Fitnah SPR Gagal : Pembangkang Ugut Huru Hara Dengan Demo Jalanan?

Kegagalan pembangkang dalam cetusan provokasi fitnah yang mereka taburkan terhadap Barisan Nasional telah menyebabkan mereka menuduh sekali lagi sistem kehakiman negara tidak adil.   Bagi pembangkang ianya hanya  adil sekiranya sistem perundangan menyebelahi mereka sahaja.  Pembangkang seolah-olah mengugut akan melakukan siri demo jalanan yang menyusahkan rakyat lagi berikutan kegagalan mereka memanipulasikan sistem kehakiman dalam isu SPR.

 

Adakah pembangkang lupa bahawa mereka telah “tertangkap” dengan beberapa penipuan besar yang tidak bertanggungjawab sepanjang PRU13 yang lepas?  Perangai “buat-buat lupa” pembangkang dengan menyalahkan keseluruhan  kegagalan mereka di bahu  SPR dan Barisan Nasional menunjukkan sikap politik keji  “ Baling Batu Sembunyi Tangan Mereka “.

 

Sebelum ini mereka telah mengadakan siri himpunan Blackout kononnya  SPR dan Barisan Nasional telah menipu dalam  PRU13 yang lepas dalam insiden lampu padam. Siasatan awal Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menunjukkan sekeping gambar dimuatkan di internet menunjukkan kononnya berlaku insiden lampu padam semasa pengiraan undi pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) 5 Mei lalu adalah fitnah dan lakonan itu dirakamkan sebelum PRU-13 lagi.

 

Rakyat perlu tahu bahawa  pada gambar tersebut ditunjukkan kononnya petugas SPR sedang mengira kertas undi dan terpaksa menggunakan lampu bantuan kerana lampu padam sedangkan petugas itu langsung tidak memakai baju SPR, gambar tersebut menunjukkan terdapat ramai pemberita dan jurugambar berada di dalam tempat pengiraan undi sedangkan hakikatnya tidak ada sesiapa yang boleh berada di tempat tersebut melainkan petugas SPR dan ejen calon.

Begitu juga dengan fitnah pembangkang kononnya Barisan Nasional (BN) ‘import’ pengundi Bangladesh adalah pembohongan tahap “gila”.  Kononnya terdapat 40,000 pengundi warga Bangladesh dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) Mei lalu dibawa oleh Kerajaan Barisan Nasional. Tambahan pula  Ambiga dalam kenyataan terbaharu yang disiarkan portal propembangkang, Malaysiakini, bertindak menyalahkan kerajaan di sebalik fitnah mereka apabila menuduh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sengaja mencipta helah.

 

Hakikatnya  40,000 Bangla telah dipropagandakan oleh Pembangkang  dalam masa yang agak lama semata-mata untuk menunjukkan wujud kepincangan, penyelewengan dan ketidakadilan sistem pilihan raya yang dikendalikan oleh SPR. Malahan  mereka sibuk menangkap pengundi keturunan India dan Mamak semata-mata mahu membuktikan kewujudan 40000 pengundi Bangladesh semasa proses PRU13 berlangsung.  Media pembangkang juga turut  menyiarkan gambar Orang Asli yang sedang beratur  menunggu giliran mengundi  yang mereka tuduh  sebagai pengundi warga Bangladesh. Dan  penyokong PR sendiri yang keturunan Mamak ditangkap kerana disangkakan pengundi Bangladesh yang diupah mengundi BN.

 

 
Kini mereka  menyalahkan Barisan Nasional sepenuhnya  atas kegagalan pembangkang memenangi petisyen Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) yang difailkan di mahkamah. Mereka mahu mendesak Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR)  kononnya untuk melaksanakan reformasi pilihan raya dan menjalankan persempadanan pilihan raya secara adil setelah siri fitnah pembohongan mereka gagal.

 

 

Kononnya mereka mahu memastikan SPR mengendalikan pilihan raya yang adil dan bebas bagi pihak pembangkang dan calon bebas terhadap calon Barisan Nasional  sedangkan rakyat tahu segala fitnah dan provokasi jahat yang mereka lakukan selama ini begitu menyusahkan rakyat dan kerajaan. Kononnya mereka akan megadakan kempen kesedaran yang padu dilancarkan untuk mendidik orang ramai bahawa pilihan raya mesti dimenangi melalui peti undi dan bukan membawanya ke mahkamah disebabkan amalan penipuan dan rasuah. Ini seolah-olah cuba menutup siri penipuan jahat pembangkang itu sendiri.

 

Kononnya juga pembangkang khuatir orang ramai akan mengambil tidakan lebih radikal pada masa hadapan apabila kononnya  menyedari bahawa akses kepada keadilan di mahkamah adalah mustahil sedangkan hakikatnya pembangkang sendiri seolah-olah sedang merancang untuk mengadakan siri demo jalanan lagi dengan isu ciptaan sesuka hati mereka sendiri.

 

Seperti biasa, segala tindakan pembangkang ini seolah-olah  dikuatkan lagi dengan “hasutan” dari Peguam veteran Karpal Singh, yang mewakili DAP dalam banyak petisyen pilihan raya sejak 35 tahun lalu mengatakan  mahkamah bertindak perlahan bagi keputusan berkenaan pengundian pada hari mengundi. Kerajaan perlu mengambil tindakan atas segala kenyataan yang berupa hasutan untuk mencetuskan huru-hara.

 

Negara perlukan keamanan demi memastikan transformasi  demi kesejahteraan rakyat dan negara dapat dilaksanakan. Tindakan pembangkang yang cuba  menghalang perlaksanaan rancangan kerajaan perlu dikekang dan dipantau sepenuhnya.

 

25 thoughts on “Fitnah SPR Gagal : Pembangkang Ugut Huru Hara Dengan Demo Jalanan?

  • February 28, 2014 at 10:32 am
    Permalink

    “Anwar Ibrahim has created enough trouble to the country”

    Reply
    • February 28, 2014 at 11:39 am
      Permalink

      Pendapat org umno mmg macam tu…

      Reply
      • February 28, 2014 at 1:30 pm
        Permalink

        Org pr lagi terus pilih pemimpin yg terang2 langgan pelacur

        Reply
      • February 28, 2014 at 2:34 pm
        Permalink

        moo jawab kenapa anwar jumpa yayasan sasakawa yakuza jepun, sebab anwar main pelacur jepun

        Reply
      • February 28, 2014 at 4:36 pm
        Permalink

        dibandingkan dengan kenyataan kau yang selalu menipu dan memfitnah !!! agak kau mana yang elok ?

        Reply
      • February 28, 2014 at 4:40 pm
        Permalink

        Statement “Anwar Ibrahim has created enough trouble to the country” dikeluarkan oleh Kapala Whilcahir la wahai Mooh SOHAI4444!!!

        Reply
      • February 28, 2014 at 8:01 pm
        Permalink

        Moo bodoh tahap gaban.

        Reply
  • February 28, 2014 at 11:00 am
    Permalink

    OOO..INGATKAN FITNAH PAPAGOMOK KALAH DENGAN ANAWAR HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAAH

    ANAK EMAS UMNO TU HAHAHAHAHAHAH

    Reply
    • February 28, 2014 at 11:10 am
      Permalink

      anwar sendiri ketakutan di mahkamah, pr pengikut macam beruk meloncat-loncat diKL. sekarang rosmah87 itu meroyah takut anwar berhadapan di makahmah

      Reply
    • February 28, 2014 at 4:42 pm
      Permalink

      Hehehe…Nuar Berahi menang dgn “Papagomo” pun Rosmah87 boleh BANGGA!!!

      Hehehe…you memang budak RETARD la!!!

      MUEH4444

      Reply
    • February 28, 2014 at 4:42 pm
      Permalink

      kenyataan daripada puak kafir DAPigs yang menyatakan benci kat Islam dan Melayu macam kau tak layakkk laaa woiiiii

      biasala .. kalau orang UMNO kalah kat mahkamah tu semuanya kebenaran .. Bila pemimpin Pakatan kalah kat mahkamah semuanya fitnah .. hahahaha inilaa konserp kebenaran yang dipegang oleh puak kafir dalam Pakatan macam kau hahahaha

      Reply
    • February 28, 2014 at 8:03 pm
      Permalink

      Kafir laknatullah ni tak perlu di tegur memang masuk neraka.

      Reply
  • February 28, 2014 at 11:19 am
    Permalink

    anwar sendiri tak tahu siapa itu sasakawa

    Reply
      • February 28, 2014 at 11:26 am
        Permalink

        rosmah87 jawab siapa itu sasakawa ya penjenayah kelas a yg tubuh yayasan sasakawa, elok itu anwar berkawan dengan dia orang

        Reply
    • February 28, 2014 at 10:17 pm
      Permalink

      Cuba perhati betul2 posture Anwar yang sedang berdiri tu…..agak2 di mana pernah dilihat???

      Reply
  • February 28, 2014 at 11:38 am
    Permalink

    Blogger Wan Muhammad Azri Wan Deris or Papa Gomo was ordered to pay RM800,000 by the High Court in damages for defaming parliamentary opposition leader Datuk Seri Anwar Ibrahim (pic) today.

    Judicial commissioner Rosilah Yop in her ruling also said she found that Wan Azri is Papa Gomo.

    Rosilah also allowed a permanent injunction by Anwar to restraint Wan Azri from repeating his libellous allegation in his blog.

    She also ordered RM50,000 in costs to Anwar.

    Anwar filed the suit on March 21, 2013, claiming that Wan Azri had posted four series of defamatory words on his website on March 16, 17, 19 and 20.

    In his statement of claim, Anwar had said that Wan Azri had also set a weblink of pictures which allegedly were of him.

    In his defence, Wan Azri denied that he was the owner of the “Papa Gomo” blog. He told the court that it was the opposition leaders who had now defamed him.

    Wan Azri told the court that he did not know the identity of Papa Gomo who allegedly posted on the blog defamatory words against the opposition leader and linking Anwar with another man in a sex video.

    He said the suit was filed because the PKR de facto leader believed that he posted articles and images of Anwar in the Papa Gomo blog.

    Reply
    • February 28, 2014 at 2:32 pm
      Permalink

      anwar berani saman je, dalam kes liwat dan china doll dia tak berani malah dia minta tukar hakim pula tu

      Reply
    • February 28, 2014 at 4:47 pm
      Permalink

      And you are proud of it!!!

      Come on, Nuar BErahi suppose to be great, off course he will win the suit, for a mere sum of MYR 800K ONLY!!!

      Unlike that Pil Kuda guy, he won MYR 2 Million against “ULAMA” Besar PAS!!!

      Think Mooh think!!!

      Reply
      • March 1, 2014 at 11:57 am
        Permalink

        Yup… menang lawan dgn rakyat marhein pun nak bangga gila babi. Pil kuda guy menang lawan dgn Hj Hadi (ulamak besar versi PAS tuh) for RM2 million. Papagomo is nobody la, but his nobodiness causes chills in Anwars bone.

        Reply
  • February 28, 2014 at 1:32 pm
    Permalink

    Anwargay berani saman je bersumpah tak berani suruh tunjuk jam omega pun tak berani jugak

    Reply
  • February 28, 2014 at 2:48 pm
    Permalink

    Cerita ini dah lama kami dengar yang anwar buat fitnah. Jadi mana tindakan saman terhadapnya kerana merekakan fitnah. Kasi ajar sama dia. Bahan bukti dia memfitnah kerajaan dan spr terang-terang ada. So kenapar spr tidak bertindak.

    Reply
  • February 28, 2014 at 3:06 pm
    Permalink

    anwar ibrahim harus bertaubat, kata singh

    Reply
  • February 28, 2014 at 3:15 pm
    Permalink

    AKU RASA RAKYAT MALAYSIA MESTI BERDOA
    AGAR TERHINDAR DARI ‘FITNAH ANWAR’
    SEBELUM TIBANYA FITNAH DAJAL
    FITNAH ANWAR telah menyebabkan negara huru hara
    masyarakat berpecah
    struktur moral masyarakat musnah
    gaya hidup homosex
    melaggan pelacur
    sokong lesbian
    sokong kebebasan agama
    mendokong perjuangan kristian
    kuda yahudi
    dll melayakkan kita semua terus berdoa
    agar terhindar dari bala’ FITNAH ANWAR’!

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *