Najib Abdul Razak, Perdana Menteri Yang Bersendirian

Awal tahun, PKR cuba melaga-lagakan antara Tun Dr. Mahathir dengan Perdana Menteri Malaysia merangkap Presiden UMNO sekarang, Najib Abdul Razak. PKR menyuburkan teori kononnya Tun. Dr. Mahathir sedang merancang untuk menggulingkan Najib Abdul Razak yang merupakan anak didiknya sendiri. Konon-kononnya juga, Tun Dr. Mahathir berkonspirasi dengan Tun Daim Zainuddin untuk tujuan berkenaan, bagi membolehkan Mukhriz Mahathir lebih mudah menjadi Presiden UMNO sekaligus menjadi Perdana Menteri Malaysia.

Itu teori konspirasi yang cuba disuburkan oleh PKR menerusi lambungan kenyataan Rafizi Ramli, yang semua orang tahu, itu merupakan angan-angan peribadinya dalam usaha untuk menyamatarafkan Najib Abdul Razak dengan Anwar Ibrahim yang dipecat dari UMNO dan anggota kabinet kerana salahlaku dan salahguna kuasa.

Sehingga kini, Anwar Ibrahim masih lagi berangan-angan yang dia sebenarnya telah menjadi mangsa konspirasi dan enggan menerima hakikat bahawa perbuatan salahnya telah terbukti di mahkamah serta dihukum penjara kerana kesalahan tersebut. Disebabkan itulah, sehingga kini dalam setiap ceramahnya, Anwar Ibrahim tidak akan lupa untuk menekankan bahawa dia adalah MANGSA FITNAH dan MANGSA KONSPIRASI. Dia tidak pernah sama sekali menyentuh tentang perjalanan kesnya di mahkamah yang turut mendedahkan pelbagai bukti serta keterangan saksi sehingga dia disabitkan dengan kesalahan yang dituduh ke atasnya.

Dendam Anwar Ibrahim kepada Tun Dr. Mahathir tidak pernah selesai. Dendamnya juga kepada Daim Zainuddin yang telah meminggirkannya dalam Majlis Tindakan Ekonomi Negara pada tahun 1997, juga tidak pernah berkesudahan.

Pada tahun 1997, walaupun masih bergelar Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan, Anwar Ibrahim yang cenderung dan memaksa sistem IMF dikuatkuasakan dalam rejim kewangan dan ekonomi negara, telah dipetisejukkan. Dia hanya ada jawatan tetapi dia tidak ada kuasa. Semua keputusan membabitkan kewangan dan ekonomi negara telah dipindahkan kepada MTEN dan sekalipun dia berada dalam Jawatan kuasa MTEN, Anwar Ibrahim juga terpaksa menahan tebal muka apabila dia banyak tidak tahu tentang ekonomi seperti OFFSHORE RINGGIT.

Dalam apa juga keadaan pun, Anwar Ibrahim dan orang-orangnya berusaha untuk meletakkan Najib Abdul Razak dalam kondisi sama sepertinya iaitu kononnya menjadi mangsa KONSPIRASI dan FITNAH.

Ironinya, Najib Abdul Razak dilihat tidak berkeupayaan bahkan bertungkus-lumus untuk menyelamatkan dirinya sendiri daripada terus ditenggelami tohmahan dan fitnah Anwar Ibrahim. Biarpun satu persatu fitnah dan tohmahan Anwar Ibrahim berjaya diselesaikan sendiri memandangkan asas kepada semua itu adalah fitnah tidak berasas, tetapi dari semasa ke semasa, Anwar Ibrahim tetap membayangi Najib Abdul Razak. Kalaupun bukan dalam bentuk tubuh badan asal Anwar Ibrahim atau konco-konconya yang rapat dari PKR, tetapi suara-suara Anwar Ibrahim boleh didengar daripada sebahagian pemimpin-pemimpin UMNO sendiri.

Sesuatu yang amat malang, memandangkan pemimpin-pemimpin UMNO itulah sepatutnya yang membela Presiden mereka, bukannya menambahkan garam dan memerah limau nipis di atas luka pada badan Najib Abdul Razak.

Dua hari lepas, di Facebook, seorang pemimpin UMNO Bahagian cuba mengajar Najib Abdul Razak agar meletak jawatan kerana tidak berkemampuan lagi. Sesuatu yang dilupai oleh pemimpin UMNO Bahagian itu ialah, kelemahan yang terlibat pada Najib Abdul Razak sebenarnya bermula daripada kelemahan serta kepincangan pemimpin-pemimpin akar umbi UMNO sendiri.

Dari tahun 2009 iaitu pada ketika Najib Abdul Razak mengambilalih jawatan Perdana Menteri daripada Tun Abdullah Badawi, berapa ramaikah pemimpin UMNO Bahagian yang membela Najib berbanding mencelanya? Berapa banyakkah sokongan yang mereka berikan kepadanya berbanding menikamnya dari belakang terutama sekali apabila mereka kecewa kerana habuan yang diharapkan tidak dimakbulkan oleh Najib Abdul Razak?

Berapa banyak pula program-program yang baik diilhamkan oleh Najib Abdul Razak gagal diterjemahkan oleh pemimpin-pemimpin Bahagian UMNO dalam bentuk undi dan sokongan kepada UMNO dan Barisan Nasional, sedangkan mereka sendiri sanggup mengeluakan perbelanjaan yang begitu tinggi untuk memperolehi jawatan yang disandang sekarang?

Sehingga kini, kita tidak dapat melihat keberkesanan pemimpin-pemimpin UMNO Bahagian terutama di kawasan-kawasan yang dahulunya dimiliki oleh UMNO-BN tetapi sekarang sudah berpindah tangan kepada PAS, PKR dan DAP. Sebaliknya mereka menyalahkan pemimpin atasan seperti Presiden dan Timbalan Presiden parti bagi kegagalan fungsi mereka.

Justeru, pemimpin UMNO Bahagian yang mengeluarkan kenyataan agar Najib rela melepaskan jawatan, sepatutnya bertanya kepada dirinya sendiri, apakah dia tidak perlu melepaskan jawatan dan melupakan kuasa dalam UMNO kerana sebagai pemimpin kecil pun, dia gagal memindahkan atau mempengaruhi undi untuk UMNO-BN. Daripada menyalahkan Presiden Parti, mengapa tidak dipindahkan kesalahan tersebut kepada para pemimpin unit-unit kecil yang seharusnya bekerja lebih keras memandangkan mereka sebenarnya yang mahukan jawatan yang sedang disandang, bukannya dilantik oleh Najib Abdul Razak!

Itulah nasib Najib Abdul Razak kalau dibandingkan dengan Anwar Ibrahim. Anwar Ibrahim, buat salah macam mana pun, pasti konco-konconya terutama sekali pemimpin-pemimpin akar umbi akan memberikan sokongan, bahkan sanggup mengada-ngadakan pelbagai cerita hebat tentang Anwar Ibrahim, sedangkan Najib Abdul Razak, walau sebaik mana pun yang dia lakukan, para pemimpin akar umbi menjadi sebahagian daripada tentera Pakatan Rakyat yang ikut menghentam Najib Abdul Razak!

53 thoughts on “Najib Abdul Razak, Perdana Menteri Yang Bersendirian

  • February 23, 2014 at 10:19 pm
    Permalink

    najib kena bijak pilih
    kawan atau lawan…
    musuh atau sahabat…
    orang boleh buat kerja dan tak boleh buat kerja..

    bn kena perbaiki kelemahan jentera parti bn=
    pertama bn kena memasti progaram rakyat sampai ke rakyat.
    ke2 bn kena pasti progaram sampai ke golongan sasar dan kajian mesti dibuat adakah ia sampai betul sampai..
    ke3 banyak progaram kemasyrakatan,
    ke4 pemimpin yg dilantik benar2 buat kerja..
    ke5 buang orang kaki hampu dulu banyak di zaman anwar dan pak lah…

    aku percaya najib pasti berjaya atasinya, najib kena terima teguran membina kaji teguran itu

    Reply
  • February 23, 2014 at 10:27 pm
    Permalink

    kelemahan BN dari dahulu
    ialah mengikut dan melayan teori PR
    BN sering melayan
    fitnah
    tafsiran
    adu domba
    kenyataan provokasi
    daripada PR
    hinggakan kekadang semua orang kanan UMNO atau BN membuat kenyataan dan ucapan tak sudah-sudah
    hakikatnya BN selalu diperangkap dan terperangkap hingga menjadisegala-galanya seolah-olah benar!

    Reply
    • February 24, 2014 at 4:41 pm
      Permalink

      BN terlalu selesa berada dalam defensive mode. Tak berani nak bangkit dan attack dulu.

      Reply
  • February 23, 2014 at 11:24 pm
    Permalink

    kesian,kesian,kesian,presiden umno bersendirian!

    janganlah menangis!

    Reply
    • February 23, 2014 at 11:48 pm
      Permalink

      Rmai yg setia dgn Presiden UMNO ni bro. Lu setia x dgn tukang tipu tu? Hari ni ckp lain, esk ckp lain. Kemaruk nk jd PM tp x dpt, jd mb Selangor pon bole…

      Reply
    • February 24, 2014 at 1:09 am
      Permalink

      puak apek gay DApigs akan terus menipu dan membohong dengan menggunakan nama orang lain ..

      ini sahaja yang mampu dilakukan oleh puak DAPigs lulusan SJKC !

      Reply
      • February 25, 2014 at 11:32 am
        Permalink

        Hampir terkonfius dgn gambir sebenar.
        GambirDot ni RBA rupanya.

        Reply
    • February 24, 2014 at 9:05 am
      Permalink

      Kapla Wheel Chair yg dok nangis nak masuk jel sorang4444, hang tak mahu komen pulak!!!

      MUEH4444

      Reply
  • February 23, 2014 at 11:28 pm
    Permalink

    Najib diangap bodoh kerana tidak pandai menyalak macam ketua pembangkang. Dan Najib tak perlu buat bagitu.Fokus Najib untuk rakyat dan Negara. Malangnya manusia yang jadi tunggak UMNO peringkat bahagian tak pandai berpolitik. Hanya tunggu dan lihat sahaja macam tunggul kayu. Rakyat tak nampak apa yang kerajaan dah bantu mereka. Nasib UMNO di dominasi olih petualang tunggul kayu yang dah mereput. Bodoh semacam , tak makan ajar tapi kurang ajar ada la…..

    Reply
    • February 24, 2014 at 7:50 am
      Permalink

      Assalammualaikum wmt,
      Betul seperti apa yg dagangpulang katakan.

      Masalah dalam UMNO ialah kerana ramai pemimpin peringkat bahagian ke bawah jenis ‘tunggul kayu’.

      Mereka jenis tergolek menunggu disuapkan makanan. Mereka tak mahu faham kenapa sesuatu isu itu wujud. Lebih teruk lagi mereka tak boleh guna otak untuk fikir bagaimana nak jawab segala ‘fitnah’ Anwar dan DAP serta Pas.

      Yg bersarang dalam otak mereka ialah bagaimana nak jadi kaya-raya melalui UMNO. Dan kaya-raya yg mereka idamkan ialah ‘dapat duit banyak tanpa buat apa-apa kerja’. Datang bergolek. Bila dah kaya mulalah hidup berlagak yg akhirnya menimbulkan kebencian ahki dan bukan ahli.

      Jika ada orang yg cerdik sikit dan pada fikirannya boleh menggugat kedudukannya tidak akan diterima menyertai UMNO. Dia mau yg bodo bodo dan yg hanya tahu ampu sana ampu sini.

      Reply
      • February 24, 2014 at 4:18 pm
        Permalink

        Yg. ni betul… sebab tu TunM kata UMNO d penuhi orang2 jahil. Bijak pandai takda tempat dalam umno.

        Reply
        • February 24, 2014 at 4:24 pm
          Permalink

          Yang pastinya, hang lagi BODOH dari kami la Bujuk!!!

          SAMPAI LARI TAK SANGGUP TAK MAHU TERIMA KENYATAAN!!!

          WTF says:

          PENGUMUMAN PENGUMUMAN!!!

          BUJUK DAH LARI KE ARTIKEL LAIN!!!

          http://www.mykmu.net/?p=40116

          1:38 PM on February 22, 2014

          MUEH4444

          Reply
        • February 24, 2014 at 4:30 pm
          Permalink

          kau kalau tak putar belit dan memfitnah memang tak sahkan bujuk , inilaa contoh puak PAS .. politik lebih utama daripada agama Islam !!! demi politik PAS macai mereka dan pemimpin mereka sanggup mencampakkan hukum Allah !!!

          Reply
        • February 25, 2014 at 12:28 am
          Permalink

          Kau yg bodoh dan jahil bujuk ! Cermin diri kau dulu !!! Bawak mulut kesana kemari ! Itu je keje kau !!!

          Reply
    • February 24, 2014 at 4:00 pm
      Permalink

      Kalau nak tengok segelintir perangai sebenar ketua-ketua bahagian atau sekutu yang sewaktu dengannya…masa PAU hujung tahun nanti.

      Reply
  • February 23, 2014 at 11:48 pm
    Permalink

    Sabar je abang jib….saya pon dulu ragu2… tapi lepas kena transform taun lepas…baru saya tau tujuan abang jib….harap jangan lembik sangat pas ni….

    Reply
  • February 24, 2014 at 12:10 am
    Permalink

    teringat pasal kisah Daim Zainudin bawak lari duit tunai 3 bilion dengan beg bimbit. he he, kalau mau fikir tak ke terkambus tubuh kecil molek tu kalau bawak duit sebanyak tu.rasanya dari PM sampai mentri kebenit trelalu rajin buat kenyataan/ ucapan.buatlah bila perlu sahaja.buat benda dasar sahaja. yang lain biar kakitangan kerajaan buat kenyataan. baru kakitangan kerajaan nampak berkerja. mungkin rakyat biasa tidak nampak pemerentah dipilih dari parti yang menang pilihanraya, sedangkan kakitangan kerajaan di ambil oleh jpa dan pegangan politik tidak diambil kira. tapi yang sudah malas untuk ikut rancangan kerajaan tu sudah sepatutnya kerajaan tahu orang ini boleh pakai atau tidak boleh pakai punya orang.orang sebeginilah yang jelas menjejaskan segala imej kerajaan dimata rakyat.

    Reply
  • February 24, 2014 at 6:13 am
    Permalink

    faham ke maksud , “buat kerja senyap , dari melolong tanpa hasil macam tin kosong ”

    itulah beza dato seri najib dan dato seri anwar .rakyat yang celik mata , hati dan akal sahaja akan memahaminya . yang dungu , bengap , bangang , akan terus dibutakan .

    Reply
  • February 24, 2014 at 10:03 am
    Permalink

    ini saya setuju, pembangkang kalau pemimpin dia salah pun dia akan buat nampak macam pemimpin dia maksum, kita pulak dalam bn sentiasa mengikut apa pembangkang kata, dan ada antara kita hentam pemimpin kita sekali. kalau betul pemimpin kita buat salah dan terbukti memang patut kita tegur, tapi klu cerita rekayasa tu tak payah la kita plak yg sensasikan.

    Reply
  • February 24, 2014 at 11:04 am
    Permalink

    Kassim Ahmad wajib diburu dan dibunuh. Si munafik ini telah mengeluarkan kenyataan yang mengelirukan umat Islam. Tahukah betapa mulia Nabi Muhammad SAW sehinggakan tiada nabi yang mahu memberi syafaat melainkan baginda di akhirat kelak. Kalau Nabi Muhammad SAW pun diremeh-temehkan bagaimana nak dapat syafaat? Kassim Ahmad nak bagi syafaat ke? Kita bukannya 10 Sahabat yang dijamin masuk syurga. Kita banyak aib dan dosa. Allah SWT memuliakan orang yang banyak berselawat ke atas Nabi Muhammad SAW. Dalam solat pun ada syahadah dan selawat. Kassim Ahmad ini syaitan tua yang sudah nyanyuk. Sama seperti Hadi Awang yang mengkafirkan sesama Islam.
    Mohon orang UMNO jangan membela Kassim Ahmad. Si munafik ini jelas-jelas terpesong. Kalau di Pakistan atau Afghanistan sudah lama diburu dan dibunuh rakyat tempatan tanpa tunggu pihak berkuasa. Dia cuba memecahbelahkan dan memesongkan pemikiran orang Islam dengan kenyataan nyanyuk.

    Reply
    • February 24, 2014 at 4:16 pm
      Permalink

      Kenyataan dari puak puak bebal & jahil…ada akal tapi tak reti nak pakai semua main pakai tibai jerrr….la ni dah ramai oghang yang rajin berfikir memerah otak sepanjamg masa untuk mencari kebenaran. Malaysia ada negagha pengamal demokrasi berlandas kan ajaran islam bukan nya para pendeta memperguna kan agama yang sentiasa mencipta kepalsuan untuk keuntungan diri….!!!

      Reply
      • February 24, 2014 at 4:26 pm
        Permalink

        Pemikir perlukan Ilmu… bukan sembarangan. Ia-Quran tak boleh suka2 tafsir oleh orang awam.. mesti pakar bahasa arab, mesti faham sejarah penurunan ayat, mesti tahu sirah dan bayak disiplin ilmu yg. d perlukan terutama bab Iman. Kalau Quran pun tak hafiz, tak pernah berguru bab tafsir… tak berHAK untuk tafsir Al-Quran. Al-Quran tak boleh d tafsir ikut akal dan logik semata2.

        Reply
        • February 24, 2014 at 4:27 pm
          Permalink

          Hang jangan lari pulak macam hari tu Bujuk!!!

          MUEH4444

          Reply
          • February 24, 2014 at 5:30 pm
            Permalink

            Udah-udah la tu bujuk. Ikut mahzab PAS, cuma ularmak PAS sahaja yang ada HAK untuk taksir ayat Al-Quraan, tu la yang keluar taksiran merapu dana, sana kafir sini kafir. Taksir kan kitab sesuka hati depa ikut gerak cara politik.

            bujuk, hang ni dah jauh ketinggalan zaman, hang masih dalam tahun 90an, masa tu PAS orang kata berjenis la sikit. Laaaa ni PAS dah hilang jati diri, dah jadi caca merba, bukan sebab UMNO kuat, tapi sebab PAS sendiri yang dah tenggelam punca.

          • February 24, 2014 at 10:54 pm
            Permalink

            Mana ada ulamak PAS yg. tafsir Quran, TGNA dan TGHA belum sampai tahap tersebut. Ajar tafsir tu boleh la… iaitu ajar/jelaskan tafsir Quran yg. d buat oleh Imam2 besar.

          • February 24, 2014 at 11:58 pm
            Permalink

            Mana ada ulamak PAS yg tafsir Al-Quran???

            Nicky Ajis dan Hadi Roi belum sampai tahap tersebut???

            La…aku ingatkan selama ni depa pandai tafsir Al-Quran!!! Jadi selama ni Nicky Ajis dan Hadi Roi mempermainkan ayat2 suci Al-Quran ker Bujuk???

          • February 25, 2014 at 12:26 am
            Permalink

            Hj Hadi baru je khatam Quran bro. Dah berpuluh tahun mengaji baru dia cakap yang negara Islam tak ada dalam Quran, Yang ada cuma negara kebajikan. Kesian orang Memali, mati katak nak menegakkan negara Islam. Last2 pemimpin agung diorang kata “TAKDE NEGARA ISLAM”, yang ada hanya “negara kebajikan”.

          • February 25, 2014 at 12:35 am
            Permalink

            Betul jugak…tetiba hari tu Hadi Roi kata dalam Al-Quran takder negara Islam dam perlaksanaan hudud adalah 0.001% sahaja!!!

            Yup, kesian dgn org yg mati dalam peristiwa Memali!!!

            Ingat lagi kat cut & paste Mooh:

            “Bukan hanya ISA — yang ditentang habis-habisan dan dipertaruhkan dengan nyawa Ustaz Ibrahim — dimansuhkan, malah lebih penting, nama baik semua tahanan akta rimba itu mesti dipulihkan, termasuk sejak zaman Ahmad Boestamam dan Dr Burhanuddin Al-Helmi. (Ramai tidak menyedari, berbeda dengan tahanan-tahanan tanpa bicara yang lain, Ustaz Ibrahim tidak bersedia untuk dikurung begitu sahaja; beliau menentang ISA sehingga nyawanya melayang).”

            http://www.mykmu.net/?p=36975

            Hehehehehe

        • February 24, 2014 at 4:34 pm
          Permalink

          betul tu bujuk macam tu laa pemimpin PAS yang takde ilmu cuba mempermainkan hukum Allah demi politik mereka .. tgk sahaja Mat Sabu tu ada dia orang berilmu ??? Mat Sabu yang pernah beri ceramah sebab menyesal tak raba tetek wan azizah dulu inilaa yang diangkat dan kononnya PAS diletak sebagai pejuang Islam !!!

          inilahhh taraf PAS .. hukum Allah ditafsir dan dijatuhkan atas nama politik

          Reply
          • February 24, 2014 at 4:44 pm
            Permalink

            Hehehehe!!!

          • February 24, 2014 at 10:56 pm
            Permalink

            Kita d nilai apa kita sekarang dan bukan apa sejarah kita dulu. Seorang pencuri tetap d potong tangannya walaupun 5 tahun lepas dia seorang Imam.

          • February 25, 2014 at 12:03 am
            Permalink

            Betullah…dulu kami nilai Stopa Ali berhemah…tapi la ni tak boleh lah, keranan rupa2nya Stopa Ali ada scandal dgn janda!!!

            Sama la jugak dgn Nuar Berahi…ramai org tertipu termasuk Mahathir sendiri!!! In the end, we know who Nuar Berahi is!!!

            Yang masih tak sedar, what can I say!!!

            Betul tak Bujuk!!!

          • February 25, 2014 at 12:28 am
            Permalink

            Kita dinilai sekarang bukan apa sejarah kita dulu. Cuba gunakan ayat tersebut pada Nuar. Sekarang pun dia peliwat tegar dan dulu pun dia peliwat juga. So apa penilaian Bujuk pada Anwar, masih tetap hampeh atau Anwar tetap dipuja di hatimu.

          • February 25, 2014 at 10:31 pm
            Permalink

            betulaaa bujuk pemimpin PAS secara sejarah dan waktu sekarang pun mana pernah betul , mereka hanya melacurkan Islam jee ..

            Mat Sabu juga tak pernah menyesal dengan perbuatan dia dalam ceramah nak meraba tetek azizah , dan waktu sekarang pun Mat sabu tak berubah pun !! mereka adalah pelacur agama Islam !! itulah pemimpin PAS yang diakatakn sebagai pejuang Islam ??? wakakakakakakakaakkaaa

        • February 26, 2014 at 10:49 pm
          Permalink

          Weiii bujuk…menafsir teks alQuran mesti guna disiplin ilmu termasuk penggunaan akal yang sehat. Akal yang sehat termasuk la perihalan logik. Contoh kalo hang tak makan 2-3 hari apa jadi pada jasmani hang…? Ada ka hang kuat & bertenaga untuk melaku kan sesuatu kerja…? Tu la maksud logik akal yang sehat. Kalo hang tak belajaq mengenal huruf & menulih..lagu mana hang nak membaca..? Tu la dia logik akal wahai mangkok hayun.Huruf pun tak kenal macam mana nak baca haha…?

          Bila nak memahami & menafsir alQuran mesti mengguna kan akal yang sehat lagi logik…ambiq contoh ada hadis kata Allah memerentah kan ummat nya bersolat 50 kali dalam sehari. Kalo ikut akal yang sehat lagi logik mana mungkin insan dapat melaksana kan perentah Allah tu ngan mudah & jiwa yang tenteram jika masa nak berehat tak mencukupi setiap 28 minit kita mesti bersolat. Lagu mana nak nak cari rezeki di muka bumi jika dah di kongkong masa setiap 28 minit bersolat. Pada hal nas alQuran menyatakan solat setakat 3-5 jerr dalam sehari bukan nya 50 kali…dari mana datang nya sumber lain plak kunun nya hadis dari nabi Muhamad pernah berkata sedemikian…..? Ni la contoh logik akal yang sehat untuk memahami ajaran islam.

          Islam tu mudah bukan menyusah kan ummat nya wahai bujuk….tolong beri pencerahan pada pendapat aku ni kalo la hang berpikighan ikut ilmu tafsir dll….!!!

          Reply
      • February 25, 2014 at 12:22 am
        Permalink

        Bangsat lu bangKano, aku tak ada hal kalau nak menentang PAS atau PKR atau DAP tapi aku tak mahu UMNO sendiri terpesong dengan pemikiran sesat Kassim Ahmad.
        Tua nyanyuk tu jelas-jelas cakap umat Islam terlalu mengagung-agungkan Nabi Muhammad SAW. Padahal memang kita sebagai umat Islam patut mengagungkan Baginda.
        Kassim gila pun pertikai 4 Imam Mazhab. Apa Kassim Ahmad dah tinggi ke ilmunya tak mahu ikut mazhab?
        Kau nak cakap aku budak tadika sebab aku menentang si tua sesat ni? Aku tak ada hal.
        Kalau kau dah cukup hebat, dah rasa layak masuk syurga kau ikutlah cara kau. Kau pertikaikan para ulama’ yang sebenar (4 Imam Mazhab) yang mencari ilmu dan mengkaji ayat Al-Quran dan hadis dengan ketinggian ilmu yang tak tercapai oleh manusia zaman sekarang.
        Ulama’ PAS atau ulama’ UMNO atau Kassim Ahmad sekalipun tak setaraf dengan 4 Imam Mazhab.
        Tiada manusia yang sangat mulia melainkan Nabi Muhammad SAW.
        Mempertikaikan Baginda bererti iman kau dah goyah dek bisikan lemah syaitan.

        Reply
        • February 26, 2014 at 11:05 pm
          Permalink

          Hang tu yang bangsat pemikiran wahai songkok…sebenaq nya hang tak pun pernah baca & teliti secagha pikiran yang jernih setiap ayat dalam karya Kassim Ahmad. Hang cuma dengaq ceghita dari mulut oghang lain yang cuma ambik sebahagian kata kata Kassim Ahmad dan tonjol kan frasa tertentu bahawa ia mengina nabi. Pada hal teks sepenuh nya dia tak bermaksud menghina nabi ..tapi mencela sebilangan muslim yang begitu taksub ngan sesuatu pemikighan kelompok.

          Aku nak tanya hang dah baca ka buku pertama terbitan tahun 1986 yang telah di haram kan oleh KDN tapi penulis nya plak tak pernah di dakwa kalo dia menyeleweng dari ajaran islam…kenapa…? Hang pi baca buku terbaru dia tu bertajuk Jalan Yang Lurus baru la kita paham apa yang di pikir kan oleh Kassim Ahmad tentang sikap jumud muslim terhadap ajaran murni islam.

          Dah baca baru la boleh berwacana secagha ilmiah…bukan dengaq ceghita fitnah penuh ngan falasi & emosi….!!!

          Reply
  • February 24, 2014 at 11:33 am
    Permalink

    Mengikut kelaziman sejarah seorang presiden UMNO benteng paling kebal baginya dibarisi oleh pemimpin kalangan muda ahli UMNO mereka lah yang lantang bersuara menangkis segala tuduhan serta bangun mempertahankan presiden

    Tapi sekarang dimana pemuda UMNO apa sudah jadi layu & longlai sejak barisan pemuda di terajui oleh pemuda lepasan oxford segalanya sudah jauh berubah, pergerakan pemuda UMNO lebih banyak menumpu untuk mengangkat serta menjunjung tinggi ketua pemuda UMNO, manakala ketua pemuda pula lebih mengutamakan kepada populariti diri

    Reply
  • February 24, 2014 at 2:22 pm
    Permalink

    Dalam dunia moden sekarang ni…material mengatasi segala…kalau kita buat baik sekalipun…lepas tu kita ajak orang2 kita pergi pasang khemah, kemas bilik gerakan atau pasang bendera, sepanduk dan lain…pasang free2 tanpa upah…aku gerenti tak dak sorang pun yang akan turn up and volunteer…masing2 cakap tak der masa etc…antara Anwar dan NAjib..aku yakin Anwar pengaruhnya kuat bukan hanya kerana penyokongnya taksub melebihi paras normal…tapi kerana Anwar berkemampuan memberi sesuatu yang mungkin Najib susah nak beri….Anwar bijak memberi imbuhan dan dia tahu itu kelemahan utama manusia alaf baru…hulur RM…gerenti kerja jalan…dan berebut2 lah macai berguling2 atas jalan…

    Reply
    • February 24, 2014 at 4:30 pm
      Permalink

      Salam tuan… bukan nak nafi apa yg. tuan kata, tapi ahli UMNO +- je dengan PKR. Yg. berbeza sikit… ahli PAS, mereka tak harapkan upah bila kerja. Ini perkara yg. d perkatakan semua pemimpin. Dalam parti lain pun ada yg. kerja iklas… tapi tak ramai.

      Reply
      • February 24, 2014 at 4:37 pm
        Permalink

        sebab ahli PAS ni memang ternyata bodoh dan takde otak laa bujuk … sebab tu boleh digunakan macam lembu !!!

        tapi pemimpin PAS semuanya dah hidup senang , jadi kaya raya … walaupun begitu pemimpin PAS yang dah kaya raya inilah yang akan suruh macai mereka korbankan wang ringgit dan tenaga .. inilah keihlasan pemimpin PAS kakakakaka

        Reply
      • February 24, 2014 at 4:40 pm
        Permalink

        LOL…PAS ikhlas ka perjuangkan Islam!!!

        Meh sini baca sat!!!

        bujuk says:

        PAS buat sekadar kemampuan d k’tan. InsyaAllah jika ada rezeki.. dapat royalti yg. d pendam pusat PAS akan usaha lebih baik hingga HUDUD terlaksana.

        1:08 PM on February 22, 2014

        http://www.mykmu.net/?p=40273

        Kira PAS hanya perjuangkan Hudud yg ANTI-HADIS (sila baca Fasal 16 Enakmen Jenayah Syariah Kelantan II 1993 betul2 ya Bujuk) sekiranya ada PITIH???

        WAKAKAKAKA!!!!

        Reply
        • February 24, 2014 at 4:55 pm
          Permalink

          PAS nak buat hudud bukan bila ada kuasa TAPI bila dapat duit !!!

          patutlah undang-undang hudud PAS tak pernah lengkap , penuh kesalahan hinggakan menghalalkan sodom suami isteri !!!

          semuanya sebab masih tak dapat duit !!! padahal nak buat hudud PAS yang tak lengkap tu pun dah bayar sorang malaunnnn entah mana laa dengan ratus ribu ringgit !!!

          ni berabad penuh cerita sampai nik ajis dah tua dahhh habis banyak orang Islam dikafirkannya !!!

          TAPI hudud tak pernah jugak siap !!! kalau nak buat pun lagi laa jangan harappp , nik ajis dan PAS tetap menipu dan memfitnah !!!

          inilah contoh PAS yang melacurkan hudud dan mempermainkan hukum Allah demi politik !!!

          Reply
        • February 24, 2014 at 4:56 pm
          Permalink

          lagi satu SYIAH yang jelas menghina Allah dan Nabi tu jugaklaa yang disokong PAS !!! memang makin gila PAS ni !

          Reply
      • February 24, 2014 at 10:51 pm
        Permalink

        Salah tu pemahaman korang…
        PAS bukan tunggu duit baru nak laksanakan HUDUD, tapi jika ada lebih banyak duit lebih banyak perkara dan usaha yg. mampu dilakukan. terutama untuk sediakan mahkamah sendiri, tambah hakim dan pegawai yg. terlibat, buat kajian yg. lebih mendalam seperti minta nasihat pakar2 luar dan dalam negara. Semua perkara tersebut perlukan modal yg. besar.. sebab itu kita suka jika K’jaan pusat yg. buat kerana sumber yg. besar.

        Reply
        • February 25, 2014 at 12:00 am
          Permalink

          Aik…bukan ini ker hang kata hari tu!!!

          bujuk says:

          PAS buat sekadar kemampuan d k’tan. InsyaAllah jika ada rezeki.. dapat royalti yg. d pendam pusat PAS akan usaha lebih baik hingga HUDUD terlaksana.

          1:08 PM on February 22, 2014

          http://www.mykmu.net/?p=40273

          Reply
        • February 25, 2014 at 12:13 am
          Permalink

          BTW…Jawatankuasa Teknikal Hudud yang dibentuk kerajaan Pas Kelantan akhirnya akan mengadakan mesyuarat pertamanya awal bulan depan selepas ditubuhkan tiga tahun lalu

          http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140220/dn_16/Jawatankuasa-Teknikal-Hudud-mesyuarat-Mac

          Something wrong here…care to clarify??? Money problem is it???

          I thought kerajaan Kelantan baru sahaja diluluskan pinjaman MYR 2 billion oleh kerajaan Malaysia baru2 ini untuk menyelesaikan masalah pembekalan air!!!

          Maybe ansuran pinjaman pertama dapat bulan Mac ni kot!!! Tu pasal Jawatankuasa Teknikal Hudud buat meeting 1st time!!! Money problem is it???

          MUEH4444

          Reply
          • February 25, 2014 at 12:31 am
            Permalink

            Lepas tiga tahun ditubuhkan baru nak mesyuarat. Mak aihh… takkan takde duit sangat sampai tak boleh mesyuarat. Takat karipap dgn kopi, bung Nuar buleh sponsor. Siap dia boleh hantar pembancuh kopi yang jambu lagi.

          • February 25, 2014 at 12:38 am
            Permalink

            Hahahaha!!!

            Yup, nak mesyuarat tak perlu belanja besar!!!

            Tengok Nuar Berahi, “negotiate” setakat pakai karipap dgn kopi jer!!!

          • February 25, 2014 at 10:34 pm
            Permalink

            lepas 3 tahun nak bermesyuarat !!! tapi tak pernah ada pun satu langkah teknikal yang telah dicadangkan atau dikeluarkan mengenai undang-undang hudud PAS !! padahal pemimpin PAS dah kafirkan umat Islam lebih berpuluh tahun !!!

            inilah contoh PAS mempermainkan hukum hudud !!!

          • February 25, 2014 at 10:44 pm
            Permalink

            kalau kita tgk belanjawan PAS baru nak bagi rm1 juta untuk hudud pada tahun lepas .. selama PAS memerintah kat Kelantan rupanya tak pernah ada niat untuk belanjawan mengenai hudud sebab sebelum ni tak pernah bagi dan disini kita boleh lihat PAS tak pernah nak buat hudud pun !!!

            padahal nik ajis dan segala pemimpin PAS dah kafirkan umat Islam pasal hudud lebih berpuluh tahun !!!

            Sedangkan kerajaan UMNO dah peruntukkan untuk Islam lebih beratus juta selama ini !!! tgk sahaja mahkamah syariah yang tersergam indah !!!

            PAS apa pernah buat ?? yang bangunan tersergam indah pun hanya bangunan PAS , perkara mengenai Islam semua tak penting yang penting pemimpin PAS semua kaya raya dan hidup senang !!!

        • February 25, 2014 at 10:40 pm
          Permalink

          mula-mula kau kata nak tunggu duit royalti baru nak buat hudud PAS … tapi kali ni kau kata lebih banyak duit diperlukan pulak .. dah beratus juta duit UMNO kerajaan mintak TAPI tak pernah pun nak buat hudud ??? PAS adalah puak munafik yang penipu !!! yang kaya raya pemimpin PAS dan nik ajis TAPI satu sen pun taknak sumbangkan untuk hudud PAS !! celaka punya pemimpin PAS

          dah lebih beratus juta (semenjak PAS memerintah) segala belanjawan PAS dah bentangkan TAPI satu sen pun tak pernah bagi untuk hudud PAS !!!

          dan pemimpin PAS dan exco PAS semuanya dari miskin hingga kaya raya sekarang .. tapi sekor daripada mereka pun tak pernah nak bagi duit untuk hudud ??? apa ni bujuk !!!

          tin milo aku kira dah berpuluh juta juta mungkin ratus juta dikutip semenjak PAS kafirkan sesama Islam mengenai hudud .. mana duit tu semua ?? semua dah masuk poket pemimpin PAS kaa , kenapa tak salurkan untuk hudud !!!

          disini amat nyata PAS hanya melacurkan dan mempermainkan hukum Allah sahaja .. telah lebih berpuluh tahun PAS kafirkan umat Islam pasal hudud !!! tapi nak buat undang-undang hudud pun tak mampu dan penuh kesilapan !!!

          Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *