauh.
    mari ramai-ramai kita jadi ahli UMNO. Andai kamu layak kita pilih peringkat kawasan, bagus lagi bawa naik peringkat bahagian. kalau bagus antara terbagus kita lantik jadi menteri.
    Orang lama tu kita bolih panggil retire termasuk najib sekali kalau ada orang baru yang layak TETAPI bolih di percayai HATInya. Mesti ada orang Melayu pandai yang bolih pegang kuasa . Tonjolkan diri sebagai manusia yang layak. orang akan lantik bukan minta diri dilantik. masa ni Melayu mesti ada bawah satu bendera yang tunggak perjuangannya ISLAM dan KETUANAN MELAYU .
    Kembalilah……berada atas satu landasan ….yang kukuh dan tegak bediri menentang arus …ingatlah politik itu bersih tetapi manusia yang buat kotor.

    Reply
  • March 2, 2014 at 12:58 pm
    Permalink

    Pandai dap,menggunakan ruang dan,pluang…org melayu pkr xan pas bergaduh…yg naik nanti puak mereka…Pas setakat jd tukang sorak sajalah…

    Reply
  • March 2, 2014 at 2:40 pm
    Permalink

    sampai sekarang pun dap dan pas tak penah mengaku dirinya pr yg cipta oleh anwar

    pr cap china doll tak di iktiraf r.o.s, cuma pkr selalu cakap kami dari pr…

    aku penah tak dengar dari mulut kapal sing dan guan eng kami dari pr..

    hanya anwar aje bermimpi kami pr dan ahli pkr cakap kami dari pr.

    Reply
  • March 2, 2014 at 2:47 pm
    Permalink

    anwar menari lagu air ini

    Reply
  • March 2, 2014 at 4:01 pm
    Permalink

    DAP pandai memainkan isu sensitive yang membuatkan melayu PAS terkedu dan ternganga..contoh nya bagi bantuan kepada surau dan masjid..serta bagi duit seringgit dua kepada melayu ..melayu PAS kata baik nya LGE sedangkann daripada dulu baitulmal dan majlis agama mempunyai peruntukan terhadap apa sahaja kegiatan surau serta kerajaan dibawah jabatan kebajikan masyarakat ada memberi bantuan bulanan kepada warga miskin..kesian dengan melayu PAS yang telah menjadi manusia bisu dan bangang pabila sanggup dibiarkan diri dibeli oleh DAP sehingga sanggup menjadi budak upahan..barua..kuli batak oleh DAP..mana maruah diri melayu PAS ..tapi apa nak buat memang melayu PAS takde maruah.sebab:-

    1. Presiden kaki penipu
    2. Timbalan presiden kaki betina sehingga bini kawan pun sebat
    3. Bekas setiausaha pulak kaki sebat mak janda.
    4. Kebanyakan pemimpin terbeliak bijik mata memandang betina ..sehingga bawa lari kesiam untuk dikahwini.
    5. PAS dijadikan pengaut sampah oleh bekas ahli politik yang bermasalah dan dah tak laku.
    6. PAS dijadikan kambing hitam oleh para pegawai bekas kakitangan awam dan swasta yang bermasalah displin dengan menjadi ahli PAS semua dosa lampau akan terhakis.
    7. PAS dijadikan sumber mencari rezeki bagi sege;lintir artis yang dah tak laku untuk mencari sesuap nasi..

    Reply
  • March 3, 2014 at 7:37 am
    Permalink

    apapun cina akan sentiasa mengambil kesempatan
    hakikatnya dalam diam
    mereka amalkan strategi pecah dan perintah
    mereka pecahkan kelompok melayu, umno, pas dan pkr
    kemudian mereka telah pecahkan puak dalam pas
    mereka telah pecahkan puak dalam pkr
    dan mereka tumpukan untuk robohkan BENTENG TERBESAR ia itu UMNO yang masih kukuh
    bila lagi Melayu nak sedar
    puak cilaka macam budak Rafizi syok nak menghancurkan UMNO
    anwar yg durjana masih tak bertaubat sbb nyawa belum sampai kekerongkong
    Pas yg dengki masih berpaut dgn fatwa nik ajis dan aji adi
    memang patut pun Allah tarik nikmat air
    Allah beri panas waktu ini untuk melayu muhasabah api neraka
    situasi sekarang syarat untuk melayu musnah memang pilihan melayu sendiri
    Allah tak hairan dgn bangsa Melayu
    sebab umat Palestin pun digegarkan
    Islam Bosnia pun pernah dibalas
    Islam Iraq pun hancur
    Islam Syria pun bertaburan
    Islam mesir pun hampir jahanam
    dan kepada umat Islam dinegar INI
    JANGAN INGAT KITA INI TERLALU ISTIMEWA
    tidak mustahil
    Allah akan tunjukkan
    kita jadi katak dihinjak oleh kafir cina atau sesiapa sahaja
    selagi kita tidak
    RAPATKAN SAF,LURUSKAN BARISAN, BAHU BERTEMU BAHU, MERELAKAN DAN BERKASIH SAYANG SESAMA KITA
    KALAU DEGIL..TUNGGULAH SAAT KEHANCURAN!

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *