Air Selangor : Bukti Pembangkang Gagal Malahan Anwar Bakal Pandu Selangor Ke Gaung Kehancuran

Pakatan pembangkang mempunyai kepakaran mencipta provokasi dan fitnah.  Namun mereka GAGAL sebagai  pentadbir yang memegang amanah rakyat di beberapa buah negeri yang dibawah kuasa mereka seperti Selangor, Pulau  Pinang dan Kelantan.  Pembangkang sebenarnya tidak layak mentadbir walaupun sebuah kampung pun kerana mereka tidak mempunyai kepakaran urustadbir melainkan membangkang dengan alasan-alasan “bodoh” sekadar mencetuskan  kesangsian.

 

Bakat membangkang segala perancangan terbaik  yang cuba dilaksanakan oleh kerajaan akhirnya mengundang “bala” kepada rakyat .  Namun rakyat  Selangor sepatutnya sedar bahawa kesalahan mereka mengundi pakatan pembangkang sebagai pemerintah Selangor  akhirnya memberi natijah yang buruk  dan mereka terpaksa telan walaupun pahit hakikat ini.

 

Perangai “bodoh sombong” pembangkang yang  menentang Projek Langat 2 semata-mata keegoaan melampau sekadar untuk menyatakan bahawa mereka tidak perlukan kerajaan Barisan Nasional  ini telah meletakkan Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor yang paling bodoh.    Kepentingan rakyat  telah mereka perjudikan dan persendakan.

 

Projek Langat 2 adalah projek dari Kerajaan Persekutuan Malaysia bagi membina Loji Rawatan Air Langat 2 . Kapasiti air terawat sedia ada dan projek mitigasi yang telah diluluskan hanya dapat menampung permintaan sehingga 2016 sahaja. Penangguhan pembinaan komponen Langat 2 dan sistem agihan air yang sepatutnya dimulakan pada 2010 akan menyebabkan penambahan kapasiti air terawat bagi menampung kekurangan air pada 2014 yang  tidak dapat dipenuhi.Ia adalah pilihan terbaik dari segi kewangan, teknikal dan sosial bagi memastikan pengguna di   Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya mendapat bekalan air yang mencukupi sehingga 2020.

 

Sebelum ini Kerajaan pakatan  Selangor  telah memilih 17 buah lombong yang sesuai dijadikan sumber air alternatif kononnya kerana  kos rawatan air kolam bekas lombong itu adalah lebih murah,  lebih rendah dan stabil berbanding air sungai yang memerlukan banyak alum bagi proses penggumpalan mendakan.  Kononnya  kolam bekas lombong ini boleh diintegrasikan dengan aliran banjir air sungai bagi menambah isi padu kolam kerana apabila  hari hujan, air akan dialirkan masuk ke dalam kolam. Apabila musim kering air kolam digunakan sebagai sumber bekalan air.

 

Dan  pada 14 Julai 2012, Kerajaan pakatan Selangor juga  asyik menyalahkan syarikat konsesi Syabas kononnya tidak berkemampuan  Mereka  melenting apabila Syabas mahu membuat catuan apabila paras air terawat di kolam takungan (bukan empangan) kurang 20 %. Mereka juga enggan mewartakan pelarasan tarif sebagaimana perjanjian konsesi dengan alasan air mentah di tujuh empangan memang cukup.

Akhirnya  Khalid Ibrahim mengakui wujudnya masaalah paras air di Selangor.  Dalam waktu yang sama Khalid tidak boleh berdolak dalih dan mengelirukan rakyat tentang isu air ini. Sebelum ini Menteri Besar Selangor ini kerap kali menepis hakikat kebenaran kekurangan air di Selangor. Kononnya bekalan air mencukupi untuk rakyat Selangor.  Akhirnya juga  pakatan di Selangor “menghargai” dalam keterpaksaan  peranan yang dijalankan oleh SYABAS dalam situasi yang cukup meruncing ini.  SYABAS lah yang akan mengagihkan catuan air ke tempat-tempat yang bermasalah.

 

Keengganan Khalid untuk melaksanakan Projek Langat 2  membawa akibat yang cukup buruk. Sepatutnya  Projek Langat 2 telah dilaksanakan  dapat  meningkatkan keupayaan pengagihan air disamping  mengurangkan kadar  kehilangan air  sebagai  “non-revenue water”. Pembangkang gagal sebagai pemerintah Selangor  untuk  menjalankan tanggungjawab  mengawal dan membekalkan air kepada  syarikat konsesi yang menguruskan Loji Rawatan Air.

 

Ironi nya juga apabila Khalid telah menuduh SYABAS tidak  memberi  jadual  pengagihan air  sedangkan  jadual tersebut telah disediakan dan diluluskan oleh SPAN pada 24 Februari.   Ini berikutan dengan penutupan Loji Batu 11 Cheras and Bukit Tampoi yang telah dibentangkan kepada kerajaan Selangor pada 18 Februari. Ini lah akibatnya apabila sikap memutarbelit fakta sentiasa ada dalam diri pembangkang. Mereka akan terdorong dengan sendirinya untuk menipu.

 

Kini  kedengaran ura-ura Anwar mahu mengambil alih jawatan Menteri Besar Selangor. Sekurang-kurangnya Khalid ada latar belakang korporat sebelum ini. Anwar ini hanya berkelulusan sastera Melayu sahaja. Kepakaran paling nyata beliau ialah “mengayat” rakyat dengan tujuan menipu sehingga rakyat yang  tidak mampu berfikiran waras terbawa-bawa  dengan ideologi jahat Anwar Ibrahim.  Hancur lagi lah Selangor jika Anwar jadi MB.   Rakyat bakal ditabur dengan janji indah dan mimpi bulan bintang sedangkankan hakikatnya Anwar bakal memandu Selangor ke dalam gaung kehancuran.

49 thoughts on “Air Selangor : Bukti Pembangkang Gagal Malahan Anwar Bakal Pandu Selangor Ke Gaung Kehancuran

  • February 26, 2014 at 1:29 pm
    Permalink

    Mereka pikir rakyat selangor sekental rakyat kelantan… kita tunggu tengok lah.. org bandar ni..hang cakap banyak tak mau.. depa tau bottom line diri sendiri jer.. air mana.. air..

    Reply
    • February 26, 2014 at 2:52 pm
      Permalink

      Rakyat Kelantan pun tak kental jugak saudara Nadim

      Ramai yg lari dari Kelantan, lepas tu berlagak macam org KL!!!

      Betul tak kata2 ku ini wahai Mek Esah dan Bujuk!!!

      Reply
      • February 26, 2014 at 5:26 pm
        Permalink

        90 peratus org melayu malaysia ni termasuk orang KL tu baka kampung…hang jgn malu le nak mengaku…baru satu keturunan je menghuni pinggir KL…udahnya dah tak kenal ” tahi ayam”….hehe

        Reply
        • February 26, 2014 at 5:47 pm
          Permalink

          Mana punya statistik kau dpt ni mek? Rapisi ye?
          Hahahaha

          Reply
        • February 26, 2014 at 6:17 pm
          Permalink

          Mek, I did not say that it is wrong for Kelantanese to migrate to Kuala Lumpur!!!

          All I am saying that Nadim statement that rakyat Selangor sekental rakyat Kelantan is not entirely accurate!!!

          If rakyat Kelantan is that kental, they will not migrate to Kuala Lumpur to avoid suffering under the rule of PAS!!!

          Hang faham apa aku kata ni Mek Esah!!!

          MUEH4444 Hang ni memang TROLL la MEK!!!

          Reply
          • February 26, 2014 at 8:17 pm
            Permalink

            kau faham2 aje, mak bapa mek esak dia bagi minum air karad, sedangkan dia duduk kL minum air bersih,kalau di kelantan ada minum air kared dan selalu tak air, penyokong tegar pas tak tahu apa aku cakap sangup susuh mak bapa dia orang

          • February 26, 2014 at 8:35 pm
            Permalink

            mekk esah dalah contoh orng kelantan yang tak kental , sedangkan orang kelantan kental sedang sedap minum air berkarat hasil kebijaksanaan nik ajis !!!

            mekk PAS lari kee KL dan terus jadi macai tahap lembu !!!

      • February 27, 2014 at 12:26 am
        Permalink

        betul tu.selangor ni penuh pendatang kelantan jer.kat kelantan tak boleh cari makan ker.kat kelantan gaji murah.

        Reply
    • February 27, 2014 at 12:33 am
      Permalink

      rakyat kelantan kental?yg aku tau rakyat kelantan ni kental menipu.sembang taknak kalah.perkara yg bohong pun depa mati mati pertahankan.

      Reply
  • February 26, 2014 at 2:50 pm
    Permalink

    kesian rakyat selangor terpaksa menjadi bahan mainan anwar dan pakatan. mereka sukaria berkuasa dan rakyat menderita.

    Reply
    • February 26, 2014 at 5:31 pm
      Permalink

      Selangor baru satu negeri…selebihnya satu msia rakyat menderita angkara tekanan hidup akibat tak pandainya umno urus tadbir negara…harapkan gula2 Brim je….berapa hari le nak tahan dgn duit Brim tu….

      Reply
      • February 26, 2014 at 6:18 pm
        Permalink

        La…Mek ambik BR1M rupanya!!!

        Kira okay lah tu!!!

        Mek nak apa lagi!!!!

        MUEH4444

        Reply
        • February 26, 2014 at 6:49 pm
          Permalink

          Lepas BRIM, mek nak cream pulak, creampie..hehehe

          Reply
          • February 26, 2014 at 6:59 pm
            Permalink

            Hehehehe

        • February 26, 2014 at 8:42 pm
          Permalink

          macai yang yang selalu menipu dan putar belit TAPI akhirnya semua kebaikkan kerajaan UMNO dia sapu jugak !! nak harapkan Pakatan tunaikan janji memang ibarat tunggu bulan jatuh ke riba laa

          Reply
      • February 26, 2014 at 8:34 pm
        Permalink

        pandai sangat mek esak ini, dibawa kerajaan kelantan aku penah tengok orang melayu sendiri minta sedekah di masjid semasa sembahyang jumaat, mana perhatin kerajaan pas pada orang melayu itu

        Reply
      • February 26, 2014 at 8:38 pm
        Permalink

        tekanan hidup dan kerajaan BN tak pandai tadbir urus negara ?? statistik ni kau mabik guna otak kau yang kat kepala lutut kee mekk PAS kakakakaka

        sedangkan kerajaan PAS tu hidup pun atas duit kerajaan UMNO setiap tahun tanpa duit ni habis mampus rakyat kelantan !!!

        yang kaya raya pun hanya pemimpin PAS jee

        Reply
      • February 27, 2014 at 12:40 am
        Permalink

        klu nak harapkan kerajaan kelantan tu.kerja kat kelantan pun tak dapat.bantuan langsung tak dapat.mati kebulur la klu tunggu kat kelantan tu..terpaksa la merempat kat negeri lain.baru la dapat pakai keta mewah,dapat bagi mak bapak duit kat kg.bila dah senang lupa diri.itula orang kelantan.

        Reply
      • February 27, 2014 at 5:12 am
        Permalink

        tulah mek , dulu ko ngumpat aku dgn org2 selatan , kemain lagi . skrg dorg tibai muka mek balik . amacam mek ? realitinya , org kelantan memang gitu rupanya kan ?? =))

        Reply
      • February 27, 2014 at 9:08 am
        Permalink

        Kalo ko tak tahan mek esah ngan duit BR1M tuu…hang pi nyonyot aiskrim Lolipop tentu best punya…besaq lagi keghaih macam besi panjang macam belalai. Tak caya pi tanya amoi yang aiskrim lolipop Azmin dalam sese projek mega dalam tandas tu hah…?

        Reply
  • February 26, 2014 at 3:24 pm
    Permalink

    Selangor negeri termaju sudah jatuh zaman.
    Skrg ni zaman catu mencatu air.
    Syabas dan atm bawa air free…ni baru betul2 free.
    Khalid cuba menjadikan penyadbiran air terawat ni macam style korporat, nak kurangkan pengeluaran air pada 500 juta liter…walhal air bukan nyer orang korporat macam pkns.

    Selangor dah jatuh zaman, zaman catuan air.
    Ahlul politik yg banyak cakap kata air selangor cukup, air lombong ada, kot ckup la tu…
    Apa kata beri air longkang pada exco2 byk cakap, beri ayak longkang pada MB….since air pun rakyat dah merana.

    AIR ada keperluan asas manusia…..kalau pakatan penipu rakyat tak boleh settle isu yg asasni, relevant lagi kah pakatan haramjadah ni???

    Reply
  • February 26, 2014 at 3:30 pm
    Permalink

    walaupun masanya sudah terlalu lewat khalid gagap bersetuju(akhirnya) menyerahkan Projek Langat 2 kepada kerajaan pusat untuk diteruskan, musibat(anwar) itu menganggap keputusan khalid gagap menyerahkan Projek Langat 2 kepada kerajaan pusat sebagai tindakan tidak betul

    tindakan khalid gagap menyerahkan Projek Langat 2 kepada kerajaan pusat cuba digambarkan oleh musibat(anwar) itu menerusi media proksinya bahawa penyerahan Projek Langat 2 kepada kerajaan pusat seolah-olah ada political settlement dari UMNO untuk menyelesaikan hutang khalid gagap dengan Bank Islam

    gambaran yang cuba dibuat oleh musibat(anwar) itu gagal memberi impak, rakyat Selangor termasuk ‘macai’ sendiri tidak menganggap ianya sesuatu yang hangat atau sensasi untuk diperkatakan

    kalau tanya pada salah seorang gundik paling setia kepada musibat(anwar) itu iaitu tian chua, pastinya dia akan berkata tindakan khalid gagap menyerahkan projek Langat 2 kepada kerajaan pusat sebagai tindakan tidak betul juga…apa yang betul ialah Projek Langat 2, penstrukturan dan aset air di Selangor harus diserahkan kepada kroni pakatan haram untuk diuruskan…itulah perkara yang betul dan menjadi kemahuan 2 ekor lahanat itu

    itulah kemahuan tian chua dan juga kemahuan musibat(anwar) itu yang berhasrat nak jadi MB Selangor dikala rakyat Selangor sedang berdepan dengan masalah dan rungutan tentang catuan air

    2 ekor lahanat itu mana peduli nak fikir tentang masalah air yang terpaksa dihadapi oleh rakyat Selangor sekarang ini…kepentingan tentang kroni mereka mendapat untung dari Projek Langat 2, penstrukturan dan aset air Selangor sahaja 2 ekor lahanat itu peduli nak fikirkan dan pentingkan kerana habuan yang bakal 2 ekor lahanat itu dapat bersama kroni yang lain

    kita faham sangat kenapa ada orang PAS di Selangor membuat isyarat tangan ‘FUCK-OFF’ kepada musibat(anwar) itu seperti dalam gambar dibawah ini:

    http://2.bp.blogspot.com/-ZUh9YA-hOO8/UwzGr6HMr4I/AAAAAAAAiQI/EKqJJg0kGS4/s1600/lebai+pas.jpg

    Reply
  • February 26, 2014 at 5:19 pm
    Permalink

    Syabas adalah klon piau umno BN…umno kuat “cucuk” di selangor…tp umno jgak terus2an kecewa untuk dapatkan selangor…..namun umno skrg tengah cucuk lagi menjelang prk kajang….umno memang baka jahat !!!!!

    Reply
    • February 26, 2014 at 5:29 pm
      Permalink

      Kerajaan negeri selangor ada 30% saham dlm syabas.

      Apa kau crita ni mek? Kerajaan selangor lemah kerana tidak dapat handle issue keperluan asas manusia. Aku rase kau ni bukan manusia kalau bercakap fitnah macam tu.
      Kau mek tak rasa kasihan langsung pada rakyat susah yang dah berminggu tak dapat air.

      Reply
      • February 26, 2014 at 5:33 pm
        Permalink

        30 peratus tu kecik benor…yg si rozali tu tersepit angkara sapa ya?

        Reply
        • February 26, 2014 at 6:27 pm
          Permalink

          tersepit apa kebendanya mek? konek orang tu pernah tersepit kat lubang dubur mek ke?

          Reply
        • February 26, 2014 at 6:32 pm
          Permalink

          Salah ker Puncak Niaga own 70% of SYABAS!!!

          Cuba ulas dgn terang sikit, sebab kerajaan Selangor yg selama ini BODOW SOMBONG dan BONGKAK dah give nak ambik alih SYABAS sepenuhnya daripada Puncak Niaga dengan berseorangan sampai TERPAKSA MELUTUT DAN MERAYU pada kerajan Malaysia supaya memberi dana tambahan untuk membantu kerajaan negeri Selangor mengambil alih syarikat-syarikat konsesi air dan seterusnya membenarkannya menguruskan perkhidmatan bekalan air di Selangor melalui sebuah syarikat milik kerajaan negeri Selangor untuk penstrukturan semula industri air di negeri Selangor itu yang telah berlanjutan sejak 2008.

          http://www.sinarharian.com.my/nasional/isu-air-akhirnya-selangor-pusat-tandatangan-mou-1.254928

          Lain kali, fahami isu ini dulu sebelum tulis apa4444!!!

          MU JAHIL MEK…MU JAHIL!!!

          Reply
        • February 26, 2014 at 8:47 pm
          Permalink

          30 peratus kecik ?? kau belajar kat mana ni mekk PAS , bodohnya kau ni !!!

          rozali tersepit sebab apa mekk PAS yang tolol ??? yang aku tgk rozali ni laa difitnah dan keji dengan hebat oleh puak Pakatan dan DAPigs

          Reply
          • February 27, 2014 at 12:26 am
            Permalink

            hang ingat meniaga ais kacang ke mek ?? 30% dalam saham conglomerate boleh mencapai berbillion ringgit.

    • February 26, 2014 at 6:41 pm
      Permalink

      sudahlah tu mek, kucing aku pun tahu engkau buat pitenah kata UMNO cucuk tu sebab nak tenteramkan hati engkau yang sedang risau sangat sekarang ni dengan ‘bermacam perangai tikam belakang kawan’ yang dilakukan PKR dan PAS

      Reply
    • February 26, 2014 at 6:49 pm
      Permalink

      Tak payah cakap banyak lah cai2 bangang PR ni, perkara asas keperluan manusia pun korang tak boleh nak settle ada hati nak tadbir M’sia. Piiirrrah !!!

      Reply
    • February 26, 2014 at 8:52 pm
      Permalink

      camana pulak SYABAS piau UMNO ni mek PAS ??? alahaii bodoh nya kau ni kalau nak cakap !!!

      .. dulu SYABAS semua dah cakap air ni nanti ada masalah kalau tak buat projek langat 2 .. tapi khald dan macai bodoh macam kau kata air lombong , air banjir semua ada sampai cukup untuk tahun 2019 .. sekarang apa jadik ni mekkk PAS ???

      patutnya macai dan pemimpin PAS dan Pakatan serta khalid semua ni patut ambik air kat lombong untuk keluarga mereka gunakan setiap hari laa mekk PAS !!! hahahaahahah

      Reply
    • February 26, 2014 at 9:17 pm
      Permalink

      Yang kaki cucuk Anwar je mek, tak caya cuba mu tonggeng depan dia.

      Reply
  • February 26, 2014 at 11:33 pm
    Permalink

    Rakyat s’gor jangan panik, bukan s’gor saja terjejas… N9 dan melaka pun terjejas. Yg. terbaik sekarang ialah kita sama2 solat dan berdoa pada Allah supaya ujian ini tidak berpanjangan. Bila berlaku ujian atau bencana… bukan orang jahat je yg. kena, semua orang termasuk orang baik pun kena juga. Sebab tu orang baik kena tegur/ halang orang jahat buat maksiat. Tapi kalau semua dah baik… kita kena sangka baik dengan Allah.
    Ya… Allah turunkanlah hujan rahmat kepada sekelian rakyat m’sia. Ampunkan segala dosa kami samada yg. kami ketahui mahupun yg. tidak kami ketahui… Ya..Allah engkaulah sahaja tuhan yg. berkuasa, tempat kami bergantung dan mohon pertolongan.

    Reply
    • February 27, 2014 at 12:45 am
      Permalink

      Berdoa dan solat hajat minta turun hujan. Bukan ke solat hajat dan doa utk selamatkan hj hadi dari saman 2 juta tu.

      Reply
    • February 27, 2014 at 1:03 am
      Permalink

      memang ada yang terjejas tapi semua negeri ada plan , Selangor jee kata konon air kat Selangor mampu bertahan sampai 2019 dengan segala air hujan , air banjir dan air lombong !!! akhirnya pemimpin Pakatan sendiri tak mampu nak ambik air kat lombong padahal sebelum sombong , bijak pandai dah bagi nasihat tapi puak Pakatan ni tetap bodoh sombong

      akhirnya buat MoU jugak itupun kerajaan selangor nak rahsia lagiiii , maklumlaaa macai macam bujuk , moo lembu , mekk PAS dan semuanya macai Pakatan sedang sibuk menjilat ludah pemimpin Pakatan yang busuk !!! hahahahaah

      Reply
      • February 27, 2014 at 2:10 am
        Permalink

        S’gor hanya tak mau syabas uruskan langat2… sekarang pusat dah setuju, s’gor urus sendiri air. Jadi s’gor setuju… Jangan cerita besar aaaa.. nanti putrajaya takda air baru tau. Putrajaya ambil air mana?

        Reply
        • February 27, 2014 at 11:05 am
          Permalink

          Sanggup hang bangun pagi buta tabor fitnah ya Bujuk!!!

          Kerajaan negeri Selangor tidak mahu SYABAS uruskan Langat 2???

          Aku rasa takder masalah dalam hal itu, itulah sebab kerajaan negeri Selangor sejak dari tahun 2008 ingin melakukan penstrukturan semula air di negeri Selangor dgn hasrat untuk membeli syarikat2 konsesi air di negeri Selangor. Kerajaan Malaysia tak halang pun hasrat ini kerajaan negeri Selangor.

          Yang menjadi masalah kerajaan negeri Selangor berusaha menangguhkan pembinaan Langat 2 atas alasan penstrukturan semula air di negeri Selangor masih berjalan.

          Perlu ingat, penstrukuturan air dan pembinaan Langat 2 adalah dua isu yg berlainan tapi dijadikan isu politik.

          Apakah dengan penstrukuturan air di negeri Selangor dgn membeli syarikat2 konsesi air di negeri Selangor, maka segala masalah tentang pembekalan air mentah yg menjadi tanggungjawab kerajaan negeri Selangor akan selesai???

          Ya…aku masih ingat lagi kerajaan Selangor mengkaji penggunaan teknologi membrane menggunkan air bekas lombong, malah dengan bangga melalui hasil kajian konsultan dari Canada, penggunaan teknologi membrane lebis feasible berbanding pembinaan Langat 2. Tapi kenapa sampai sekarang kerajaan negeri Selangor tak buat apa atas cadangan penggunaan teknologi membrane untuk membekalkan air mentah untuk disalurkan ke loji rawatan air???

          Dan sementara menunggu keputusan teknologi membrane, awal tahun ini kerajaan Selangor mencadangkan pembinaan Hybrid Off River Augmentation System (Horas) project di Sungai Selangor menggantikan idea teknologi membrane demi menyelesaikan masalah pembekalan air mentah kepada loji rawatan air.

          Jadi siapa mempolitikkan masalah isu pembekalan air kepada pengguna di negeri Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya!!!

          Tak perlulah kerajaan negeri Selangor, yg konon negeri terkaya dalam Malaysia tapi tak mampu nak membeli syarikat2 konsesi air di Selangor sehingga TERPAKSA MELUTUT MACAM PEMINTAK SEDEKAH meminta dana dari kerajaan Malaysia!!!

          Jangan lupa, butir2 MOU tu rahsia lagi, jadi kemungkinan dana tersebut adalah pinjaman yang akan menjadi HUTANG yang perlu ditanggung oleh kerajaan negeri Selangor di masa akan datang!!! Jikalau Kerajaan Malaysia memberi pinjaman in total MYR 2.6 billion kepada kerajaan negeri Kelantan, kenapa perlu beri special treatment kepada kerajaan negeri Selangor.

          Jadi menang sorak, nanti kampong tergadai!!!

          Besides, there are more secrets hidden in the signed MoU, which I could guess but do not wish to reveal the content of the MoU!!!

          Akhir kata, jangan jadi BODOW SOMBONG lagi ya Bujuk and TAKE BEER!!!

          Reply
        • February 27, 2014 at 4:44 pm
          Permalink

          camana pulak Selangor taknak Syabas uruskan langat 2 bujuk .. kerajaan BN sendiri dan puncak niaga sendiri pernah kata tak pernah menghalang asalkan kerajaan Selangor boleh beli saham !!!

          antara sebab khalid menghalang ia projek langat 2 dikatakan khalid sebagai projek tanpa tender !! .. ini jelas kepala hotak khlaid dan macai Pakatan yang bodoh dan menipu !!! sebab nyatanya tender dibuat secara terbuka !

          Februari 2012, Exco Kerajaan Negeri Selangor, Dr. Xavier Jayakumar pula mengambil giliran memberitahu rakyat bahawa sumber bekalan air di negeri itu mencukupi sehingga tahun 2020

          sampai DAPigs ronnie liu dan xavier ambik gambar kt empangan konon bukti air terus melimpah kakakakakakakakaka

          jadi Putrajaya ambik air daripada mana bujuk ??? .. Langat 2 pun bekalan air mentah daripada Pahang !!! kau cakap apapun bodoh laa bujuk !!!

          Reply
          • February 27, 2014 at 4:59 pm
            Permalink

            Teringat kata Bujuk

            bujuk says:

            jangan mendahului takdir, kada dan kadar.

            2:14 PM on March 23, 2013

            http://www.mykmu.net/?p=27816

            Patutnya Bujuk nasihatkan pemimpin4 FUCKUTAN yg selalu bercakap mendahului TAKDIR (sumber belakal air mencukupi samapai 2020), tapi rasanya Bujuk tak berani nak kata gitu kat pemimpin4 FUCKUTAN!!!

            TAKE BEER BUJUK!!!

    • February 27, 2014 at 9:46 pm
      Permalink

      Ada lagi ustaz bujuk kaki merepek ni,ingat dah tak ada

      Reply
  • February 27, 2014 at 12:33 am
    Permalink

    Tu la hangpa bujuk…buat salah, lepas tu menyorok belakang agama. Allah berikan manusia otak untuk berfikir dan telinga untuk mendengar. Tapi hangpa sombong bongkak, konon air boleh bertahan sampai 2019.

    Nasihat oleh pakar, hangpa nak link kan dengan politik, kepentingan rakyaat hangpa tak peduli.

    eh…eh…lepas tu senang je cakap ini ujian Allah.

    Reply
    • February 27, 2014 at 1:04 am
      Permalink

      inilah balasan manusia bongkak , melacurkan agama dan menipu serta membelit macam puak PAS dan Pakatan ..

      akhirnya macai semua jilat balik ludah sendiri , tak lama pun kalau Allah nak tunjukkan !!!

      Reply
    • February 27, 2014 at 2:14 am
      Permalink

      Manusia hanya mampu merancang, ketentuan dari Allah. Ini kes luar biasa… ujian Allah. Seperti banjir dan tsunami.. perkara luar jangkaan. Contoh biasanya banjir 1 minggu, tapi hujan tak berhenti sampai sebulan… nak buat camana? kenalah tinggal d balairaya 1 bulan.

      Reply
      • February 27, 2014 at 11:12 am
        Permalink

        Kemarau bukan berlaku tahun ni jer bujuk…tiap-tiap tahun ianya berlaku, tapi kesannya tak la teruk sangat kerana persediaan yang dilakukan, ini khalid sombong, dia dah di beri peringatan…LANGAT 2 harus di bina, khalid kata itu hanyalah propa kerajaan pusat nak takutkan rakyaat selangor.

        La ni apa yang dijangkakan berlaku oleh SYABAS, dah pun berlaku…hangpa senang je kata ini adalah ujian Allah.

        Reply
        • February 27, 2014 at 11:42 am
          Permalink

          Bila depa tak tahu nak defend puak depa, depa masuk balik COCOON AGAMA!!!

          Macam biasa, depa mempergunakan agama untuk tujuan politik!!!

          Reply
        • February 27, 2014 at 4:47 pm
          Permalink

          hahaha siap pemimpin Pakatan kata air selangor mampu tampung sampai 2020 , ini laa bila jadi bodoh sombong .. sekarang pemimpin dan macai Pakatan menjilat balik ludah masing-masing !!!

          Reply
      • February 27, 2014 at 11:40 am
        Permalink

        Bujuk…hang kata manusia hanya mampu merancangm ketentuan dari Allah SWT.

        Rancangan apa selama ni yg diusahakan oleh kerajaan negeri Selangor untuk mengatasi masalah pembekalan air mentah kepada loji rawatan air!!!

        Rasanya kerajaan negeri Selangor macam tak rancang apa2 pun…malah tak nampak pun perlaksanaan teknologi membrane pada air lombong yg terbiar!!!

        Cuba hang ulas sikit Bujuk!!!

        Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *